Suomessa ei edelleen kestetä tai pystytä käsittelemään erilaisuutta, ainoastaan stereotyyppinen klisee on hyväksyttyä
Olen itse mies, ammattini on sellainen johon myös kuuluu hirvittävä määrä stereotypiaa ja kliseitä. Kun luin Poliisi-Ellan tapauksesta en ollut yllättynyt. Ei Suomi ole monissa asioissa paljon muuttunut, ei täällä kauheasti erilaisuutta hyväksytä. Ja sukupuoliroolit, ammattiroolit jne ne pitää suorittaa erittäin stereotyyppisesti, käytännössä sinun pitää olla kävelevä klisee.
Olishan se hienoa, jos me antaisimme ihmisille tilaa olla omia itsejä, surullinen tosiasia on kuitenkin se, että ei siihen pystytä. Ellan kaltainen ihminen on monille helpompi lähestyttävä, kuin kliseinen poliisin malli, se klisee joita tuolla näkee, ei heitä kukaan halua lähestyä kuin hätätapauksissa.
Kommentit (28)
Kyse ei ole minusta vaan asian tekemisestä ymmärrettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole minusta vaan asian tekemisestä ymmärrettäväksi.
Olet siis niin tyhmä, että et osaa normaalia Suomea. Ehkä ei kannata osallistua keskusteluihin jos ei älykkyys ja kyvyt riitä niitä käymään.
Mä en ole koskaan ollut kovinkaan stereotyyppinen millään mittapuulla eikä mulla ole koskaan ollut peruskoulun jälkeen mitään vaikeutta olla erilainen. En kylläkään oleta, että muiden ihmisten pitäisi jotenkin ottaa mun erilaisuuteni huomioon, enkä myöskään provosoi ihmisiä sillä. Toki on joskus ollut tilanteita, joissa joku on provosoitunut siitä huolimatta, mutta peruskoulun jälkeen vähemmän.
Voi hyvänen aika, taasko on Suomi se maailman kamalin, jollei jopa ainoa kamala maa?
Kiusaaminen voi johtua myös kateudesta, joku tekee työnsä hyvin ja huonon itsetunnon omaavat alkavat savustamaan. Huono itsetunto ei välttämättä näy päälle päin kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Sitä samaa vihaa mitä syydetään ulkomaalaisten niskaan riittää myös omia kansalaisia kohtaan, kaikkea erilaista kohtaan. Suomalaiset on tutkimusten mukaan yksi epäempaattisimmista kansoista, ja se kyllä näkyy.
Suomalaiset ovat myös yksi rehellisimmistä kansoista maailmassa. Kumpi on parempi:
a) empaattinen ja epärehellinen?
b) epäempaattinen ja rehellinen?
Totta, ääripäitähän nämä ovat, mutta tässä ketjussa suomalaisia pidetään juuri äärimmäisen huonona kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, taasko on Suomi se maailman kamalin, jollei jopa ainoa kamala maa?
Keskustelu pyörii sen ympärillä, että olemmeko taas, vai olemmeko yhä. Hiuksenhieno, mutta tärkeä ero. ;D
Miksi pitää luoda fiksumpi kuva itsestään, etkö osaa keskustella ihmisten kanssa normaalisti, ainoa tapa miten kommunikoit on käydä metakeskustelua keskustelusta. Vaikutat itse aika typerältä, et suinkaan älykkäältä.