Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhä suurempi osa laskuista menee perintään

Vierailija
14.07.2026 |

https://yle.fi/a/74-20236246

Rahat on loppu

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien kannattaisi elää tulojensa mukaan. Jos ei rahat riitä niin kannattaa mennä töihin ja saada palkkaa. 

Todellisuudentajusi on hämärtynyt. Hakeudu hoitoon ja hanki edunvalvoja.

Vierailija
22/29 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien kannattaisi elää tulojensa mukaan. Jos ei rahat riitä niin kannattaa mennä töihin ja saada palkkaa. 

Vai että oikein MENNÄ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jäin 2026 alussa työttömäksi ja laskut joita olin maksanut noin 30 vuotta moitteetta alkoi päätyä ulosottoon ihan vain siksi koska tulot eivät enää riittäneet siitä n. 595 euron työmarkkinatuesta, nyk. yleistuki.

Ei kyse ole siitä etten halua maksaa vaan etten pysty. Vai pitäisikö ottaa joku korkeakorkoinen vippi että saa laskut maksettua? Siinähän menee ojasta allikkoon.

Etkö ole liittynyt työttömyyskassaan kun on noin pitkä työura. Työttömyyspäiväraha on paljon parempi.

Vierailija
24/29 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen takuueläkkeellä ja minulta ei saa ulosmitata mitään. Siksi maksan vuokran, sähkön, puhlaskun ja vakuutuksen. Enkä koe missään tulevaisuudessa sairauteni parantuvan. 

Vierailija
25/29 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset eivät pidä tilillä riittävästi rahaa pahan päivän varalta. Mulla on periaatteena, että 30 k€ tulee olla korkotilillä aina helposti nostettavissa ja vasta sitten sijoitetaan.

Vierailija
26/29 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Perintäbisnes voi hyvin. Sitä se on hallituksemme, yrittäjäystävällinen. Itse pääminisrerilläkin Helsinki Garden lukuisine työpaikkoineen " tulilla".

Näin nousee Suomi ! <3

Vierailija
27/29 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö

Eletään yivarojen ja pikavippejä ja muuta kun pitää näyttää varakkaammalta kun on 

Vierailija
28/29 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on Euroopan keppikerjäläinen. Kiitos Riikka-Petterin talousnerouden!

Vierailija
29/29 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jäin 2026 alussa työttömäksi ja laskut joita olin maksanut noin 30 vuotta moitteetta alkoi päätyä ulosottoon ihan vain siksi koska tulot eivät enää riittäneet siitä n. 595 euron työmarkkinatuesta, nyk. yleistuki.

Ei kyse ole siitä etten halua maksaa vaan etten pysty. Vai pitäisikö ottaa joku korkeakorkoinen vippi että saa laskut maksettua? Siinähän menee ojasta allikkoon.

30 vuotta töissä eikä mitään säästössä eikä edes liiton jäsenyyttä?

Liiton jäsenyyttä ei tarvitse, jos on työtön. Eikä voi edes tietää, mihin liittoon silloin pitäisi liittyä. Autoliitto tietysti voisi olla järkevää, jos omistaa auton. 

Liittoon voi sitten liittyä samana päivänä, kun saa työn, jos tuntee tarvitsevansa liiton palveluita.

Juu, kannattaa liittyä sen jälkeen vasta kun on ollut 30 vuotta töissä ja joutunut työttömäksi......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi