Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset - millainen vartalotyypinne on?

Vierailija
14.07.2026 |

En saa itse kiinni omasta vartalotyypistäni. En jotenkin hahmota kunnolla. Lyhyt ja pluskokoinen olen jokatapauksessa.

Sivuprofiilia katsoessani en ole kovin tyytyväinen vatsaosastoon ja ryhtiini, lienen jonkun sortin käpristynyt omenapäärynä.

Mutta edestä ja senttien mukaan olisin selkeästi tiimalasi. 

Ukkini nauroi aina että olen "takaa Marilyn Monroe ja eestä Esa Pakarinen hehheh" teki nuoren naisen itsetunnolle aina tosi hyvää.

Muttei pidä ottaa tätä keskustelua liian vakavasti.

Mietin vain että onko muille naisille kuinka selkeää tuon hahmottaminen, että minkä mallinen oma keho on? 

Onko jotain sokeita kohtia, joita et näe vaikka yrittäisit? 

Minkä mallinen olisit jos saisit bim taikoa, vai oletko tyytyväinen kehoosi sellaisenaan? 

Olisi tosi mielenkiintoista keskustella aiheesta. Muttei kiistellä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin selkeä Y täällä. Pitkä ja pitkäraajainen lähtökohta, leveät hartiat ja tasapaksu kapea alakroppa, jossa ei juurikaan eroa vy-ly, hoikat jalat. Hartioiden leveys vielä korostuu entisestään, kun olen pienirintainen, äidilläni on sama vartalon malli, mutta hänellä isompirintaisena hartioiden leveys vähän häviää kokonaisuudessa.

Mä olen myös Y-kroppainen ja isorintainen. Minusta on paljon pahempi olla isorintainen Y koska se yläkroppa korostuu ihan suhteettoman paljon. Olen kuin joku ddr:n kuulantyöntäjä😒

Vierailija
22/30 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mistä vartalosi kohdasta erityisesti haluat keskustella, ap?

Kiitos kysymästä en ehkä mistään erityisemmästä. 

Mietin vaan usein sitä ilmiötä, että miten voi nähdä itsensä samaan aikaan ihan ookoo hyvänä ja toisaalta ihan kauheana. 

Eipä ole ketään kenen kanssa pohtia moisia asioita naamatusten. Ehkä se nyt oikeastaan olikin kaiken tuon vartalonmuoto-pohdintani ytimenä.

Olinko nyt tarpeeksi epäselkeä :D

Luulen, että selkeissä tapauksissa vartalotyyppi on suhteellisen helppo määritellä, mutta sitten jos ei ole erityisen korostuneesti "tiettyä mallia", niin vaikkapa päärynän ja tiimalasin välille voi olla vaikea tehdä eroa, etenkin jos on vielä joko poikkeuksellisen pitkä tai lyhyt selkä tms. Siinä missä kasvojen muodon pystyy useimmat arvioimaan piirtämällä kasvojen ääriviivat peiliin, on vartaloa hankalampi määrittää. Ehkä helpointa olisi hahmotella suoraan edestäpäin otettuun neutraaliin valokuvaan hartioiden ja lantion seudun levein kohta ja katsoa, miten nämä menevät suhteessa toisiinsa (yläkroppa leveämpi on yleensä y, alakroppa leveämpi taas päärynä. Jos nämä on keskenään tasaiset, niin seuraavaksi voi määritellä syntyykö vyötäröstä selkeästi erottuva kaventuma -> tiimalasi, onko keskikroppa tasapaksu -> laatikko/i vai onko keskivartalo pyöreämpi, jolloin kropan malli on omena.)

Hei kiitti, tämä oli mukavan täsmällinen ohje!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin on päärynä. 

Vierailija
24/30 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vartaloltani aika sopiva, kaikki vaatteet joita minulla on sopivat hyvin päälle.

Vierailija
25/30 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiimalasi olen. Tavallaan ihan tyytyväinen kropan muotoon. Kiloja voisi olla 10 vähemmän niin olisin hoikka tiimalasi. Nyt olen kurvikas ja itse en niin välitä näin isosta pepusta ja kasvaneista rinnoista. Viihdyn kropassani paremmin pienempi kokoisena.

N34

Minä olen kuulemma hoikka tiimalasi, vyötärö on kapea, muuten ns normaali 

Vierailija
26/30 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosi isot pyöreät reidet. Ne aina nuorena hävetti. Nyt kun on tullu vähän mahaa, ja keskityn sen inhoamiseen, niin oon unohtanu kokonaan vihata reisiäni.

Haluisin ajatella kehostani kauniimmin, tai edes vähemmän negatiivisesti. 

Onko kellään tähän vinkkejä?

Vierailija
27/30 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikahko tiimalasi, 168cm 60kg. 47v. Aika lailla duunia se kyllä vaatii- jumppasalia, uintia ja päämääräisesti hiilaritonta ruokavaliota jne. Meidän suvussa naiset ovat ylipainoisia.

Mutta tyytyväinen olen sekä vartalooni että ulkonäkööni- vaikka eihän näin saisi tietenkään sanoa.

Vierailija
28/30 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin selkeä Y täällä. Pitkä ja pitkäraajainen lähtökohta, leveät hartiat ja tasapaksu kapea alakroppa, jossa ei juurikaan eroa vy-ly, hoikat jalat. Hartioiden leveys vielä korostuu entisestään, kun olen pienirintainen, äidilläni on sama vartalon malli, mutta hänellä isompirintaisena hartioiden leveys vähän häviää kokonaisuudessa.

Mä olen myös Y-kroppainen ja isorintainen. Minusta on paljon pahempi olla isorintainen Y koska se yläkroppa korostuu ihan suhteettoman paljon. Olen kuin joku ddr:n kuulantyöntäjä😒

Itse olen nauranut olevani kuin harava kropaltani :) voin kuvitella, ettei tuollakaan yhdistelmällä paitojen löytäminen ole kovin helppoa. 

Mulle enemmän "ongelmaa" aiheuttaa pituus (ja sitä kautta mittasuhteet) kuin kropan malli itsessään, tämä hankaloittaa siistien edustusvaatteiden löytämistä. 

Vierailija
29/30 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nauranut olevani kuin harava kropaltani :) voin kuvitella, ettei tuollakaan yhdistelmällä paitojen löytäminen ole kovin helppoa. 

Mulle enemmän "ongelmaa" aiheuttaa pituus (ja sitä kautta mittasuhteet) kuin kropan malli itsessään, tämä hankaloittaa siistien edustusvaatteiden löytämistä. 

Joo, välillä on vähän haastavaa. Jostain syystä mekot on helpompia mulle, ehkä siksi kun niiden helma vähän antaa volyymia kapoiseen alaosaan ja siten tasapainottaa. Hame+paita myös. Housuja käytän tosi harvoin, lähinnä urheillessa. 

Vierailija
30/30 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt olen, isot rinnat, pyöreä vatsa, isot pakarat, paksut reidet ja pohkeet, pyöreät posket. Ohutta minussa on nilkat, huulet, ripset ja vyötärö, mikä tavallaan kompensoi kaiken muun epäonnisen ulkonäössäni. Mikähän ois lähellä tätä muotoa. Ehkä Willendorfin Venus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän