Mitä ateisti ajattelee siitä, että viime yönä Munkkivuoren kirkko poltettiin. Kyseessä oli tuhopoltto eli
tahallisesti syytetty palo. Onko ateisti nyt iloinen, kun kirkko paloi?
Kommentit (28)
En ole edes nähnyt moista uutista. Aivan sama kun mulla ei kiinnosta lukea uutisia,et joku somevaikuttaja on kuollut. Otsikko ja rullataan ohi.
Rikos on rikos on rikos jos tuhopoltoksi paljastuu ja tekijälle/tekijöille tuomio. Mitä muuta siitä pitäisi ajatella? Hihhulilla taas kerran paha olla itsensä ja Jumalansa kanssa?
En tykkää kirkon poltosta, minusta ne on hienoja rakennuksia. Lisäksi sehän on rikollista toimintaa.
mitä tällä om ateismilla tekemistä?
Lukutaito taas. Jokin sivurakennuksen katto kärähti, ei kirkko.
Ihmettelen, miksi AP valehtelee. Totuudella ei merkitystä? Kirkko ei palanut. Seurakuntasali paloi.
Onhan se nyt väärin. Kirkot ovat monesti vielä kauniita rakennuksia. Enkä mä vastusta mitenkään uskontoja tai uskovaisia. En vain itse usko.
Vierailija kirjoitti:
Lukutaito taas. Jokin sivurakennuksen katto kärähti, ei kirkko.
Katso ei totuudella ole niin väliä.
Munkkivuoren kirkon vieressä sijaitseva seurakuntakoti on vaurioitunut pahoin tulipalossa.
Poliisi epäilee, että palo on sytytetty tahallaan.
- Sitä tutkitaan rikosnimikkeellä tuhotyö, Helsingin poliisin viestinnästä kerrotaan Ylelle.
Tutkinta on kuitenkin alkutekijöissään. Rikosnimike voi muuttua tutkinnan edetessä.
Miksi ateisti tai kukaan olisi iloinen tulipalosta?
JES. Yks roska vähemmän maisemaa pilaamasta.
Kyllä mä ateistina arvostan kulttuurihistoriaa ja arkkitehtuuria, enkä iloitse rikollisuudesta.
Toisekseen eikö uskovaisten maailmassa kaikki tapahdu jumalan tahdosta... joten mitä siellä munkkivuoren srk tapahtuu kun jumalanne päätti rangaista? Olen kyllä aina ajatellut jumalan olevan melko sadistinen hemmo.
Voi hyvän tähden, mikä provo. Ei, se etten usko minkäänlaisten jumalien olemassaoloon ei tarkoita että iloitsisin kirkkojen polttamisesta. Ellei rakennuksessa yritetä väkisin käännyttää, eheyttää, tai muuten kiduttaa ihmisiä henkisesti tai fyysisesti, niin rakennus saa olla olemassa niille jotka siitä jotain iloa saavat.
Vierailija kirjoitti:
Nätti kirkko. Harmi että paloi.
Ei palanut.
Ap sytytti sivurakennuksen ja syyttelee siitä henkisesti terveempiä eli ateisteja.
Uskovaiset on tyhmiä.
Ap mahtaa olla tavanomaistakin ääliömpi hihhuli? Ihanko tosissaan meinaat, että vain usko takaa moraalin, käytöskoodit, lainkuuliaisuuden ja kyvyn empatiaan?
Ikävä kyllä ei palanut kirkko. Saisivat laittaa kaikki kirkot nurin. Opettakoot valheitaan vääristä jumalista kotona.
Entäs muslimi?