Lapsi on alkanut kysellä Paavo Väyrysestä. Miten kertoa ikätasoisesti?
Lapsi on nyt neljän vanha ja tullut siihen ikään, että tuollaiset asiat alkavat kiinnostaa. Tiesin että tämä keskustelu täytyy jossain kohtaa käydä, mutta en tiedä miten asian selittäisin hänelle tuonikäiselle sopivalla tavalla.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Lastenkotibisneksestä kertominen voi traumatisoida lapsen iäksi.
No ei kai tässä nyt heti hardcore-osastolle mennä! Nuo on vasta teini-iän juttuja. Ehkä odottaisin jopa lukioikään asti.
Kyllä ihmiset on ilkeitä :/ Paavo on jo vanha mies. Antakaa jo olla. Ootte varmaan saaneet sen jo nöyryytettyä tarpeeksi. Psykopaatit.
Vierailija kirjoitti:
Klassikkopähkinä! Isät ja äidit painivat saman ongelman kanssa jo meidän 70-luvulla syntyneiden kanssa.
Minä neuvoisinkin käyttämään tässä apuna isovanhempia. Heillä on jo iän tuoma varmuus ja mielenrauha, eikä asia häiritse liikaa yöunia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset on ilkeitä :/ Paavo on jo vanha mies. Antakaa jo olla. Ootte varmaan saaneet sen jo nöyryytettyä tarpeeksi. Psykopaatit.
Paavo on huumorimiehiä!
Älkää nyt kivittäkö mutta minä en pystynyt ottamaan asiaa puheeksi vaikka monta kertaa olin jo psyykannut itseäni siihen. Onneksi kirjastosta löytyi hyviä ja selkeitä kirjoja, ihan jo 7-8-vuotiaallekin sopivia. Eli jos on yhtä jänishousuja kuin minä niin tämäkin ratkaisu on olemassa. Lapsi saa tutustua asiaan omassa rauhassa heti kun lukutaito on riittävällä tasolla.
Paavosta kannattaa ainakin opettaa, että ehdolle pitää aina asettua ja ei saa luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Paavo Väyrynen ei nöyrry koskaan. Hän on fysiologisesti ja psyykkisesti kykenemätön kokemaan minkäänlaista epäonnistumista. "Kerran luulin olleeni väärässä, mutta huomasinkin erehtyneeni" sitaatti: P. Väyrynen.
Paavo-mukia voi myös varovasti käyttää Muumi-mukin ohessa aamiaispöydässä - ja kertoa samalla tarinaa Paavo-luolasta ja hyvästä ja pahasta Paavo-merkistä.