Oikeastiko joku pesee salaatit?
Pösilöä, en pese koskaan ja mitään sairauksia ei koskaan ole.
Kommentit (40)
En tiiä onko ap se sama tyyppi, mut se "ÖÖÖÖ oikeastiko joku syö vielä makkarakastiketta?" jankkaajatrolli täällä on musta ihan hauska 😃
Juuri löysin kuolleen kärpäsen kukkakaalista sitä pestessäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos haluaa syödä kärpästen paskaa ja etanalimaa.
Haista sinä kuule kärpäsen paska!
Ok.😂
pesen hyvin saippualla, keitän ja paistan ja sitten pakkaseen...ikinä en ole öttiäisiä sitte löytänyt niistä, näppärää eikö vaan, käsittelyhävikki on kyllä aika isoa
Vierailija kirjoitti:
Jos et siis olisi pessyt, et olisi tiennyt kärpäsestä mitään ja vettäkin olisi säästynyt. Vesi ei ole uusiutuva luonnonvara.
Mitä niitä hinkkaamaan, samaan kasaan vaan kaikki ja pannulle. Hyvä siitä tulee👌
Jos ei huuhtele, niin hampaissa raksuu hiekka ja multa
Pesen aina. Monesti on multaa tai jotain pieniä ötököitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei huuhtele, niin hampaissa raksuu hiekka ja multa
Enpä ole huomannut vaikka en pese tai kuori salatteja tomaatteja kurkkuja tai hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Muista harjata mansikat juuriharjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista harjata mansikat juuriharjalla.
Rusinat ja pähkinät myös.
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus vinkin, että esim. kaalit voi laittaa vähäksi aikaa kulhoon, jossa on haaleaa vettä ja ripaus suolaa. Teen aina niin.
Ötökät lähtee uimaan pakoon sieltä kaalin syheröisistä uumenista. :)
Sen jälkeen on tullut pestyä, kun "hygieenisessä" kasvihuoneesssa ravintoliuoksessa kasvatetussa salaatissa oli jotain varpusenp*skaa.
Kävi vielä niin, että olin haarukoimassa salaattia suuhuni, kun aivot rekisteröivät vähän myöhässä, että viimeisimmässä haarukallisessa näkyi jotain poikkeavaa. Juu, maistui myös ihan varpusenp*skalle ennen kuin menin yökkäämään koko salaattiaterian pyttyyn...
Minäkin pesen, vaikka olisivatkin itse kasvatettuja.
Olisitko syönyt viimeksi kun pesin salaatin, niin siinä oli limainen musta mato?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä pesen. Kaikenlaisia ötököitä tuolla mun kasvihuoneessa.
Puutarhoilla käydessä olen huomannut kuinka likaista vettä, likaisissa saaveissa seisotetaan, yöks. Ulkomailla, voi kuvitella :( Jokaisen oma asia mitä syö ja mistä ojasta juo, mutta älkää tulko minua opastamaan!
Niissä on joko ötököitä tai tuholais karkottavia myrkyllisiä kemikaaleja. Mutta harhaisten luomujen mukaan on erinomaista ja terveelliistä kun ei pese mitään. Ei pese edes itseään vaikka olisi uinut kloorivedessä. Sinileväkään ei niitä haittaa.
Ei ole vitsailun aihe, listeria voi tarttua esim. tuorevihanneksista ja vakuumipakatuista kalatuotteista, onhan näistä ajoittain tiedotettu. Kasvisten pesu ennen käyttöä on järkevää. Tuttavani sai raskaana ollessaan listerioosin, keskenmeno oli vaarana. Onneksi niin ei käynyt.
Pesen salaa ettei Ap pahastu.