Mä en saisi yleistukea
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea saisit sen verran ettet ainakaan nälkään kuole.
Ei saa. Lainat ei ole menoja, puolison tulot vaikuttavat. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua.
Luuletteko te, että ulosottolaitos on tyhjänpanttina?
Ei kaikki työttömät saa mitään toimeentulotukea. Jos saisi ei olisi hyödyttänyt leikata ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Lainat ei ole menoja, puolison tulot vaikuttavat. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua.
Tässä olikin nyt Valiksen tilanteesta kyse. Hän asuisi yksin ja lainaa, rahaa tai omaisuutta ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä olikin nyt Valiksen tilanteesta kyse. Hän asuisi yksin ja lainaa, rahaa tai omaisuutta ei olisi.
No kyllä mä jotain lähtiessäni haluaisin
Olenhan omat mökin myyntirahat ja säästöt tähän elämään laittanut.ap
Miksi pitäisi lähteä ilman mitään omaisuutta?ap
Vierailija kirjoitti:
Sulla on joku muistihäiriö. Olet MONESTI itse sanonut, että jos lähdet menemään, et saa mitään, koska mies omistaa kaiken ja et edes halua ositusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on joku muistihäiriö. Olet MONESTI itse sanonut, että jos lähdet menemään, et saa mitään, koska mies omistaa kaiken ja et edes halua ositusta.
Se on toki yksi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helv?! Minuuteissa taas muuttui mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helv?! Minuuteissa taas muuttui mielipide.
Olen mä ennenkin ollut samaa mieltä. Mutta ehkä sitten parempi lähteä ilman mitään
Sä olet ainakin kymmenen vuotta veivannut tätä asiaa ja siellä sä edelleen olet miehen viekussa.
Olisiko kannattanut tehdä se avioehto, jota teillä ei siis sun kertomasi mukaan ole? Oliko vielä niin, että mies ei sitä halunnut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä jotain lähtiessäni haluaisin
Olenhan omat mökin myyntirahat ja säästöt tähän elämään laittanut.ap
Eikö sinun pitäisi sitten puhua asiasta miehellesi, mitä se siihen sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyselin Kelalta että miten osingot vähennetään niin ne menee vuoden jälkikäteen eli verottajalta saadaan tieto.
Eli keväällä vissiin eka leikkaus. En saa paljoa mutta mun osingot lisätään omaishoidonpalkkioon ja jaetaan kahdellatoista.Kolme vuotta sitten vähennyksiä ja sen jälkeen jään eläkkeelle.
Tuleeko paljon veroseuraamuksia jos myyt osakkeet ja vaihdat ne rahastoihin? Noh ehkä ei kannata jos 3 vuotta enää
No en myy koska aika on niin lyhyt ja puoliso elättää. Nyt muutenkin huono aika myydä.
Pitäiskö uusien yleistuen hakijoiden luopua kaikista näistä: vuokratulot, omaishoidon tuki, osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot ja tekijänoikeuskorvaukset, jotta Kelalla olisi käsittely nopeampaa?
Sillä osa-aikatyöstäkin on pitänyt luopua jotta Kelalla olisi vähemmän byrokratiaa niin koskeeko nyt tämä muitakin kuin vain osa-aikatyötä tekeviä?