Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katoaako muilla postia?

Vierailija
13.07.2026 |

Nyt on pari kertaa tullut maksumuistutus eri laskuista, joita en mielestäni ole koskaan saanut. Kyseessä Lähi-Tapiolan vakuutusmaksut. Ihmettelen kovasti. Yleensä maksan heti kaiken, mitä postilaatikosta tupsahtaa. Lisäksi minulle olisi pitänyt tulla uusi pankkikortti, mutta ei ole tullut. Pankin mukaan se on lähtenyt tänne jo aikaa sitten.

Olenko jotenkin onnistunut hukkaamaan nämä vai olisivatko postit voineet kadota matkalla?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katoaa. Minulle tulee vain 1 kymmenestä lähetetystä. Siirryin siihen että laskut tulevat sähköpostiin ja mielellään muukin posti. Pankin kirjeet katoavat lähes 100%:sti. En edes tiedä mitä kaikkea jää jonnekin. Sellaista postia, mikä tulee säännöllisesti pystyy kyselemään, muita ei.

Miksi kierrätät laskuja s-postin kautta, miksi et tilaa niitä suoraan verkkopankkiin.

Kaikki muu kirjeposti viranomaisilta tulee nykyään suomi piste fi, niistä ilmoitus tulee s-postiin.

Vanhat ihmiset ei edes muista sähköpostien tunnuksia koskaan . Käyttämättä jää . 

Vai niin, facetimellä pääsee tämmönen vanhakin tunnistautumaan vikkelästi ja on  ne salasanat on apissa ja toki minulla on fiksu ruutuvihko ,mistä kaikki löytyy minuutissa. Olen vain 84v.

Vierailija
42/50 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jäänyt paketteja hakematta kun postin laput kadonnut . 

Ota sovellus käyttöön niin ei jää hakematta. Siirry nykyaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuosia on ollut näitä katoamistapauksia niin minulla kuin tuttavillanikin. Suosittelen sähköisiä kirjeitä turvallisuussyistä.

Vierailija
44/50 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te ,jotka väitätte nykyisin ,että laskut  ym tiedot häviää, niin katsokaa netistä ja sisäistäkää youtube -video ,jonka on tehnyt ,nimimerkki OPETTAJAN MIES. On erittäin  selkeä ohje ,mitä EI AINAKAAN PIDÄ TEHDÄ nyt ,kun valtakunnassa on käytössä tuo SUOMI.FI. 

MONI TEKEE VIRHEITÄ JA SITÄ NUN TÄTÄ.

Vierailija
45/50 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että minne päätyy ne kaikki postin "kadottamat" postilähetykset. Luulis jossakin vaiheessa väkistenkin tulevan uudestaan postin käsittelyssä eteen.  Vai onko niillä joku hävittämö mihin kipataan ylumääräiseksi jääneet?

Eipä ne kaikki ole Postin jakamia vaan taitaa olla aika monta eri yritystä jotka postia jakaa. Jännästi ovat hiljaa ja tuntemattomia. Ei ole kauankaan kun luin että Posti oli hävittänyt rullakoittain joulukortteja kun eivät ehtineet lajitella ja jakaa niitä ennen joulua. Käsittämättömän noloa toimintaa.

Jos täällä joku toimittaja kuluttaa työpäiväänsä niin teepä juttu näistä, vähän tutkivaa journalismia ja kokoat yhteenvedon yrityksistä jotka kirjepostia jakaa. Kysele samalla mitä tapahtuu niille kirjeille jotka eivät koskaan pääse perille. Takuuvarma klikkiuutinen.

En oo toimittaja mutta kuukkeli auttaa 😁

https://traficom.fi/fi/postitoiminta-ja-jakelu/postitoimintarekisteri

Tuolta löydät jakelijat jos kerta kiinnostaa, en viitti niitä kopsta tänne.

Listat löytää idioottikin mutta ne haastattelut ja kyselyt niistä katoavista posteista on lähinnä toimittajan työtä.

Vierailija
46/50 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki te ,jotka väitätte nykyisin ,että laskut  ym tiedot häviää, niin katsokaa netistä ja sisäistäkää youtube -video ,jonka on tehnyt ,nimimerkki OPETTAJAN MIES. On erittäin  selkeä ohje ,mitä EI AINAKAAN PIDÄ TEHDÄ nyt ,kun valtakunnassa on käytössä tuo SUOMI.FI. 

Olen antanut itseni ymmärtää, että suomi.fi:ltä tulee sähköpostiin viesti kun on jotain uutta postia luettavissa siellä suomi.fi:ssä! Ei siellä tarvitse muulloin käydä katsomassa. Joten turha syyttää heitä joilta posti ja jakelufirmat hukkaavat tulevaa postia. 

Vierailija
47/50 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut itseni ymmärtää, että suomi.fi:ltä tulee sähköpostiin viesti kun on jotain uutta postia luettavissa siellä suomi.fi:ssä! Ei siellä tarvitse muulloin käydä katsomassa. Joten turha syyttää heitä joilta posti ja jakelufirmat hukkaavat tulevaa postia. 

Näinhän se on. Hyvin toimii suomi fi.

Sähköpostiin tullut nyt mulle 3 viestiä, ei tartte päntiönään suimi fi sivustolle.

Vierailija
48/50 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpostiin tullut nyt mulle 3 viestiä, ei tartte päntiönään suimi fi sivustolle.

Sinnehän tulee vain viranomaisposti sinne suomi.fi:n. Yksityiset laskuttajat laskuttavat joko paperikirjeellä, sähköpostilla, tai verkkopankilla. Vakuutusyhtiö, taloyhtiö, operaattorit, lehtitalot, ja sellaiset ovat yksityisiä laskuttajia.

Vierailija
49/50 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kadonnut kaikenlaista. Kaksi kirjettä, joissa on ollut jokin luottokortilta vaikuttava läpyskä sisällä. Toinen jäi sille tielleen, ja toinen, etukortti, palasi auki revityssä kuoressa postiluukun lähelle. 

Erikoisin kadonnut on tutkintotodistus. Siis isokokoinen oppilaitoksen kirjekuori, jossa on isokokoinen pahvi sisällä. Kuka sellaisesta uskoo hyötyvänsä?

ehkä hakenut  mahdollisia henkkareita

Henkkarit ja passit eivät tule kirjepostina kotiin.

Sun tiedot on usein monessa laskussa ja muissa korteissa kortin numerosarjat ja sun tilinumerot kuin syntymä aikasi.  Sulla voi olla montakin kopio olentoa netissä tai missä tahansa . 

Niin mutta kun kaikki laskut tulee e-laskuina verkkopankkiin ja menevät automaattisesti tililtä maksuun eräpäivänä. Pankin tiliotteita ei ole tullut paperisena vuosikausiin.  Verotiedot sun muut tiedot on myös sähköisinä jne jne Suomi fi tulee kaikki virkaposti.

En ymmärrä mitä korttia tarkoitat jossa olisi tilinumero ja syntymäaika (?) tarkoitat varmaan hetua. Pankkikortissakaan ei ole tilinumeroa eikä hetua, on vain asiakasnumero 

Vierailija
50/50 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinnehän tulee vain viranomaisposti sinne suomi.fi:n. Yksityiset laskuttajat laskuttavat joko paperikirjeellä, sähköpostilla, tai verkkopankilla. Vakuutusyhtiö, taloyhtiö, operaattorit, lehtitalot, ja sellaiset ovat yksityisiä laskuttajia.

Niin ja kaikilta mainitsemiltasi laskuttajilta tulee e-laskut, keneltäkään ei tule mulle paperilaskuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi