Miten usein saatte tavata huostaanotettuja lapsianne? Minkä ikäinen lapsi? Muita kommentteja en kaipaa tähän.
Mm. ettei ole lasta huostaanotettu tai muita vastaavia.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapaaminenhan on lapsen oikeus, ei vanhemman. Lasta ei voida velvoittaa tapaamaan vanhempaa jos lapsi ei itse halua. Olen itse ollut se sijaisperheessä elävä lapsi. Tai no, koti se minulle oli, ja ne perheen aikuiset vanhempiani. Biovanhempaa en ole tavannut koskaan muuton jälkeen, olin silloin 3v.
Sinulla näin, kaikilla ei sama tilanne. Varsinkin teineinä huostatuilla on ihan eri tilanne. Ovat kiintyneitä vanhempiinsa ja kotiinsa, mutta teineillä usein huostaamisen syy on heidän omissa tekemisissään, ei vanhemman "huonoudessa". Eivätkä kaikkien huostateinien tekemiset oikeasti ole niin vakavia että kotoa pitäisi viedä. Teinit ovat sikälikin helpompia huostattavia etteivät vaadi niin paljoa hoitoa kuin nuoremmat. Saavathan laitokset toki teineistä myös paremmat korvaukset kuin nuoremmista.
Eiköhän ne huostaanoton ja kodin ulkopuolelle sijoottamisen perusteet lue ihan siellä lastensuojelun ja sosiaalitoimen papereissa. Suomessa on aika vaikeaa päästä lastenusojelun asiakkaaksi, koska resurssit on niin tiukilla.
Lukee lukee, mutta kuten jokainen tietää, riippuu ihan sosiaalityöntekijästä miten näitä tulkitaan. Laki on myös kyllä, mutta noudatetaanko lakia aina. Onko kaikki huostaanotot aina laillisia. Ei ole. Lastensuojelun asiakkaaksi pääsee helposti, kirjoille sinne, mutta tapahtuuko sen jälkeen mitään ja missä tahdissa, on eri asia. Vaikka hyvinvointialueilla on niukasti rahaa sairaanhoitoon, on lasten kodin ulkopuolelle sijoittamiseen aina rahaa kuitenkin. En väitä että joka paikassa olisi näin.
Meinaat, että hallinto-oikeus tekee laittomia päätöksiä?
Tiedäthän, että lääkärikin voi olla autismin kirjolla, eikä tämän vuoksi ole paras mahdollinen kasvattaja. Moni lääkäri käyttää myös päihteitä.