Lapsille 7v ikäero
Kokemuksia kellään?
Meillä olisi tulossa 7v ikäero perheen ainoille lapsille.
Pohditaan kannattaako hankkia toinen tällä ikäerolla, onko mitään seuraa koskaan toisilleen vai panostetaanko nyt vaan tähän yhteen sit täysillä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 8v ikäero siskooni ja meillä ei ole kooskaan ollut sisarellista suhdetta. Nykyään emme edes pidä yhteyttä toisiimme.
Mikä syynä?
Seitsemän vuoden ikäerolla vanhempi lapsi inhosi nuorempaa, kilpailijaa. Lisäksi tuli vielä yksi parin vuoden jälkeen. Se inhos paria vuotta vanhempaa kersaa eri perspektiivistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina surrut sitä kun veljeni oli 7 vuotta vanhempi kuin minä. Olimme kuin eri perheessä kasvaneita, ainut yhteinen juttu oli musiikki jollakin tasolla. Mutta hän oli jo aikuinen kun minä vasta teini.
Mutta sinulla on kuitenkin veli, olisitko kasvanut mieluummin ilman veljeä?
Oli, hän kuoli ennen kuin oikein ehdin oppia häntä tuntemaan. Juurikin tuon ison ikäeron vuoksi.
Voi käydä miten vaan. Äitini oli 7 vuotta veljeään nuorempi. Hän muisteli usein, miten veli oli lapsena kiusoitellut ja huijannut häntä leikillään. Myöhemmin aikuisina oli vuosia, jolloin eivät tulleet toimeen keskenään. Viisikymppisinä välit paranivat ja eläkkeellä olivat toistensa ystäviä.
Meillä on 2 vanhemmalla lapsella 3v ikäero. Ovat eri sukupuolta ja eivät ole koskaan leikkineet tai olleet sopuisia. Keskimmäisen ja nuorimmaisen ikäero on 7v ja ovat myös eri sukupuolta. Tulevat loistavasti toimeen ikä erosta huolimatta.
Itse sanoisin että tuuri peliä ja riippuu kemioista ja luonteista.
Tällä kokemukselle jos saisin toimia uudestaan tekisin edelleen 3 lasta mutta isommillakin olisi isompi ikäero.
Vierailija kirjoitti:
Liian iso ikäero. Lapsilla ei tulisi olemaan mitään yhteistä. Isot ikäerot lasten välillä on perseestä. Itsellä on isot ikäerot (10 ja 5 vuotta) sisaruksiin ja en ikinä toivo sitä kenellekään,
Hölmö, kaikkihan riippuu kaikesta. Omilla lapsenlapsillani on 8 vuoden ikäero ja kaikki on heillä HIENOSTI.
Meillä poikien ikäero 5v ja ovat parhaita kavereita toisilleen. Riippuu todella paljon vanhemman lapsen luonteesta. Meillä vanhempi poika ollut aina vastuullinen ja "isovelimäinen". On aina huolehtimassa pikkuveljestä ja pitää jöötä veljelleen. Jos olisivat syntyneet toisinpäin niin en usko että välit pojilla olisi näin hyvät. Itselläni 3v vanhempi sisko ja emme koskaan ole olleet läheisiä...lähinnä vihanneet toisiamme.
Kummilapsillamme on ikäeroa 10,5 vuotta. Esikoinen on tyttö ja kuopus poika. Ovat aina tykänneet toisistaan. Ja viimeksi viettivät joulua perheineen yhdessä kun sisko muutti työkommennukselle USA:an.