Onko normaalia että melkeinpä 66 vuotias käy baareissa?
Kommentit (32)
Onhan se alkoholistille ihan ok. Juominen on juopon työ kuitenkin.
Juominen on näköjään juopon työ, eläkeiässäkin
Vierailija kirjoitti:
Minun mummo kävi kunnon lähiöräkälässä 82 vuotiaana
Siis jos yksin asuu niin ymmärrän erittäin hyvin. Monet ystävät, ehkä se puolisokin jo kuolleet. Joskus vaan tuntuu, että seinät kaatuu päälle, pitää mennä ihmisten seuraan. 82 v tuskin jaksaa paljon Ikeassa lampsia, mukavampi mennä istumaan ja katsomaan ihmisiä. Se virkistää mieltä.
Mä olen 63 ja oon nyt kesällä käynyt 2-3 x viikossa lavatansseissa ja baareissa. Kalja ei maistu mutta kyllä sitä sen pari lasillista saa juotua illassa kun outoa siellä olis istua juomattakin. Sitä pi..ua tekee mieli edelleen ja jostain sitä pitää yrittää saada. Ei ole esim työpaikalla naisia
Kunhan on täysikäinen niin saa kai siellä.läyfä kellä huvittaa.
Ihme jeesustelua taas.
Terveisiä Espanjasta. Täällä käy baarissa kaikenikäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos yksin asuu niin ymmärrän erittäin hyvin. Monet ystävät, ehkä se puolisokin jo kuolleet. Joskus vaan tuntuu, että seinät kaatuu päälle, pitää mennä ihmisten seuraan. 82 v tuskin jaksaa paljon Ikeassa lampsia, mukavampi mennä istumaan ja katsomaan ihmisiä. Se virkistää mieltä.
Minun mummoni puoliso oli hyvin elossa, kuoli pari vuotta mummoni jälkeen. Mummolla oli näitä ryyppyputkia, mutta kun otti halusi ihmisten ilmoille, selvinpäin istui bingossa, 80- vuotis päiviltään alkoi toimittamaan meitä vieraita pois kun piti päästä päivä tansseihin
Vierailija kirjoitti:
Kamala loppu jos pitää eläkeiässä baariin mennä. Miksi ihmeessä? Itse lopetin 4-kymppisenä tuon, vaikka olin sinkku. Ettekö elä nyt täysillä, kun työelää on takana ja voitte toteuttaa unelmianne? Sen sijaan hukutatte itsenne viinaan ja jonnekin lähikuppilan likaiseen tuoliin.
Ei kai siellä baarissa joka päivä käydä. Itse käyn kuuntelemassa bändejä ja juon samalla pari olutta. Niin käy moni muukin yli 60 vuotias, käydään vaan eri paikoissa kuin nuoriso tai ainakin eri bändejä kuuntelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan loistavaa. Moni samanikäinen lojuu vihanneksena hoitolaitoksessa makuuhaavoissaan.
Mun 78 v entinen työkaveri käy käy myös joka viikko säännöllisesti samaan aikasn, samassa paikassa. Tapaa tuttuja ja lukee iltalehdet. Juo vain sen yhden.
Uskon, että monikin kävisi vähemmän, jos olisi puoliso kotona mutta ellei ole, pitää mennä johonkin ulos, ettei ihan pää sekoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. 65-vuotiaan on vielä soveliasta käydä mutta melkein 66-vuotiaan ei kyllä enää ole.
Juu, silloin kuuluu alkaa tekemään kuolinsiivousta.
En voi sanoa onko missä iässä normaalia käydä baareissa. Kävin niin paljon, että jossakin vaiheessa päätin voisinkohan laajentaa maailmankuvaani tekemällä muuta. Kyllä baareissa juttuseuraa saa ja jos jaksaa small talkia kenen kanssa tahansa. Olen niin muuttunut nuoremmalta iältäni, että uupuisin hetkessä baarin vakituisen rytmiryhmän hölpötyksiin. Niissä jutuissa yleensä kuuluu just se, ettei ole tehty elämässä muuta. Olen 65 vuotias
Eikö saisi? Hyvä pappa.