En halua enää käydä vanhemmilla kylässä, huutavat kuin olisivat hädässä!
Olen 30v nainen. Lapsena jo ärsytti, vanhemmat huusivat kaikki asiansa. Ei voinut puhua tavallisella äänellä, eikä edes yrittää. Jos valitin, sanottiin: "Laita ovi kiinni" tai "Kyllä tässä perheessä saa puhua!!" Nyt menin taas tapaamaan vanhempiani, ja se jatkuva huuto... Lähdin heti ekan yön jälkeen. Ei pysty. Kun yritin nukkua, kuului alakerrasta: "MUUTEN MIHIN AIKAAN SUN PITÄÄ LÄHTEÄ TÖIHIN HUOMENNA?" "EHKÄ KAHDEKSALTA" "OKEI MÄ HERÄÄN SITTEN JOSKUS PUOLI KAHDEKSAN AIKAAN". Hermot menee!! Kun nukahdin vasta kahdentoista aikaan, niin aamulla puoli kuusi aamu alkoi taas heidän huudollaan. "NONIIN MÄ LÄHDEN NYT. PITÄÄKÖ KAUPASTA TUODA JOTAIN ILLALLA?" "NO EN TIEDÄ." "EIKÖ VOI VASTATA KUNNOLLA?" ja riitelyä varmaan vartin. Helkkari!! Kaikista pahinta tekee se, että hiljainen ja ääniyliherkkä 14v. pikkusiskoni asuu vielä kotona. Vaikuttaa koko ajan ahdistuneelta huudon takia. Menee jo hermot. Miten joku jaksaa huutaa koko ajan???
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi sukulaisperhe on niin äänekäs että ei kovin montaa päivää jaksa saman katon alla mökillä, mennään yleensä eri aikaan vaikka muuten on kiva nähdä sukulaisia. Perheessä on pari kovaäänistä lasta ja toinen vanhemmista kovaääninen, jostain syystä ovat myös kokoajan äänessä, rymistelevät, kolistelevat, tappelevat, sotkevat, heräävät aikaisin, aina joku valvoo myöhään eikä kukaan kunnioita toisten yöunta. Myös ne ei-kovaääniset joutuvat huutamaan että saavat asiansa kuulluksi.
Minä menisin ihan rikki tuollaisten paviaanien seurassa.
🦧 😅😅
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että olet itse ääniyliherkkä.
Entä jos se onkin niin päin, että meluavat paviaanit onkin niitä viallisia, ja yliherkiksi mitätöidyt onkin normaaleja, vielä jotain aistivia ja reagoivia olentoja?
Entä jos se aliherkkä mollukkapää onkin viallinen, kun ei älyä mitään, ei kuule, ei näe, ei tajua?
Minä menisin ihan rikki tuollaisten paviaanien seurassa.