Miehen isä ottaa aina järkyttävän ison palan täytekakkua
Viimeksi leikkasin valmiit palat ja hän otti ensin 2 palaa kerralla ja sitten 2 uutta. Miten saan tän loppumaan?
Kommentit (105)
Kuten jo mainittu, rohmuaminen on vain huonoa käytöstä. Tuollaiselle ihmiselle ei kukaan ole opettanut käytöstapoja. Seuraavalla kerralla jättäisin kutsumatta tai jos pakko , tekisin vain klimppisoppaa kaikille. Ja sanoisin että nyt riittää varmaan tarjottavat kaikille.
Ja olen 100% varma että nuorohmujen puolustajat ovat itse jotain ahmatteja ja moukkia.
Vierailija kirjoitti:
Tarjottavaa vieraiden mukaan. Toihan on naurettavaa kun tarjottavat loppuu kesken. Varsinkin kun tietää suuriruokaisen tulosta
Mihin sä laitat ne ylimääräiset suursyömärille varatut tarjoilut?
Harvalla on kylmäsäilytystilaa usealle kakulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on isännän/emännän moka jos tarjottava loppuu
Ei ole. Kenenkään ei tarvi varautua ruokkimaan sikalaa. Kaksi palaa kakkua on kohtuullinen määrä varata per syöjä.
Toivon todella, että vieraasi saavat kuulla tuon
Eikö sinua itseäsi ole kasvatettu niin, että ei rohmuta?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Pidän aina huolta, että meillä on tarjottavaa tarpeeksi, jää varmasti yli. On mulle kunnia asia. En tahdo vieraan joutuvan miettimään voiko ottaa
Montako jääkaappia teillä on? Vai kuulutko niihin, joiden mukaan kermakakku kyllä säilyy huoneenlämmössä. Vierailla vaan myöhemmin vatsat hieman sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti jo vanhahko mies. Anna syödä kakkua.
46 vuotias.
Siinä on nuori isä sinun "miehellä".
Kyllä. Mies 26v ja mä 24v.
Ihan sopusaa porukkaa.
Ihanaa. Kun jotku tekee vielä nuorena lapsia. Eikä isoisä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kenenkään ei tarvi varautua ruokkimaan sikalaa. Kaksi palaa kakkua on kohtuullinen määrä varata per syöjä.
-ohis
Ei. Minut on kasvatettu niin että otetaan sen verran kuin halutaan. Nopeat syö hitaat, ensi kerralla kannattaa tehdä isompi tai useampi kakku niin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän aina huolta, että meillä on tarjottavaa tarpeeksi, jää varmasti yli. On mulle kunnia asia. En tahdo vieraan joutuvan miettimään voiko ottaa
Montako jääkaappia teillä on? Vai kuulutko niihin, joiden mukaan kermakakku kyllä säilyy huoneenlämmössä. Vierailla vaan myöhemmin vatsat hieman sekaisin.
Kaksi jääkaappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi jääkaappia ja kylmiöhuone, kuten normaalin keittiön varustukseen kuuluu. Vierashuoneessa tietysti vielä yksi jääkaappi mutta se ei ole yleensä päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Ei. Minut on kasvatettu niin että otetaan sen verran kuin halutaan. Nopeat syö hitaat, ensi kerralla kannattaa tehdä isompi tai useampi kakku niin riittää.
Olet ihan painajaisvieras. Onko muitakin narsistisia piirteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi jääkaappia ja kylmiöhuone, kuten normaalin keittiön varustukseen kuuluu. Vierashuoneessa tietysti vielä yksi jääkaappi mutta se ei ole yleensä päällä.
Joo ei kuulu, paitsi jos et asu jossain suurtalouskeittiössä. Normi jääviileäkaappi ei vedä rohmuajan verran tarjottavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi jääkaappia.
Normikeiitiöihin ei tuollaiset mahdu. Meillä on kaappipakastin ja jääviileäkaappi rinnakkain, eikä siellä kyllä säilytetä suursyömäreille useampaa kakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Olet ihan painajaisvieras. Onko muitakin narsistisia piirteitä?
Annan välitöntä palautetta äänekkäästi jos jokin ei tarjoilussa miellytä tai jos jotain ei ole tarpeeksi. Yleensä vähän alentavasti nälvien, "Mirja ei ole taaskaan leiponut riittävästi kakkua" tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kuulu, paitsi jos et asu jossain suurtalouskeittiössä. Normi jääviileäkaappi ei vedä rohmuajan verran tarjottavia.
Joo kyllä kuuluu, ihan tavallinen 320 m2 omakotitalo kyseessä.
Ap, voisiko ajattelemattomalle rohmulle tehdä oman kakun? Tai vaikka ostaa marketista valmiin pakastekakun, siis hänelle yksin erikseen, jos leivontakulut mietityttävät. Kononaisen erillisen oman kakun tarjoilu henkilölle saattaisi jo sinällään herätellä häntä itseäänkin käytöksestään, mutta pointtina tässä nyt kuitenkin etusijalla se, että ainakaan kukaan muu ei jää ilman, hänelle on riittävästi, ja ketään ei tarvitse vahtia, neuvoa tai ohjeistaa, jos se tuntuu itsestä kiusalliselta tehdä. Sanoo vaan ystävällisesti, että varattiin sulle oma, kun näyttää kovasti maistuvan.
Muussa tapauksessa suoraan sanominen annoskoosta on ainut toimiva vaihtoehto. Senkin voi hoitaa tahdikkaasti, sanomalla esim.vieraille yhteisesti: Tervetuloa kahvipöytään. Jokaiselle on varattu YKSI pala kakkua (valmiiksi leikattu). Lisää voi ottaa, kun KAIKKI ovat saaneet ensin syödäkseen. Asia ilmoitetaan selkeällä kuuluvalla äänellä kaikkien läsnäollessa. Tällainen sosiaalinen paine yleensä ohjaa ihmistä oikeaan käytökseen ilman erillistä puuttumista. Ja jos ei, niin sitten seuraavalla kerralla se oma kakku hänelle yksilöllisesti tarjoiltuna.
Nämä vinkit siis ratkaisukeskeisestä näkökulmasta katsottuna. Tilanteet ja ihmisten tunnereaktiot saattavat vaihdella, ja niihin kannattaa varautua. Kyseessä voi perinteisen rohmun sijaan olla joskus syömishäiriön omaava henkilö(lääkärin diagnosoima), mikä saattaa vaatia erilaista lähestymiskulmaa, erityistä hienotunteisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Häpesin silmät päästäni kun oltiin ystäväni juhlissa ja mun miesystävä lappasi paahtopaistisiivuja lautaselle niin kuin ne olisi ollut jotain pinaattulettuja tms., ison keon. Ei varmasti ollut mitoitettu niin että jokainen vieras ottaa 7 siivua 😖
Kai sanoit jotain kun olitte sitten kahdestaan?
On paljo ihmisiä joille ei lapsuudenkodeistaan anneta mitään neuvoja. Rohmuavat sitten kun pääsevät syömään ilmaseksi.
Mua ärsytti oman appiukkoni rohmuaminen, kerran sitten tokasin että pitääkö syödä koko rahan edestä? Melkeenpä olisin voinut purra itseäni kielestä.
Olivat tulleet lapsenlapsensynttäreille joku 10 € lelu mukanaan.
Siihen tokasuuni appiukko vastasi vaan että joo kyllä pitää.
Joskus appiukko ja anoppi kehu tullessaan etteivät olleet syöneet mitään koko päivänä.
Heille kun menee niin on laskupalat ja mäkkärin kautta kotiin koska teinipojat taas nälissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi jääkaappia.
Normikeiitiöihin ei tuollaiset mahdu. Meillä on kaappipakastin ja jääviileäkaappi rinnakkain, eikä siellä kyllä säilytetä suursyömäreille useampaa kakkua.
Huonoa suunnittelua. Mihin keittiössä tarvitaan kaappipakastinta? Ei mihinkään. Kaksi jääkaappia pakastelokerolla on paljon fiksumpi vaihtoehto, ja arkkupakastimen voi kätkeä jonnekin autotalliin jos on tarve hamstraamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kun asia on tiedossa niin voit valmistaa riittävän määrän tarjottavia. Nolompaa olisi alkaa vieraita kieltämään ja sanomaan että saa ottaa vain yhden pienen palan. Tulee enneminkin emännästä kovin nuuka vaikutelma.
Tämä. Tee miehelle oma kakku ja iske viereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpesin silmät päästäni kun oltiin ystäväni juhlissa ja mun miesystävä lappasi paahtopaistisiivuja lautaselle niin kuin ne olisi ollut jotain pinaattulettuja tms., ison keon. Ei varmasti ollut mitoitettu niin että jokainen vieras ottaa 7 siivua 😖
Kai sanoit jotain kun olitte sitten kahdestaan?
On paljo ihmisiä joille ei lapsuudenkodeistaan anneta mitään neuvoja. Rohmuavat sitten kun pääsevät syömään ilmaseksi.
Mua ärsytti oman appiukkoni rohmuaminen, kerran sitten tokasin että pitääkö syödä koko rahan edestä? Melkeenpä olisin voinut purra itseäni kielestä.
Olivat tulleet lapsenlapsensynttäreille joku 10 € lelu mukanaan.
Siihen tokasuuni appiukko vastasi vaan että joo kyllä pitää.
Joskus appiukko ja anoppi kehu tullessaan etteivät olleet syöneet mitään koko päivänä.
Heille kun menee niin on laskupalat ja mäkkärin kautta kotiin koska teinipojat taas nälissään.
Mikä on laskupalat?
Vierailija kirjoitti:
Ei minun. Ohitan mieluusti nämä
riitaisat mt kakkukekkerit. x