Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen isä ottaa aina järkyttävän ison palan täytekakkua

Vierailija
12.07.2026 |

Viimeksi leikkasin valmiit palat ja hän otti ensin 2 palaa kerralla ja sitten 2 uutta. Miten saan tän loppumaan?

Kommentit (254)

Vierailija
201/254 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä ei ainakaan ole varallisuudesta kiinni, ehkä näillä rohmuajilla on. Tai ainakin se vaikutelma tulee täällä , jos vain kerran vuodessa voi syödä himoitsemaansa täytekakkua. Tottakai on surullista, jos on niin köyhä että jos joskus harvoin joku kutsuu kylään,  niin sitten pitää syödä niin että on seuraavat päivät ähkyssä. 

Köyhille ihmiselle tämä on ihan ok, mutta jos joku jo valmiiksi  paksumahainen ukko katsoo oikeudekseen imaista 4 normaalin ihmisen annoksen , niin se on vain hänelle itselleen häpeäksi. Sanallista nolausta ei tarvita, tottakai kaikki muut vieraat, joilla on silmät päässään, näkevät tuon. Myötähäpeä ja sääli on se mitä useimmat tavalliset vieraat kokevat tuossa tilanteessa. Itse eniten säälin noita puolisoita, useimmiten naispuolisia, jotka ovat naineet junttimoukan ja kaikki muutkin todennäköisesti tuntevat samoin.

Vierailija
202/254 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/254 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen isä hyvinkin lihava? Meinaan aika harva normaalipainoinen edes haluaa ahtaa itseensä jotain ällömakeaa täytekakkua.

Vierailija
204/254 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itsellä ei ainakaan ole varallisuudesta kiinni, ehkä näillä rohmuajilla on. Tai ainakin se vaikutelma tulee täällä , jos vain kerran vuodessa voi syödä himoitsemaansa täytekakkua. Tottakai on surullista, jos on niin köyhä että jos joskus harvoin joku kutsuu kylään,  niin sitten pitää syödä niin että on seuraavat päivät ähkyssä. 

Köyhille ihmiselle tämä on ihan ok, mutta jos joku jo valmiiksi  paksumahainen ukko katsoo oikeudekseen imaista 4 normaalin ihmisen annoksen , niin se on vain hänelle itselleen häpeäksi. Sanallista nolausta ei tarvita, tottakai kaikki muut vieraat, joilla on silmät päässään, näkevät tuon. Myötähäpeä ja sääli on se mitä useimmat tavalliset vieraat kokevat tuossa tilanteessa. Itse eniten säälin noita puolisoita, useimmiten naispuolisia, jotka ovat naineet junttimoukan ja kaikki muutkin todennäköisesti tuntevat samoin.

No jos on harppu riivinrauta riesana joka haluaa hävetä niin sehän on jo helvetin hyvä syy ottaa kakkua toisellekin jalalle ja katsoa kun akka kiskoo jätesäkkiä päähänsä ja ripottelee tuhkaa perään.

Vierailija
205/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla, v#tun pösilöllä, ole muita murheita kuin joku paskainen kakun pala.

Vierailija
206/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jatkossa kaksi kakkua, ja laita toinen niistä suoraan lautasella kyseisen henkilön eteen.

Se joko ymmärtää yskän, tai sitten ei, mutta kakkua on ainakin tarpeeksi.

Vierailija
207/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme koskaan syö mitään pojan ja vaimonsa luona. Kupillinen kahvia voidaan juoda, koska "just käytiin matkalla syömässä" eli ei ole yhtään nälkä. Ei pääse miniä sanomaan, että rohmutaan ruokaa.

Eikä meillä ole heidän perheelle tarjolla kuin kahvia ja sitäkin vain silloin, jos erehtyvät tulemaan kahviaikaan.

Vierailija
208/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen yhden tuollaisen kakkupöytävartioijan. Ei todellakaan ole rahasta kiinni, mutta hänellä on tapana varata kymmenelle hengelle kuuden ihmisen tarjoilut. Olen ottanut tavaksi hakea lähikaupan paistopisteeltä omat eväät sinne kylään mennessäni ja sanoa, että ottakaa te muut minunkin edestäni kun jäi aamun keikalta tämå yli enkä halua menevän pilalle.

Vierailija
209/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen yhden tuollaisen kakkupöytävartioijan. Ei todellakaan ole rahasta kiinni, mutta hänellä on tapana varata kymmenelle hengelle kuuden ihmisen tarjoilut. Olen ottanut tavaksi hakea lähikaupan paistopisteeltä omat eväät sinne kylään mennessäni ja sanoa, että ottakaa te muut minunkin edestäni kun jäi aamun keikalta tämå yli enkä halua menevän pilalle.

Minulla on myös kakkupöytävartijatuttu, jonka luona otan yhden ainoan keksin/piparkakun/mokkapalan ja jätän siitä puolet syömättä, koska "on niin täysi olo". Pöydässä on monta sorttia tarjolla, mutta en todellakaan erehdy luulemaan, että saisi ottaa sekä kakkua että keksin. Niitä kyllä tyrkytetään moneen kertaan, mutta tiedän, että se ei tarkoita, että minun tai muiden haluttaisiin ottavan mitään.

Eilen olin kakkupöytävartijan synttäreillä, meitä vieraita oli suunnilleen 20 ja lähtiessämme niin kakku kuin voileipäkakkukin olivat koskemattomina, samoin taitava piparkakuista tehty tarjoilukuvio. Iso osa otti vain vettä, koska on niin kuuma. Synttärisankari oli varmasti iloinen, kun emme tuhonneet vaivalla tekemiään tarjoiluja.

Vierailija
210/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran synttäreillä, missä tarjolla oli hyvin, HYVIN pieni kakku. Päivänsankari kertoi, että miten monelle ihmiselle sen piti riittää, eli se oli sitten sellainen siivu, että näki läpi, jos nosti valoa vasten.

Miksi edes vaivautua tekemään?

Vierailija
211/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneillä on oletus, jonka mukaan tarjoiluihin ei saa koskea, se on loukkaus kutsujaa kohtaan. Kakku ei ole syötäväksi, se on somea varten. Mieluiten vieras tuo omat eväät ja vetoaa johonkin mystiseen vatsasairauteen.

Vierailija
212/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi uusi käsite : Kakkupöytävartija.

Vierailija
213/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee sitä kakkua tarpeeksi, kun tietää kulutuksen.

Vierailija
214/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös kakkupöytävartijatuttu, jonka luona otan yhden ainoan keksin/piparkakun/mokkapalan ja jätän siitä puolet syömättä, koska "on niin täysi olo". Pöydässä on monta sorttia tarjolla, mutta en todellakaan erehdy luulemaan, että saisi ottaa sekä kakkua että keksin. Niitä kyllä tyrkytetään moneen kertaan, mutta tiedän, että se ei tarkoita, että minun tai muiden haluttaisiin ottavan mitään.

Eilen olin kakkupöytävartijan synttäreillä, meitä vieraita oli suunnilleen 20 ja lähtiessämme niin kakku kuin voileipäkakkukin olivat koskemattomina, samoin taitava piparkakuista tehty tarjoilukuvio. Iso osa otti vain vettä, koska on niin kuuma. Synttärisankari oli varmasti iloinen, kun emme tuhonneet vaivalla tekemiään tarjoiluja.

Saattaisin niin röyhkeä, että latoisin lautaselleni joka sorttia silläkin uhalla, ettei kutsua kuuluisi seuraavan kerran.

Muutoinhan tuossa on se riski, että tasan samat tarjoilut nostettaisiin pakastimesta pöytään seuraavillakin synttäreillä.

Vierailija
215/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiskakkujen 15 hlö annoskoko on todella pieni. Siis lähinnä maistiainen. Kannattaa jatkossa varautua tuplana. Nykyään ihmiset ovat aika isoja ja siitä voinee päätellä, miten paljon herkkuja kuluu. 

On muuten aika noloa, että kutsujen emäntä laskee vieressä, että mitä laatua ja paljonko määrällisesti vieraat syövät. Jos haluat rajoittaa syömistä, niin tee kaikille annoslautaselliset valmiiksi. Uskoisin, että sinullakin on jatkossa hauskempaa, kun vain varaat tarjottavaa vähän reilummin. Varsinkin täytekakku on monen suosikki ja sitä kuluu - jos se on hyvää. 

Vierailija
216/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneillä on oletus, jonka mukaan tarjoiluihin ei saa koskea, se on loukkaus kutsujaa kohtaan. Kakku ei ole syötäväksi, se on somea varten. Mieluiten vieras tuo omat eväät ja vetoaa johonkin mystiseen vatsasairauteen.

Tuleehan siitä kakusta nopeasti aika ruma, kun siitä leikataan paloja. Kaikki eivät onnistu tekemään some-kelpoista leikkauspintaa ja se on ongelma

Vierailija
217/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee jatkossa kaksi kakkua, ja laita toinen niistä suoraan lautasella kyseisen henkilön eteen.

Miksi joku haluaisi loukata ihmistä, jonka kutsuu omiin juhliinsa? Vai onko kyse siitä, että kutsu on annettu, mutta kutsutun pitäisi ymmärtää olla tulematta?

Miksi ihmiset yleensäkin ovat ilkeitä toisilleen? Ilkeyttä tässä on mielestäni tuo kakkukyttääminen. 

Vierailija
218/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt hitonmoinen homma tehdä kaksi kakkua yhden sijaan. Pitää osata vieraissa käyttäytyä eikä rohmuta.

Vierailija
219/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhille ja rikkaille eri käytöstavat on ok? Pitääkö ovella esittää verotustodistus, jonka perusteella saa kutsuilla erilaisia oikeuksia täytekakun suhteen? Vai mitataanko vyötärö ovella ja laitetaan sen mukaan vieraat eri jonoihin? 

Jos on pihi, niin ei kannata järjestää mitään kutsuja. Ei niihin juhliin niin kauhean mukavaa ole muutenkaan osallistua. Se vielä rasitteena, jos joutuu pihin emännän laihaa kahvia juomaan ja kieltäytymään näytteille asetetuista tarjottavista, kun ne oikeasti on vain rekvisiittaa ihanaa somepostausta varten. Eikö olisi vain helpompaa AI:n avulla luoda valokuvia ihanista juhlista. Sinne saisi myös ujutettu grilli-julkisuuden henkilöitä ja taas olisi kaverit kateellisia. Pöytään voisi AI loihtia toisenkin kakun. 

Vierailija
220/254 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaisi loukata ihmistä, jonka kutsuu omiin juhliinsa? Vai onko kyse siitä, että kutsu on annettu, mutta kutsutun pitäisi ymmärtää olla tulematta?

Miksi ihmiset yleensäkin ovat ilkeitä toisilleen? Ilkeyttä tässä on mielestäni tuo kakkukyttääminen. 

Mun menetelmä on tehdä niin iso kakku, että taatusti riittää santsaamiseenkin.

Leivon pohjat pullapellillä, jolloin kakulla saa olla laajuutta niin paljon kuin tarjottimelle mahtuu.