++++++ TONTUT vko 21 ++++++
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10312162&p=1&tmode=1&smod…
Uutta viikkoa pukkaa, vaikka edellisen viikon keskustelut käyvät vielä kuumina :)
Kommentit (32)
Täällä on kotiuduttu Tampereen reissulta. Mukavaa oli ja vaateitakin löytyi. Kiitos vaan vinkistä Frankie, juuri sieltä Koskikeskuksen alakerrasta tarttui mukaan farkut ja paita. Siellä oli tosi mukava myyjä ja meinsin ihan lopullisesti jäädä sinne suustani kiinni, olen nähkääs aika kova puhumaan ja niin oli myyjäkin ;-).
Äitsy et sä kyllä ole yhtään hullumpi kuin mutkaan noissa testauksissa. Itsekin testasin puhtaan negan aluksi kun olin malttamaton ja melkein jo heitin toivon, mutta kuinkas kävikään. Toista testausta odotin muutaman päivän ja sitten sain sen plussan apteekin omalla testillä (ei mikään supervahva viiva ollut silloinkaan, mutta kuitenkin selvä). Täällä pidellään hurjasti peukkuja sulle!
Sophielle mukavaa leiriä! Olen kyllä tainnut missata jotain, kun en yhtään muista minne leirille olet lähdössä, vai oletko siitä sen enempää kertonut!? Toivottavasti tulvat ovat menneet ja voit nauttia reissusta. Ja sitten innolla taas uuteen kiertoon.
Mannariille vilkutukset sinne etelään! Toivon teille aurikoisia päiviä ja läheisiä hetkiä! Ja nauttikaahan ruuasta, aikakin mulle maistuu tosi hyvin toi kreikkalainen ruoka.
Luhtis (huomenna rv 20 tasan eli puoliväli, JEEEEE!)
Pakko vääntäytyä konneelle, kun tuo äitsykän tilanne niin " vaatii" =-))
Minä suosittelisin, et ostat apteekista digitaalisen glearbluen!! Siinä testissä ei jää jossittelemisen varaa, sillä se näyttää joko plussan tai miinuksen!! Eli sen kanssa ei tarvii miettiä, onko roskishaamu vai ei!!
Me jännäillään kuitenkin sua ihan tosissaan! Mun täytyy kyllä sanoa, et olen käyttänyt varmaan satoja aconeita ja advanceja, enkä KOSKAAN ole saanut tuohon aconiin, minkäänmoista yliaikaisviivaa, enkä muutakaan...joten, musta tuntuu, että kyllä siellä sun kropassa nyt jotain on tekeillä...
Luhtis oli löytänyt mammavaatteita =-)
Sohville ihanaa ja antoisaa reissua!!
meen taasen!!
En tieda miksi mut taa kone muisti minut ja mun nikki ilmestui automaattisesti tohon viestiin. Niin et alkaa ihmetelko jos alan kirjottelemaan kreikaksi jotain hopoja taalta. Tai ruotsiksi. Niita on meinaan paljon tas hotskus. On taas suomalaisiakin mut aika vahan. No huomenna tulee uusi koneellinen saapa nahda onko kivaa jengia tulossa.
Me ilmottauduttiin retkelle tiistaiksi. Merelle ja johonkin ihanalle rannalle koko paivaksi. Aah! Toivoa sopii etten voi huonosti merella. Tapana on nimittain ollut ja nyt en voi ottaa matkapahoinvointitabuja. Meilla kuuluu aamiainen ja olen syonut kuin pieni elain joka aamu. Aivan ihanaa jugurttia ja tuoreita hedelmia ym. Muutenkin ruoka on hyvaa ja mulle maistuu. Toivottavasti ei sita pahoinvointia tulis koskaan!! En ole karsinut siita edellisissa raskauksissa mut nythan mul on eri mies! Jos se voi vaikuttaa..
Taa surffailu ei ole kauheen halpaa joten lopettelen ja tuun taas toisen kerran.
Aitsulle tsemppia odotteluun testauksen kanssa! Paljon sulla oli niita kiertopaivia nyt. Mulla oli yli 30 silloin kun sen plussan sain mut oonkin pitkakiertoinen. Ja aika himmee se silloinkin oli. Mut plussa silti. Testasin clearbluella.
Nyt meen!! Mannarii (loma melkein puolivalissa!!)
Olihan aitsulla tossa kiertopaivat! Ei varmaan noin ajoissa edes nay testissa kunnon viivaa. Mulla oli ovis vasta n kp 20! Mutta tietysti jos sulla on lyhyt kierto...
Hitsi mua hamaa taa et pystyn kirjautumatta vastaamaan viesteihin ja mannarii tulee automaattisesti. Miten saan tan pois paalta. nortit auttakaa!!!!!
M (the real one)
Vieläkö joku muistaa mut... ei ole tullut kirjoitettua ja listaltakin jo poistettu, heh:)
Ni jospa vielä huolittas mukaan....?
Kaikkien kuulumisista olen ihan pihalla mutta jospa vielä päääsisi perille.
Meille ei edellenkään vauvaa ole kuulunut . Tänään alkoi taas suru pvä menkat alakoi aamulla eli 5. menkat piellerien jälkeen. Olo on tosi tyhjä, tekisi mieli itkeä. Esikoispoikakin kasvaa, täyttää kesällä 3v ja meillä ei vielä plussatuulia ole. Olen alkanut miettiä mitä jos näin on tarkoitettu että meille kuuluu vain tuo yksi poika? mies lohdutteli aamulal, sanoi onneksi meillä on edes tuo yksi ihana. silti tuntuu kamalalta. yritän olla miettimättä asiaa mutta väkisinkin se mielessä varsinkin kun kolme kaveria raskaana yhden niistä kummiksi pääsen..
tänän olen menossa iltavuoroon ja vkolopun olen aamuvuoroissa. nyt menen muualle suremaan.
t. manteli kp1 yk 6
laitan minäkin viestin. Olen vanhempien luona kolmatta päivää ja hermot menee ja vielä pitäisi kolme päivää olla....Meillä on vloppuna sukubileet ja niitä olen kasaamassa. Porukat on toistensa kurkuissa, sanoin isälle jo että lähden kohta himaan jos ette pysty olemaan keskenänne edes samassa huoneessa,,,grrrrr
Mutta asiaan! Äitsy hitsiläinen kun mulla muljahti vatsassa kuin luin tuon sun haamuviestin. Mikä on tilanne. Pidän sulle ihan hirveesti peukkuja ja laitan tytönkin peukuttamaan!
Nonulille terveiset ja toivotaan että tulee kirkkaampia päiviä joukkoon.
Mansku on meitä muistanut lemmenlomallaan, ihanaa mutta kai nyt muistat hoidella sitä lempeäkin ;) Mulla alkoi pahoinovointi heti rv 6 ja kesti sitten sinne 20, mutta eikös nuo voi vaihdella ihan raskauksittainkin? Toivottavasti siellä kelit kirkastuu ja pääset biitsille!!
Tänäänkös se meidän fugis oli tulossa kotiin?? Tervetuloa!!!
Sophielle vloput ja toivotaan että täti häipyy asap!
Luhtikselle morjenstus, kuulosti kivalta tuo teidän laivareissu. Mukavaa että lapset tykkäsivät!
Pakko kirjoittaa teille yksi juttu. Oltiin siskon ja sen poikien kanssa laivalla ja buffetpöydässä syömässä. Puhuttiin siskon kanssa moittivasti viereisen pöydän humalaisista ja käytettiin termiä " nakit silmillä" (=kännissä). Siskon nuorempi poika, silloin jotain 1,5 v otti lautaseltaan kaksi prinssinakkia ja laittoi silmilleen mitään sanomatta. Että me revettiin ihan täysin!! :D
Mantelille morjenstus! Tervetuloa vain takaisin! Tänne kelpaa tulla, uutena ja vanhana! Porukka on pysynyt melko samana, taisit olla mukana tuossa viime vuoden puolella?
Nyt painun kahvin keittoon ja palailen jossain vaiheessa!
Vielä pikainen morjenstus ennen reissua!
Vai että nakit silmillä, hah haa :)))))))))) Voi elämä noita pikkumuksujen tempauksia!
Callelle tsemppiä suvun pyöritykseen. Taitaa varmaan vähän samaa meininkiä olla kaikissa perheissä ja varsinkin kun juhlastressi päällä! Eikös se niin ollut, että perhe on pahin..
Mantelille teretulemast takaisin! Älä sure, täällä tonttupinossa on katsos se 7 kierto vasta se kohtalokas. Nonuli ja Mantelikin raskautui sillon, nyt on sellanen trendi meneillään ;) Sitäpaitsi teillä on jo yksi lapsukainen, ei ole mitään syytä ettei tulisi toistakin, siihen voi vaan mennä vähä aikaa!
Luhtavilla ollut reissus ja shoppaamassa, kiva kun teit hyviä löytöjä! Niin, me ollaan lähdös koiraleirille. Eli meidän hauvelin kasvattaja järjestää leirin, jossa treenataan palveluskoiralajeja yms. Tulee varmaan mukava viikonloppu, siellä on nimittäin mukana myös kasvattajan uuden pentueen hauveleita, vajaa kolmekuukautisia nallukoita. Voi ihanuus :)
Äitsylle tsemppiä jännäilyyn!
Poistun nyt kuvioista pariksi päiväksi, viikonloppuja kaikille!
Oltiinpas pudottu kauas kärjestä. Eipä ole kyllä itekään ehtinyt yhtään koneelle.
Mantelille tervetuloa takaisin! Aina tänne mahtuu.
Luhtikselle onnittelut puolivälin ylityksestä!
Mannariille edelleen hyvät lomanjatkot!
Nonulille vähemmän pahoinvointia!
Toivottavasti Callen sukubileet meni hyvin, vaikka valmistelut kiristivätkin hermoja.
Sophien koirapallerot kuulostaa ihanalle. Meidän labbispallero on jo 11, mutta vielä menee kovaa.:)
Mites Frankien lemmenloma?
Bärtsu, missä sä olet?
).(Ehkä huomasittekin ton mun aloituksen tosta digitestistä. Nega siis paukahti, mutta kuitenkin ne kaks viivaa killuu siinä tikussa eli erittäin hämäävää. Halusin kuitenkin testata nyt viikonloppuna, kun meillä on molemmilla vapaa-aamu. Ens viikko on taas sitten yhtä ristiinmenemistä. Nyt kyllä toiveet vähän romahti, koska ton testin kai pitäis olla aika herkkä. Toisaalta toivon vielä, kun mulla on tullut sellaista aknen sukuista ihottumaa suupieleen, jota mulla aina joskus harvoin on ja viimeks sitä oli loppuraskaudessa. Se ei nyt millään tahdo mennä ainakaan paremmaks, joka ärsyttää koska se on aika ruman näköistä. Viimeks se lähti melkein saman tien, kun poika oli syntynyt.:) Nyt mun täytyy lähteä lääkäriin, kun on joku ihme silmätulehdus tullut yön aikana. Toinen silmä rähmii ja vuotaa ja on ihan tulipunainen eikä sillä näe oikeen kunnolla. Mistä lienee tollanenkin juttu tullut. Mutta täytyy toivoa, että olis jotain testattavaa vielä joskus ens viikolla.
Äitsy kp27
Täällä on todella hiostava keli, taitaa olla ukkosta ilmanalassa...
Kauheita migreenikohtauksia vähänväliä...panadoli-turhapillereitä on mennyt kohta paketillinen...olo on aivan peräaukosta... huoh... kuka tahtois vaihtaa päätä mun kanssa :-O
Äitsy, musta tuntuu, että kyllä siellä sun masussa nyt ON jotain tekeillä, mutta sää oot nyt vaan liian aikaisin " liikkeellä" ... Muistelen, että kun ite sain plussan siihen digitestiin, niin poisotettuani sen tikun siitä, siinä oli mullakin kaksi sinistä viivaa...Mutta, olen ymmärtänyt niin, että sillä tikulla ei ole mitään merkitystä, ainoastaan sillä, mitä siihen digitilaan tulee!!
Nyt koitat olla testailematta pari päivää, ja teet sen sitten uudelleen, eiköhän se plussa siihen sitten jo näkyviin tule!! Mullakin se näytti plussan, vasta sinä päivänä, kun menkkojen piti alkaa!! Odottavan aika on todella pitkä, se me kaikki tiedetään...Mutta kyllä se sunkin odotus kohta palkitaan!! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++puuuuh!!!
Kyllä tänne kelpaa takaisin tulla Manteli!
nyt meen taas makaamaan!!
nonuli ja justiina 9+1
Eli eipä mulla ihmeenpiä, mutta oltiin taas pudottu etusivulta,joten jotain turinoita...
Toivottavasti Nonuli sun migreeni on jo helpottanut. Tosi moni sanoo ettei panadolista oo mitään apua, mutta mulle tehoo sekin, joten saan säryt hyvin pois myös näin raskausaikana -onnellinen minä. Mun ongelmana onkin sitten siitepöllyallergiat, onneksi ei kovin pahat, kun mua on aikoinaan siedätetty eli olen ollut siinä pistoshoidossa (ei sopi piikkikammoisille). Siedätyshoitoa voin kyllä lämpimästi suositella jos jollain samaa vaivaa, olen pärjänyt heinäajat jo monta vuotta lääkkeittä. Keväällä on vähän oireita ja pujo aika pahin. Tylsää on kun mikään allergialääke ei ole oikein suositelta näin odottaessa, silti on välillä pakko käyttää.
Mantelille tervetuloa takaisin, mäkin palailin oltuani vähän aikaa poissa. Tää on paras palsta!
Äitsylle terkut että ennen tätiä ei toivoa heitetä.
Oma vointi hyvä ja innostus puutarhanhoitoon korkealla. Eilen kaivoin ja rakensin tiilistä yrttipenkin. Nyt kävin ostamassa ekat taimet, joten taidan lähteä istutushommiin. Huomenna rakenneultra, jännittää. Tulen sitten kertomaan kuulumiset.
Luhtis
Onpas ärsyttävää jos niihin testeihin tosiaan tulee jotain viivoja muuten vaan! Jotenkin kyllä epäilyttää, jos niissä kuitenkin on väriä? Parasta varmaan odottaa muutama päivä ja testata sitten uudelleen, kyllä se viiva sitten vahvistuu jos raskaana olet. Voisi vaikka hommata sellasen apteekin testin, maksaa jotain 5 ¿, pitäisi olla ainakin 100 % luotettavia.
Tsemppiä! Jatketaan jännäämistä siis ensi viikkoon :)