Toukokuun yliakaisia, montako meitä on??
Mulla meni la 16.5, toista odotan, eka tuli 4pv ennen laskettua. Montako meitä on??
Kommentit (17)
Laskettu päivä (19.) on nyt ylitetty 2:lla. Mietinkin just, että mahtaako meitä olla monta!?
Tsemppiä vaan kärvistelyyn, välillä olo on jo aika malttamaton:)
AE 40+2
Hei vaan kaikille!! Olen pari kuukautta jo seuraillut palstaa mutta en ole kirjoitellut itse kuin vasta nyt. Eli yli on menty täälläkin. 17.5. oli laskettu aika ja alkaa hermot olla jo koetuksella koko perheellä. Kovasti odotellaan jo taaperoa. Huomenna koko- ja mahtuvuuskontrolli saikulla ja en kyllä aivan hevillä aio ilman nyyttiä lähteä pois sieltä.
Kymmenen ja yksitoistavuotiaat ovat mun vanhemmat lapset ja kumpikin tuli just täsmälleen laskettuina päivinä ja niin odotin tämänkin tulevan ja jotenkin ollut shokki kun antaakin mokoma odotuttaa itseään.!!!
la oli 14.5. ja ei mitään vieäkään. eli rv 41+0. Just kävin neuvolassa ja oli aika masentavaa. Ei varannu vielä edes aikaa yliaikaiskontrolliin.
Mulle tehtiin kuukausi sitten kokoarvio. Silloin vauva ois ollu 3,5kg. Nyt oon viikoittain soitellu, etteikö todellakaan vois tehdä uutta arviota enää, ku tuntuu että se on kohta ihan jättiläinen, mutta mut on kyllä jätetty ihan heitteille täällä...
Sanotaan vaan että kyllä luonto hoitaa. Just, eli eletään sitten kivikaudella ja annetaan evoluution karsia ylimääräiset pois. Suututtaa ja turhauttaa.
Olenkohan ainoa joka on jo näin paljon menny yli? Eli nyt on viikkoja 41+6 ja keskiviikkona pääsen käynnistykseen ellei ihmeitä tapahdu. Enkä kyllä enää usko tässä vaiheessa sellaisiin.
SaMa79
Moikka!
Minäkin tossa justiinsa mietin, että oonko tosiaan ainut, jolla on mennyt " yliajalle" .:) Toisaalta yliaika tarkottaa " vasta" kun mennään 42 viikon ohi, mut kyllä sitä aattelee mielessään, et yli mentiin niin, että hurahti.
Meillä on Vanilja muuten sama laskettu aika.:) Menkkojen mukaan mulla oi jo LA 9.5.07, mut ultrassa muutettiin 14.5.07 (mikä kyllä pitää enempi paikkansakin.). Eli viikko 41+0 lähti tänään käyntiin.
Mitään merkkejä ei näy, eikä kuulu. Ei selkäsärkyä, ei turvotusta (onneksi), ei menkkakipua, ei suppareita, paitsi noita harjotus kovettumisia.. Esikoinen täälläkin tulossa ja nyt viime viikosta (lopusta) lähtien on vähän enemmän alkanut ootteleen, et syntyisköhän se jo tänään. Sitä ennen aatellut, et ei mitään kiirettä tulee sitten kun on tullakseen. Nyt pitää myöntää, että vähän enemmän on alkunut miettämään, et jokos nyt tänään..:)
Viime perjantaina neovola lähetti ton kontorllilähetteen TAYS:siin, joten saa nähä joko tällä viikolla päästä kurkkaamaan maha asukkia ultran kautta.:)
Toivotaan, että kaikilla nyt lähtis synnytys käyntiin ja voitas vauvojen kanssa alkaa nauttimaan kesästä.:)
Oikein paljon supparitoivotuksia täältä päin.:)
T: Daim ja pömppis rv 41 tasan
nostetaas ylemmäs tätä..
Ihana aurinko paistaa Tampereella. Mahan kanssa ollaan takapihalla ja natitaan auringosta.:)
T: Daim ja pömppis
Siirryin juuri tänne yli menneisiin. LA oli eilen, supistellut on ja tuntunut ihan oikealta toiminnalta. Sitten onkin supistukset tyssänneet ja täällä yhä.
Taitaa vaan ottaa niin hirveästi päähän kun lupailee ja sitten ei kuitenkaan synny...
Ihaa78 rv 40+1
En oikeesti tähän pinoon kuulu, tuli vaan niin elävästi mieleen oman tytön odotus..Sillon pääsin käynnistykseen rv 41+3 ja tyttö syntyi rv 41+5..
Kyllä se aika tuntui niiiin pitkältä odottaa..Että tsemppiä vaan kaikille ylimenneille!
oon täällä vauvan puolella yleensä vaan käyny lukemassa kun en jaksa kirjautua mutta nyt päätin tehdä poikkeuksen!! : D
Viikkoja ny 40+3 ja olo on ollu mahdoton jo kaksi viikkoa. esikko tuli 39+6 ja synnytys tuntemukset alko edellisenä päivänä mutta tämä on oireillu jo parisen viikkoa...
on supistelua myös kivuliaampia iltasin ja sit tunkee mahottomasti tonne alas...emättimellä tuntuu kuin " ilmakupla" tunkis pihalle mut päästyään siihen suulle se pikku hiljaa katoaa...en sit tiedä että onko ne sikiökalvot niin pingottunu vai onko mun päässä vikaa ; C
selkään sattuu ja alapäätä juhmii ihan tarpeettoman paljon. yöllä en tahtoisi millään lähtee vessaan kun se sattuu ihan simona..ylösnoususta kävelyyn ja takasin petille menemiseen siis!
aamullakaan en meinaa käveleen päästä kun tuntuu kuin olis jollain instrumentilla levitetty luita tuolta alaosastosta!
nytkin tuntuu suppari...siiis sellanen joka tuntuu hiukan mutta ei ole vielä niitä kohta pitää lähteä suppareita.
tänään olin neuvolassa ja vauveli oli jo melkein kiinnittyny eli hiukan pää siellä heilui enää. eipä ole sillä tilaa paljoa niin alhaalla tuo on!
mulla taas alkaa pää räjähtää tähän odotteluun juuri tuon kivun takia...ilmeisesti tayssi oli vastannu neuvolan yliaikaiskontrolli lähetteeseen että viikolla 42 kutsuu mut sinne...eli ainakin 10 pv pitää odotella jos ei ala itekseen tuleen ulos!
38 viikolla olin äpkl:lla ja painoarvio sillon oli 3100g esikko oli 4400 syntyessään että luulinki jo että tyttö tulee mutta poikaa ne sieltä kuulemma povaili... mut en suostu sitä uskomaan ennen kuin näen ite että poika tulee... : o
toivotaan että me kaikki päästäs sinne synnärille ennen pitkää ainakin...ei sinne ole kukaan tainnu sisälle jäädä vieläkään ; D
Piti minunkin tehdä poikkeus ja kirjautua sisään, kun näin tällaisen aloituksen. :) Täällä mennään pari päivää yli lasketun ajan, neljä päivää menkoista.
Olo on kuiteski hyvä, eikä mitenkään hankala tai tuskainen. Ehtiihän se vielä tulla, jos kakskin viikkoa menee. Nyt on vaan puuhaa riittänyt, kun äitiysloman aloitus meni niin myöhään.
Luen ketjun myöhemmin, mutta hyviä vointeja kaikille ja kyllä ne vauvat sieltä syntyy sitten aikanaan. :)
aplia kolmannen pötsin kanssa
Luulin jo eilen että lupaa aikaa vauveli syntymään, kun en tuntenut liikkeitä ollenkaan. Esikoisen kohdalla hän hiljeni päivää ennen syntymää. Kävin varmuuden vuoksi neuvolassa kuuntelemassa sydän äänet ja siellä se vauveli rauhallisesti veti unia.. Huomenna 41vk täynnä. Toivottavasti syntyy tällä viikolla, ensi viikolla tytön 3v päivät eikä yhtään huvittais olla joko silloin sairaalassa tai samaksi päiväksi tehdä toista. No ei tullut härkä vauvaa meille, ainakin jatkamme kaksos linjalla edelleen..
tänään laskettu aika, limatulppakin jo tullut... mutta vauva EI SUOSTU TULEMAAN ULOS. ja olen lievästi sanoen harmistunut...
LA oli 16.5 eli nyt viikkoja 41 tasan. hoh hoijaa... esikoinen oli 10 pvää yli ja toivonkin pääseväni vkonloppuna tosi toimiin... lupailevia kipuja kyllä on alkanut ilmaantumaan :) ehkäpä... mutta ens viikolla sitten kättärille jos ei ala tapahtumaan.
eli ti 22.5 oli la-la-la-la-laaa päivä ja ei ole oikein minkäänlaisia tuntemuksia. Jotenkin osasin odottaa, että tälläkin kertaa mennään yli; ensimmäinen lyyli syntyi 41+4 ja toinen lyyli 42+2.
Jos vaikka sitä sairaalakassia alkaisi pakkaamaan ja valmistelisi kotona vauvaa varten. Ehkä niistä olisi jotakin houkutusta vauvan syntyä.
Vauva on hiljentynyt aikalailla ja parilla neuvolakäynneillä sydänäänet ovat olleet aika hitaita 110 ja 117. Vähän hermostuttaa, mutta neuvolatädit " lohduttelevat" , että ehkä vauva vain nukkuu /:|
Huomenna käyn kuunteluttamassa sydänääniä ja toivotaan että massussa oltaisiin nyt hereillä!!
t: susanna 40+2
Täälläpä täällä. " Mihinkäs tässä kiire valmiissa maailmassa" aatteleepi meijän vauveli. Viikot ovat nyt 42 tasan ja keskiviikkona käynnistys ellei nyt ite lähe tuleen. Sillon viikot 42+2. Tänään TAYS:silla kontrollissa olin ja kanava hävinnyt ja 2 sormelle auki. Eli vauvasta nyt kiinni millon lähetään.:)
T: Daim ja pömppis rv 42+0
LA oli 19.5 eikä mitään merkkejä, että alkais jotain tapahtua....
Huuheli