Missä iässä huomasitte jonkinlaisen rupsahduksen kasvoillanne?
Itse muistan aikoinaan kun 25-vuotta täytin, että kasvoillani tapahtui muutos vanhenemiseen. Se oli aikamoinen shokki, kun tuntui että ihan yhdessä yössä kasvot näyttivät peiliin katsoessa paljon "kovemmilta" ja vanhemmilta. Ei se nyt ihan sinä yönä muutos tapahtunut kun 25v tuli täyteen, mutta todella siinä hujakoilla. "Shokki" meni kuitenkin aika äkkiä ohi, koska en mielestäni kuitenkaan näyttänyt vanhalta, vaan enemmänkin tyttömäisistä kasvoista oli tulleet naiselliset kasvot.
Noh, nyt ikää minulla on 38-vuotta ja samanlainen sysähdys vanhenemisessa eteenpäin tapahtui siinä 35v hujakoilla. Eli noin 10 vuoden aikana en huomannut mitään dramaattista muutosta, mutta 35v kun tuli täyteen, niin tuntui että iso yhtäkkinen harppaus taas eteenpäin. Tästä on tosiaan 3v jo aikaa, mutta en ole oikein vieläkään tottunut tähän peilikuvaan, enkä ole tyytyväinen enää kasvoihini. Tuntuu että aina peiliin katsoessa näyttää vaan jotenkin, noh vanhalta.
Oletteko te huomanneet tällaisia sysähdyksiä vanhenemisessa ja minkä ikäisinä? Jännä nähdä mennäänkö suht tällä naamalla 45-vuotiaaksi ja sitten taas uusi rupsahdus vai mitähän tässä tapahtuu.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla rupsahtaminen alkaa poikkeuksetta viimeistään 30-vuotiaana. Miehillä sitä ei edes tapahdu.
Tiedät itsekin, ettei tuo pidä paikkaansa. Kun katson omia yli 3-kymppisiä tuttujani, julkkiksia jne., niin naisethan näyttää nuoremmilta kuin ikäisensä miehet. 😄
Mutta kun meikin ottaa pois niin alta paljastuukin rupsahtanut naisen naama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla rupsahtaminen alkaa poikkeuksetta viimeistään 30-vuotiaana. Miehillä sitä ei edes tapahdu.
Tiedät itsekin, ettei tuo pidä paikkaansa. Kun katson omia yli 3-kymppisiä tuttujani, julkkiksia jne., niin naisethan näyttää nuoremmilta kuin ikäisensä miehet. 😄
Kun en käytä meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole meikistä. Lisäksi juonteita, esim. nenänpielestä suupieleen ei voi peittää.
Kasvot rupsahtaa naapureiden tupakoinnin ja liikunnan puutteen vuoksi. Joka kerta kun naapuri tupakoi niin kasvot valahtaa harmaan valkoisiksi ja suupielet alkavat roikkua alas. Salilla käymisen estäminen vanhentaa ainakin 10-20 vuotta ja passiivinen tupakointi saa naaman näyttämään 30 - 40 vuotta vanhemmalta.
Joskus 45 vuoden hujakoilla ekan kerran.
Älkää herpaantuko mutta mulla on vissiin ikäkriisi koska olen kerran jopa itkenyt että olin ennen niin nätti ja nyt ihan haahka. Teininä tajusin että olin ainoa jolla oli naururypyt. Siitä se alamäki alkoi...
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että kiivas hiustenlähtö, harmaantuminen, kaljamaha, lihominen, otsarypyt ja muut rypyt eivät ole rupsahtamista miehillä? 😂
Totta, tähän lisäksi myös ärtyneisyys, potenssin heikentyminen....kun ei stondaa enää, niin kuin ennen.
Kyllä se alamäki alkoi n. 47-vuotiaana, jolloin alkoi myös vaihdevuodet. Siihen asti olin babyface, siis muitten mielestä. 42-vuotiaana kysyttiin vielä papereita. Mutta tosian viiskymppisenä naama alkoi rupsahtaa ja valahtaa, mutta ryppyjä ei vieläkään paljoa ole. Mulla aika paksu ja rasvanen ihotyyppi.
Luomet laskevat, poskipäät vähän alhaalla. Kaksoisleukaa estän hyvin jumpalla.
Mutta kyllä se naama laskeutuu.
Mies, yli 50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ihan kaunis nainenkin. Riippuu aina ihmisestä.
35 jälkeen alkaa näyttää ei-nuorelta, mutta kyllä tässä 50 alla vielä rupsahdusta odotellaan. Elämäntavat, uni, jne.
30v kahden lapsen jälkeen äitiyslomalla, univelkaisena.
toinen notkahdus 45-50v iässä oisko vaihdevuodet ja hormonimuutokset syynä muun ikääntymisen ohella
Vierailija kirjoitti:
79 v.
Samoin
olet kova nainen nussimaan