Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä huomasitte jonkinlaisen rupsahduksen kasvoillanne?

Vierailija
11.07.2026 |

Itse muistan aikoinaan kun 25-vuotta täytin, että kasvoillani tapahtui muutos vanhenemiseen. Se oli aikamoinen shokki, kun tuntui että ihan yhdessä yössä kasvot näyttivät peiliin katsoessa paljon "kovemmilta" ja vanhemmilta. Ei se nyt ihan sinä yönä muutos tapahtunut kun 25v tuli täyteen, mutta todella siinä hujakoilla. "Shokki" meni kuitenkin aika äkkiä ohi, koska en mielestäni kuitenkaan näyttänyt vanhalta, vaan enemmänkin tyttömäisistä kasvoista oli tulleet naiselliset kasvot.

Noh, nyt ikää minulla on 38-vuotta ja samanlainen sysähdys vanhenemisessa eteenpäin tapahtui siinä 35v hujakoilla. Eli noin 10 vuoden aikana en huomannut mitään dramaattista muutosta, mutta 35v kun tuli täyteen, niin tuntui että iso yhtäkkinen harppaus taas eteenpäin. Tästä on tosiaan 3v jo aikaa, mutta en ole oikein vieläkään tottunut tähän peilikuvaan, enkä ole tyytyväinen enää kasvoihini. Tuntuu että aina peiliin katsoessa näyttää vaan jotenkin, noh vanhalta.

Oletteko te huomanneet tällaisia sysähdyksiä vanhenemisessa ja minkä ikäisinä? Jännä nähdä mennäänkö suht tällä naamalla 45-vuotiaaksi ja sitten taas uusi rupsahdus vai mitähän tässä tapahtuu.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 vuotiaana olin saanut 3 lasta lähes putkeen ja palaamassa töihin. Vilkaisin kerrankin tarkemmin peiliin ja tajusin että silmien ympärillä on ryppyjä ja ihan kunnolla. 

-Univelkainen nykyään viiden äiti 

olet kova nainen nussimaan

Vierailija
22/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla rupsahtaminen alkaa poikkeuksetta viimeistään 30-vuotiaana. Miehillä sitä ei edes tapahdu.

Tiedät itsekin, ettei tuo pidä paikkaansa. Kun katson omia yli 3-kymppisiä tuttujani, julkkiksia jne., niin naisethan näyttää nuoremmilta kuin ikäisensä miehet. 😄

Mutta kun meikin ottaa pois niin alta paljastuukin rupsahtanut naisen naama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla rupsahtaminen alkaa poikkeuksetta viimeistään 30-vuotiaana. Miehillä sitä ei edes tapahdu.

Tiedät itsekin, ettei tuo pidä paikkaansa. Kun katson omia yli 3-kymppisiä tuttujani, julkkiksia jne., niin naisethan näyttää nuoremmilta kuin ikäisensä miehet. 😄

Kun en käytä meikkiä.

Vierailija
24/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole meikistä. Lisäksi juonteita, esim. nenänpielestä suupieleen ei voi peittää.

Vierailija
25/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvot rupsahtaa naapureiden tupakoinnin ja liikunnan puutteen vuoksi. Joka kerta kun naapuri tupakoi niin kasvot valahtaa harmaan valkoisiksi ja suupielet alkavat roikkua alas. Salilla käymisen estäminen vanhentaa ainakin 10-20 vuotta ja passiivinen tupakointi saa naaman näyttämään 30 - 40 vuotta vanhemmalta.

Vierailija
26/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 45 vuoden hujakoilla ekan kerran. 

Vierailija
27/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää herpaantuko mutta mulla on vissiin ikäkriisi koska olen kerran jopa itkenyt että olin ennen niin nätti ja nyt ihan haahka. Teininä tajusin että olin ainoa jolla oli naururypyt. Siitä se alamäki alkoi...

Vierailija
28/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

79 v.

Vierailija
29/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että kiivas hiustenlähtö, harmaantuminen, kaljamaha, lihominen, otsarypyt ja muut rypyt eivät ole rupsahtamista miehillä? 😂

Totta, tähän lisäksi myös ärtyneisyys, potenssin heikentyminen....kun ei stondaa enää, niin kuin ennen.

Vierailija
30/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se alamäki alkoi n. 47-vuotiaana, jolloin alkoi myös vaihdevuodet. Siihen asti olin babyface, siis muitten mielestä. 42-vuotiaana kysyttiin vielä papereita. Mutta tosian viiskymppisenä naama alkoi rupsahtaa ja valahtaa, mutta ryppyjä ei vieläkään paljoa ole. Mulla aika paksu ja rasvanen ihotyyppi.

31/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomet laskevat, poskipäät vähän alhaalla. Kaksoisleukaa estän hyvin jumpalla.

Mutta kyllä se naama laskeutuu.

Mies, yli 50v.

32/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihan kaunis nainenkin. Riippuu aina ihmisestä.

Vierailija
33/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 jälkeen alkaa näyttää ei-nuorelta, mutta kyllä tässä 50 alla vielä rupsahdusta odotellaan. Elämäntavat, uni, jne.

Vierailija
34/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v kahden lapsen jälkeen äitiyslomalla, univelkaisena.

toinen notkahdus 45-50v iässä oisko vaihdevuodet ja hormonimuutokset syynä muun ikääntymisen ohella

Vierailija
35/35 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

79 v.

Samoin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän