Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ristus, eihän tuolla ulkona pysty edes hengittää

Vierailija
11.07.2026 |

Plääh.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppareissu oli tukala. Yöllä tai aamuyöllä helpompi säätila.

Vierailija
62/71 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi siellä pystyy hengittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työkelit nyt.

Mitä töitä muka suomalaiset tekee ulkona ?

Yritähän pärjätä yksi viikko vuodessa.

Sinänsä outoa et samat valittajat matkustaa ulkomailla lämpimän perässä vai minkä perässä siellä roikutaan 🤔

No ei mitään. Tietokonenörtit hikisessä toimistossaan ohjaa työrobotteja raksoilla, kattotyömailla, ulkomaalaustöissä, kaikenlaisessa infran rakennus ja korjaustöissä ulkona, nuohoojan töissä, kiinteistönhuoltotöissä, viherkunnossapidossa, viherrakentamisessa, taimistoilla, puutarhamyymälöissä, torimyyjinä, marjatiloilla, maataloustöissä, kun hoidettavana on eläimiä, maatilamatkailutöissä, kesäraivauksilla metsissä, kaikenlaisissa muissa maastotöissä, joissa suunnitellaan, kartoitetaan, mitataan. 

Joku voi tulla jatkamaan listaa. 

Luuletko, ettei muissa maissa tehdä ulkotöitä? Siellä on ollut kohta kuukauden yli 30 asteen helle ja päivisin jopa 40 astetta. 25 astetta ei ole kuin vähän lämmintä ja sitäkin on ollut nyt yksi päivä! Suomalaiset ovat kyllä ruikuttava kansa. Ja ensi viikolla sama porukka ulisee, kun on kylmä. 

Meillä asuu naapurissa yksi tällainen ruikuttaja. Aina on huono ilma, joko liian kuuma tai liian kylmä. Onneksi on toinen naapuri, jonka mielestä aina on ihanaa ja kaunista! 

Anteeksi nyt ihan kamalasti, mutta missä kohtaa ruikutin???? Luttelin vain mieleen tulevia ulkotöitä tuolle yhdelle, joka oli sitä mieltä, ettei Suomessa tehdä töitä ulkona. Ei liittynyt säähän mitenkään. Ja miten tästä nyt vedät johtopäätökset, että minä LUULEN ettei muualla maailmassa tehdä töitä ulkona?!? 

Ei mua säät haittaa, helteellä on vain aivan helvetin paljon raskaampaa se työntekö. Ja niin kauan kun sun takapuoli leviää toimistotuolissa, niin turha tulla neuvomaan miltä ulkotyöt tuntuu helteessä. 😂 

Vierailija
64/71 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy onneksi jo nurkan takana.

Vierailija
65/71 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

30C varjossa ja olin koko päivän puutarhahommissa. Ei ollut yhtään liian kuuma.

Vierailija
66/71 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätkää kymmenen astetta, niin oltaisiin eteläisen Duroopan lämpötiloissa..

Paitsi että täällä etelässä tehdään ihan normaalisti töitä 36 asteessa. Kukaan paikallinen ei kulje vesipullojen kanssa (raksaukoilla toki autossa) vaan juoksee, pyöräilee, kävelee kädet vapaina:)

Nyt on kovin viileä aamu, vain 20 astetta mutta nopeasti lämpenee.

Nauttikaa nyt herrantähden Suomessa kun on edes 1 hellepäivä! 

Tämä. Etelässä ihmiset juoksevat yli 30 asteen helteessä. Kaikilla tarjoilijoilla mustat housut ja pitkähihaiset paidat ja työmiehet tekevät töitä työhaalarit päällä.

Oletko koskaan miettinyt (tyhmä kysymys, et tietenkään ole), minkälainen ero saattais olla keskiverto etelän ihmisen ja keskiverto pohjoisen ihmisen välillä lämmön siedossa ihan noin geneettisestikin? 

Pohjoisessa ollaan paksuja ja etelässä hoikkia. Olen itse hoikka ja 30C ei tunnu missään

Vierailija
67/71 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätkää kymmenen astetta, niin oltaisiin eteläisen Duroopan lämpötiloissa..

Paitsi että täällä etelässä tehdään ihan normaalisti töitä 36 asteessa. Kukaan paikallinen ei kulje vesipullojen kanssa (raksaukoilla toki autossa) vaan juoksee, pyöräilee, kävelee kädet vapaina:)

Nyt on kovin viileä aamu, vain 20 astetta mutta nopeasti lämpenee.

Nauttikaa nyt herrantähden Suomessa kun on edes 1 hellepäivä! 

Tämä. Etelässä ihmiset juoksevat yli 30 asteen helteessä. Kaikilla tarjoilijoilla mustat housut ja pitkähihaiset paidat ja työmiehet tekevät töitä työhaalarit päällä.

Oletko koskaan miettinyt (tyhmä kysymys, et tietenkään ole), minkälainen ero saattais olla keskiverto etelän ihmisen ja keskiverto pohjoisen ihmisen välillä lämmön siedossa ihan noin geneettisestikin? 

Tuota en allekirjoita. Ihan normaalisti me pystyttiin siellä elämään vaikka oli yli 35 astetta lämmintä. Enemmän tuo asennekysymys on. Tavallisesti käveltiin ulkona ja päivittäin tuli käveltyä useamman kilometrin lenkkejä. Ja niin siellä paikallisetkin teki. Pitää juoda vain vettä riittävästi. Me saatiin sentään lomailijoina liikkua shortseissa ja t-paidoissa ja käydä uimassa. Paikallisillahan oli monilla töissä vielä pitkät housut jalassa.

Ohuet vaaleat pellavahousut ovat viileämmät kuin shortsit ja paljon tyylikkäämmät. Aikuinen mies ei kulje kaupungilla shortseissa, ei edes lomalla. 

Vierailija
68/71 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sää tänään! Ei kylmä, ei kuuma, ja ilma on raikas. Nyt lenkille lusmut. 

Vierailija
69/71 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tääl hessuis oo kun +19.

Vierailija
70/71 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana sää tänään! Ei kylmä, ei kuuma, ja ilma on raikas. Nyt lenkille lusmut. 

Minä olin just menossa  lenkille mutta nyt kun sanoit lusmuksi, niin kostoksi en mene enää minnekään! Avaan kostoksi pullon viinaa kuten eilenkin ja juon itseni kuoliaaksi ja sitten teitä KADUTTAA 

Vierailija
71/71 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tääl hessuis oo kun +19.

Täydellistä. Hessulle terveisiä.