Onko täällä kukaan viettänyt joulua yksin, vaikka on sukulaisia?
Kommentit (37)
"Vain kynttilät ja kultanauha loistaa hämärään, vaan mieleni on täynnä kirkkautta".
Tykkään viettää joulun yksin rentoutuen. Viime jouluna tein poronkäristystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietin joulun yksin. Tulin kipeäksi. Muu perhe (mies ja lapset) lähti suunnitellusti 700km päähän sukulaisiin.
No huh huh. 700 km päähän. Johan tuosta menee joulufiilis, kun joutuu istua noin kauan autossa.
No ihan kiva se on ollut joulua viettää Lapissa sukulaisten kesken. Ollaan tykätty. Lunta on aina ollut :)
Liian pimeää jouluna. Ulkoaktiviteetti jää vähiin.
46 joulua olen riittänyt vanhempieni luona mutta ensi jouluna en enää mene. Sanoo kuka mitä tahansa niin minä olen kotona joulun. Anoppilassa voin pyörähtää joulupäivänä mutta muutoin kotona.
Olen kuule 20 joulua ollut yksin. Ei minua ole sukulaisiin kutsuttu. Se johtuu varmaan siitä kun mun äiti ja isä oli juoppoja kun olin lapsi niin ne suututti kaikki sukulaiset ja minut sitten unohdettiin. En minä jouluna mitään juuri tee. Jos on hyvä sää niin ulkoilen tai käyn salilla..Tuleva joulu olen varmaan yksin...
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko sinulla tylsää?
Mulla on. Sivusta
Siinähän se meni paras ikä kausi töissä joulunpyhät . Joskus on päässyt kirkkoon evankeliumin kuulolle . Useimmin töissä vuorotyö. Haistakaa kaikki kiroajat ja syyttäjät iso paska .
Kerran oltiin Intiassa katolinen kirkko ja sitten jouluateria jonka tarjosi intialainen insinööri. Useimmin töissä. Koiran takia jäi moni uuden vuoden juhla. Monella on tukki omassa silmässä kun näkee muilla tikun.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään viettää joulun yksin rentoutuen. Viime jouluna tein poronkäristystä.
Söit Petterin 😱
Jouluna voi vanhuksia auttaa vaihtamalla lakanat ja pyykkiä pesten kuin juottaa vettä ja lahjoittaa riisipuuroa . Mikropuurot käy. Mehukeitto. Jos on tekohampaat käy paremmin pilttimango tai mustikka , luumu ja joku laktoositon vanukas ja soseutettu banaani. Pesun jälkeen puhtaat sukat . Vanhat ihmiset voi juoda oluen tai lasin maitoa. Kävely hetki ulkona tai tuulettaa asunnon. Aamutossut mitä ei luista on hyvä lahja.
Älä varasta muiden vaatteita törppö. Joudut helvetin Tulikivi järveen !
Ja kuningas Davidin poika kuoli nimenomaan Davidin pahan teon tähden Mooses !
Noin 15 viimeistä joulua olen viettänyt yksin. Söin maksa, lanttu ja porkkanalaatikoita, ruisleipää, lauantaimakkaraa, piimää, kahvia, torttuja, jäätelöä ja konvehteja, selasin nettiä, katsoin tv-ohjelmia, kuuntelin musiikkia, luin kirjoja ja lehtiä, nukuin. Paljon hauskempaa on ollut yksin, kuin sukulaisten luona jouluisin. Sukulaisten luona jouluisin mietin aina, että pääsisippä jo kotiin ja olemaan yksin.
No ihan kiva se on ollut joulua viettää Lapissa sukulaisten kesken. Ollaan tykätty. Lunta on aina ollut :)