Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOKUISET MA-TI......

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lion76: eli painokäyrän alaraja oli siis 29 viikolla 1000g eikä 1200g, sori.....

22/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lion76: Onnea ultrakuulumisesta! Hienoa että kaikki on hyvin! Ei se vaavi minusta niin kauhean pieneltä tunnu ja ehtiihän vielä paljon kasvaa..meillä tuo 32viikolla syntyny painoi 1700g eli varmaan samaa luokkaa ku teidän vaavilla ois ollu siinä 29 viikon paikkeilla

Gekkokolmonen ja Wintergirl: Itse en tiedä myrkytyksen vaikutuksesta vauvan kokoon ku hän siis syntyi jo rv 32+0, eli kerkesin sairastella sen vajaa kolme viikkoa (lopulta). Oireet alkoivat juuri paineiden nousulla siis ja päänsärky tuli viikolla 30+ mukaan, jolloin paineet oli jo sen verran kovat, proteiinit mitattiin neuvolassa vasta 31+1 jolloin ne oli ++ eli ties kauanko ollu plussalla ku viimes sillon 29+ mitattu...ei ottanut th tosissaan ku soittelin oireita silloin (muistaakseni se oli torstai) ja valitin mm päänsärkyä (migreeniä sairastaen se oli jotain vielä ihan muuta) mutta pyysi tulemaan mittaukseen maanantaina, jolloin kaikki oli jo " räjähtäny" käsiin, soitto polille ja suoraan sinne ja sieltä osastolle. Ei mitään mahd. päästä kotiin mittaamaan paineita ja keräämään virtsaa vaan osastolle pakkolepoon, keräysastiat ja tuhdit verenpainelääkkeet käytöön...eli ei siellä ehditty viikkoakaan maata ku vauva täytyi leikata pois...Siksi itse pelkään tämän uusiutuvan ku se tuli niin yllättäen ja voimakkaana, itse en voinut tehdä asialle mitään, olin vain " matkustajana"

Täällä myös tunnetaan miten vauva masussa on..pää on tuossa heti rintojen alla, selkä on vasemmalla puolen..polvet tuntuu välillä navasta oikealle alaviistoon, peppu on vasemman lonkan päällä..liikkeet siis tuntuu oikealla puolen, kädet heiluu ylhäällä ja jalat voimakkaasti tuolla navasta alaspäin...tämä poika ei ole siis kääntynyt ainakaan kuuteen viikkoon kertaakaan, istuu vaan tyytyväisenä tuolla..

Cola100: Fiskarsin voikukkatyövälineestä...ei mulla ole normaalisti ollut mitään ongelmia tuon työvälineen kanssa, se on paras mitä markkinoilla on (teen töitä alalla) mutta tän suuren mahan kans, työasento ei ole mitä parhain...mutta jos jotain täytyis palautetta antaa; varsi vois olla hiukan pitempi :)

Vauva2006: epistä :) meillä täytyy olla vähintään 12 tuntia syömättä ennen rasitusta...sitä tässä nyt pähkäilenki että miten ihmeessä pystyn olemaan syömättä niin kauan...

Täällä vettä lotruttaa..jäi osa voikukista nyt sitten perkaamatta, oisin halunu ne pois ennen ku meille tulee vieraita tänään mutta en kyllä lähe tonne sateeseen tököttämään..no onneksi luonto saa kastelunsa..

Iloista viikonjatkoa...täällä nyt tulee muutaman päivän tauko taas...

Nani76 ja Vilperi 27+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis myrkytyskeskusteluun palaan vielä...oltiinki yhtäaikaa tuossa Wintergirlin kanssa naputtelemassa..

Itse vaikka olen pelkääjätyyppiä varsinki tällä hetkellä...olen silti antanut itselleni luvan nauttia myös tästä raskaudesta...sitä niin tolkuttoman kauan ootti että raskaaksi tulis..ja olin jo melkein luovuttanut että meidän perhe on nelihenkinen...mutta nyt mennään " täysillä" , iloitsen joka päivästä jo sen vuoksi että vauva on ollut yhden päivän lisää masussa, samaten joka raskausviikon vaihtuminen on tuuletuksen paikka :) Joten kyllä me tytöt nautitaan tästä!

Mieski on ottanu ihan eri " asenteen" tähän raskauteen..mulla nyt välillä (niinku eilen vilisi vaan silmissä ja päänsärky oli kamala) noita " oireita" on..niin hän patistaa heti sänkyyn eikä vähättele niitä..eli täytyy meidän siis rennosti ottaa ku vähäkään siltä tuntuu, joten toivon totisesti että Gekkokolmosen paineet tasautuis ettei sinne osastolle tarttis jo tässä vaiheessa mennä " laakereillaan lepäämään" ..

Eli hyviä vointeja meille kaikille tasaisesti!

Nani taas

Vierailija
24/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle terkkari sanoi, että uusin ohje on että syömättä täytyy olla 8 tuntia, vaikka ohjeessa luki että 10 tuntia. olin kuitenkin kaiken varalta 10 tuntia syömättä, ettei tarviis ainakaan sen takia uusia, ei se kuitenkaan niin mukavaa ollut. Ihmeellisiä eroja, mitenkäshän vaikuttaa sitten noihin arvoihin.

vauva2006 rv29+3

Vierailija
25/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin viime viikolla keskiviikkona ja 12 tuntii meillä on tuo paastoaika. Tosin kun oli nälkä niin söin vielä 22:30 pari voileipää, 3 tomaattia, 2 aamupalajuustoa, teetä ....... Ja ihan normaaliarvot olivat :o) Luulis 10 tuntia riittävän !

SF -mitta minulla on myös viikolla 26+1 26 cm ja vauvan painoarvio 27+1 viikolla 1 100g.

Seuraava äitipoliaika onkin 12.6 kun otetaan taas kasvu- ja kehityskontrollia vauvasta : minulla verenpainetauti ja kilppariarvojen seuranta siis. Äitipolilla viimeksi paineet olivat 152 / 100, mutta normaalisti terkkarilla vain 140 / 85, joten voipi olla että kunnialla päästään tämä raskaus loppuun :o)

Jätin äitiyspäiväraha-anomuksen viime viikolla perjantaina ja nyt jännätään josko tulisi se 2007 paketti. Ainakaan päätöstä avustuksesta ei vielä näkynyt KELAn sivuilla.

Ja sokerina pohjalla : 7 työpäivää vielä jäljellä !!! Sitten kesäkuu työttömänä ja heinäkuun alussa äitiyslomalle. Niin se aika menee vaikka alussa tuntui että tunnit ihan metelevat, mutta nyt sitä kauhistelee että tässäkö sitä jo ollaan ja kohta pitäs alkaa valmistella vauvalle tavaroita ja vaatteita paikoilleen...

Mutta nyt päiväteen kimppuun

Rapuäiti ja Lahja 29+0

Vierailija
26/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä flunssan kanssa kärvistellään, olo vähän parempi jo, mutta nokka toivottoman tukossa :( Illalla pitäisi vielä vääntäytyä sinne UIT:hen miehen synttäreiden kunniaksi, täytynee ottaa paketti nessuja mukaan. Normaalioloissa vetäsisin yhen duactin naamaan ja menoksi, mutta nyt sitte vaan niistetään.

Rapuäiti: ihanilta kuulostaa nuo sinun 7 työpäivää. Muistan miettineeni silloin vuoden alussa, että miten ihmeessä sinä jaksat oman ison katraasi lisäksi vielä hoitolapset hoitaa toukokuun loppuun asti, ja kas, täällä sitä ollaan jo kesän kynnyksellä :) On menny kevät nopeasti, vai mitä? Ja sun vointikin on tainnu olla edellisiä raskauksia parempi? Olet varmasti " lomasi" ansainnut :)

Minulla on sitte reilu 4 viikkoa töitä jälellä, ja vika viikko onkin sitte vielä juhannuksen takia lyhyt, joten alkaa lomafiilikset nostella päätään täälläkin. Työmotivaatio on ollu ihan hukassa koko kevään, ja sen on pomoki huomannu, valitettavasti. Mutta jos nyt jaksaisi vielä nämä viikot painaa...

Onnea hyvistä ultrauutisista, ja toivottavasti kaikilla pysyisi vointi hyvänä. Meillä muuten piti olla 12 tuntia syömättä ennen sokerirasitusta, söinkin masun täyteen ja join vettä reippaasti juuri 12 tuntia ennen ja eväsleipä oli laukussa, jonka söin heti autoon päästyäni testin jälkeen. Suosittelen! Ja arvothan mulla oli taas loistavat. Ja ylipainon takia siellä vaan oltiin.

Mulla muuten supistelee jo aika tasasesti pitkin päivää, vähäisenkin vääntämisen seurauksena ja varsinkin rakko täynnä. Neuvolaankin jo viime viikolla soittelin ja tätin kanssa juttelin, hän antoi ohjeeksi, että jos yli 5 kertaa tunnissa tulee supistuksia, pitää mennä näytille. Ja käski ottaa rauhallisesti. No flunssa pitää nyt siitä huolen ;) Kuulemma uudelleen synnyttäjillä helpommin supistelee, ja tietty treeni on ihan aiheellista, en vaan muista että esikoisesta ois näin aikasin alkanu, mieluummin siellä 35+ viikoilla.

Mulla ei ole hajuakaan miten päin täällä masussa ollaan, liikkeistä sitten päättelen. Eilen illalla kun sänkyyn raahauduin, oli vauva selväti perätilassa, niin inhasti potki tuonne kohdun suulle ja vitrsarakkoon, auts. Ja asennonvaihdosta ei voi erehtyä, on se niin voimakas liike. Nyt taitaa parhaillaan työntää jalkaansa tuonne kylkiluiden alle, hih!

Voikaa hyvin! emma 28+4

Vierailija
27/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen usean viikon vain lueskellut näitä juttuja nyt ajattelin ehtiä kirjoittamaan. Kävin 1.5 4d Brunolla ja poikahan meille on tulossa. Painoa rvio oli silloin 780g(viikkoja 24+)

tänään lääkri+neuvola ja kaikki kunnossa. Painoa on tullut nyt yhteensä 10kg josta pieni osa turvotusta.

<<sf mitta oli26 ja hemoglobiini oli laskennut 112 eli nyt rautaa syömään.Kateellisena lueskelen teidän alkavia kesälomia kun itse en pysty niitä pitämään ja pystyn jäämään aikasintaan äippä lomalle 18.7 (laskettu 16.8) teen pitkiä työpäiviä ja tuuraaja pystyy alittamaan vasta 18.7.

Meikku 27+5

Vierailija
28/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma0403 : Vointi on ollut erinomainen ! Mennä viipotan etiäpäin, ainoastaan masu välillä muistuttaa tielläolollaan että raskaana ollaan ;o) Ja kyllä, aion nauttia lomasta ennen vauvan syntymää. Nyt ei ole sillä tavalla kiire saada tätä vauvaa maailmaan vaan nauttia viimeisestä kerrasta tässä olotilassa ! Tämä jää sitten viimeiseksi villahousuksi (käytämme kestovaippojaa, joten sopiva nimitys tuo villahousu).

meikku72 : jos yhtään siltä tuntuu niin ainahan voi hakea sairaslomaa eikä sinnitellä hampaat irvessä töissä ! Nyt tärkeintä on sinun ja vauvan hyvinvointi.

Vierailija
29/29 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissussa ollaan oltu torstaista lähtien ja eiköhän tämän kesän reissut ollut tässä. Vaikka asuntoautolla oltiinkin ja sai välillä käydä pitkäkseen, ni kyllä vaan kävi kipeetä masuun ja selkään ja turvotti jalkoja ja supisteli, kotimatka oli jo aikas tuskaa, odotti vain kotiin pääsyä.

Kyllä sitä reissussa rähjääntyy....Mutta kiva oli käydä sukuloimassa pohjanmaalla pitkästä aikaa:)

En kyl nyt muista mitä kukanenkin on kirjoittanut, vaikka luin niin olevinaan tarkkaan läpi....

Meillä ois kans kesällä parit häät ja vaateongelma täälläkin, jos vaikka löytäis jonkun kivan mekon tai tunikan, taidan ostelut jättää kumminkin aikas viime tippaan.

Tuntuu että päässä pyörii vauvan tarvike jutut, mitä puuttuu ja mitä pitäis viel hommata, en oo saanu aikaiseksi hirveästi mitään. Vaatteet nyt onneks on.

Muuten ollut ihan hyvä olo, vauva liikkuu edelleen vilkkaasti. En tiedä onko muilla, mutta mulla tuntuu vessassa käydessä paineen tunne alhaalla, kait ihan normaalia, mutta huomio kiinnittyy aina siihen paineen tunteeseen, kai se vauvan pää on niin siel alhaalla että tuntuu sitä painetta.

Uusiakin on tullut mukaan, tervetuloa:) Ja aina on kiva lukea nuita neuvola ja ultra kuulumisia:)

Mut sauna ois lämmin ja väsyttää niin kovin, palaillaan.

Hyviä vointeja kaikille:)

Iivokki... hmmm pitänee käydä tarkistaa viikot.....29+4 apua:)