Miten työikäinen ihminen pystyy menemään yöunille ennen klo 21?
Kommentit (51)
Kävin joskus Tk-lääkärissä. Kyseli mun nukkumisesta. Sanoin, et nukahtamisvaikeuksia. Ois kirjoittanut uni- tai -nukahtamislääkettä, en ottanut.
Nyt kun ikää tullut, niin enää ei ole mitään ongelmia nukahtamisen kanssa. Sen unen pituuden kanssa sitten on. Nukun 2-5 tuntia yössä; aamunoksot sitten päälle eli kyllä 6-7 tuntia tulee /päivä.
Joskus herään kipuihin, joskus oven kolahdukseen (ilmeisesti).
.....
Joskus nuorempana tein kotona (ilta-) töitä tai/ja pelasin tietsalla. Sitten saanut unta vasta kuin klo. 2. yöllä. Klo. 6 sitten herätys. Nukuin töistä tultua ip:llä ehkä 2 tuntia. Käsitin, et mulla unirytmi mennyt ihan sekaisin. Laitoin sitten herkkarin soimaan klo. 17.
Illalla siirsin sen sitten (yksiön) pöydälle etten vaan torkuta aamulla. Nuo mulle auttoi ja sain silloin korjattua sen unirytmin taas normaaliksi (= ei tarvinnut mennä lekurille ja pyytää unilääkettä). win-win
Herätys on klo 3.30-4 joka aamuyö. Vuosia.
Kyllä minulla on ainakin niin fyysinen työ että pakko päästä nukkumaan 21 että ehtii nukkumaan 8h. Jos nukkumaanmeno on 23 aikoihin niin joutuu nukkumaan päiväunia. Herätys kuitenkin on 4:50
Silleen vaan, että menee sänkyyn ja laittaa silmät kiinni.
Helposti, kun herätys on kahdeksan tunnin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Helposti, kun herätys on kahdeksan tunnin päästä.
Pystytkö tuosta vaan nukkumaan aamulla klo 7 alkaen, jos herätys on klo 15?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Herätys on arkisin klo 1:00. Pakko mennä aikaisin nukkumaan.
Voihan sitä mennä sänkyyn makaamaan vaikka klo 15, mutta on asia erikseen nukahtaako silloin yöunille.
Ap
No mä herään yleensä 03 töihin. Voin luvata että kun muutamana aamuna heräät kolmelta, niin uni tulee ihan varmasti kun vaan laitat pään tyynyyn, oli kellonaika mikä vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä mennä sänkyyn makaamaan vaikka klo 15, mutta on asia erikseen nukahtaako silloin yöunille.
Ap
No mä herään yleensä 03 töihin. Voin luvata että kun muutamana aamuna heräät kolmelta, niin uni tulee ihan varmasti kun vaan laitat pään tyynyyn, oli kellonaika mikä vain
Ei tule. Vaikka valvoisin koko yön niin en pysty menemään yöunille alkuillasta. Jos satun nukahtamaan tuohon aikaan, niin herään viimeistään tunnin kuluttua pirteänä ja valvon klo 02 saakka.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lopeta piristeiden käyttö äläkä nuku päiväunia. Onnistuu helposti kun vähän aikaa jatkaa sellaista elämänrytmiä.
Ei aikuinen opi menemään lapsen aikaan nukkumaan.
Työt aloittaessani piti laittaa nimi paperiin, jossa suostui tekemään illan jälkeen aamua. Tai piti ja piti. Laitoin, koska kiinnosti työt vielä sen määräaikaisen sopimuksen jälkeenkin.