Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~alkuviikon HELMINAUHA~~~

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihana ilma. Ollaan oltu pojan kanssa monta tuntia jo pihalla ja tultiin vain sisälle syömään ja uudestaan pihalle. Viikko sitten kesti muutaman päivän, että poika vaan itkeskeli kun söi ja syömisestä ei meinannut tulla mitää. Sitten perjantaina ja lauantaina oli kauhealla ruikulla. Nousi tavara aivan selkää myöten. No huomasin sitten perjantaina, että Tinolle on puhkeamassa ensimmäinen hammas. Ei oo kyllä muuten itkeskelly. Ja parina yönä nukku jopa sellaset 8 tunnin yöunet. Kuolaamisen on kans alottanu jo parisen viikkoa sitten.

Ruoka-asiaa- Meillä syödään paljon kanaruokia. Itelläni on keliakia niin tulee tehtyä yleensä sellasta ruokaa, että molemmat saa syödä. Harvemmin sitä jaksaa kokata eri ruokaa miehellä ja mulle.

teeveestä-poika seuraa paljon telkkua kun istuu sitterissä olohuoneen lattialla.

No nyt pitää mennä uudestaan pihalle. Huomasin muuten, että poika nukkuu tosi hyvin pihalla meidän suihkulähteen vieressä kun se lorisee. No eipä sitä kyllä haittaa meteli, vaikka mies teki meidän tupaan viikonloppuna uutta ulkolaudotusta niin ei se paukuttaminen ja muu meteli poikaa herättäny.

-hanna ja tino huomenna 3kk!!-

Vierailija
22/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas!

Todella mukavaa, kun on tällainen ketju! Huomasin just, et muillakin samanlaisia univaikeuksia... Meilläpä Samu nukkui viime yönä vain 5 tuntia :O !!!! On vielä nukkunut mun vieressä, mut täytynee siirtää kohta pinnikseen, jos tuollainen unettomuus tulee tavaksi. Potkiskeli vaan tyytyväisenä vieressä eikä rintaa huolinut. Tosin käväsi taas mielessä että joko se korvatulehdus uusii... toivottavasti ei!

Ei meilläkään nukuta päiväunia kuin pätkissä. Eikä auta kärryttämiset eikä tissikään, sille vaan raivotaan. Tutilla sain äsken nukkumaan. Ne runsaat puklut/oksennukset voi oikeasti olla sitäkin että masu ihan täynnä. Meillä on nyt kanssa sellainen kausi, jatkunut jo muutaman päivän eikä oikeastaan muuta " oiretta" kuin unettomuus. On niin mukava katsella ympärille ja yrittää tarttua kaikkeen kiinni ;)

Muutenkin oli viime yö vähän tavallista rankempi. Isompi parani ripulistaan niin sitten se toinen ääripää eli vatsa kovalle. Kolmen aikaan yöstä hän halusi isän viereen nukkumaan ja viideltä alkoi itkemään tattuu tattuu ja vähän ajan päästä vaippa täynnä papanoita. No eipä sitä osannut enää kukaan nukkua vaan aamutoimiin hiukan uneliaampina ryhdyttiin.

Se on näin omalla kokemuksella sanottava ettei vauvat/lapset turhaan itke. Yhdelle tuttavalle lääkäri oli sanonut että on luonnekysymys, kun maitoa epäili itkuisuuden aiheuttajaksi. Aina siihen on joku syy, jos ei nälkä, väsy, tai vaippa niin sitten läheisyydentarve, sairaus tai jopa tylsyys. Luottakaapa vaan omiin vaistoihin! Sain tässä itse aluksi tapella Samun korvatulehduksista terveyskeskuksessa niinkuin myös esikoisen vatsavaivoista....

Ehkäpä huomenna taas auringonpaistetta, täällä nimittäin pilvistä!

T:Tea ja pojat =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä taas pinoilla kun loppuviikosta en varmaankaan kerkeä..

Mies on huomenna vapaalla ja mennään katsomaan uutta koiraa meille tuon pennun kaveriksi. Ehkäpä menemme myös käymään Korkeasaaressa kun kerran reissussa ollaan. ;)

Mitäs gallupeja olikaan ollut?

LEMPIRUOKA: Minulla ei ole mitään selkeää lempiruokaa, vaan rakastan kaikkea hyvää ruokaa!:) Tykkään paljon myös kokeilla uusia ruokia. :)

LAKANAT: Meillä vaihdetaan lakanoita aika harvakseltaan. Tai vaihdan ne kun tuntuvat/näyttävät likaisilta. Olisikohan n. kuukauden välein? En kyllä osaa tarkkaan sanoa, mutta jotain sinne päin.. Vähän tosiaan fiiliksen mukaan.

ULKOVAATTEET: Olen nyt käyttänyt semmoista fleece-pukua ja jotain pipoa. Jos on oikein lämmin ja menemme vain autolla saatamme lähteä ilman ulkovaatteita, peitto päällä ja pipo päässä. Meillä vain vähän semmoinen ongelma, että tuo fleece-puku on tumman sininen ja aurinko ottaa siihen vähän turhan lämpimästi. Toisaalta en viitsisi uuttakaan ostaa kun kohta ei sitä tarvita kun kesä tulee. Äitiyspakkauksenkin vanupuvut ovat vielä niin isoja..

Eipäs tässä taas kummempia.. Pitää mennä esikoista paimentamaan kun alkaa taas kotona olo kyllästyttää..

-frog2 ja Sinna 3,5kk

Vierailija
24/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollut sadetta kokopäivän. Toisaalta ihan hyvä näin välillä, niin ei tarvitse uutta nurmikkoa kastella kokoaikaa. Meilläkin on nyt noi päikkärit menneet vähän risaisiksi, eli kovin pitkiä pätkiä ei yhteen menoon nukuta ja viime yönä Ronsku heräsi 3 kertaa syömään, kun normaalisti menty yhdellä yösyötöllä! Tosin söi joka kerta vaan noin 80ml kun normaalisti menee noin 140-160ml kerrallaan.Nyrkit edelleen kokoajan suussa ja oon huomannut että nyt nyrkkishown alettua paukuttelu lisääntynyt hurjasti! Hyvähän se on että ilma tulee pois masusta eikä jää sinne kiertämään.

LAKANAT vaihdan noin viikon/puolentoista välein. Musta on ihana mennä nukkumaan saunan jälkeen puhtaisiin tuuletettuihin lakanoihin ;)

Tässä taas hieman uutta galluppia..

Kuinka paljon teidän vauvat syö kerrallaan?

Miten aloitatte kiinteät, siis millä syötöllä annatte soseita ja miten vellejen kanssa? Millä syötöillä annatte niitä?

Kuinka usein teillä kakataan?

Siis kuten jo kerroin Ronsku syö normaalisti tuon 140-160ml kerrallaan joskus jos oikein kova nälkä voi mennä 190milliäkin

Luumusosetta olen antanut miitaman lusikallisen aamuisin, jotta kakka tulisi vähän paremmin.

Nyt luumusoseen alettua kakka tulee joka toinen/kolmas päivä, mutta sitä ennen saattoi mennä viikko pelkästään ähisten ja yrittäen, ilman tulosta.

Nyt kylvetys ja syöttö hommiin!

Äippä ja Ronsku nyt 3kk 2pv

Vierailija
25/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vastailla vielä uusiin galluppeihin..

VAUVAN RUOKAMÄÄRÄ:

Meillä menee välillä 140ml kerralla, mutta yleensä 120ml.

KIINTEIDEN ALOITUS:

Perunaa varmaankin kokeillaan ensin jos luumua ei neuvolassa suositella ekana kokeiltavaks. Varmaan alotellaan maistelut aamupäivällä ennen ekoja päiväunia.

Velliä ollaan maisteltu jo maidon joukossa ja totutettu mahaa pikkuhiljaa siihen... Sitten kun sitä aletaan syömään ihan pelkästään niin varmaan iltamaidon korvaa iltavelli..?!

KAKKA:

Peetu kakkaa vähintään 2x päivässä, viimeaikoina on tullut useamminkin.

Nyt sohvalle röhnään..

mammutti

Vierailija
26/28 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pikaisesti kirjottelen..Tänään oli pitkästä aikaa itkuinen ilta. Oon sanonu miehelle, että olis hyvä jos sekin laittais poikaa välillä nukkumaan, ettei tottuisi siihen että äiti vain nukuttaa. No mies meni laittamaan poikaa yöunille ja siitä alkoi hirveä huuto. Kolme kertaa mies tuli tenavan kanssa olkkariin, jossa olin ja poika rauhoittu heti kun kuuli mun äänen tai otin syliin. No lopulta se nukahti mun syliin. Menin käymään pihalla ja poika oli heränny sillä välin ja hirveä huuto kuului makuuhuoneesta. Mies tuli pois ja menin pojan viereen niin heti rauhoittui ja nukahti ja nyt on nukkunu siitä asti. Onko kenelläkään samanlaista tilannetta??tai edes antaa jotain hyviä vinkkejä??on käynyt ennemminkin näin. Pitäiskö mun vaan olla menemättä pojan luokse ja antaa miehen yrittää??On vaan niin raastavaa kuunnella kun poika huutaa.

ruokailu- Meillä menee öisin maitoa n. 175ml-200ml.(herää vain yhden kerran). Pitkien päikkäreiden jälkeen menee 200ml-220ml. Muuten 150-175ml. Tuntuu, että poika syö tosi paljon ja maitoa saa koko ajan tuoda kaupasta. Mutta onhan tuo iso poika. Oon antanu hiukan velliä aamuin-illoin maidon sekaan.

petivaatteet- Vaihdetaan ainakin sen kerran kuukaudessa, joskus useammin.

Menempä tästä nyt pikku miehen viereen makoilemaan ja kattomaan telkkua. Ja yleensä siihen nukahdan :). Onko muuten teillä minkälainen valo kun syötätte vauvaa yöllä?? Mä laitan aina tv:n päälle ja luen sen aikaa yöchattia. Mulla on ollu se alusta asti tapana. Joskus kun vielä imetin niin nukahdin välillä , mutta nyt kun käy lämmittämässä maidon niin virkistyy samalla. No nyt makkarin puolelle.

hanna ja tino

Vierailija
27/28 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailen taas pikaisesti muutamiin galluppeihin..

LAKANAT: 1-3 kertaa kuukaudes pesu ja vaihto, rippuu hiukan ja silti tuntuu et lakanat on koko ajan pesussa..

LENPIRUOKAG: spagetti ja pizza (omavalinta jos tilataan: katkarapu, ananas, tonnikala, herkkusieni) =D

RUOKAMÄÄRÄ: aamulla tisutankkaus ja unta tunti kaks, jonka jälkeen herätessä syödään 1/3 sosetta (pieni purkki). jos antaa maidon pullosta niin vaihtelevasti 60-110ml menee

PESSI80: ei onneks oksentanu eilen uudestaan, ku sit olisin jo soittanu neuvolaan. pelästyin vaan hiukan kun se tuli aamulla oikein kaaressa ja varmaan kaikki yön aikana syödyt (eli paljon). onneks oli vieressä :)

KAKAT: nykyään joka toinen tai kolmas päivä, disflatylillä tuli kerran viikossa. itseasiassa viivi kakkasi juuri sitterissä ja nukahti siihen, pitäiskö kenties vaihtaa.. ;)

mukavaa keskiviikkoa, vaikka ilma näyttääkin kolealta ja kylmältä

t.Heidi & Viivi (tänään 3kk)

PS. ensi kerralla käytän nimimerkkiä UfaKuk

Vierailija
28/28 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" #¤" # kirjotin juuri pitkän tarinan, mutta painon lopuks vahingossa -peruuta- nappulaa ja kaikki katos.." #¤#"

Täällä sataa ja on harmaata, joten tämä päivä vietetään kotona..

Hannamamma:

musta teidän kannattaa ilman muuta tehdä nukuttajan vaihdos hetkeksi aikaa!

Lähdet itse vaikka ulos siksi aikaa, kun mies on nukutuspuuhissa, ettet kuule vauvan itkua.

Se tekee hyvää niin isälle, äidille kuin vauvallekin kun hän oppii luottamaan myös muihin aikuisiin eikä vaan äitiin! (näin oon joskus jostain lukenu)

Ja teiltä poistuu ongelma!

YÖVALO:

Meillä on tietokone makkarissa ja näyttö aina päällä. Se antaa just sopivasti valoo, ettei tarvi lamppua laittaa päälle.

nyt " aamupalalle"

mammutti ja Peetu