Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>*>* ENSKAT maanantaihin *>*>*

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Nonniiiiin! Täällä sitä ollaan aamu¿virkkuna¿ jo ylhäällä... Mies lähtikin just töihin (keikalle taas kolmeksi päiväksi), ja Arttu heräs klo 6 syömään toisen kerran. Jatkaa siis vielä uniaan, mutta en tiedä kuinka kauan, kun sama vaippa kuitenkin ollut jo iltakymmenestä asti! En raaskinu äsken vaihtaa, kun nukahti niin somasti¿ :)

Hitto! Mitä tää word tekee! Herjaa jotain, että ei oo asennettu oikeinkirjoituksen tarkistusta tms., ja kysyy pitäskö nyt asentaa¿ Höh! Sit kun laittaa ¿ei¿, niin se heittää sitä koko ajan uudestaan, ja jos taas laitan ¿kyllä¿, niin ei kuitenkaan pysty sitä asentamaan¿ *hoh hoijaa* tätä tietotekniikkaa taas¿

No, jospa sitten tuohon vkonlopun pinoon tarkemmin¿ LEENIS, Artun (ja koko perheen) yöt parani vellin aloittamisen myötä. Siihen asti söi 1,5h välein yötäpäivää, ja illalla tankkas niin kovasti, että masu oli vaan iso pallo ja sen takia kipee ¿eikä kuitenkaan nälkä pysyny edes kahta tuntia poissa. Vellin aloittamisen jälkeen eka unipätkä on ollut 3-7h (yleensä 4h), ja sitte 2-3h x2, tai toiset 4h ja kuudelta ylös¿ Eikä oo maha ollut kipeä, kun ei tarvii montaa desiä illalla tankata :) Mä oon ehkä se kamala äiti, joka ¿tankkaa lapsen illalla täyteen, että saa nukuttua¿, mutta kyllä se on myös Artulle ollut enempi kuin hyvä, että saa hieman pidempiä pätkiä nukuttua! On ihan eri poika, kun voi aloittaa päivän hymyilemällä, eikä heti ekana tarvii huutaa kiljuvaa nälkää. Eikä mun fysiikka oikeesti kestäny enää sen 5vkon jälkeen, kun ei ollut kertaakaan saanut edes 3 tuntia nukuttua. Joten tosi hyvään ratkaisuun päädyttiin, eikä näytä poika mitenkään kärsineen ¿päinvastoin kasvaa kovaa vauhtia =) Mä imetän vieläkin osittain (yleensä yöllä/aamulla), mutta ei se oma maito ole enää viikkoihin vienyt Artun nälkää ¿ aina jää huutamaan, vaikka molemmat tissit syöttäis tyhjäks. Joten kovan nälän takia me ollaan näin aikasin aloteltu :) (Soseista en tosiaan tee kunnon aterioita ennen 4kk ikää, mutta ajattelin, että jos aloitan nyt, niin sitten 4kk iässä voi ¿suoraan¿ aloittaa ihan nälkää vievillä aterioilla.)

Ja ohhoh, kuinka Roope on kasvanut! =) Että on teilläkin sitten oltu ruoka-aikaan kotona ;)

Ja hei, kyllä se ¿baby blues¿ (tai mitä sitten lieneekään) kuulostaa hyvinkin tutulta. Mä en jotenkin yhtään kestä, kun Arttu itkee, koska se on niiiiin sydäntäraastavaa¿ Eikä se onneks nyt itkekään kuin kovaa nälkäänsä, tai jos illalla ehtii mennä yliväsyneeksi. Mutta en mä ennen 1kk:ta ainakaan tunnistanut itkujen eroa (nälkä/mahakivut/väsymys jne.), vasta nyt myöhemmin on oppinut niitäkin ¿lukemaan¿. Mä opin ne niin, että lähdin tavallaan poissulkemaan vaivoja ¿ ensin tarjosin tissiä/pulloa, ja jos ei se kelvannut, siirryin yksi asia kerrallaan eteenpäin: otin syliin, vaihdoin vaipan, hieroin masua/keinuttelin jalkojen päällä jne. Niin sitä sitten äiti alkoi oppia, mikä itku on mihinkin :) Vaikka kyllä mä oon monesti väsyitkuun vieläkin tarjonnu pulloa, ja siitäkös vasta sitten raivari tulee :) Ja noi painajaiset on varmaan kaikille tuttua. Joten don¿t worry, you¿re not alone!

Jaahas, joko sieltä heräillään...vai kakkaako se nyt jo vääntää?

AMY, joo, oon kyllä miettinyt, että miten Artulla ei oo niiden ihme asentojensa takia jo paikatkin ihan jumissa! :) Taivuttaa päänkin niin kaarelle, että hyvä kun ei takaraivo osu selkään¿

MYKIS, juu, ei ole herkkua tää yksin kotona oleminen päiväkausia¿ Mutta kummasti sitä aina muistaa paremmin arvostaa niitä hetkiä, kun mies on kotona :)

Artun kuhmu on tosiaan laskemassa ¿ jipiiiii!!! Harmittaa kyllä, ettei tiedä, mistä se on tullut. Mies sanoi, että voihan se tulla vaan sen imukupin takiakin, mutta en tiiä¿ Luulis sen ¿tarvitsevan¿ pienen kolauksenkin? No, hyvä juttu, kun kuitenkin laskee!

VIIPERO, ei oltu terveyskeskuksessa, mentiin suoraan yksityiselle lastenlääkäriasemalle, kun meillä on se vakuutus. Mä en jaksa jonottaa oikein itekään TK:n päivystyksessä, saati sitten lapsen kanssa¿ Aina niin hirmuiset jonot! Ja voi noita Aleksin masu-/allergiavaivoja :(

HAN, mä oon tehnyt pienen määrän jo pakkaseen, ja tein sen veteen. On kuitenkin vähän paksumpaa sieltä pois ottaessa, niin lantraan sitten äm:lla tai korvikkeella.

Hui miten monta päivää ilman suklaata!!! Mä ajattelin, että jospa pystyisin olemaan ilman karkkia loppukuun¿ (Meinasin kirjottaa ¿kakkia¿, mutta en nyt sitä ala pantata sentään XD) Mä oon sellanen sokerihiiri, että pahempaa saa hakea!

Ohhoh! BEJPI meinasi itse tehdä juhlamekon! *kateus* Mun kässän numero on aina ollut 6¿eli ei paljon juhlamekot tältä tytöltä luonnistuisi :) Ja hih! Olipa vaunut kilvellä hauskan näköiset!!! =)

Tänään on sitten MAKKARAN nakin piikityspäivä. Tulehan kertomaan, kuinka meni! Toivottavasti meilläkin mies pääsis siihen 3kk nlaan mukaan¿ taitaa äiti pelätä piikkiä siellä enempi kuin lapsi, vaikken piikki-kammoinen olekaan¿ ;)

Hyhhyh¿meillä haisee¿ Hain Artun hetki sitten sitteriin, ja siinä se nyt vääntää¿ Eli kohta vaipanvaihto puuhiin taasen.

Toivottavasti OPEN Ainon syömisen vastustelut on vaan ohimenevä vaihe. Ei varmasti ole kivaa sen kaiken ¿maito-sählingin¿ jälkeen.

MOOLILLE voimia ja jaksamista!!! Mä olin ainakin ekat 2vkoa ihan poikki ja pihalla¿ mutta kuukauden jälkeen tuntui, että elämä voittaa ja kaikki alkoi järjestyä.

MIAMIK, puhuit kyllä niiiin asiaa imetyksen halpuudesta ja tietysti helppudesta. Oonkin mielessäni päättänyt, että mikäli meille toinen lapsi suodaan, niin koitan viimeiseen asti pinnistellä omalla maidolla¿ Ja jospa sieltä ei enää tulisi sitten toista tuollaista Artun kaltaista suursyömäriä :) Mutta täytyy myöntää, että nyt hieman on alkanut harmittaa, kun tavallaan luovutin kuitenkin liian helpolla, ja haikeus iskee, kun tajuaa imetyksen olevan muutenkin melko loppusuoralla. Kyllähän noihin pelkkiin korvikkeisiin tosiaan rahaa saa uppoamaan! Ja niinpä aionkin myös säästää tekemällä soseista suurimman osan itse.

(Ei tarvinnut ottaa kuvaa kuhmusta, nyt sen laskemisen huomaa ihan selkeästi. Enkä itseasiassa tiedä, oisko sitä kuvasta edes huomannut ¿ oli melko matala, mutta laajalla alueella¿ Vaikea selittää¿ No, mutta nyt siis selvästi laskemassa!)

MAMMIS, hienoa kuulla mökkimatkan menneen noin hienosti! =)

No, tässähän taas tuli viikon alun kunniaksi kovasti juttua. Arttu oppi viime viikolla kurkottelemaan jumppalelua kohti, kun on sitterissä :) Nyt sitä tarttumista innolla odotellaan. Mutta nyt on pakko lähteä haisulin kanssa aamupesuille ja sitten aamupalalle. Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pi-Ki ja Arttu 11vkoa

Vierailija
2/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Kävin kurkkimassa o-puolella, ja niinpä ONNITTELUT HIPPUXILLE pikku prinssistä!!! Tulehan kertoilemaan kuulumisia, kun ehdit! =) Iso poitsu olikin :)

Pi-Ki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Täällähän on hyvissä ajoin aloitettu pino! :)

PI-KI, tiiäks, meillä ei koskaan vaihdeta yöllä vaippaa, ellei tule kakkoja. Kaikille osapuolille helpompaa. Pelkään, että Sampo piristyy vaipanvaihdosta liikaa eikä suostu jatkamaan unia. Ja eipä tuota oo tuntunut pissavaipat hirveästi haittaavan. Itseasiassa Sampo ei oo koskaan valittanut jos on märät tai kakkaiset vaipat :O En viitsi testata, kuin kauan se pystyis olemaan kakkavaipoissa, mutta varmaan melko pitkään. Useimmiten vain hymyilee, kun on saanut kakattua :D Voisi sen jälkeen ihan rauhassa leikkiä tai nukahtaa tms., mutta kurja äiti alkaa aina siinä vaiheessa vaipanvaihtopuuhiin :p

LEENIS, voin hyvin kuvitella tuon ahdistuksen ja turhautumisenkin. Mullakin oli ekat viikot aika tuskaisia, tuntui että itkin vaan kaikesta ja koko ajan ahdisti. Ja emmää vieläkään tunnista kaikkia Sampon itkuja, mutta en oo koskaan ottanut siitä mitään paineita, koska ei oo meidän vauvalla sellaista vaivaa, joka ei paranis sylittelyllä tai tissillä :) Eli jos/kun en aina oikein tajua, että mikä pientä vaivaa, niin otan syliin ja koitan rauhoitella ja jos ei auta, niin tissi suuhun vain! :D Eikä myöskään kannata ottaa paineita siitä imetyksestä, kun silloin se ei ainakaan onnistu :/ Mua ahdisti ekoina viikkoina imetys ja se tuntui hirmu sitovalta puuhalta. Muutenkin kun oli tapahtunut iso elämänmuutos niin sitten vielä imetys, joka ihan fyysisestikin sitoi kiinni vauvaan! En tiedä missä vaiheessa ajatukset muuttui, varmaan niihin aikoihin, kun baby blues helpotti muutenkin. Enää imetys ei tunnu yhtään ahdistavalta tai sitovalta puuhalta. No, sulla oli vähän eri syyt miksi tuntuu vaikealta, mutta toivon, että sullakin helpottaa, kun se baby blues helpottaa.

Joops, meillä taas vaihteeksi nukutaan vissiin pitkään. Ei tuolla pojalla tunnu olevan mitään sääntöä siihen, kuin pitkään aamulla nukkuu. S nukahtaa aina kymmeneen mennessä illalla ja toisina aamuina nukkuu lähemmäs ysiin ja toisina aamuina on jo seitsemältä virkkuna. Eikä siis vaikuta se, mihin aikaan poju on nukahtanut. Kumma jätkä.

...

Piti käydä kurkkaan, että joko se vauva olis herännyt, kun kova yskiminen kuului makkarista, mutta vielä mitä! Yks vetelee täysillä sikeitä :) Meillä on S vissiin hyvissä ajoin tajunnut, että päivisin kuuluu olla hereillä ja öisin vaan nukutaan :) Laskeskelin tuossa, että Sampon keskimääräinen unimäärä vuorokaudessa on n. 12,5h. Riippuen pitkien päiväunien pituudesta sekä siitä, mihin aikaan herää aamulla, tuo määrä on +/- 2h. Ja suurin osa tuosta sijoittuu yöaikaan. On kyllä melko vähän pikkuiselle, mutta minkäs tekee, kun toinen ei vain nuku. Eilen nukkui 1,5h päikyt ja kahdet puolen tunnin torkut koko päivänä. Ei kyllä ollu mitenkään erityisen väsy tai muuta, kun oli niiiiin hyväntuulinen koko päivän :) Ilmeisesti se nyt ottaa tuolla takaisin sitä eilisen nukkumattomuutta ;)

Olispa kiva lähtä shoppaileen! Tarttis kesäksi kivoja paitoja, kenties uudet housut yms. pientä. Mun kaikki vanhat paidat (kokoa xs tai 32) on jääneet lyhyiksi, vaikken oo hirveästi pituuttaa kasvanut. Sitten tajusin sen johtuvan mun kasvaneesta rintavarustuksesta XD Entiset housut kyllä menee helposti, mutta lähes kaikki vanhat paidat on yhtäkkiä käyneet liian lyhyiksi. Paidat nousee tuosta ryntäiden kohdalta niin paljon että helmat jää lyhyiksi. Voi jessus, ei auta kuin lähtä paitaostoksille :/

Jaaha, no NYT kuuluu kitinää, pitää mennä :)

Han ja Sampo 3,5kk+[/color]

Vierailija
4/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#C71585]Voi huoh..Mun äiskähän on nyt ollut enemmän sairaalassa kuin kotona ja siihen tilanteeseen oli vähän jo tottunut..Iskä soitti sit eilen, että mama on aikas pahassa kunnossa ja noinkohan sitten vedellään viimeisiä päiviä..Kehotti käymään katsomassa, ettei kävis niinku sille aikoinaan kun jäi oma isä hyvästelemättä..=/ Käytiin eilen sit siellä ja äiskä oli kyllä aika sekaisin..Se oli kaatunut pahasti yöllä (oli kai yrittänyt vessatuoliin) ja oli yltäpäältä mustelmissa. Huuli oli kans ihan verinen ja turvonnut..jotenki oli tullut hampaat läpi..Hoitajat oli löytäny sen yöllä ja se oli jemmaillut lääkkeitään laukkuunsa ja niitä löyty kans pitkin veskiä..Sillä on paljon omiakin lääkkeitä ja ne oli sit takavarikoinu kaikki..Äiskä luuli välillä mua siskokseni ja välillä tunnisti..Koko ajan pyysi, että ottaisin sen sukat pois ja veisin kotiin, vaikka ei pysty edes seisomaan itse..=( Mä yritin kysellä mikä sillä on hätänä ja miks se haluu kotiin, mutta se vaan sopersi, ettei pysty oleen siellä ja nukahti aina joka lauseen keskellä..=/ Ei osannu vastata kuka on Emiliina..=( Piuh..Tosi vaikeeta oli lähteä sieltä ja jättää äiskä..Se oli niin lohduton..yritin kysellä onko sitä jotenki kohdeltu huonosti, mutta se edelleen vaan jankkas sitä kotiinviemistä..=( Hoitaja sano, että ne oli joutunu antaa sille kahdesti eilen rauhoittavaa ja sanoi, että ehkä sen takia on vähän sekainen..en oo vielä uskaltanu soittaa iskälle mikä on tän aamun tilanne..Jos käytäis siellä vaunulenkillä katsomassa Emiliinan kans..

En oikein nukkunut sit viime yönä kun ekaa kertaa oikeasti ajattelin, että noinkohan äiskä näkee enää ens joulua ym. Jospa se nyt kuitenkin kääntyis taas parempaan kun nyt ne pakkosyöttää sille kaikki lääkkeet, ettei pääse niitä enää jemmaileen.

Hauskempi asia: Emiliina on alkanut peruuttaan selällään pieniä matkoja! Se nostaa pyllyn ja potkasee itsensä taaksepäin ja sit jokeltaa vihaisena puuhiksessa kun amppari ja muut sirtyy huonoille paikoille =D Toisekseen se on kolmena aamuna työntänyt d-vitskulusikkaa poispäin ja kääntänyt naamaa piiloon..Onko ne tosiaan niin pahoja?! =)

Tinsulalle unohtu se kummijuttu..Meillä oli vaan 2 kun ei oikein löydy noita kirkkoon kuuluvia..=D Mutta, mutta..jostain opuksesta luin, että ois hyvä asia jos lapsella olisi useampia kummeja ja kirkko kannustaa haalimaan niitä..=)

Hyvä, että Han oli kysellyt noista kiinetistä niin mäki oon niitä jo sillä silmällä lueskellut..=)

Moolille jaksuja itkeskelyn kanssa! Toivottavasti pian helpottaa..=/

MM:n Idalla jatkuu eroahdistus..Noinkohan sitä sit kaipaa ku se vaihtaa sut iskään?! =) Jos vaihtaa..?

Mammiksen reissu oli mennyt hienosti-hyvä juttu! =) Antaa rohkeutta lähteä sit seuraavallakin kerralla..=)

Han: meilläkään ei toi tyttö oikein nuku ku n. 13h/vrk kun päivällä ei aina malta paapaa..=) Tosin joskus se ottaa sit vähän takaisin nukkumalla kunnon 15h yöunet niinku pari päivää sitten..=)

Nyt ei tuu muuta mieleen..sori kun tuli aika paljon omaa tilitystä..

Mukavaa maanantaita!

t. poppis ja Emiliina 3,5kk+

Vierailija
5/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]KAKKAJUTTUVAROITUS!!! Sampolla oli tullu aamukakka ja sen seassa oli porkkanaa. Tarkoittako se, että porkkana ei sovi Sampolle vai mitä? Mitään muita oireita ei oo ollut, eli Sampo ei oo vaikuttanut kipeältä eikä oo tullut mitään näppyjä tms. (mulla oli kuulemma vauvana tullut porkkanasta näppyjä). Ainoastaan kakan seassa oli porkkanaa vähän. Uskallanko tulevaisuudessa antaa kuitenkin porkkanaa huoletta? Johtuiko tuo vain siitä, että vauvan suolisto on niin tottumaton tuohon uuteen tavaraan? :D Jos joku täällä tietäis... :)

Nyt pitää mennä syöttämään poikaa.[/color]

Vierailija
6/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pöh ja pah, ei oo ollenkaan talvi-ihmisen mieleen nää kelit! eikä näytä olevan meidän tytönkään mieleen kun koko aika kuumuutta valitaa:( raukka on mun geenit perinyt, ois voinut kyllä isänsäkin puolelta ne periä...

eli meillä mennyt viikonloppu vähän harakoille. ei ole uni meinannut tytölle maittaa ja sitten on väsyneenä huudellut. uskoisin että syynä nukkumattomuuteen on toi kuumuus ja sit toisaalta myös tuuli mikä aika kovallakin äänellä täällä meillä on puhaltanut. vauvauinti piti olla eilen, mut se peruuntu. harmitti aluks, mut sit kun sainkin tytön nukkuun klo 13-15, niin ei enää harmittanut (uinti ois ollut 13.30-14) ja tuotakin unipätkää edelsi sellainen " äiti etkö sä nyt huomaa ettei mua ollenkaan väsytä" -käninä, mutta niin vaan vei uni voiton, kas kummaa:) kyllä äiti on sit ilkeä ihminen kun nukuttaa ihan pirteetä tyttöä:):):) (pirteä tyttö= silmät puolitangossa ja hirmuinen käninä päällä)

mut sit kun kaikki oltiin saatu levättyä niin oli kyllä kiva illalla piipahtaa kavereilla ja olla ulkona. lauantainakin tuli oltua ulkona kun aloitettiin meidän ikuisuus-takapihan-kunnostus-projekti. piti homma hoitaa jo viime vuonna, mutta yllättäen ei tästä mammasta ollut oikeen pihahommiin (ei hyvä yhdistelmä pihatyöt-alkuraskauden heikko olo- lämpö)

nyt ei ulkona niin kovasti tuule ja tyttökin on nukkunu jo puoltoista tuntia tossa pihassa, että eiköhän se tästä. isänsä yritti kyllä opastaa tyttöä että pitää olla nätisti kun äitin kanssa kaksin on kotona, että isille saa kyllä sitten känistä:)

hhmmm jaaa... ei maistunut uni enää neidille. eli palailen paremmalla ajalla kirjotteleen.

poppikselle ison iso halaus ja jaksuja maman tilanteeseen. toivottavasti maman vointi vielä kohenee bd

tikru ja rontti

Vierailija
7/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou!

Aattelin pitkästä aikaa koittaa kirjottaa vähän pitemmästi, kun monesti palstalla käyminen menee siihen, että ihan pikapikaa lukasee pinon läpi eikä kerkee kirjottaa mitään. Täytyy kyl tunnustaa, että mä mietin tos yks päivä, että jättäisinkö kokonaan Enskat, mutta en ny vielä ainakaan.

MiaMik: Kiitos rahakuvio päivityksistä! :) Nyt on helpompi miettii omia kuvioita, kun tietää miten ne menee¿

Sun teksti oli muuten monesta kohtaa ihan ku mun kirjottama -> tatska juttu (mullakaan ei oo, eikä tuu), imetysjuttu, se mitä kirjotit Karssulille, jne¿ :D

Osse: Joko typy voi paremmin? Oliko korvissa tulehdus? Mä meinasin laittaa tekstiviestiä ja kysyy, mut sit unohdin.

Mooli: Jaksuja vauva-arkeen! Se on tosi kurjaa, kun pieni itkee masuvaivojaan. Toivottavasti ne alkaa helpottaa pian.

Kiinteiden alottamisesta: Mä luin netistä yhen artikkelin vauvantahtisesta (kiinteiden) syömisestä ja siinä luki, että tutkimusten mukaan vauva joka ei osaa viedä lelua tai suuhunsa, ni sillä ei oo valmiuksia niellä kiinteetä ruokaa (siis soseita). Oli siinä muutakin, mutta en muista enempää. Enkä muista sitä osotetta missä se oli.

Me alotettiin kiinteet 1vkoa vaille 6kk. Siihen asti oltiin menty täysimetyksellä. Puolen vuoden täysimetys ei ole helppoa ja sen toteutumiseen pitää tehdä töitä (enemmän tai vähemmän).

Makkara: Heidillä oli kans yhessä vaiheessa semmonen, että ennen nukahtamista sai kauheet itku-raivarit. En kyllä muista mikä siihen autto, mutta jotenki se sit meni ohi. Mut sit muilla kerroilla, kun on ollu ennen nukahtamista huutoo, ni on ollu nää kaks kertaa, kun se on tehny hampaita. Ja ny sillä taitaa olla sama mistä MiaMik kirjotti, että iltasin huutaa eroahdistusta.

Hermione: Sitä piti sanoo sulle jo aikasemmin, kun kirjotit että Milon kasvu on vähä hidastunu, että usein 3kk maissa täysimetetyillä tulee kasvussa notkahdus. Toivottavasti on siitä kyse, eikä liity allergioihin tms. Mites muuten teillä on ny menny? Saitteko Taysista apua?

TatskaG: Mä joskus mietin, et ottaisin tatskan, mutta nyttemmin mulle on tullu semmonen ajatus, että tatuointi jotenki pilaa ihon¿ En oikeen osaa selittää, mutta kai se liittyy just siihen, että ne sit oikeesti on ja pysyy eikä niistä pääse eroon jos alkaa kaduttaakin. Ja mun mielestä naisille ei tatskat sovi niin hyvin ku miehille¿ ja naisen iho on kauniimpi ilman tatskoja. :)

Tinsula: Heidillä on kummeina mun sisko ja sen avopuoliso + miehen pikkuveli. Eli siis 3.

Poppis: Voi itku sun äitiä! Voimia sulle! Osaan kuvitella miltä susta tuntuu, kun oma äiti on ihan sekasin ja muutenkin huonossa kunnossa. Siitä kotiin haluamisesta sen verran, että yleensä ainahan kaikki haluaa sairaalasta kotiin, ja varsinkin jos on (syystä tai toisesta) sekava, ni sillon usein halutaan kotiin entistä enemmän -> sairaalassa voi olla tosi turvaton olo, kun se on vieras paikka ja oma olo ei oo normaali, ni sit usein halutaan kotiin mikä sit tois sitä turvaa. Mut siis emmä kyl osaa muuta sanoo kun, että toivon sulle voimia ja jaksamista! Ei varmasti ole helppoa, eikä ihme jos yöunet menee.

Han: En tiä millä tavalla se porkkana siellä kakassa oli, mut Heidillä ainaki kakan väri muuttuu sen mukaan mitä se on syöny¿ Jos porkkanaa ni kakassa on oranssia, jos luumua, ni ihan tumman ruskeeta, jne¿

Tikru: Vai ei Ronsku oikeen tahois nukkuu. Voih. Se onki sit hauskaa, kun on kuumat yöt ja sit ku Ronjaki alkaa olee siinä iässä, että ei huvittais enää nukkua kun olis niin paljon kaikkee muuta kivaa¿ Noh. Toivottavasti unikuviot normaalistuis.

Meillä oli muuten viime yön partsin ovi auki¿ Ei ollu ainakaan niin kuuma nukkua ku toissa yönä.

Omat navat:

Me siis ollaan näillä näkymin lähdössä Thaimaaseen marraskuun alussa!! Mä oon ihan halkeemispisteessä, kun oon niin innoissani! :) Me kun siis ei TODELLAKAAN olla mitään himomatkaajia ja oon kadehtinu ku toiset vaan reissailee millon missäki ja me ei koskaan missään.. (Ollaan oltu yhdessä kohta 8v ja ollaan sinä aikana käyty 1x Ruotsissa veljellä & 1x Tallinnassa. :D) Ni mä oon nyt ylionnellinen tästä reissusta. :D

Se reissu on siis anopin 50v ja miehen sedän 60v matka, johon on lähössä muitaki sukulaisia. =)

Häydi on ny kaks kertaa tehny samat ku MiaMikin Iitukin¿ eli noussu polvilleen seisomaan tukee vasten!!! :D Vähän helmee¿ Mun pikku vastasyntyny onkin jo iso likka. Apuva. =) Ja se on huomenna jo ¿herran jestas- 8kk vanha! Hui kauhistus!

Mies ja Heidi nukkuu tos sängyllä söpöskän näkösinä. <3 Ja mun pitää mennä suihkuun. Mä sain kutsun yhen hyvinvointi- ja kauneushoitolan avajaisiin, ni pitäis lähtee sinne. Ja sit käydä siellä matkatoimistossa varaamassa se matka. :)

Eipä siis muuta. Moi moi.

Burde ja Heidi ~8kk

Vierailija
8/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Arttu meni toisille aamupäikkäreille käninän jälkeen, joten pikasepustus ja sit itekin päikille :)

Eli TIKRU; Ronjan " äiti-en-ole-väsynyt" -kiukku on tuttua =) Samalla tavalla Arttukin äsken yritti - silmät jo puoliks kiinni, mutta kun sänkyyn aloin laskea, niin *kitikiti*. Piti sitten ottaa syliin ja siihen sammui - kannoin siitä meiän sänkyyn. On se kumma, kun ei halua muka nukkua, vaikka väsyttää :) Kai tää maailma on niin ihanan uusi ja ihmeellinen paikka, että nuo vauvat ei haluais missata siitä mitään :)

HAN, en mäkään vaihda vaippaa kuin max. kerran yöllä (Arttu ei oo varmaan kahteen kuukauteen kakannu öisin), ja senkin yleensä siinä aamulla/aamuyöllä. Mulle TH just sanokin silloin 1kk nlassa, ettei kannata yöllä vaihdella just ton heräämisen takia. Mulla vaan on joku pakkomielle siihen... Onneks Arttu nukahtaa kyl heti uudestaan, mutta pitäis lopettaa se, kun näyttää tuo vaippa sen yön yli kuitenkin pitävän. Siitäpä sainkin uuden G-kyselyn mieleeni:

G: Mitä vaippoja käytätte???

Mä oon ostanu tarjouksista hirmu läjät Pampersin Active fitejä (4-9kg), joita käytän päivällä. Yöksi laitan Liberon Discoveryn 7-14kg, kun tuntuu nuo Liberot pitävän paremmin.

Tosin Pampersilla ois kai niitä toisia turkoosissa paketissa olevia vaippoja, missä parempi imukyky kuin niiden Active fiteissä??? Täytyy varmaan kokeilla niitä sitten joskus, kun saan ensin noi varastot tyhjäks...

Ja HANille vielä: ei se mun mielestä ole merkki, etteikö porkkana sopis, vaan suolisto ei varmaan totutellessaan ole ehtinyt kaikkea sulattaa. Tuleehan meillä aikuisillakin esim. maissi vielä täysin sulamattomana suurimmalta osin, kun on vissiin niin tuhtia kamaa. Eli en ois huolissaan sen takia, että jos kakassa jotain sulamatonta näkyy. Luotan ennemmin iho- ja mahaoireisiin sopimattomuuksia " etsiessä" . :)

Ja muuten: luin eilen sen Aavetytön! (Alotin aamulla ja lopetin illalla, en voinu jättää kesken.) Oli kyllä kamala! Mä oikeesti itkin yhessä kohassa, mitä en ennen Haydenin kirjoja lukiessa ole tehnyt. :( Surkeeta tollaset jutut!

POPPIS, miksi teidän äiti on sairaalassa (jos saan kysyä?). Voimia kovasti!!!!! Kuulostaa tosi ikävälle, että täytyy seurata vierestä äidin pahaa oloa ja tuntea voimattomuutta, kun ei oikein voi auttaa.

Onneksi Emiliina on näköjään tarjonnut äidille siellä iloisempaakin ajateltavaa! =) Arttukin pyörähteli pitkästä aikaa mahalta selälleen 3 kertaa peräkkäin. Se olikin sitten voimia vievä juttu, ja sitten tuli tuo väsymys... :)

Mutta nyt meen hetkeks poikittain, ennenkuin Artturi tuolta herää...

Pi-Ki

Vierailija
9/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#C71585]VaippaG: me käytetään Pampers New Babyä nro 3. vähän on vielä isot tolle solakalle tytölle, mutta hyvin toimivat..=)

Pi-Ki: voi kun tietäiskin mikä sitä mamaa vaivaa..alamäki alkoi jo muutama vuosi sitten, kun äidiltä korjattiin läppävika sydämessä ja vuosi sen jälkeen laitettiin uusi polviproteesi..Mama ei koskaan päässyt kepeistä eroon ja siitä alko tietty kunnon rappeutuminen..sydämessä on nyt vajaatoiminta, keuhkot eivät jaksa oikein toimia ja ennestään sillä oli kilpirauhasen vajaatoiminta ja jotain muuta häsää..Lääkkeitä se joutuu ottaan niin perkeleesti ja kun jotkut ei käy toisten kanssa niin oikeitä lääkkeitä on vaikea löytää..nyt se on kerännyt n. 15kg nestettä ja jalat on tosi pahana..ovat tulehtuneet ja täynnä haavaumia..Kävellä pitäis, mutta keuhkot eivät toimi eli ei pysty ottaan kolmea askelta enempää hengästymättä..noidankehää..oma happirikastin sillä on ollut kotona jo monta vuotta, eikä se uskalla pitkälle enää lähteä jos ei oo happiviiksiä heti satavilla..ylipainoakin on jonku verran kertynyt kun missään ei liiku..Sydän rasittuu, keuhkot prakaavat ja kohta jalat on amputointikunnossa..=( Tossa nyt suurimmat mitä muistan..mä oon yrittänyt aina vähän sulkea korvia noilta vaivoilta kun en halua ajatella, että huonosti kävis ikinä MUN superäidille..(mitä se ei oo toisaalta ollut enää vuosiin..=() Huoh..muistelen vaan millanen se oli ennen..

Nyt sanoista tekoihin ja katsomaan sitä mamaa sinne sairaalaan..

t. poppis ja Emiliina

Vierailija
10/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan, yritän sitten kirjoitella illalla uudestaan kun mies on kotona.

Meillä on tänään 5kk neuvola, saadaan taas rokotus..! Viimeksi poika oli 2pv kiukkuinen sen jälkeen, joten tällä kertaa kyllä lääkitsen sitä vähän herkemmin.

Meillä aloitettiin eilen perunan maistelu 5kk-päivän kunniaksi. Mä olin kanssa ajatellut et ehkä sinnittelen sinne 6kk asti, mutta sitten luin Kaksplussasta jutun, missä sanottiin et allergiariskin omaaville lapsille kannattais aloittaa kiinteät jo ennen 6kk ikää. Mä olen ollut tosi allerginen pienenä, ja Noelillakin on koko ajan pahentuva atooppinen ihottuma. Niinpä odotin vain et 5kk tulee täyteen, ja nyt sitten maistellaan. Ja kyllä poika ihan selkeästi on valmis siihen: tänäänkin suu aukesi kuin linnunpoikasella, ja kun olin kolme lusikankärjellistä syöttänyt, poika tempaisi lusikan käteen ja maisteli vielä itse :) Tokihan ne ilmeet oli sarjaa " mitä ihmettä mun suuhun laitettiin?" , mutta silti se maiskutteli ja nieli kaiken. Ja hitaasti edetään.

Onko täällä muita, joiden vauvat ei saa/ei tule saamaan lihaa? Tai no, Noel tulee saamaan kanaa ja kalkkunaa (ja kalaa) muttei punaista lihaa. Mä en syö sitä itse, enkä ala pojallekaan valmistaa. Voi sitten itse maistella sitä kun on sen ikäinen että tahtoo. Isänsä syö unaista lihaa eikä oikein innostu tästä ideasta, mutta mun mielestä noissa linnuissa & kalassa on jo ihan tarpeeksi ravitsemuksellisesti. Enkä tosiaan voi tehdä pojalle ruokaa jota en itse maista.

Poppikselle tsemppiä äidin hoitoon! On se rankka nähdä oma vanhempi huonossa kunnossa. Mä kovasti toivon, et omat vanhemmat pysyisi terveinä. Mua ei kauhistuta se tieto et ne kuolee joku päivä, mutta juuri se mahdollinen pitkä sairastamisvaihe on kyllä varmaan tuskaista... Toivottavasti äitisi saa sopivat lääkkeet, ja olo vielä siitä kohenee!

Moolille jaksuja pienen itkuvauvan kanssa! Noelkin itki paljon, mutta nopeasti ne ekat viikot kului, ja mahakivut helpotti. Meillä käänne parempaan oli tapahtunut 2kk mennessä, toivottavasti tekin selviätte niin vähällä!

Illemmalla jatkoa.

Kandi & Noel 5kk

p.s. terassille halajavat enskat, laitan oman pinon pystyyn aiheesta!

Vierailija
11/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vielä yksikään kuuri auttanu Eetun korviin... Viimeksi ku oli kierre päällä pari kuukautta sitten ni saatiin se homeopaattisella hoidolla katkeaan koska lääkkeet ei auttanu ja silloin niitä kuureja oli 4 kuukauden aikana :/ Nyt oli sit taas kova flunssa ja se meni korviin ja siihen nyt syödään jo toista kuuria. Nyt sit seurataan miten käy vai meneekö putkitukseen tää meidänki poika seuraavaksi ku se on sit edessä! Ihan normaalisti me ollaan ulkoiltu jos ei kuumetta ole ollut... Hulluksi sisällä olis tuon villikon kans tullu :) Toivottavasti teillä paranee ettekä tähän samaan joudu!!

Marika, Eetu 1,3v & Masuaarre 17+1

Vierailija
12/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti oli Nakki kasvanut, on nyt 60,7cm pitkä ja painaa 6070g. Piikityskin meni hienosti iskän sylissä, pienellä inahduksella säestettynä (äiti pureskeli kynsiään ja tanssi hermostuneena ripaskaa vieressä). Kiinteistä saatiin opaslehtisiä ja neuvolan täti kovasti rohkaisi niitä jo 4kk iässä maistelemaan. Taitaa vaan olla niin mukavuudenhaluinen tämä mama, että kesäpiknikit sun muut reissut vedetään vielä tissieväillä :)

Pakko nyt vielä kertoa omanapaisesti meidän eilisillasta, kun täällä olen noita iltahuutokohtauksia valitellut (niitä oli siis kolmena iltana). Eilen ajateltiin laittaa Nakki sänkyyn tavallista aikaisemmin siinä toivossa, ettei tuota kohtausta ehtisi tulemaan. Joskus kasilta sit kiikutettiin neiti sänkyyn, ja siitäkös meinas poru alkaa! Tai alkoikin, mutta sellainen ihan " siedettävä normiporu" eikä mikään huuto. Jäätiin siihen sängyn viereen sit molemmat miehen kanssa suhistelemaan, ja jossain vaiheessa tajuttiin alkaa suhistelemaan vuorovedoin - kätevää! Toinen kun hengitti sisään ja haukkasi happea, toinen hengitti ulospäin ja suhisti :) (oli muuten niin koomista, et mun oli pakko kerran rynnätä huoneesta ulos nauramaan) Siihen se Nakki sitten rauhoittui ja jäi silmät auki sänkyynsä...me minimoitiin kaikki häiriötekijät ja varmuuden vuoksi KONTATTIIN pois huoneesta :) Olis kyllä ollut mainiota matskua johonkin piilokamerahommeliin... Mutta hyvin sujui siis tuo eilinen ilta! Ja yön sujumiseen ei nukkumaanmenon aikaistaminen vaikuttanut mitenkään - Nakki heräsi tapansa mukaan viideltä syömään.

PiKi:lle piti sanoa, että meillä ei vaippaa vaihdeta yöllä eikä yleensä ees tuossa kello viiden syötöllä. Ja kun neidin unet on mitä on, niin sama vaippa saattaa olla niin kauan etten ees kehtaa kertoa... Mutta eipä ole tyttö valittanut ja ihokin on pysynyt hyvänä :)

Han: paitaongelma täälläkin! Vaikkei nää mun tissit mun mielestä ihan älyttömästi olekaan suurentuneet, niin silti mm. kauluspaidat kiristävät etumuksesta! Oonkin mietiskellyt, että miten ihmeessä jotkut kokoa 32 olevat silikonimimmit löytää itselleen sopivia paitoja?!?!

Poppikselle hurjasti voimia! Olikos sulla muuten sisaruksia? Mietin vaan, että onko ketään joka olis ikään kuin samassa veneessä noita juttuja jakamassa...

Voi ihanaa Burde, on varmaan ihana odotella reissua! Ja mikäs sen kivempaa kuin lähteä isolla porukalla, on sitten varmaan lapsenvahtejakin tarjolla tarpeen vaatiessa :)

Moolille moi ja kiva kuulla susta! Vaikka kuulumiset kyllä oli vähän kurjia...tosi ikävä kuulla, että alku on ollut tuommoinen haastavamman puoleinen :( Halauksia!

Nakki nukkuu vaunuissa, minä taidan vähän imuroida. Vähän jänskättää, että tuleeko noista rokotteista jotain kitinöitä tai kremppoja...

Makkara & Nakki 3kk

Vierailija
13/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Tänään on taas tällänen " istun-koneella-kaikki-tauot" -päivä. Käytiin äsken kaupassa Artun kanssa (lähikaupassa kävellen), ja nukahtikin nyt vaunuihin iltapäivän päikkäreille. Se on pelkässä t-paidassa, puolipotkareissa ja kypäräpipossa tuolla - alla pehmikkeenä vanha ä-pakkauksen makuupussi, joka ei siis ole kiinni. Ja silti hikoilee! Mutta on tuolla kuumakin...

Oi, oon kyllä BURDELLE vähän kade! :) Mekään ei olla mitään reissaajia, ollaan tämän 4 vuoden aikana käyty kerran Espanjassa, kerran Lapissa/Norjassa asuntoautolla ja vissiin kerran Tallinnassa. Mutta mökillä ollaan paljon kesäisin, ja kun käydään mun kotona (500km päässä), niin on sekin jo reissu sinänsä. Mutta ois ihana päästä jonnekin lämpimään ulkomaille! Ei ehkä nyt kesällä, koska Suomen kesä on sen verta ihana, mutta sitten talvella just. Mies ei vaan oikein tollasesta ulkomaanmatkailusta niin välitä, eikä tän asuntolainan myötä olis paljon varaakaan X) Kiva, että saitte tollasen reissu-mahdollisuuden! Aina se on mukava, kun on mitä odottaa :)

KANDIN Noel se oli maistellut pottua :) Ne ilmeet on kyllä niin mainioita Artullakin, hih! Ja paras ehkä oli silloin vajaa kk iässä, kun piti sitruunaa sammaksen alkuun antaa - kastoin topsin sitruunan veteen ja se sitten suuhun... Voi mikä nyrpistys! =)

Ja teilläkin piikki-päivä tänään. Toivotaan, ettei tule mitään ähinää/kitinää/kipuilua.

MAKKARAN Nakki oli selviytynyt hienosti nla-käynnistä :) Ja teilläkään ei siis vaihdeta vaippaa yöllä... Mä oon varmaan ainoo hullu X) Mutta nyt sille tulee kyllä stoppi! Mietin, että mistä se mun pakkomielle siihen vaihtamiseen tulee, niin tajusin " pelkääväni" , että Arttu sitten joko herää märkään vaippaansa kesken unien tai sitten sänky kastuu... (Iho on niin hyvä, että en usko sen siitä kärsivän.) Mutta molempiin keksin vastaväitteen: ei se Arttu mitä todennäköisemmin siihen märkään vaippaansa heräis, mutta päinvastoin kyllä siihen vaipanvaihtoon! Ja sängyssä taas on pissasuoja, joten so what?! Hitsi, mä oon ollu hölmö... Repiä nyt toiselta vaippa kesken makeimpien unien pois... :/ Kokeillaanpa ensi yönä, että miten käy, ja pitääkö Liberot =)

Jasso... Josko sitä vaikka taas koittais vähän pakata. On taas tätä juttua tullut enempi kuin tarpeeksi... Mutta toisaalta tämän viikon jälkeen en varmaan ennen heinäkuuta paljon ehdi linjoille, kun on sitä muuttopuuhaa ja appivanhempien remontti jne., niin täytyy sitten kirjoittaa tämä viikko senkin edestä :) Mutta nyt meen vaikka pesee taas pullot ja sitten pakkailemaan, mikäli A jatkaa uniaan.

Pi-Ki

Vierailija
14/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Huh, mitä matalalentoa viime viikko! En edes ehtinyt pinoja vilaista, joten pahoittelen heti alkuun, että oon vähän pihalla.

Helatorstaina vietettiin poitsun ristiäisiä ja nimeksi annettiin Lenni Eemeli (toinen nimi keksittiin lopulta vasta juuri ennen h-hetkeä...). Kauniisti oli koko toimituksen ajan ja juhlissakin kaikki vaan ihmetteli, onko Lenni aina noin rauhallinen. Juu' u... Olihan meillä ennen täällä pikku päivänpaiste, mutta nyt on koko viikonloppu ja aamupäivä kitisty vatsavaivoja :-( Mistä ne nyt yhtäkkiä tuli? Kurjaa, kun ei osaa helpottaa toisen oloa. Onneksi sentään nukkuu ihan hyvin. Lenni siirtyi viime viikolla odottamatta kahden yösyönnin rytmiin (n. klo 3 ja 6) ja viime yönä söi vasta 3.30 ja 7.30. Aluksi mä olin ihan hukassa, kun ennen syötiin neljästi yössä ja yhtäkkiä aletaan nukkua pitkät pätkät. Mä heräilin puolen tunnin välein varmana siitä, että jotain on pahasti vialla. Nyt oon jo tottunut tähän ja kovin onnellinen pidemmistä unista (katotaan vaan, ens yönä syödään kahdeksan kertaa kun nyt hehkutan...).

Muuten täällä mennä porskutetaan, kuten ennenkin joten se omasta navasta.

[b]Moolille ja Leenikselle[/b] kovasti tsemppiä! Ja Moolille tietysti onnea kovasti, en vielä tainnut ehtiä onnitella?! Kovasti toivon, että pikku-Moolin mahanpurut helpottaisi, varmasti ottaa äidillä lujille. Mä muistn joskus kuulleeni, että Cuplatonille on vaihtoehtokin: joku vastaava lääke, jonka nimeä en muista. Siitä oli ollut apua, kun Cuplaton ei tepsinyt. Ja Leenis, mä kanssa näen painajaisia. Pahin oli uni, jossa Lenni oli kidnapattu. Se huoli ja ahdistus tuntui niin todelta, että vieläkin tulee paha olla, kun ajattelen sitä unta. Äläkä ota imetyksestä paineita. Teet varmasti parhaasi ja pääasia on, että pikkumiehellä on maha täynnä. Lennikin välillä rimpuilee tissillä minkä kerkiää ja silloin ei syömisestä tule mitään. Se rimpuilu tosin lakkaa heti, kun tulee pari kunnon pierua :-) Ja välillä tuntuu, että poika häslää niin että menee sekaisin omasta sähellyksestään. Siitä se riemu vasta repeääkin...

[b]Pi-Kin[/b] gallupiin, meillä on käytössä Pampers 3 baby dry. Se ei ole vuotanut vaikka välillä vaippa tulvii kakkaa niin että voisi kaarnalaivaa uittaa.

[b]Poppikselle[/b] ihan hirvittävän paljon voimia ja iso virtuaalihali. En voi edes kuvitella, kuinka vaikeaa on kohdata oman äidin sairastaminen. Ihanasti jaksat kuitenkin tsempata ja olla positiivinen (ainakin palstalla). Isosti voimaa pysyä positiivisena jatkossakin vaikeiden asioiden keskellä.

[b]Makkara[/b], voi että mä sain hyvät naurut kun sieluni silmin näin sut ja miehen sihisemässä ja konttaamassa... Kaikkeen sitä ihminen joutuukin kun vanhemmaksi ryhtyy!

Nyt meen parvekkeelle paistattelemaan päivää niin kauan kuin aurinko vielä paistaa. Iloista viikonalkua!

Kesis ja Lenni 7 vkoa

Vierailija
15/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

POPPIS, jaksuja oikein kovasti! Mulle olis kyllä paha paikka kattoa oman äidin sairastamista, oon ihan äidintyttö vieläkin :) (Vaikka varmaan sekin on joskus eessä, kun vaan ei ihan heti.) Paljon voimia vaikeiden asioiden kohtaamiseen.

KESIS, Lenni on kyllä kiva nimi! :) Onneksi olkoon vain nimestä!

VaippaG: Meillä kestoillaan, mut öisin käytetään Liberon jotain.... (piti käydä tarkistamassa) Libero Discovery Midi (5-8kg). Kestot on meillä Happy Nappy prefold- sisävaippoja, käytettynä ostettuja Snug-to-fit-sisävaippoja (ja muutamia käytettynä ostettuja itsetehtyjä sisävaippoja) ja kuorina Bummis Super Whisper Wrapeja sekä villahousuja. Nyt pitää käydä ostamassa uusia kuoria, kun vanhat alkaa käydä pieniksi.

Tänään meillä on nukuttu ruhtinaallisesti 45min. ja puolen tunnin päikyt. Whoaa :D Mutta poju on hirmuisen hyväntuulinen ja kovasti harjoitellut kääntymistä selältä mahalleen. Ei aivan onnistunut, mutta oli tosi kova yritys päällä! Kun autoin pojun silleen " lievästi kyljelleen" (oli semmoisessa kenossa) niin siitä kyllä sai vängättyä itsensä masulleen. Vielä vaatii harjoittelua, mutta pääasia että yrittää :) Ja eipä tuolla vielä moneen kuukauteen olis kiire kääntyä!

Pitääpä mennä mässäilemään tekemälläni mansikkarahkalla, nams!

Han ja Sampo 3,5kk+

Vierailija
16/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttönen nukkuu, joten ajattelin muutaman rivin tulla naputtelemaan. Synnytyskertomusta olen aloittanut, mutta jostain kumman syystä parin rivin jälkeen tulee keskeytys... No, jospa sen saisin valmiiksi lähiaikoina.

Meillä täällä päivät on aika kiireisiä. Sekä isän että äidin käsille riittää hommaa. Öisin ollaan onneksi saatu nukuttua pari muutaman tunnin pätkää. Välissä vaan sellainen parin tunnin tissimaratoni. Meidän tyttö ei nimittäin rauhoitu mitenkään muuten kuin tissi suussa. Vähän olen miettinyt, että pitäisikö koittaa jotain muuta keinoa mutta kun tuttikaan ei kelpaa niin ennemmin annan " roikkua rinnalla" kuin katson punaisena huutavaa pienokaista.

Tänään kävi terveydenhoitaja kotikäynnillä ja jännitin kyllä mitä vaaka näyttää. Ollut välillä huoli, että saako tyttö tarpeeksi ruokaa. No, vaaka näytti 3820 g eli ihan ok. Syntymäpainohan oli 3920 g. Eilen ei mennyt vastiketta ollenkaan mutta tänään voi olla tarve. Jostain syystä itsellä olo, että maitoa ei tisseissä kauheasti ole.

Meillä on meneillään myös nimimietinnät. Pojan nimihän meillä oli jo melkein valmiina ennen vauvan syntymää - jostain syystä se oli helpompi. Nyt on vielä pari eri vaihtoehtoa, mitä " makustellaan" ja katsellaan kumman näköinen tyttö on. =) Ristiäisiä vietämme juhannusviikonlopun sunnuntaina.

Ihanaa on ollut lukea teidän kommentteja. Kiitokset kaikille! Täältä saa hyviä neuvoja ja on jotenkin hyvä huomata, että kaikilla muillakaan ei vauva-arki ole pelkkää hymyä.

Nyt miehen seuraan. Aurinkoista maanantai-iltaa teille kaikille!

t. iida-linnea ja tyttönen 9 vrk

Vierailija
17/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuolla kylvää nurtsinsiemeniä maahan, kun ensi yöksi luvattiin sadetta! Eli saatava maahan ennen kunnon kastelua;) Mä tuossa laitoin ruokaa ja vähän paikkoja kuntoon. Sain tänään osan verhoista, loput pitäis tulla ke. Tai siis ne mihin oli kankaat. Osa kankaista tulee englannista joten kestänee vielä hetken=( Mutta kyllähän hyvää kannattaa odottaa!

Tällä hetkellä meillä on käytössä Daily vaipat (kokeilin huvikseni ja niihin jämähdin, vaikka hinta 16s/kpl ja muut merkit yli 20s/kpl niin hyviä on) Ja sit noi popolinin aio kestot myös jonkun verran käytössä. Ja meillä kyllä vaihdetaan vaippa aina yöllä. Ei häiritse unia ainakaan täällä lainkaan! Itku tulee jos märkä tai kakkainen vaippa, joten tää paras ratkaisu meillä. Ollaan jo heti kotiin tullessa aloitettu tää yövaihto vaikka kätilöt toisin suositteli.

Makkara, mä valitin Oliverin kärttyisyyttä ja itkuisuutta silloin aikoinaan ja siihen selvisi syy. Liian pitkään valvominen! Eli nyt me syödään vikan kerran siinä klo 19 ja HETI kannetaan poitsu sänkyyn. Vaikka se on pirteänä silmät sepposen selällään, niin nukahtaa lähes heti sinne. Välillä pienen " uni-ininän" pidettyään. Eli tottunut siihen että syödään ja saman tien nukkumaan. Jos jätetään valvomaan syönnin jälkeen niin sit ei yliväsyneelle uni tulekaan ja ilta yhtä huutoa=( Eli näin meillä. Illat siis klo 19 jälkeen meillä omaa aikaa. Laitetaan ruokaa ja katellaan leffoja, kapsutellaan pihaa kuntoon, saunotaan ja lillutaan poreammeessa tms mukavaa:)) Ihan loistojuttu että menee aikaisin nukkumaan, vaikka alkuun sitä harmittelin kun oli noustava syöttämään aamuyöstä (kun nukkuu vaan sen 10h jonka jälkeen tankkaa ja jatkaa siitä sit 3-4h).

Poppikselle jaksuja maman kanssa! *hali* Varmasti raskasta, mutta onneksi on Emiliina päiviä piristämässä:)

Moolille ja Leenikselle lähettelen myös voimia!

Nyt lähden haravoimaan nurtsia ja tuijia kastelemaan, huomiseeen!

Aurora & Oliver 3,5kk

Vierailija
18/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..." nukkuu vain sen 10 tuntia" :) *reps*

Meidän Nakki oli koko illan ihan nuutunut, tais rokotukset vähän neitiä uuvuttaa. Ja kakkakin tuli kaks kertaa, mikä on SUURI IHME tuolla panttaajalla. Koko illan kyhjötti mun sylissä pienessä kippurassa, rinta rintaa vasten...ah ihanuutta mikä paketti!!!

Hyviä unia!

Makkara

Vierailija
19/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SillySausage:

..." nukkuu vain sen 10 tuntia" :) *reps*

:)

Kateellisena luin myös Auroran verhoista, mäkin haluan jo uutta kämppää laittamaan!

Meillä muuten lähdetään kohta varmaan konttaamaan, kovaa on ainakin yritys ja muutama askel on jo otettu. Mut nukkuminen on kovasti vaikeutunut, kun välillä pitää unissankin nousta konttausasentoon... :)

Heilutuksia kaikille!

-Osse ja typykkä 6kk+

Vierailija
20/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkara, Tosiaan taisi teksti kuulostaa vähän huvittavalta;) Mutta siis Oliver nukkuu sen 10h ja jos menis esim nukkumaan klo 22.00, niin mun ei tarttis yöllä herätä syöttämään, kun heräis klo 08.00 aamulla. Sitä ajoin takaa tuolla " vaan" sanalla:) Siis olen tosi tyytyväinen että nukkuu 10h, eikä se ole " vaan 10h" . Ja tiedän että toisilla menee aikaa ennenkuin tollaset yöunet saavutetaan ja meillä alkoi noi jo alle 5vkon iässä!

Tulin vaan juomaan sisälle, nyt takaisin pihahommiin....