Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon asunut Helsingissä 30 vuotta, mutta nyt alkaa riittämään

Vierailija
10.07.2026 |

Lappi tai ulkomaat kiinnostelee

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin av:llä! Mutta lohja-nurmijärvi-sipoo riittää😃

Meitähän on monta lähtijää. Itsekin ajattelin pysyä tunnin sisällä Helsingistä.

Vierailija
22/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat huippua täällä.

Mutta muualla asuminen halvempaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tästä tullut melkoinen slummila. Tuntuu että puolet ihmisistä on jostain kehitys maasta. Pers'aukista porukkaa. Jotka kansoittaa kaikki ilmaispaikat ja tapahtumat. 

Siksi itse muutin pois. Ei ole enää sama kiva Helsinki kuin joskus oli.

Vierailija
24/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50...100 km pois ja on ihan metsää ja peltoa kaikki.

Kylläpä muuten hermo lepää😎

Never ghetto hki again.

Vierailija
25/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tästä tullut melkoinen slummila. Tuntuu että puolet ihmisistä on jostain kehitys maasta. Pers'aukista porukkaa. Jotka kansoittaa kaikki ilmaispaikat ja tapahtumat. 

Yllättäen köyhälistö menee ilmaistapahtumiin. Käyn usein cafe engelissa aamiaisella niin ei kovin köyhältä tunnu se ympäristö.

Tykkään lenkkeillä Seurasaaressa ja siellä olevalla nuotiopaikalla on usein koko suku paikalla polttamassa puita musiikin kera.

Kuten kaikkialla etelä-Suomen yleisillä grillipaikoilla, ne on vallattu intialaisten ja lähi-itäläisten toimesta. Grillaavat koko suvun voimin sen 6 tuntia putkeen. Ei ole enää tilaa suomalaiselle.

Vierailija
26/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma muja on kyllä valtavasti. Etenkin Itä-Helsingissä.

Vierailija
27/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 25 vuotta Helsingissä, sitten riitti. Muutin Tampereelle, siellä 10 vuotta ja nyt viime vuodet Pirkkalassa. Kaikki Helsingin edut ilman niitä haittoja. Suosittelen!

Erityistä plussaa mukavista ihmisistä :)

Vierailija
28/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen köyhälistö menee ilmaistapahtumiin. Käyn usein cafe engelissa aamiaisella niin ei kovin köyhältä tunnu se ympäristö.

Aamiaisella? Et voi vaan vetää mysliä tai puuroa niin kuin normaali ihminen. Aamiaisella...

Vierailija
29/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tänne maaseudulle

Vierailija
30/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkilalaisen persun vihaketju vol. 468238

Vierailija
31/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi itse muutin pois. Ei ole enää sama kiva Helsinki kuin joskus oli.

Myös nykyinen uudisrakentaminen on ihan helvetin rumaa ja sitä alkaa olla liikaa.

Vierailija
32/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään lenkkeillä Seurasaaressa ja siellä olevalla nuotiopaikalla on usein koko suku paikalla polttamassa puita musiikin kera.

Kuten kaikkialla etelä-Suomen yleisillä grillipaikoilla, ne on vallattu intialaisten ja lähi-itäläisten toimesta. Grillaavat koko suvun voimin sen 6 tuntia putkeen. Ei ole enää tilaa suomalaiselle.

Pohjois-suomalaiselle tämä onkin ihan tuntematon ilmiö. Av:lta oppii näköjään uutta.

Vierailija
33/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan, minä en lähde mihinkään! Helsingissä olen työni tehnyt ja verot maksanut, en lähde pakoon ainakaan vielä ainoa  lapseni asuu toki jo ulkomailla. Olen onnellinen  etteivät edesmenneet vanhempani näe tätä isänmaamme alennustilaa. Saimme elää ihan onnellisia vuosikymmeniä sotien jälkeen, mutta nyt mennään alamäkeä kaikessa, ihan kaikessa! 

Vierailija
34/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakkilalaisen persun vihaketju vol. 468238

Vihervassun reflektointi #miljoonas

Vierailija
35/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin jokaikisen suomenruotsalaisen Somaleihin täällä. Kunnon tyyppejä. Ei kehuskele rahojansa puolesta.

Vierailija
36/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan, minä en lähde mihinkään! Helsingissä olen työni tehnyt ja verot maksanut, en lähde pakoon ainakaan vielä ainoa  lapseni asuu toki jo ulkomailla. Olen onnellinen  etteivät edesmenneet vanhempani näe tätä isänmaamme alennustilaa. Saimme elää ihan onnellisia vuosikymmeniä sotien jälkeen, mutta nyt mennään alamäkeä kaikessa, ihan kaikessa! 

#vasemmisto

Vierailija
37/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asuis Hesassa päivääkään,kyllä siellä tuli käytyä shoppas jne.Asuin Uudellamaalla nytkin vielä asun mutta koti myös muualla.Hienoo kun ihmiset uskaltaa lähtee.Olin töissä Lapissa joskus 96.Hesan juna vei..ihanaa aikaa.Kannattaa lähteä unelmiaan seuraamaan rohkeasti.Turvallusempaan paikkaan kun ikinä tiedä maailman tilanteesta.Kaupungit on silloin vaaralliset Tää on faktaa.Muualla tämäkin viihtyy,luonto ei kyylääviä.naapureita..Rento raikas oli.

Vierailija
38/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös olen siellä lenkkeilyt monia vuosia. Nykyään ärsyttää tosiaan ihme laumat jotka leiriytyvät sinne. Niin paljon on ympäristössä ylipäätään lisääntynyt kaikenlainen metelöinti, että olisi ihana rauhottua luonnossa.

Vierailija
39/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten ainakaan pohjoiseen muuta.

Vierailija
40/56 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän täällä Pohjosessa on paljon halvempaa asua, saa melkein omakotitalon kuin sieltä jonkun yksiön..