Jokaisella on oikeus tehdä työtä. Työttömyyskorvaus on valtion korvausta työttömälle siitä, että valtio on epäonnistunut tehtävässään.
Taata olosuhteet, jossa kaikki kansalaiset saavat elättää itse itsensä.
Kommentit (58)
Kuule. Ei Suomessa ole enää työttömyyskorvausta. Hallitus ei häpeile epäonnistumistaan.
Juu yksilöillä ei ole mitään vastuuta elämästään vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Tiettyyn pisteeseen asti kyllä.
Muuten hyvä, mutta valtiolla ei ole senttiäkään omaa rahaa.
Missä valtio on epäonnistunut? Että yritykset ei palkkaa kaikkia työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Missä valtio on epäonnistunut? Että yritykset ei palkkaa kaikkia työttömiä?
Valtio on hyväksynyt esim. koulukiusaamisen joka ajaa monen työkyvyttömäksi loppuelämäksi.
Sanopas sitten: MISSÄ NIITÄ TÖITÄ ON VAMMAISILLE HENKILÖILLE OIKEALLA PALKALLA ????????? Mahtaa olla vaikeaa ! Niitä ei vaan löydy !!!!! Vaikka kuinka etsisi. Ite saan tooooosiiiiiiiiii pientä NS palkkaa, vaikken ole töissä. Olen vain puoli päivää. Nyt olen kesälomalla tän kk:n. Eikä tule sitten mitään loma rahaa, kuten tuli ennen, kuin me liitettiin omaan kaupunkimme vuosia sitten. Lomaraha takaisin !!!!!!! Ja olen usein huomannut, kun käyn vastapäisessä Prismassa, et sinne kaivataan selvästi osaavaa apua hyllyjen kunnossapitoon. Tuotteet on missä sattuu, tyrkyllä on joitakin juomia...............yms tuotteita. Laatikot, missä niitä on, ovat tyhjiä, ja ne ovat kyseisellä paikalla ! Samoin juomat, kuten esim limsat, ovat nekin niissä muovisissa mitä lie ne ovat, alla ja päällä !! Miksi ? Pitää ottaa päältä se pois ! Miten se voi olla noin vaikeaa ?????? Kauppiaat yms henk. kunta kyllä ehtii tehdä ne. Mut ne vaan lorvailee ties missä !
Työn tekeminen ei ole "itsensä elättämistä" vaan elämänsä myymistä kapitalistille.
Perustuslaissakin sanotaan, että jokaisella ihmisellä Suomessa on oikeus tehdä palkkatöitä, jonka tuloilla hän voi säällisesti elättää itsensä. Jos mistään ei yrityksistä huolimatta saa niitä töitä, niin lain mukaan on valtion silloin maksettava työttömyyskorvaus siitä hyvästä, että yksilö ei saa perustuslaissakin määriteltyä oikeutta työpaikkaan.
18 Oikeus työhön ja elinkeinovapausJokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla. Julkisen vallan on huolehdittava työvoiman suojelusta. Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön.
Vierailija kirjoitti:
Tutustu ensin perustuslakiin ja mussuta vasta sitten.
Onneksi sosialismi tulee ja pelastaa!!
Silloin kaikilla on rahaa eikä kukaan tee töitä, Ihanaa
Vierailija kirjoitti:
Tämmöset tollot on semmosia että kannattaa unohtaa heidän olemassa olo kokonaan. Antaa heidän huudella ja itkeä. Tosiasiat ei muutu vaikka kuinka itkevät ja huutavat. Antaa vaun heille myös heidän viimeinen sana jos ne sen haluaa. :D saa lapset ulista ja itkeä yksikseen.
Sen takia keskusta puolue on tasapainoisin valinta tasapainoiselle suomelle, ei rahvaat ja läskit ymmärrä koska he eivät halua rahvaan ja läskin välimaastoa
Vierailija kirjoitti:
En tiedä enkä osaa sanoa kiinnostaako minua koska en tiedä mitä sosialismi tarkoittaa enkä rehellisesti haluakkaan tietää, koska minulla on internet ja tekoäly mikä selittäisi mitä sosialismi tarkoittaa ja siitä sanasta tulee ensimmäisenä mieleen sosiaalipummi ja politiikka joten ei kiinnosta teidän epädemokraattinen keskusta puolueen viha joka häpäisee tavalla tai toisella keskusta puoluetta ja sen demokraattisia kannattajia
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole sosialismiä, se on kommuunia
Valtio on riistänyt ihmiseltä vapauden elättää itsensä luonnossa ilman rahaa.