Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~oOo HELMET-07 lokakuu oOo~

01.10.2008 |

Aloitanpa lokakuun 1. päivän kunniaksi uuden pinon ja kertoilen kuulumiset heti alle. Hui kun joulu lähestyy uhkaavaa vauhtia.. =O

Edelliset löpinät:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, en sitten tiedä vaivasiko Viiviä jokin virus/flunssa vaiko kenties *aivotärähdys*, mut nyt on ollut vihdoin oma itsensä vaikkakin pikkuisen lämpöinen. No, nyt on sitten Ennikin kuumeessa. Molemmat itkeskeli viime yönä..

Oli se päivystyksessä käynti sellaista liukuhihnatoimintaa, ettei katsonu Viivistä kuin yleisvireen ja korvat. Lähetti kotiin 2min jälkeen ja käski tarkkailla yön. Ite päädyin tohon aivötärähdykseen sil perusteel, et kuitenki löi pään sillo aamulla ja oli herätessä lähes puolitajuton, sekava ja hoiperteli sekä oksensi just ennen ku päästiin lähtee. Ja sit ehkä sai sen kuumetartunnan siel sairaalas (tai perhekahvilas!). Jonossa oli yli 50 ihmistä eikä uusia enää otettu sisään, jota kyl ihmettelin suuresti!! Mutta *pääasia* on ettei mitään vakavaa.

Muuten nyt menee paaaaaljon paremmin kuin esim. kuukausi sitten =) Viimoiset alaposkihampaat on läpituloa vaille puhjenneet vihdoin! Johan niitä onkin pitkän aikaa väännetty. Onneks on menny sitten kaikki itkut samaan ja toivon että tässä kuukauden sisään meillä olisi oikein kunnolliset yötkin jo.

Meillä alkanut jälleen tulla uusia sanoja tai oikeastaan enemmän komentoja neidin suusta "Älä, ota, anna, ei" jne.. Monisanaisia lauseitakin tulee, mut vielä vauvakielellä suurin osa. Mites te muut, ootteko huomannu että tuleeko lapselta R ja S ihan oikein? Ässää meillä suhistaa hyvinki paljon, mut ärrä tulee jiinä (korjaa = koojaa)..

Ja viime viikolla tuo neiti alkoi yhtäkkiä tehdä palapelejä.. 9-palanen muotopalapeli (julilelun) on hetkessä valmis eikä 5-palaisessa nuppipalapelissäkään kauaa mene. Jännä miten nuo yhtäkkiä oppivat, kun antaa vaan kokeilla ;) Mites muut helmet?

Nii ja jokos olette hankkineet talvivaatteit? Joko puette toppiksiin? Meil on puku edelleen etsinnässä, kuomat kaivoin kaapista pari viikkoa sitten ja hanskojaki on alettu pitää vaihtelevin määrin. Nauhalenkkareil ja saappail silti viel näillä ilmoilla kuljetaan mut pian saa varmaan alkaa noita lämpimämpiä pitää.

Ihanaa muuten nykyään huomata kuinka sisarukset pitää toisilleen seuraa. Viivikin on oppinut viihdyttämään Enniä ja innostuu oikein lisää kun toinen nauraa kovaan ääneen toisen touhuille =D

Tässäpä tätä taas hiukan, lokakuuta toivotellen

Ufa & tyttäret

Vierailija
2/41 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa!!

Olen täältä joskus silloin tällöin lueskellut kuulumisianne. Lähinnä silloin, kun on jotain ihmeteltävää ollut lapsen kanssa tai kehityksessä. Meillähän poika syntyi vasta maaliskuun alussa, mutta kirjoittelin helmikuisten kanssa silloin raskausaikana, josta tuntuu nyt olevan jo valovuosi. Täällä on joillekin tullut jo uusia vauvojakin ja osa on raskaana. Isot onnittelut niistä!

Meillä poju ei vielä puhu mitään muuta kuin "anna", vaikka ikää on siis nyt 1v7kk. Mutta on liikkeissään kyllä niin vikkelä, että perässä ei meinaa pysyä. Juoksee, kiipeää ja hyppii jo paikallaan. Välillä käy kateeksi rauhallisempien lasten äitejä. :) Meillä, kun poika ei pysy paikallaan hetkeäkään eikä usko myöskään kovin usein, jos kielletään. Mutta kai sitä täytyy vaan jaksaa kieltää ja yrittää opettaa, että mikä on sallittua ja mikä ei.

Poika oli 1½ v. neuvolassa 94 cm ja 14,5 kg eli hieman eri luvuissa mennään kuin muut, mutta sekin oli ihan odotettavissa, kun kummatkin vahemmat ovat paljon keskivertoa pidempiä. Hiukan kyllä jännittää, että kuinka paljon yli 2 metrinen tuosta pojasta tulee. :) Huh!

Tarhankin aloitimme kuukausi sitten, kun minä palasin koulupenkille, mutta nyt näyttää siltä, että isukki on pojan kanssa kotosalla eli emme tarvitsekaan sitä tarhapaikkaa. Toisaalta olisi kiva kyllä viedä poikaa välillä sinne, kun hän jo ymmärtää hieman kavereistakin ja oppisi siellä toimimaan muiden lasten kanssa. Meilläkun ei ole kellään tutulla tai ystävällä vielä lapsia. Mutta kun ei viitsisi turhaan maksaa muutaman päivän tarhassa olosta täyttä hintaa.

Hyvä, että Ufan Viivillä ei mitään sen vakavampaa ollut! Se on karmea paikka, jos oma lapsi sairastuu tai satuttaa vakavasti.

Aurinkoista syksyä helmille!! Seurailen täältä aina silloin tällöin jatkossakin kuulumisianne!

- Jolanda ja Koukkis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa ;) ja kiitokset onnitteluista.

*Missäs kaikki mammat ja helmitaaperot on??* Nyt pikaiseen kuulumisia kehiin! =P

Meillä sitä samaa, päivärytmi on nyt niin saatu muuttumaan että yöt nukutaan vallan kokonaan - ilman yösyömisiä. [Jee!!]

t. Ufa & Viivi (23.2-07) + Enni (22.4-08)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=14cb6b4a-950a-11dd-9a6c-…!

Vierailija
4/41 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä yhes koossa...no eipä noita viikkojakaan oo vielä "tarpeeksi" et ei sen puoleen...olo alkaa olla tukala ja turvotus on iskeny niin pahaksi ettei mee vaatteet/kengät päälle enää :( Masu on yks iso pinkee pallo tossa eessä ja kova möyrintä tälläkin hetkellä päällä...

Meillä Ainon rytmi on menny jotenki sekasi...tai no neiti ei haluis mennä päikkäreille enää...eilen taisteltiin uneen pääsyyn kans pari tuntia ja sit neiti luovutti ja nukahti...nytki huutaa tuolla sängyssä mut on tommosta tekoitkua nii empä ihan heti mee kattoo mikä siellä on hätänä jos tajuais et nyt pitää alkaa nukkuun.

Meillä täällä Oulussa paistaa aurinko ja illemmalla oiskin tarkotus mennä tonne pihalle kun on syystalkoot nii haravoimaan. Oltiin jo Ainon kanssa aamulla hulluilla päivillä mut olihan siellä niin paljon ihmisiä ettei kärryjen kanssa meinannu mukaan mahtua...

Oon itekki käyny ihmettelemässä että missäs sitä luurataan kun meijän pino aina uppoaa tonne jonnekki et missäs mammat ja taaperot on???

mutta nyt kattomaan nukahtiko neiti...

aurinkoisia syyspäiviä :D

pikku85+aino1v7kk ja Eino-Olavi RV 36+4

Vierailija
5/41 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/41 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takkuaa kone tai nää sivut ihan tosissaan, kun ei viestit pääse läpi..

No, otetaan uus yritys jälleen kerran.

Eli täällä ollaan, käydään töissä (sopimus jatkuu tod.näk. vielä ainakin kevään, ellen saa [jalan takia] vakipaikkaa) ja yritetään siinä sivussa ehtiä tehdä kotihommat ja nähdä joskus tuttujakin..

Kyllä se on totta, että työt haittaa vapaa-ajan harrastuksia =)

Jolandan ja koukkiksen kuulumisia oli kiva lukea pitkästä aikaa!

..Ja alkaa Pikku85:lla loppu häämöttää ja pian on uusi nyytti kainalossa! =)

Ihan kateeks käy.

Meidän tuleva kummipoika on onneks lähellä ja sitä saa hoidella aina kun iskee sellanen vauvankaipuu =)

(Tää mun krooninen vauvakuume ei näytä hellittävän ja siitä on tullut kaveripiirissä jo yleinen vitsin aihe)

[color=maroon]

TALVIKAMPPEET on kaivettu esille, mutta toistaiseks käytössä on vasta rukkaset.

Viimevuoden toppahaalari on jo pieni.. Onneks kesällä (!) ostin alesta kevyttoppapuvun, jolla selvitään ainakin alkupakkaset ja sit on viimevuodelta toppapuku joka mahtuu.

Kypärälakkeja ja paksumpia pipoja on kans otettu käyttöön, kun aika kylmiä ilmoja ja aamupakkasia on ollut. Välikauden haalarilla mennään vielä hetken aikaa.[/color]

Peetun maha ei vieläkään siedä maitoo, tai sit jotain muuta ruoka-ainetta, kun välillä on ihan kuralla. Me juodaan edelleen Tuttelia ja hoidossa saa Nannia..

Neuvolassa täti totes, että aletaan uudelleen maitokokeilut kun itseltä siltä tuntuu. No, nyt tuntuu siltä, että ei aleta ikinä, kun jo pienikin määrä maitoo esim. perunamuusissa aiheuttaa seuraavalle päivälle kurat ja moneen kertaan.

=/

[color=blue]

Meillä on koululaisilla ensi viikko syyslomaa ja mulla tietysti iltavuoro..

Se tietää meidän isommille aika tylsää lomaa ja mulle ihan kamalaa työviikkoo, kun asiakkaita käy tuplaten enemmän muihin iltoihin verrattuna!

Plaah, no täytyy ajatella positiivisesti, että onneks on töitä![/color]

Yritän saada Peetun kuvan liitettyä tähän viestiin, katsotaan onnistunko.

(kuva on kesältä Särkänniemestä)

mammutti ja Peetu
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=71c92a92-9564-11dd-9d2c-…!

Vierailija
7/41 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun aika kuluu! Jotenkin en ole päässyt tän uuden Vauvasaitin pauloihin, kun päivät kuluu kiireisinä ja niin usein on jotain ongelmaa sivustolla, kun yrittää käydä illalla. Ensin oli omassa koneessa vikaa, mutta sittemmin on ollut vähän väliä katkoksia. No mutta nyt täällä ollaan ja on kiva lueskella teidän kuulumisianne! Perheet kasvavat : )

Milli-tyttö on 1v 8kk, päiväkodissa 6h/pvä ja hyvin menee siellä sairasteluja lukuun ottamatta, flunssia on ollut 2 kpl / 2kk ja yksi korvatulehdus. Nyt on alkanut tulla enemmän kuin yhden sanan juttuja, parin kolmen sanan lauseitakin, tosi suloisia. S ja R ei kyllä luonnistu.

Elämä on aika aktiivista, päiväkodin lisäksi on 2 x viikossa jumppa ja kerran uinti. Muskari alkaa vielä näiden lisäksi kohta.

Mutta huh huh, arvatkaapas miten meillä vietetään yöt: herääminen 5-10 kertaa yössä ja tissiä : ( Ei onnistuttu unikoulussa toista kertaa, vaan heräilyt jatkuivat, ja isä väsähti parissa viikossa. Niinpä minä hyppäsin takaisin kehiin enkä jaksa valvoa ja hyssytellä, kun työssä käyn, vaan sorruin tissiin jälleen. Että ollaan aivan vauva-ajoissa siinä mielessä. Uskomatonta. Eka unikoulu 1v ikäisenä onnistui hyvin, mutta vähän sen jälkeen alkoi tulla hampaita ja flunssa, ja kun ei syönyt päivällä niin hellyin tissittämään yöllä ensin kerran, sitten kaksi.... ja tässä ollaan nyt. Jotenkin onnistun käymään töissä päivisin, harrastelu on kyllä vähentynyt, ei vaan jaksa iltaisin.

Iloista syksyä ja erityisesti terveitä päiviä näin flunssakauden keskellä!

Terkut,

Sporttari ja Milli

Vierailija
8/41 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten vihdoin maanantaina lekurissa laitattamassa ehkäisyn kuntoon, kun perjantainen aika siirrettiin lääkärin kehoituksesta. Ei tule Ennistä sitten hetkeen (ollenkaan miehen mukaan) isosiskoa ;) Perjantaisella hukkareissulla laitoin samalla menemään hieman palautetta tuonne terveyskeskuksen päivystyksen toimintaan... Ei siinä muuten mitään, mutta kun kyseessä oli lapsi niin olen edelleen täällä kärmeissäni tuosta.

Löysin sitten viikonloppuna kirpparilta 2€:lla Viiville Reiman toppapuvun. Oli oikea löytö!! Tosin ostin just viime viikolla 20€:lla toisen samantapaisen puvun, että meillä on sitten kahdet Reimat käytössä talven ajan ja talvivaatteisiin siirrytäämpi pian.

Kävin "parturissakin" sitten viime viikolla, tyttöjen tekopappan vaimo leikkasi mun hiuksista vajaan 20cm hiekkapaperia pois.. Oli kyllä latvat melkoisen heikossa kunnossa :( Nyt on ihanan kevyt olo ;)

Sunnuntaina mun enokin täytti 18v. Jätin Ennin hoitoon ja lähdettiin Viivin kanssa polkupyörällä käymään kakkukahvilla. Mennessä Viivi oli melkoisen järkyttyny ensimmäisestä pyöräreissustaan ja takas tullessa nukkui osan matkasta. Innolla odotan jo ensi kevättä tässä mielessä..

Viivillä oli tänään kummallinen pään-kolauttelu-päivä. Ensin kompastui jalkoihinsa keittiössä, sitten tippui sohvalta ja lensi vielä suihkussakin selälleen =/ Nyt on otsassa raapale ja kuhmu sekä iso mustelma silmän alapuolelle asti.. Onkos muilla noin kömpelöitä lapsia?

Ja joka asiaan tuo neiti vastaa nykyään *"Ei!"* Kysyt sitten, että onko kakka tai ottaako maitoa/ruokaa/mehua, haluaako leikkiä tai ihan mitä vaan niin aina tulee vastauksena tuo ei.

HuhHuh, kylläpäs pikkun viikot on vierähtäny. Ei silti, en mäkään uskois että Enni täyttää ensi viikolla JO 6kk.. Mun on siskollaki laskettuaika 31.1-09, odottavat kuulemma poikaa ja tänään oli ultrassa kerrottu että on pieni 27cm ja 600g. Sisko pyysi aikoinaan (silloin kun oli tuulimuna) meitä lapsen kummiksi niin saa nähdä pyytävätkö tälläkin kertaa.. Hehän ovat Viivin kummeja ;)

Mitenkäs muilla on isänpäiväsuunnitelmat? Miten vietätte ja mitä annatte isille lahjaksi? Mulla pää lyö ihan tyhjää, vaikka jotakin olisi kiva keksiä. Pappoille (mun isälle ja mun "isälle" ) lähetetään itse tehty kortti johon piirrän tyttöjen käsien kuvat. Siihen postin valkoiselle korttipohjalle suunnittelin niitä. Isukille en ole keksinyt vielä mitään ja toivon mukaan mentäisiin jonnekin ulos syömään..

Nyt unten maille..

t.Ufa, Viivi (23.2-07) ja Enni (22.4-08)

Vierailija
9/41 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä muutama huudonsekainen yö takana...Aino on heränny huutaan omaan sänkyynsä ihna hysteerisenä ja ei meinaa millään rauhoittua...

Meillä ollaan kans välillä vähän kömpelöitä kun tuo neiti ei hoksaa jalkoihin katsoa niin kävelee sitten lattialla olevien tavaroiden päälle ja lentää pyllylleen mutta mustelmilta ollaan vielä vältytty.

Isänpäivää odotellaan täällä vähän jännityksellä että ollaanko sitä kotona vai laitoksella ja onko meitä jo 4 vai vielä 3 ja tämä mun MAHA...Ajattelin tehdä tolle isukille sellaisen isyyspakkauksen mikä olisi samalla myös isänpäivälahja. Mulla ois myös äitienpäivästä jääny tonne kaappiin muovailusavea ja mietin että jos tekisin kotia ja mun isälle siitä vaikka Ainon käsien kuvat. Miehen vanhemmilla on jo kun äitienpäivänä vietiin sinne niin mietin jos sinne keksis nyt jotain muuta...ideoita?

Tosiaan alkaa olla täällä jo tukalat oltavat..masu on edessä ja turvottaa jaloissa niin ettei kengät jalkaan meinaa mahtua...Silti en ole vielä "valmistautunut" lähestyvään synnytkseen oikeen mitenkään kassit on pakkaamatta kun olen ajatellu et isänpäivänäkin vielä mulla on tää maha...ettei oo kiire vielä...:Dsaa nähdä kostautuuko tämä ajattelutapa

Se on kuulkaa lokakuukin puolesvälis...pitäis siivoomaan ruveta mutta eipä huvittais...

aurinkoisia syyskelejä!!!

pikku+aino1v7kk ja "Eino-Olavi" rv 37+4

Vierailija
10/41 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääpä sitten mammat ihmetelkö etten ole linjoilla, me muutetaan nyt alkuviikosta uuteen kotiin tällai hiukan extempore mut palaan linjoille heti kertomaan kuulumisia, kun saadaa uuteen kotiin netti ;)

Kuvassa Viivillä muutama mustelma, kun viime viikolla lensi sohvalta alas =/ Soittivat muuten sieltä päivystyksestäkin, että pistivät asiaa eteenpäin palautteeni ansiosta.

t.ufa ja tyttäret (1v8kk & 6kk)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f6cf34b9-9e8b-11dd-adc7-…!

Vierailija
11/41 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näkyny mulla ainakaan ufan kuva...Onnea muuttoon!!!

Meillä täällä oli tänään neuvola ja nyt ollaan sitte seurannassa kun pissassa oli proteiinit koholla ja siihen päälle vielä verenpaine huiteli ties missä...

Mahdollisimman rennosti pitäis nyt ottaa mut miten se onnistuu ku on tommonen pikku neiti joka on menossa koko ajan...onneks miehellä huomenna vp.

Kovasti odotellaan jo et synnytys lähenis ku alkaa tää olo olla jo aika tukala...

Eilen vaihdoin verhot koko kämppään tuli heti paljon kivempi taas tästä kodista :D

pitää lähtee ilmeisesti ruuan laittoon

pikku85 + aino + "eino-olavi rv 38+2

Vierailija
12/41 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ufalle jaksamista muuttoon!!

Vaikka Ufa ei taida nyt päästä koneelle...

Täällä onkin hiljaista..

En itsekään ole ehtinyt käydä pitkään aikaan, mutta yritän taas tsempata.

Peetulla on korvatulehdus taas ja jos nyt ei parane lääkkeillä niin sit puhkastaan.

Sanoja meillä tulee joka päivä uusia ja muutama lausekin jo tulee;

Titin auto (isin auto) ja äiti tulee.

Jokos Pikku85 on jakautunut, vai vieläkö oot kokonainen?

Laskeskelin, että sulla alkaa olla LA aika lähellä?!!

Pian ollaan sitten taas joulussa ja oonkin alkanut jo etsiskellä ja miettiä joululahjoja, ettei niitten kanssa tulis kiire!

Mites muut, onko kukaan vielä miettinyt joulua?

Isänpäivä tässä tietysti on ensin ja minä kutsun oman isäni ja isänäidin + appiukon ja anopin meille syömään.

Yhtään en oo miettiny mitä ruokaa laittasin...! Onko hyviä vinkkejä?

Mulla on laihduttaminen päässyt vihdoin ja viimein hyvin käyntiin ja oon saanu 6kg pois! Vielä tosin on pitkä matka ihannepainoon, mutta alku tämäkin.

Nyt ilmeisesti oli oikea aika laihduttamiselle, eikä jääny pelkäksi puheeksi!

Nyt pitää mennä lisäämään saunaan puita..

Ihan pikaisesti kuitenkin BB:n katselijoille:

Kuka voittaa tänä vuonna?

Se on moi

mammutti ja Peetu

Vierailija
13/41 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu huomenna alkaa marraskuu ja se LA on huomenna ja yhdessä koossa ollaan edelleen...

Täällä sataa lunta!!!IHANAA!!!!

Tuun kyl kertoon kuhan tämä masukki päättää maailmaan tulla...:D toivottavasti ennen isänpäivää mut eipä taida näkyä kun ei oo supistuksista eikä limoista eikä mistään muustakaan tietoa...

Aino just puki itselleen kengät jalkaan ja sai jopa oikeisiin jalkoihinkin...:D

Isänpäiväksi ei meilläkään suunnitelmia riippuu jos vauva on jo syntyny nii ollaanko sit vaan kotona ja pyydetään papat käymään täällä vai miten...

ja sit se joulukin alkaa läheneen...ja mulla on synttärit itsenäisyyspäivänä :D en kyllä juhli niitä tänä vuonna...kahvit voin keittää jos vieraita haluu käyä..

Meilläkin tulee jo paljon sanoja ja muutama lausekkin...

Aamuisin neiti tulee kiskomaan varpaasta ja huutaa äiti/isi silmät auki :D

ja isi ajaa autoa sitä meillä hoetaan automatkat

Meillä ollaan onneksi oltu terveenä (koputtaa puuta) just laitettiin tällä viikolla ainolle influenssarokotekkin et jos seki meijät sit kiertäis kaukaa!!!

taidan lähtee mittaileen verenpaineita ja sit salkkareita kattoon!!

pikku85+Aino 1vkohta8kk ja "eino-olavi" RV39+6

Vierailija
14/41 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika vaan kulunut, kohta alkaa jo 2vuotta olemaan täynnä. Miekin olen täällä aina käynyt välillä lueskelemassa, mutta enpä vaan ole saanut kirjoitettuu mitään. No kertoillaanpas kuulumisia.

Eli Papu kasvaa hyvää vauhtia ja ensi kuussa pitäsi taas mennä pikkuvisiitille neuvolaan. Tarvii varmaan ottaa puheeksi, kun papulla on alkanut ilmeneen toisessa silmässä hieman karsastusta. Saara nukkuu jo yöt omassa huoneessaan läpeensä ja äitin ja isin iloksi on viellä aamuntorkkukin, kun sitten taas isosiskot heräävät ylettömän aikaisin.

R-kirjain ei Saaralla suju , kuten ei isosiskoillakaan , mutta S tulee varsin hienosti. Paljon osataan jo sanoja ja ensimmäisiä lyhyitä lauseitakin on jo tullut. Potta harjoitukset eivät sen sijaan kiinnosta tippaakaan, mutta sujuvasti laitellaan kengät itse ja housujakin osaa laittaa , jos ovat semmoiset suoralahkeiset collarit. Farkut viellä hieman hankalia :D Muori myös syö itse , ei saa auttaa ollenkaan , muuten tänttähäärä suuttuu ja tuttipullot ollaan vaihdettu tippamukiin, tosin unille mennään viel vellipullon kanssa.

Vuosi sitten muutettiin isompaan taloon ja nyt voi lapset päästää pihalle huoletta. On myös isompi piha ja lapsilla oma pulkkamäkinkin pihassa. Lunta satoi täällä Kainuussa aika reilustikkin ja oli siinä Saara ihmeissään kun ulos mentiin, ei taida ihan kauheesti enää viimetalvesta muistaa. Joten kaikki tavivaatteet ja pulkatkin piti jo kaivaa esille kun sitä lunta sitten satoi sen 30-40cm. Onneksi 1vee synttäreillä mummo antoi saaralle isokokoisen haalarin niin sitä ei tarvitse nyt miettiä. Tosin kai tuo pitäisi toinenkin ostaa koska muuten ei ulos mennä jos haalari on pesussa. Kuinka monta haalria muuten teidän mielestä kannattaisi olla?

Isosisko opetti Saaraa hyppäämään ja siitähän hauska leikki tuli, nyt sitten pitäisi pomppia joka paikkaan , äiti mukaan lukien :D Viellä olen kotona muksun kanssa ja esikoista kuljettelen kouluun, voi kuitenkin olla et tuossa vuodenvaihteen jälkeen pittää alkaa ettimään töitä, kun alkaa olla rahat hieman vähissä.

Semmosia kuulumisia meille :D pitää koittaa useammin muistaa tännekkin tulla .

terv: Emppu-mamma ja Saara-Papu

Vierailija
15/41 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emppu-mammalle moi pitkästä aikaa!

Missäpäin Suomee on jo lunta?!

Pirkanmaalla on kyllä jotain lumentapaista satanut, mutta ei vielä tietookaan, että maassa näkyisi..

Voi kun tännekin saatais jo lunta, ettei tarvitsisi tässä kurassa ja märässä pimeydessä taapertaa!!

Kylläpä teidän taaperot on jo oppineet kaikenlaista...!

Kyllähän meilläkin osataan, mutta ei mistään housujen pukemisesta ole vielä puhettakaan..

Peetu keskittyy vähän muihin juttuihin, kuten sählyn pelaamiseen ja sen sellaiseen enemmän.

Kengät (saappaat) menee hienosti jalkaan ja pipoa laittaa päähän, mutta siihen jää pukemiset. Pottailua kokeillaan monta kertaa päivässä ja pissa sinne useimmiten tulee (innostui kun saa "itse" viedä pissan pönttöön), mutta kakkaa ei olla saatu kun kerran tai kaksi pottaan.

Noista kirjaimista en osaa sanoa.....R ei varmasti luonnistu ilman ärrä-koulua, kuten ei noilla isommillakaan pojilla aikanaan, mutta eskari-iässä oppi molemmat tosi helposti ärrän, kun jaksoi joka päivä sitkeästi harjoitella.

Peetu höpöttää kuitenkin vielä enemmän sitä omaa kieltään, vaikkakin uusia sanoja tulee joka päivä lisää.

Peetu syö itse, eikä juurikaan saa auttaa. Juo tavallisesta mukista hienosti ruokapöydässä, mutta muuten täytyy mehut/vesi antaa nokkamukiin, kun kaataa takuuvarmasti pitkin lattioita juomat.

Myös meillä on käytössä vielä tuttipullo.. Unille mennään maitopullon kanssa, mutta muuten se ei ole käytössä.

Millonkahan siitä pullosta pitäis päästä eroon???!!!

Mulla ei oo mitään muistikuvaa minkä ikäisiä esikko ja kakkonen on olleet kun ollaan niiltä jätetty maitopullo pois..

Pitäisköhän vaihtaa pullo jo nokkamukiin iltaisin ja yrittää josko uni tulis?!

Meillä ollaan innostuttu kirjoista ihan tosissaan ja kaikista parhaimmat kirjat on sellaisia, joissa on jotakin kurkistusluukkuja. Peetu hakee kirjoja monta kertaa päivässä äidin tai isän luokse ja sitten luetaan kaikki kirjat läpi.

Brion junarata on nyt kanssa ykkössuosikki.. Isommat pojat on aikanaan saaneet aika paljon radanpalasia ja junia ym. ja se on ollut kaapissa odottelemassa käyttöä.. Nyt sitä kootaan taas ahkerasti.

HAALARI:

Meillä on käytössä varmaankin 3 haalaria/toppapukua.

Viimetalvesta jäi toppapuku (takki ja housut) ja Reiman haalarin sain kaverilta, yksi kevyttoppapuku on myös ja se menee kun on vähemmän kylmä.

Sitten taitaa kaapista löytyä vielä yksi rymyhaalari, jota voi pitää jos muut ovat pyykissä/märkiä.

Mutta varmaan kahdellakin haalarilla talvesta selviää hyvin!

Nyt ei muuta tälläerää.

mammutti ja Peetu

Vierailija
16/41 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuussahan sitä lunta putosi perjantaina semmoisen 30cm ja talven lumitöitäkin on jo joutunut siit aloittelemaan, oli niin maan työlästä kun oli semmoista nuoskalunta ja painoi miljoonasti ja takertui kolaan että meinasi siinä punnertaessa varmaan otsasta suoni räjähtää ja vanha leikkaushaava naukui.

Pikkumuori oli ihan ihmeissään perjantaina kun mentiin sitten pihalle ja olikin lunta, se ei mahda ihan kauheesti ekasta talvestaan muistaa ;)

Meillähän esikoinen ja keskimmäinen ei kumpikaan osaa R-kirjainta ja esikko on koulussa puheopetuksessa, tosin hällä on toi S paljon vaikeempi ja eipä näytä tyttö haluavan sitä edes oppia. Miten ihmeessä opettaa sen puhumaan kunnolla kun se ei itse halua ja puheopettajalle se on kuulemma ihan kauhee, taistelee vastaan koko ajan! Sen takia sillä on jo taukojakin pidetty ja kaikkee, vaan ei halua niin ei!

TUTTIPULLOSTA:

Meillä on paikallisessa neuvolassa jo kohta neljäkuukautta sitten ensimmäisen kerran jo valitettu että kun pulloa viel syö! Mua alkoi ihan tosissaan ottaa aivoon kommentoinnit sen asian suhteen, kun eihän Papu syö ees tuttiakaan niin siitäkään ei tarvihe vieroittaa niin sitten aletaan kiukutteleen et pitäisi kyllä jo siirtyä nokkamukiin

X-( No nokkamuki on kyllä käytössä, mutta sänkyyn en sitä anna kun muori osaa valuttaa sieltä maitoa pois joten sänky on ollut muutamaan otteeseen ihan märkä..

Päikkäreille ja yöunille tyttö siis ottaa tuttipullon viellä.

Miten teillä menee yöt? Nukkuuko paljon?

Meillä tuntuu muori tosiaan koisaavan pitkään, menee nukkumaan kymmenen maissa ja herää 9-10 maissa , sitten päikkärit nukutaan vaihteleviin kellon aikoihin ja silloin noin 2 tuntia. Ulkona pidempään kuin sisällä.

Joko teil on muuten taaperot jo siirtyny "isojen" sänkyyn nukkumaan? Meillä nukkuin vähän aikaa mutta siirryttiin takasin pinnikseen, kun muori pyöri sängyssä niin kovasti että pudota muksahteli ja siihen heräsi. Yöt oli kovasti rikkonaisia joten päätin että ei ole muori viellä isojen sänky iässä ja otin pinniksen takasin. Taas nukkuu hyvin. Kerkii sitä isojen sänkyä kokeilemaan myöhemminkin.

Mun pitää tosiaan alkaa metsästämään toista ja ehkä kolmattakin haalaria muorille. Kun nyt niitä sitten tarvii, onneksi olen kuitenkin isojen myssyjä ja hanskoja säästänyt paljon että niitä ei tarvihe hamstrata, vaikkakin sorrun kyl ostelemaan suloisia myssyjä kun niit jossain alennuksessa on :D

Vierailija
17/41 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se harso pitää saada kokonaan kuoren/villisten sisään, jotta vaatteet säilyy kuivina. Minkä kokoisia harsoja teillä on? Olisiko pienemmät harsot helpompia käyttää?

Niistä taitoksista ei mulla ole vielä kokemusta, koska ollaan vasta pötköjä taiteltu, kun siirryttiin kuopuksen kanssa pul-taskuvaippoihin, ja niissä harsopötkö imuna. Uuden tulokkaan kanssa ajattelin kyllä pärjätä (tai ainakin yrittää) harsoilla ja kuorilla/villiksillä.

Minnikki rv 30

Vierailija
18/41 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä tämä viestini tänne päätyi!!?? Argh, että menee hermot näiden T Ö K K I V I E N sivujen kanssa!! Niin, selailin päivällä samalla toisessa ikkunoita tätä pinoa, ja vaippaosaston toista pinoa, ja tänne en näköjään saanut lainkaan viestiäni läpi, ja tämä vaippaosaston viesti meni sitten lopulta kolmeen kertaan sinne minne piti, ja jostain ihmeen syystä vielä tännekin! =(

Noh, yritän vielä jaksaa hiukan kuulumisia kirjoitella tännekin, kokeilen vaan ensin, että saanko tätäkään läpi..

Minnikki (ennen -minni-) & Mulperi 1v9kk ja rv 30

Vierailija
19/41 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan kuulumisia meiltäkin, hengissä ollaan. Meillä poika on aika vauhdikas tapaus, kävelee, juoksee, laukkaa, hyppii (molemmat jalat yhtä aikaa ilmassakin), ei paljoa paikallaan pysy. MUTTA: en tiedä missä vaiheessa olisi syytä huolestua, koska pojan susta ei tule vieläkään yhtään kunnon sanaa!? Tavailee vaan kaikkea "pa" ja "pä", sekä lauleskelee "la la laa". En tiedä olenko vaan kuvitellut, vai olisko "äitiä" yrittänyt pari kertaa sanoa "äijä".. =/ Esikoinen alkoi puhella tasan 1v ikäisenä, ja kakkosesta en ihan muista, mut luulisin, et tässä vaiheessa ollessaan jo puhui, mitä nyt tää kolmonen on 1v9kk. No, ainakin puhetta ymmärtää, ja muuten kehityksessä kaikki ok, joten ei kai hätää.. vielä ainakaan.

Pottailu on meillä todella nihkeää, poika ei siihen suostu edes istumaan (ehkä hetkeksi housut jalassa, mutta kun ei muutenkaan malta paikoillaan pysyä), saati asioitaan pottaan tekemään! Vaippajätteisiin kyllästyin jo niin täysin, että pojan ollessa 1,5v siirryimme kertaheitolla kestovaippoihin. Se sujui kyllä tosi hyvin, ei pojalla näköjään väliä, että mihin asiansa tekee, kunhan saa päästää vaan housuihin..Olen kyllä itseeni tyytyväinen kestoilun suhteen, koska joskus olin vahvasti sitä mieltä, että "ei yhtään likapyykkiä meille lisää" tms., mutta kyllä nuo vaipa pesee siinä missä muutkin pyykit. Ja toiveena olisi tämän tammikuussa (toivottavasti) syntyvän kanssa sitten kestoilla alusta loppuun. Mutta saa nähdä, en ota asiasta stressiä, ja varmasti paketillisen kertiksiäkin ostan "varmuudeksi".

Itsepäinen poika osaa olla, monesti joutuu isoveli ja isosisko antamaan periksi.. Ääntä lähtee, ei onneksi pure, eikä revi hiuksista (tai eilen kyllä nappas siskon tukasta, mut toivottavasti ei ota tavaksi) tms. Syöminen sujuu aika omatoimisesti, välillä saa äitikin auttaa lusikkaa suuhun (koska siinäkin hommassa osaa menettää hermonsa, jos ruoka ei ole nätisti lusikassa, vaan roikkuu, ja poika tiedostaa, että ei se menisi suuhun, vaan tippuisi syliin..). Aamu- ja iltapuurot olen yrittänyt saada syöttää, jotta siten varmasti menisi edes ne vatsaan asti kaikki. Syöttötuolissakaan poika ei kyllä millään malttaisi istua, vaan tuppaa nousemaan ylös, ja karkaamaan pöydästä kesken kaiken. Nokkamukista yleensä juo, vaikka ihan kunnon mukistakin osaa juoda, mutta usein muki kaatuu (eikä laiska, kömpelö äiti jaksaisi siivota jälkiä..). Tuttipulloa meillä ei ikinä ole ollut käytössäkään (imetin reilu 1v). Tutti käytössä vain öisin. Pukemista itse vähän välillä harjoittelee, mutta yleensä on sen verran hoppu, että minä hoidan suosiolla sen homman.

Poika nukkuu nyt esikoisen kanssa samassa huoneessa (esikoinen poika 03/03), vielä pinnasängyssä. Harkinnassa on kerrossänky, mutta saa nähdä, tuleeko sellaista hommattua ennen kuin nelonen syntyy (la 13.1.09), vai pitääkö hommata toinen pinnis. Tuo pinnasänky on vaan nyt nii ihana, kun poika ei edes yritä sieltä itse pois, ja illalla kun hänet sinne peittelee, niin useimmiten nukahtaa itsekseen (tutin ja pupun kanssa) 5minuutissa. Pelottaa, että jos/kun siirtää "kunnon" sänkyyn, niin alkaako siitä hirveät nukutusrumbat.. Yritän saada muksut sänkyihin klo 21, ja herätään usein noin klo 08. Kuopus nukkuu kivasti vieläkin päiväunia, monesti klo 12-15. Toivottavasti jatkaisi noita päikkäreitään vielä nelosen synnyttyäkin!

Nyt meillä ollaan flunssassa. Ei kiva.. Kellään ei ole (vielä ainakaan) ollut kuumetta, mutta kurkkukipua, yskää, nuhaa/räkää, nenän tukkoisuutta, korvien lukkoisuutta, päänsärkyä.. Ja itselläni tuohon lisäksi vielä raskauden tuomat vaivat, mm. närästys. No, eiköhän tämä tästä, toivottavasti menisi pian ohi, ja ilman mitään jälkitauteja, kiitos!

Jeps, mutta nyt yritän vielä saada tämän viestini läpi. Ja kyllä menee hermot, jos taas alkaa herjaamaan sitä tuttua "palvelinvirhettä"..!

Minnikki & Mulperi 1v9kk ja tutteri rv 30

Vierailija
20/41 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan kuulumisia meiltäkin, hengissä ollaan. Meillä poika on aika vauhdikas tapaus, kävelee, juoksee, laukkaa, hyppii (molemmat jalat yhtä aikaa ilmassakin), ei paljoa paikallaan pysy. MUTTA: en tiedä missä vaiheessa olisi syytä huolestua, koska pojan susta ei tule vieläkään yhtään kunnon sanaa!? Tavailee vaan kaikkea "pa" ja "pä", sekä lauleskelee "la la laa". En tiedä olenko vaan kuvitellut, vai olisko "äitiä" yrittänyt pari kertaa sanoa "äijä".. =/ Esikoinen alkoi puhella tasan 1v ikäisenä, ja kakkosesta en ihan muista, mut luulisin, et tässä vaiheessa ollessaan jo puhui, mitä nyt tää kolmonen on 1v9kk. No, ainakin puhetta ymmärtää, ja muuten kehityksessä kaikki ok, joten ei kai hätää.. vielä ainakaan.

Pottailu on meillä todella nihkeää, poika ei siihen suostu edes istumaan (ehkä hetkeksi housut jalassa, mutta kun ei muutenkaan malta paikoillaan pysyä), saati asioitaan pottaan tekemään! Vaippajätteisiin kyllästyin jo niin täysin, että pojan ollessa 1,5v siirryimme kertaheitolla kestovaippoihin. Se sujui kyllä tosi hyvin, ei pojalla näköjään väliä, että mihin asiansa tekee, kunhan saa päästää vaan housuihin..Olen kyllä itseeni tyytyväinen kestoilun suhteen, koska joskus olin vahvasti sitä mieltä, että "ei yhtään likapyykkiä meille lisää" tms., mutta kyllä nuo vaipa pesee siinä missä muutkin pyykit. Ja toiveena olisi tämän tammikuussa (toivottavasti) syntyvän kanssa sitten kestoilla alusta loppuun. Mutta saa nähdä, en ota asiasta stressiä, ja varmasti paketillisen kertiksiäkin ostan "varmuudeksi".

Itsepäinen poika osaa olla, monesti joutuu isoveli ja isosisko antamaan periksi.. Ääntä lähtee, ei onneksi pure, eikä revi hiuksista (tai eilen kyllä nappas siskon tukasta, mut toivottavasti ei ota tavaksi) tms. Syöminen sujuu aika omatoimisesti, välillä saa äitikin auttaa lusikkaa suuhun (koska siinäkin hommassa osaa menettää hermonsa, jos ruoka ei ole nätisti lusikassa, vaan roikkuu, ja poika tiedostaa, että ei se menisi suuhun, vaan tippuisi syliin..). Aamu- ja iltapuurot olen yrittänyt saada syöttää, jotta siten varmasti menisi edes ne vatsaan asti kaikki. Syöttötuolissakaan poika ei kyllä millään malttaisi istua, vaan tuppaa nousemaan ylös, ja karkaamaan pöydästä kesken kaiken. Nokkamukista yleensä juo, vaikka ihan kunnon mukistakin osaa juoda, mutta usein muki kaatuu (eikä laiska, kömpelö äiti jaksaisi siivota jälkiä..). Tuttipulloa meillä ei ikinä ole ollut käytössäkään (imetin reilu 1v). Tutti käytössä vain öisin. Pukemista itse vähän välillä harjoittelee, mutta yleensä on sen verran hoppu, että minä hoidan suosiolla sen homman.

Poika nukkuu nyt esikoisen kanssa samassa huoneessa (esikoinen poika 03/03), vielä pinnasängyssä. Harkinnassa on kerrossänky, mutta saa nähdä, tuleeko sellaista hommattua ennen kuin nelonen syntyy (la 13.1.09), vai pitääkö hommata toinen pinnis. Tuo pinnasänky on vaan nyt nii ihana, kun poika ei edes yritä sieltä itse pois, ja illalla kun hänet sinne peittelee, niin useimmiten nukahtaa itsekseen (tutin ja pupun kanssa) 5minuutissa. Pelottaa, että jos/kun siirtää "kunnon" sänkyyn, niin alkaako siitä hirveät nukutusrumbat.. Yritän saada muksut sänkyihin klo 21, ja herätään usein noin klo 08. Kuopus nukkuu kivasti vieläkin päiväunia, monesti klo 12-15. Toivottavasti jatkaisi noita päikkäreitään vielä nelosen synnyttyäkin!

Nyt meillä ollaan flunssassa. Ei kiva.. Kellään ei ole (vielä ainakaan) ollut kuumetta, mutta kurkkukipua, yskää, nuhaa/räkää, nenän tukkoisuutta, korvien lukkoisuutta, päänsärkyä.. Ja itselläni tuohon lisäksi vielä raskauden tuomat vaivat, mm. närästys. No, eiköhän tämä tästä, toivottavasti menisi pian ohi, ja ilman mitään jälkitauteja, kiitos!

Jeps, mutta nyt yritän vielä saada tämän viestini läpi. Ja kyllä menee hermot, jos taas alkaa herjaamaan sitä tuttua "palvelinvirhettä"..!

Minnikki & Mulperi 1v9kk ja tutteri rv 30