Surullista luettavaa tuo Pate Mustajärven tyttären kertomus isästään
Pate oli aivan täysin alkoholisoitunut ja täysin paapottava. Kaukana siitä "äijästä" josta puhuttiin. Tämän kyllä arvasinkin.
Kommentit (62)
Surullista,kurjaa, mahdollisimman köyhää eloa, vahingoniloa, katkeruutta, pienisieluisuutta, hyvin hyvin taskulämmin kansa..nääs näistä on aina läpi vuosisatojen aito ehta suomalaisuus elänyt ja käyttänyt polttoaineena. Älkää lisääntykö pliis pyydän mitä ikinä teettekin niin älkää edellä mainittua toimintoa.
Lapsilla on omat kaverit koulussa kiusataan ja hankitaan oma ammatti. Eihän noilla huonosti mene. Onhan monien vanhemmat tarjoilijoita ja pyörittää baaria eikä niiden lapset nää niitä kuin joskus. Lapset tekee kotityöt . Siivoo. Ei elämä sen kummempaa ole siellä uskontolahkossakaan.
Miks Jennin piti avautua ennen muistokonserttia, meni vielä enemmän Pateen maku, jollekkin juopolle muistokonsertti, en menis.
Eppu Normaali on lopettelemassa. On varmaan jo kaikenlaista krenkkaa ja muutenkin jo kyrpiintyneet
koko touhuun. Parempi lopettaa aikanaan, ettei tuu sitten vaan joku nuori juppi laulusolistiksi.
Miks sitä ei voi kertoa mikä syöpä oli, varmaan haima, kun niin äkkiä meni.
Noin niin eihän se nyt juonut kuin uusvaimonsa vihreää myrkkyä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskasta olla vanhempi omalle vanhemmalleen nuorena.
Mitä höriset . Olihan hänellä vaimo ja toinenkin. Ja vanhemmat kuin pennuilla isovanhemmat . Ja sisarukset . Ja niiden lapset . Tehän rikotte Mooses käskyt taas älä sano väärää todistusta / puhu pahaa / panettele . KUN SÄ KASVAT AIKUISEKSI SÄ TOSIAAN ALAT PITÄÄ HUOLTA SUN VANHEMMISTASI EIKÖ NIIN KUN NE TULEE VANHOIKSI . TEHÄN OLETTE OIKEIN MOOSES LAIN RIKKOJIA KUNNIOITA ISÄÄSI JA ÄITIÄSI .
Ja säälittävää on juo.pon perään itkevät lesket.
Vierailija kirjoitti:
Eppu Normaali on lopettelemassa. On varmaan jo kaikenlaista krenkkaa ja muutenkin jo kyrpiintyneet
koko touhuun. Parempi lopettaa aikanaan, ettei tuu sitten vaan joku nuori juppi laulusolistiksi.
Sepsis varmaan . Myrkytys. Ja solumyrkky. Kun ronkitaan tulee bakteereja.
Älkää syökö niitä myrkky ruokia huoneita ja soijaa tai vihreitä litkuja.
Vierailija kirjoitti:
Älkää syökö niitä myrkky ruokia huoneita ja soijaa tai vihreitä litkuja.
Homeita.
Vierailija kirjoitti:
Surullista,kurjaa, mahdollisimman köyhää eloa, vahingoniloa, katkeruutta, pienisieluisuutta, hyvin hyvin taskulämmin kansa..nääs näistä on aina läpi vuosisatojen aito ehta suomalaisuus elänyt ja käyttänyt polttoaineena. Älkää lisääntykö pliis pyydän mitä ikinä teettekin niin älkää edellä mainittua toimintoa.
Ei siinä ole mitään vahingoniloa, jos symppaa päihdeongelmaisen lasta, joka on ikänsä kärsinyt läheisen ongelmasta. Näitä tarinoita on Suomessa pilvin pimein. Ihan turhaa ja vältettävissä olevaa kärsimystä.
Ehkä joku voi ottaa opikseen, että viinan kanssa ei kannata leikkiä.
Muuten nyt kun tämä evakkojen tuominen joka suunnalta on ollut niin myös ne noidat , myrkyt , käärmevoiteet liskot on tuotu tänne kuin poppamiehiä. On joka lähtöön noitia ja huumeita niitä jotka halvaannuttaa. Ei kannata luottaa kaikkiin. T. nähty on.
Lapset ei ymmärrä ennenkuin itse ovat aikuisia . Että aikuiset tekee aikuisten juttuja ja maksaa asuntoa on vastuuta on hoidettava asioita on sukulaiset on työkaverit on vuorotyö eikä ehdi olla sen lapsen kanssa . Pelkästään vuorotyö on lapsille vaikea ymmärtää että joku on yön töissä . Nukkuu päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pate ainakin teki töitä että sai maksettua asunnon ja lapsilleen farkkuja . Itse olette tyhmiä.
Ei se raha tee ihmisestä sen kummempaa. Juoppo on hyvin tuhoava lähipiirilleen, oli rahaa tai ei. Moni ottaisi työttömän mutta raittiin isän. Rahalla ei saa kaikkea.
Teki töitä hoiti velvollisuudet osti lapsille farkut ja ruokaa maksoi asumiskulut . Ei kaikki miehet maksa edes elatusmaksuja . Olis vaan jatkanut viinan juomista niin eläisi vielä. Ihmiset menee sairaalaan että ne parantuisi . Asennetta. Lääkäri on parantaja. Muistakaa uskonnot ja noidat kiroaa ihmisiä oikeasti . Ja baareissa saa aina väärin rahasta takaisin. Siellä haudalla käy nytkin ihmisiä moikkaamassa eikä kiroa. Kun lähtee jonkun matkaan joka tekee työtä elää ja juokin et sä voi muuttaa toisen elämää mikä on eletty. Ei sinunkaan kukaan voi muuttaa mitenkään. Ja teidän omat lapset haukkuu teidät muistakaa !
Joo. Se että teki töitä ja toi perheelle rahaa kuluihin on melko lailla normi elämä, ei mikään saavutus. No, se että piti huolta elatuksesta alkoholismista huolimatta on jonkinlainen saavutus, mutta niin kuin aiemminkin joku kirjoitti, mieluummin työtön ja terve isä kuin alkoholisti. Viina kun tekee ihmisestä sellaisen, että se on olemassa ja näkyvissä, mutta ei ole läsnä. Tai että hänestä täytyy olla huolissaan jatkuvasti, niin kuin Jenni Mustajärvi kertoi suhteestaan isään.
"Ja teidän omat lapset haukkuu teidät muistakaa!" kirjoitti edellinen kirjoittaja.
Muutama huomio tuosta, että lapset haukkuu vanhempansa. Ensinnäkin Jenni Mustajärvi on haastatteluissa surullinen ja helpottunut. Ei hän hauku isäänsä, vaan kertoo, että isällä oli päihdesairaus. Toisekseen: onko se haukkumista, jos lapset kertovat vanhempien toiminnan lapsuudessa (tai nykyisyydessä) tuntuneen vaikealta tai olleen väärin? Se on haukkumista vain, jos sen niin ottaa. Minusta on hyvä, että lapsi uskaltaa kertoa vanhemmalle niistä suruista ja peloista, joita he kokivat, mutta jotka jäivät arjen jalkoihin ja vanhemmilta huomaamatta.
Minulla on aikuiset lapset, ja kyllä, heiltä on tullut kritiikkiä heidän lapsuutensa tapahtumista. Se on ollut aiheellista. Olemme niistä asioista keskustelleet, olen kertonut taustoja ja olen ollut heidän kanssaan surullinen niistä asioista, joita tapahtui. Olen pyytänyt anteeksi. Jos jotain asiaa on ollut vaikea ottaa vastaan, olen ottanut aikalisää tai kysynyt asiasta tarkemmin.
Voiko nyt sanoa kun pääporukka on kuollut lähes kohta kaikki että inhottavat sanat , runot , laulut useimmat . Syytetään ja vikoillaan muita muka opetus mielessä. Pelkkää tahallista ilkeyttä alaspainamista. Ilkeys tietyissä uskonnoissa pääteema.
Lapset myös kadehtii vanhempiensa muita ihmis suhteita parisuhteita ja kokee kilpailua . Myös sisaruksiin. Kaikki kuolee tekin , se tässä on mukavaa .
Oman alkoholisti-isäni kuolema oli helpotus. Moni asia muuttui sen jälkeen helpommaksi. En minä häntä vihaa, mutta en myöskään aio valehdella että hän oli hyvä isä. Hän oli päihdesairas, joka ei ollut sopiva isäksi.
Minua ei kiinnosta pätkääkään jos joku yrittää estää minua sanomasta sitä. Valheet on ensimmäinen jotka alkoholistiperheessä opitaan. Sitä en halunnut jatkaa.
Moni juopon lapsi on itsekin juoppo eikä vanhemmat sitä opettanut vaan koulukaverit .
Älkää surko , moni selvinpäin on paljon pirullisempi kuin joku juoppo .
Miten viinan myrkyllisyyden vähättelijät osaavat uida joka keskusteluun... ihmetellä täytyy...