Onko sähköpyörä hintansa väärtti
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos korvaat sillä autoilua niin on, mutta jos hankit sen liikunnan vuoksi niin ei
Nimenomaan liikuntaan se on täydellinen.
Joo ylämäessä ei sitten paljon poljeta jossa se jalkojen lihakset ja kunto punnitaan, moottori vetää kivasti ilman polkemista.
Kerro, ettet ole ajanut sähköpyörällä kertomatta ettet ole ajanut sähköpyörällä... kyllä ylämäessä täytyy polkea. Mun pyörässä saan sähköavustuksen säädettyä kolmelle eri tasolle, eli "voimakkuudelle". Pidän sitä normaalisti keskimmäisellä, mutta ylämäkiin käännän täysille ja saan silti ihan polkea kunnolla ja kyllä se jaloissa tuntuu. Ero normipyörään on se, että normipyörällä ei olisi mitään toivoa yrittää polkea noita jyrkkiä mäkiä kotimatkalla, vaan olisi pakko taluttaa, mutta sähköpyörällä saan ne nippanappa poljettua ylös.
On ollut hintansa väärtti. Normipyörällä kävin polkemassa kerran pari vuodessa ja nyt sähköpyörällä 4-5 kertaa viikossa. Ulkoilu lisääntynyt hirveästi. En pidä täyttä avusrusta niin jalat saanut hyvin liikuntaa.
Mummolassa on poljettava mopo. Jos bensa loppuu sitä voi polkea eteenpäin joskin aika raskasta.
On ja kun panostaa laatuun, nauttii vielä enemmän. Kestää ja on tehoa ylämäkeen, akku riittää ajaa pitkiä matkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos korvaat sillä autoilua niin on, mutta jos hankit sen liikunnan vuoksi niin ei
Joo ylämäessä ei sitten paljon poljeta jossa se jalkojen lihakset ja kunto punnitaan, moottori vetää kivasti ilman polkemista.
Eikö muka tarvi polkea. Ei ole kyse moposta.
Kyllä se naurettavan kevyesti liikkuu jopa isolla vaihteella ylämäessä, ei nouse perse penkistä, toisin kun poljettava manuaali munamankeli jossa oikeasti pitää ylämäkeen polkea.
Ja siksi se juuri niin loistava väline kuntoiluun onkin. Poistuu ne veren maku suussa runttaamiset, sykkeet pysyy tasaisempana ja kynnys lähteä pyörälenkille madaltuu moninkertaisesti. Kuntopyörä on tietysti myös yksi vaihtoehto, mutta sillä on huono lähteä hoitamaan asioita, eikä sillä oikein saa ulkoiltuakaan paitsi jos sen kantaa pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka tarvi polkea. Ei ole kyse moposta.
Kyse on nimenomaan moposta. Mopo on MoottoriPolkupyörä.
No nyt puhut jo silkkaa paskaa.
MOPO tulee sanoista MOOTTORI POLKUPYÖRÄ! Eli jos polkupyörässä on moottori, se on MOPO.
Ostin ja en kadu. Ei enää tarvitse taluttaa isoja mäkiä.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörä ei ole vaihtoehto polkupyörälle vaan jollekin toiselle moottorilla varustetulle kulkupelille jolla normaalisti lähdetään liikkeelle kun pitää ihan oikeasti päästä päivittäin paikasta A paikkaan B ja takaisin.
Sittenkin käyttöä rajoittaa ainakin minulla rajusti Suomen ilmaston lisäksi se että työmatkat ovat ainoa kerta kun istun yksin autossa. Kaikki muut menot ovat sellaisia että kyydissä on vähintään yksi lapsista ja/tai vähintään kaksi kassia ruokaa.
Ei sen kummempaa kuin lapsi tarakalle istuimeen ja ostokset etukoriin. On myös käteviä kärryjä pyörän taakse, lapsi ja ostokset sinne, etkö sen vertaa ole nähnyt ? On niitä tavaroita ja lapsia ennenkin kuskattu pyörällä
Kyllä sähköpyörä on lälläripyörä...sillä ei kunto kohene.
Olen pari kertaa nyt kesällä käynyt mökillä yksinään sähköpyörällä, jos muita mökille lähtijöitä ei ole ollut. Matkaa noin 50 km.
Eli voi tosiaan korvata autoa myös. Eikä tavallisella pyörällä varmasti jaksaisi lähteä kaljojen ja ruokien kanssa polkemaan mökille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pari kertaa nyt kesällä käynyt mökillä yksinään sähköpyörällä, jos muita mökille lähtijöitä ei ole ollut. Matkaa noin 50 km.
Eli voi tosiaan korvata autoa myös. Eikä tavallisella pyörällä varmasti jaksaisi lähteä kaljojen ja ruokien kanssa polkemaan mökille.
Menet yksin kaljojen kanssa mökille???
Mitä erikoista siinä on ?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole sähköpyörää eikä tule, mutta silti tiedän, että ei se polkematta mihinkään liiku. Joku typerys nyt trollaa tässä ketjussa.
Kyllä se liikkuu polkematta. Polkimien pyörittely ei ole polkemista.
Siinä on POLJINVASTE, eli vaatii energiaa polkijalta
Kampien pyörittämistä se on. Polkimet on kammissa.
Lisännyt omaa pyöräilyä nollasta melkein jokapäiväiseksi.
Parasta on se että käytännössä poisti ylämäet ja vastatuulen, mitkä ne eniten perseestä olevat asiat oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin omituinen käsitys ettei sähköavusteinen käy liikunnasta. Ensiksi: ei kulje polkematta, lisäksi, voi itse valita miten käyttää avustinta. Upea ajaa kovalla vastatuulella ja ylämäissä. Oma pyöräni painaa 25 kiloa, silloin kun ei avustinta käytä niin voin vakuuttaa että kuntoilusta käy.
Vierailija kirjoitti:
On ollut hintansa väärtti. Normipyörällä kävin polkemassa kerran pari vuodessa ja nyt sähköpyörällä 4-5 kertaa viikossa. Ulkoilu lisääntynyt hirveästi. En pidä täyttä avusrusta niin jalat saanut hyvin liikuntaa.
Mulla kävi niin että sähköfillarin myötä innostuin muuhunkin liikuntaan. Reitin varrella oli mm kuntoportaat joita kävin uteliaisuuttani kokeilemassa, nykyään myös lenkkeilen ja liikun muutenkin säännöllisesti. Kaikki lähti siis siitä kun minä, täysin liikkumaton sohvaperuna, hankin sähköpyörän. Huomasin että ei se liikunta olekaan sitä ala-asteen liikkatuntien joukkuejaon nöyryytystä vaan se voi olla ihan kivaa kun saa mennä rauhassa omaan tahtiin ja tehdä sitä mikä on mielekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottori ei tee yhtään mitään ilman polkemista
Joo-o. Ihan hirveästi se polkusimien pyörittely ilman kuormaa rasittaakin sinua
Jos ei polkimiin välity kuormaa niin pyörä seisoo paikoillaan.
Tuttua vauva-foorumin mutuilua.
Laki ei vaadi sähköpyöriin kuin kadenssitunnistimen eli sähkömoottori ei saa kuljettaa pyörää jos polkimia pidetään levossa.
Polkimien pyörittämiseen ei kuitenkaan vaadita nollasta poikkeavaa kuormaa. Riittää että ne pidetään liikkeessä.
Tekninen toteutus voi toki lisätä polkimille halutun määrän kuormaa jos sähköpyöräilijä haluaa pidentää akun toimintamatkaa tai uskotella kuntoilevansa mutta tuo on ihan käyttäjän oma asia.
Näin 60v. se on ehdoton!
Kyllä ois pienet ympyrät ilman sitä.
Tulee ihan vaan ajeltua n. 1400 km kesässä.
Ei, vaan se on nimenomaan vaihtoehto polkupyörälle. Kai minä nyt jumalauta tiedän sinua paremmin minkä laitteen minä sillä korvasin.