Naapuri hiippaili takapihallamme poissa ollessamme
Ei ollut lupaa eikä huollosta/ hädästä kyse, rivitaloyhtiö. Takapiha on selkeästi rajattu alue, ei voi erehtyä. Katseli paikkoja.
Onko jollain käynyt vastaavaa ja kuinka olette toimineet?
Valvontakameratallenne on tapahtuneesta.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin näyttämään naapurille tallennetta ja miettisin ääneen rikosilmoituksen tekoa.
Tätä mietitään, pitäisikö tehdä.
Ap
Kannattaako nyt ton takia pilata välit, jos mitään vahinkoa ei tapahtunut. Eiköhän se ilman rikosilmoitustakin pysy poissa kun kerrot että hänet on nähty. Oliko sulla ilmoitus kamerasta, eikös semmoinenkin pidä olla?
Ei omalla pihalla tarvitse ilmoittaa
No onneks ei pahempaa just katoin yks yö teeveestä missä joidenkin kotiin oltiin tunkeunu hiippari kun ri ollu kotona , käyny suihkussa ja ottanu isäntäväen vaatteet ylle. Ja toinen tapaus mus joku alaston tyyppi oli menny verennalle ja kattellu ikkunoista sisään ja runkkaillu :D näistä siis oli valvontakamera videoo...
Jenkeissä
Vierailija kirjoitti:
Höpö aloitus. Saattoihan se ettiä vaikka kadonnutta palloa. Voi tejän kaa.
No se olisi näkynyt videolta. Ei sitä ikkunoihin katsomalla etsitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin näyttämään naapurille tallennetta ja miettisin ääneen rikosilmoituksen tekoa.
Tätä mietitään, pitäisikö tehdä.
Ap
Kannattaako nyt ton takia pilata välit, jos mitään vahinkoa ei tapahtunut. Eiköhän se ilman rikosilmoitustakin pysy poissa kun kerrot että hänet on nähty. Oliko sulla ilmoitus kamerasta, eikös semmoinenkin pidä olla?
Ei omalla pihalla tarvitse ilmoittaa
Jos kuva-alue yltää yhtään oman kodin/pihan ulkopuolelle niin pitää ilmoittaa. Edes tietä talon edessä ei saa kuvata ilman että ilmoittaa kamerasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta voi tehdä tottakai rikosilmoituksen poliisille, typerää edes miettiä muuta.
Koti-ja julkisrauhan rikkominen.
Luuletko, että poliisilla on aikaa moiseen korvia lotkauttaa jos ei ole tehty mitään vahinkoa tai varastettu mitään.
Seuraavan kerran kun katsot videoitasi niin näet kun pyllistän sitä kameraasi kohti. Näytä se sitten poliisille., niin onhan edes jotain aihetta, ettei tyhjästä nyhjästä.
Meidän pihan läpi kulki lupaa kysymättä nuori mies viereiseen taloon. Soitin heti poliisit paikalle. He sattuivat olemaan lähistöllä ja veivät nuorukaisen putkaan pillt ulvoen.
Mulla on valvontakamera mutta se on aika hyvin piilossa räystään alla. Mun pojalta hävisi pyörä ja kameran tallenteelta näin miten naapuri kävi varastamassa pyörän. Kävin sitten koputtaa naapurin ovea ja sanoin anna se mun pojan pyörä takas. Se ihmetteli mikä pyörä. Sanoin että se jonka kävit varastamassa pihaltamme. Alkoi huutaa ettei ole mitään varastanut. Sanoin että soitan poliisit ja sitten katsomme valvontakameraa ja soitin poliisit. Odotin naapurin piha portilla poliiseja ja kerroin tilanteen ja mentiin katsoo kameran tallennetta ja siitä tunnistu todella helposti naapurin. Sanoin että nostan syytten vaikka saisin pyörän takas. Naapuri sai syytten varkaudesta ja kotirauhan rikkomisesta. Saatiin vielä rahaa korvaukseksi ja pyörä takas.
varokaa mahdollisia murtovarkaita liikkeellä lappu ..heh voi naapuri vähän miettiä...
Asuessamme rivarissa vastaavia naapuritempauksia sattui meillekin, mutta älä tee samaa virhettä kuin minä sanomalla asiasta vihaisesti/raivona/uhkaillen . Siitä seuraa vuosien veetuilu naapurilta ja hän kääntää jutun teitä vastaan. Siispä laita kirjallinen ilmoitus tai viesti WhatsApin kautta niin, että jää todiste teidän sanoneen asiasta. Anna naapurille tilaa selittää tapahtunut tai jopa pyytää anteeksi. Hiippailu voi loppua siihen. Jos kuitenkin riitannutte ilmoita taloyhtiönne pj:lle, joka voi huomauttaa asiasta naapureille. Ja vasta sitten, jos ei käytös muutu, ilmoita poliisille. Säästä tallenne ja lähettämänne viestit naapurille sekä pj:lle. Ne mukaan rikosilmoitukseen.
Rivarissa ei kannata kiristää välejä liikaa. Se kuulostaa tyhmältä neuvolta, mutta kosto voi olla isokin olitpa sinä kuinka oikeassa tahansa. Sinulle voi tulla vaikea elämäntilanne niin kuin minulle tuli ja sitten tapahtui aika paljonkin kauheita minua kohtaan ilman muuta syytä kuin vuosia vanha kränä hiippailusta.