Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka eivät ole olleet ikinä töissä?

Vierailija
07.07.2026 |

En ole ikinä ollut päivääkään töissä. Alkaa jo vähän harmittaa, kun yläkoululaisillakin on minua enemmän työkokemusta. Olen ihan perus tyyppi, elämässä mennyt kaikilla muilla osa-alueilla varsin hyvin mutta töihin en ole päässyt. Onko muita kohtalontovereita?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää olla täysin osaamaton turhake, jos mitään työtä ei löydy.

Kurjempaa olisi olla kusipää, kuten sinä. 

Vierailija
22/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä töihin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä alaa opiskelet? Jos olet luonteeltasi reipas ja oma-aloitteinen, voisit päästä tekemään koulunkäynninohjaajan tai jopa opettajan sijaisuuksia. Monessa paikassa esimerkiksi teknisen työn, liikunnan ja erityisopetuksen sijaisuuksiin riittää, että on mies ja täysjärkinen. Rikosrekisteriote pitää näyttää.

Opiskelen tuotantotalouden diplomi-insinööriksi. Voisin selvitellä mahdollisuuksia noihin sijaisuuksiin. Kiitti vinkistä.

Ap

Vierailija
24/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä töihin 

Mielelläni menisin, se nyt vaan ei ole ihan niin helppoa

Vierailija
25/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mua sylettää. 52-vuotias, en ole ikinä ollit päivääkään työttömänä. Olen aivan uupunut. Vaihdevuodet painaa, unettomuus, työpaine. 

Voi mummorukkaa

Vierailija
26/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taksikuski? Kuuleman mukaan jatkuva pula. Jos vielä puhut Suomea niin luulis oikein revittävän töihin

Vierailija
27/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52v ja päivääkään en ole ollut töissä enkä mene koska mitä se hyödyttää kiusata itseään raskaalla työnteolla kun yhteiskunta antaa tukia joilla pärjää mainiosti.

Vierailija
28/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä alaa opiskelet? Jos olet luonteeltasi reipas ja oma-aloitteinen, voisit päästä tekemään koulunkäynninohjaajan tai jopa opettajan sijaisuuksia. Monessa paikassa esimerkiksi teknisen työn, liikunnan ja erityisopetuksen sijaisuuksiin riittää, että on mies ja täysjärkinen. Rikosrekisteriote pitää näyttää.

Opiskelen tuotantotalouden diplomi-insinööriksi. Voisin selvitellä mahdollisuuksia noihin sijaisuuksiin. Kiitti vinkistä.

Ap

Tsemppiä ap! Ymmärrän kyllä huolesi, mutta uskon vilpittömästi ettei sulla tule tuolla koulutuksella olemaan mitään hätää jatkossa. Kuten monesti tässä ketjussa todettu, mikä tahansa lyhytaikainen hanttihommakin on cv:ssä parempi kuin ei mitään. 

Entä voisitko esim. tarjota matematiikan yksityisopetusta?

Ja jos mitään ei löydy, harkitse vaikka jotain vapaaehtoistyötä, josta kuitenkin voisit saada työtodistuksen.

Vierailija
29/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 35v ja työkokemusta yhteensä palkkatöistä joku 2 vuotta. 

Työtön siis ja mietin itsekin mitä tehdä. 

Vierailija
30/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen 58 v. naisen joka ei ole ollut koskaan töissä, kateeksi käy.

mitä osiota kadehdit, ikuisesti pa;na oloako...

Vierailija
31/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku taksikuski? Kuuleman mukaan jatkuva pula. Jos vielä puhut Suomea niin luulis oikein revittävän töihin

Kuka maksaa ajokortin ja auton minulle?

Vierailija
32/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten et ole edes kesätöissä ollut? 

Vierailija
33/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis ihan oikeasti, et ole ikinä ajatellut, että voisit tehdä opettajan sijaisuuksia? Nyt kyllä puuttuu oma-aloitteisuutta.

Itse aikoinaan aloitin kesätyöt mansikanpoimijana ja sen jälkeen olin kesällä ja lukuvuodenkin aikana monenlaisissa pätkätöissä mm.opettajana. Oma lapseni pääsi jo 15-vuotiaana torille myymään ja sai sen jälkeen aina hyvin kesätöitä ja pätkätöitä. Ei kannata nirsoilla vaan etsiä itse niitä töitä reippaasti. Ei kotoa kukaan tule hakemaan.

Vierailija
34/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä saanut, olen kyllä ahkerasti hakenut. Yläkoulussa ja lukiossa hain tosin vain noin 10–20 paikkaa kesää kohden, kun asuin vielä vanhemmilla ja ilman töitä jääminen ei ollut maailmanloppu. Nyt yliopistossa ei olisi oikein varaa jäädä ilman töitä, mutta ei ole tärpännyt. Tosiaan noin 80 paikkaa hain täksi kesäksi, oman alan töitä sekä perus kaupan kassaa, pikaruokaravintolaa, siivousta, jätskikiskaa jne.

Ap

Vierailija
35/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätyöt on teinejä varten, ja sen ikäisen ryypätään ja nussitaan kesät eikä tehdä mitään paskaduunia 5€/tunti palkalla helteessä.

Vierailija
36/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis ihan oikeasti, et ole ikinä ajatellut, että voisit tehdä opettajan sijaisuuksia? Nyt kyllä puuttuu oma-aloitteisuutta.

Itse aikoinaan aloitin kesätyöt mansikanpoimijana ja sen jälkeen olin kesällä ja lukuvuodenkin aikana monenlaisissa pätkätöissä mm.opettajana. Oma lapseni pääsi jo 15-vuotiaana torille myymään ja sai sen jälkeen aina hyvin kesätöitä ja pätkätöitä. Ei kannata nirsoilla vaan etsiä itse niitä töitä reippaasti. Ei kotoa kukaan tule hakemaan.

Ajattelin että opettajan sijaisuuksiin tarvitaan jonkinlainen pätevyys, jota minulla ei ainakaan ennen valmistumista ole. Pikaisen Google-haun perusteella sellainen tosiaan tarvitaan.

En ole nirso töiden suhteen. Niin kuin aiemmin sanoin, olen tänä vuonna hakenut noin 200 työpaikkaa joista 80 oli kesätöitä. Näihin kuului mukaan juurikin tuota mansikanpoimintaa, torimyyntiä jne. Kaikille ei vaan riitä töitä, varsinkaan nyt.

Vierailija
37/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ilmoita kiinnostuksesi matematiikan, fysiikan ja kemian sijaisuuksiin! Pätevistä tekijöistä on pulaa, koska noiden alojen opiskelijoita ei enää opetusala kiinnosta. Ihan satavarmana pääset sijaiseksi.

-Sama

Vierailija
38/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha vedota tuohon, että kaikille ei riitä töitä. Niille riittää aina töitä, jotka osoittavat riittävää aloitekykyä, reippautta, rohkeutta ja sosiaalisuutta. Työelämän perustaitoja joita ilman voi jäädä ilman töitä ainiaaksi. Se, että laittaa saman hakemuksen kasvottomana kuin ne 1000 muutakin ei edusta mitään noista ominaisuuksista. 

Vierailija
39/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ajattelin että opettajan sijaisuuksiin tarvitaan jonkinlainen pätevyys, jota minulla ei ainakaan ennen valmistumista ole. Pikaisen Google-haun perusteella sellainen tosiaan tarvitaan.

En ole nirso töiden suhteen. Niin kuin aiemmin sanoin, olen tänä vuonna hakenut noin 200 työpaikkaa joista 80 oli kesätöitä. Näihin kuului mukaan juurikin tuota mansikanpoimintaa, torimyyntiä jne. Kaikille ei vaan riitä töitä, varsinkaan nyt.

Periaatteessa tarvitaan, mutta käytännössä ei, koska tietyissä aineissa pätevistä sijaisista on kova pula. Pätevän palkkaa et voi tietenkään saada, mutta sijaiseksi kyllä kelpaat.

Suosittelen ottamaan sähköpostitse yhteyttä kiinnostavien koulujen apulaisrehtoreihin, laita mukaan myös pieni vapaamuotoinen esittely. Sun taustalla näkisin, että yläkoulut, lukiot ja amikset voisivat olla ammatillisesti kiinnostavimpia paikkoja, mutta alakouluihin pääsisit varmaan helpoiten, koska niissä sairastetaan eniten.

- Sama edelleen

Vierailija
40/59 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha vedota tuohon, että kaikille ei riitä töitä. Niille riittää aina töitä, jotka osoittavat riittävää aloitekykyä, reippautta, rohkeutta ja sosiaalisuutta. Työelämän perustaitoja joita ilman voi jäädä ilman töitä ainiaaksi. Se, että laittaa saman hakemuksen kasvottomana kuin ne 1000 muutakin ei edusta mitään noista ominaisuuksista. 

Minulta ei aloitekykyä, reippautta, rohkeutta tai sosiaalisuutta puutu. Se että tälle alalle pääsee vaatii jo lukiosta puhtaat ällän paperit. Olen koululla mukana ainejärjestö- sekä tutortoiminnassa. Olen opintojen yhteydessä ollut mukana kaiken maailman projekteissa, myös yritysten kanssa. Työnhaussa olen yrittänyt hyödyntää suhteita vanhempiin opiskelijoihin sekä yritysprojekteista saatuihin kontakteihin. Ei ole auttanut. Samaa alaa opiskelevia aloittaa joka vuosi varmaan 300. Kilpailua on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän