11-12 v. tytöt lintsille ”yksin”
Nyt kun aloin kirjoittamaan tätä niin tunnen itseni typeräksi. Ollaan vkl Helsingissä ja tytöt 11 ja 12 haluaa lintsille. Itseä ei laitteet kiinnosta ja mietinkin, että istun jossain ja tuijottelen ihmisiä.
Sitten mietin uskallanko antaa tyttöjen liikkua siellä yksin. Olisin kuitenkin alueella itse.
Mut nyt tosiaan ku kirjoitin tämän tajusin et mitä ihmettä, kädestäkö mun pitäisi niitä siellä pitää. Ovat fiksuja ja rauhallisiakin.
Et joo, laitoin kuitenkin tän tänne. Vielähän voitte vahvistaa et oli typerä epäilys tai et ei sinne ketään uskalla päästää ilman valjaita.
Kommentit (58)
Jossain Härmän PowerParkissa tytöt saa olla rauhassa mutta Helsingin lintsillä en uskaltaisi antaa 12v tyttöjen olla kahdestaan. Ainakin selvät säännöt ettei yksin mennä vessaan vaan aina kuljetaan kahdestaan.
Eiköhän syy miksi alueelle pääsy muuttui jälleen maksulliseksi johdu täysin näistä m a t u-laumoista.
Itse kyllä menisin sinne lasten mukaan vaikka vaan istumaan jossakin siellä alueella. Näin tein silloin kuin
oma poikani oli tuon ikäinen ja oli kaverinsa kanssa Lintsillä. Pojalla nyt ikää koha 20 v.
Nykyään on jos jonkin moista hiipparia liikenteessä eikä kaikki ne ole tummaihoisia.
Ei siellä ole maahanmuuttajia paljoakaan, ei ollut viimekesänäkään vaikka sisäänpääsy oli ilmaista. Siellä menee nuoremmatkin itsekseen, itse olen aina sopinut paikan missä tavataan ja puhelimien pitää olla päällä ja akut täynnä.
Ainoa ongelma on pituus, suurimpaan osaan laitteista on 140 vai oliko jopa 150cm pituus.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän syy miksi alueelle pääsy muuttui jälleen maksulliseksi johdu täysin näistä m a t u-laumoista.
Jälleen maksulliseksi? Eihän ennen ole ollut mitään sisäänpääsymaksua Lintsille.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä ollut viimekesänä mitään matulaumoja vaikka sisäänpääsy oli ilmaista. Kävin kahdesti, aasialaisia turisteja oli aika paljon ja muutama sombaaliperhe pienten lasten kanssa.
Mainiosti pärjäsin 12-vuotiaana Linnanmäellä luokkaretkellä 1990-luvun lopulla, vaikka liikuin siellä yksin, koska minulla ei ollut luokallani ketään kaveria, enkä ollut käynyt siellä kertaakaan aikaisemmin. Opettaja oli tavoitettavissa alueella.
Vierailija kirjoitti:
Mainiosti pärjäsin 12-vuotiaana Linnanmäellä luokkaretkellä 1990-luvun lopulla, vaikka liikuin siellä yksin, koska minulla ei ollut luokallani ketään kaveria, enkä ollut käynyt siellä kertaakaan aikaisemmin. Opettaja oli tavoitettavissa alueella.
1990-luku ei ole mitenkään vertailukelpoinen nykypäivään. Täysin eri meininki. Aivan turha selitellä, että nykyään asioista vaan puhutaan enemmän. Päivittäin saa lukea rai**auksista ja myös nähdä pk-seudulla kaikenlaista iljettävää omin silmin. ”Kyllä kantiksetkin” ei selitä tätä kasvavaa ilmiötä. Tilastoista voit ihan itse katsoa jos uskallat.
Vierailija kirjoitti:
en päästäisi
Suomessa on valtava määrä islam-muslimi-somali-ukrainalais saalistajia jotka saalistavat lapsiakin...
Ei kai Suomessa? Turvallinen maa... oli ainakin joskus.
Onkohan pääsymaksu alueelle tehnyt tehtävänsä että vähemmän ”maleksijoita”?
Mutta kyllä uskaltaisin päästää tuon ikäiset keskenään.
Tjaah, meillä kyllä meni tytöt kavereineen keskenään siellä jo 9-vuotiaina kun vanhempia tarvittiin pikkusisarusten kanssa laitteissa. Tänä vuonna saivat mennä kotoa asti julkisilla sinne ihan keskenään. Ikää heillä nyt 12v, Helsingissä asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Pääsevät rikastumaan?
Joo, nykyään ei tuon ikäisiä tyttöjä uskalla päästää enää mihinkään, kun riski joutua kulttuurin rikkauden kohteeksi on liian suuri.
Vierailija kirjoitti:
Tjaah, meillä kyllä meni tytöt kavereineen keskenään siellä jo 9-vuotiaina kun vanhempia tarvittiin pikkusisarusten kanssa laitteissa. Tänä vuonna saivat mennä kotoa asti julkisilla sinne ihan keskenään. Ikää heillä nyt 12v, Helsingissä asutaan.
Ei haittaa jamalin seura? Rohkaisetko rikastamista tytöillesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa jamalin seura? Rohkaisetko rikastamista tytöillesi?
Neuroottista porukkaa täällä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia, kukaan ei ole ahdistellut. En tiedä yhtään 5-6 -luokkalaista joka viettäisi joka hetken vanhempiensa kanssa. Tytöt käyvät Stadikalla uimassa keskenään, shoppailemassa, Lintsillä kesällä, käyttävät julkisia, menevät itse harrastuksiinsa ja kouluun. Eivätkä tosiaan ole mitään poikkeuksia luokillaan, kyllä muutkin saavat kulkea.
Kyllä 11- ja 12-vuotiaat voivat hyvin liikkua Lintsillä keskenään, kunhan sovitte tapaamispaikan, pidätte puhelimet päällä ja käytte välillä ilmoittautumassa. https://block-blastonline.github.io
Linnanmäki on häslämejen temmellyskenttä