Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa palstamiestä mäessä (lahja naisystävälle)

Vierailija
07.07.2026 |

Naisystävä on puhunut haaveilevansa uusista sandaaleista, mutta ei ole raaskinut ostaa.
Nyt on sellainen pulma, etten muista valmistajaa. Joku hyvin tunnettu. Ei mikään luksusmerkki vaan sellainen varsin yleinen.
Muistaakseni päällisessä nahkaa ja solki/soljet?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat vanhan kunnon SA-Intin peltipaidan yöpaidaksi. Se päällä on liian kuuma nukkua, niin se on heitettävä pois päältä! :))

Ja jos ei tykkää, niin voit käyttää sen itse. :)

Vierailija
42/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun varmaankin sitten siihen naisten vähemmistöön joka ilahtuisi ikiajoiksi siitä kun mies on muistanut mitä olen puhunut naisten kengistä, on ottanut mitat mun kenkien pohjista, miettinyt mikä tyyli ja nahan värisävy pitäisi valita ja käynyt vaateosastolla myyjän avustuksella valitsemassa just sen parin jonka uskoo olevan mun mieleen. 
vs ostin sulle lahjakortin naisten osastolle, osta mitä tykkäät.
N41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksen perusteella ensimmäisenä tulee mieleen:

Birkenstock – nahkaiset sandaalit, usein yksi tai kaksi solkea, erittäin tunnettu ja monen toivelistalla.

Tamaris – tekee paljon nahkasandaaleja soljilla.

Rieker – suosittu ja melko yleinen merkki.

Ecco – tunnettu nahkakengistään ja sandaaleistaan.

Clarks – klassisia nahkasandaaleja.

Todennäköisin veikkaus on kuitenkin Birkenstock, koska kuvaus "hyvin tunnettu, ei luksusmerkki, nahkaa ja soljet" sopii siihen erityisen hyvin.

Vierailija
44/57 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulun varmaankin sitten siihen naisten vähemmistöön joka ilahtuisi ikiajoiksi siitä kun mies on muistanut mitä olen puhunut naisten kengistä, on ottanut mitat mun kenkien pohjista, miettinyt mikä tyyli ja nahan värisävy pitäisi valita ja käynyt vaateosastolla myyjän avustuksella valitsemassa just sen parin jonka uskoo olevan mun mieleen. 
N41

Suominainen: totta v*tussa mieluummin lahjakortti tai mieluiten vaan rahaa.

Vierailija
45/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamies varmaan asiaa tutkittuaan varmaan tietääkin jo että Birkenstockin sandaaleissa on kahta eri lestin leveyttä, kumpi niistä mahtaa olla sopivampi naisystävän jalkaan? Liian leveää lestiä kun ei pysty paikkaamaan remmien kiristämisellä.

Vierailija
46/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Birkenstock on yleinen, mutta hintojen puolesta vähän luksukseen kallellaan, jos minulta kysytään.

Tuhtien laatikkomaisia vaatteita pitävien polkkatukkatanttojen lempimerkki.

Sinähän olet hyvin perillä naisten vaatemuodista ja tuotemerkeistä. Oletko alan ammattilainen vai seuraatko naisten muotia pelkästään mielenkiinnosta?

Vierailija
47/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41

Suominainen: totta v*tussa mieluummin lahjakortti tai mieluiten vaan rahaa.

Suomimies: heittää kengät roskiin, kun niissä on väärä koko ja malli eikä kenkiä pysty käyttämään

Vierailija
48/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birkkareiden Papillio -malleissa oli ainakin ennen kivoja värejä, kuvioita ja tekstuureita, mulla on kuudet erilaiset.

Vierailija
49/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypilistä naisille, että kun mies haluaa ilahduttaa naista lahjalla niin naisten mielestä pitäisi vain antaa rahaa tai lahjakortti.
Suomalaisista naisista on kyllä romantiikka todella kaukana.

Ihan kivahan se on.

Tässä on vaan käytännön ajatus, että jos tulee väärä koko niin se jää käyttämättä ja varmaan antajaakin harmittaa.

Mä olisin aivan täpinöissään ideana ajatuksesta jos antais mulle lahjaksi juoksukengät, mutta kun niiden pitää olla ihan eikä melkeen että niitä käytetään.

Säkään et varmaan käytä liian ahtaita vaatteita.

Plus huonot jalkineet voi tehdä kipua ja virheasetoja. Sekö nyt sit on kivaa.

Aapeella on kyllä ihana idea, arvostan.

Pointti taitaa olla siinä, että jos ei anneta lahjaa vaan rahaa, niin se on puhtaasti toisen sponssaamista. Kaikki naiset eivät ajattele kuten tyypillinen suominainen, että hienoa jos miehestä voi hyötyä. Jos taas molemmat antavat edes takaisin rahaa toisilleen niin siinä ei ole mitään järkeä.
Lahjakortti menee samaan kategoriaan. Sehän on rahaa, mutta samalla perusteella voisit sanoa, että anna mieluummin suoraan massia niin lahjan voi käyttää juuri siihen mihin itse haluaa.
Se romantiikka tulee siitä, että ap muistaa mistä sen nainen on puhunut ja vaivautuu selvittämään kengän kokoa ja muuta. 

Romantiikkaa tulee siitä, että mies omin pikku kätösin askartelee kauniin lahjakortin, jossa lupaa naiselle valinnan mukaan kengät. Sille ostosreissulle voi mennä yhdessä ja sen jälkeen vielä syömään. Taatusti nainen arvostaa.

Olin vuosia sitten ostamassa itselle hyviä talvijalkineita työmatkakävelyyn. Mies oli mukana, kun kauppareissulla piipahdettiin kenkäkauppaan vilkaisemaan valikoimaa. Siellä oli aivan ihanat Eccon kengät, ne istui jalkaan kuin olisi minulle tehty, mutta ne maksoi 160 euroa. Pohdin, raaskinko ostaa, niin mies sanoi, että hän voisi ostaa ne minulle syntymäpäivälahjaksi. Siinä oli hyvät, mieleiset ja kestävät kengät, muistan asian joka kerta, kun laitan kengät jalkaani.

Vierailija
50/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahulia kirjekuoreen ja omakätisesti tuherrettu lappu: "tässä sinulle alkupääoma uusiin sandaaleihisi, joiden merkin minä puupää valitettavasti unohdin. <3:della Reino" Sekä nippu ruusuja (7€) ja suklaalevy 2€.

Mikään ei toimi niin hyvin kuin nöyryys ja anteeksipyyntö yhdistettynä pieneen epäitsekkyyteen.

Sä et ole aivan toivoton tapaus, sussa on potentiaalia.

Vierailija
51/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jotain muuta käytännöllistä, vaikka pölynimuri. Huomiointi ja ajatushan se tärkein

Vierailija
52/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meette kävelylle vähän isompaan, jos ette jo asukin, maalikylään, jossa kenkäkauppoja ja siinä kaupan kohdalla poikkeatte kauppaan ja sanot, että "valitse, minä maksan". Nuo Birkenstockitkin on semmoset, että jos ei ne pallerot sisäpohjassa satu kohilleen, niin ei tunnu hyviltä eli, ellei ole ennestään tuttu tuote, niin kokeilematta ei kannata ostaa. 

Vierailija
53/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N41

Minä taas kuulun siihen porukkaan, jolla on ongelmajalka, leveä ja rintava, enkä koskaan uskalla sovittamatta ostaa kenkää, enkä koskaan tilaa netistä. Eli en mahdollisesti ilahtuisi puolestanii tehdystä kenkäostoksesta, koska helposti menisi pieleen. Sori, valehtelin muuten - tilasin netistä kerran just samanlaiset, jotka jo omistin.  Leveäjalkaisille sanotaan esim., että Rieker on leveä - no ei todellakaan ole. Kun on leveä jalka, niin esim. balleriinoissa olisi hyvä olla joku remmi/kuminauha jalkapöydän päällä, koska muuten nousevat kantapäästä ylös ym. kikkaa on joutunut katselemaan koipien kanssa. 

Vierailija
54/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette yhdessä ostamaan ja sinä maksat. Ei kenkiä voi toiselle ostaa sovittamatta.

Vierailija
55/57 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin ap ja naisystävä joku vastaajista, jättäisin lahjan ostamatta ja kävisin hakemassa samalla rahalla itselleni kaljaa.

Vierailija
56/57 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin raportoida, että naisystävä ilahtui kovin (ellei sitten ollut mielikuvitusnaisystävä). Koko ja tyylikin menivät kerrasta oikein :)
Kiitokset vastaajille! 
ap

Vierailija
57/57 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suominaisten käsitys romantiikasta: pistä mobilepaylla rahaa niin ostan mitä haluan.