21v muutto pois kotoa??
Voiko tämä olla totta, että Suomessa keskiverto muuttaa pois 21v? Itse ja lähes kaikki tuttavani muutimme 16-19v.
Kommentit (38)
No mietippä tätä,et mä olen 43v enkä ole ikinä asunut yksin.
"EU-maiden nuoret muuttivat vuonna 2024 pois lapsuudenkodistaan keskimäärin 26,2 vuoden iässä. Suomessa omilleen muutettiin huomattavasti tätä aikaisemmin, keskimäärin jo 21,4-vuotiaana – eli EU-maiden nuorimpina."
Mitäs minä olinkaan. 20 v ja 7 kk, kun intin jälkeen muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Kaksi vanhinta omaa lasta oli 16 kun muuttivat, nyt on kuopus muuttamassa 18 vuotiaana.
Weeteet potkiikin kakarat pihalle heti, kun niistä ei saa rahalllista hyötyä, joten en ihmettele.
Esikoinen 20v ja kuopus 19v. Itse muutin myös 20v, mutta olin jo lukion jälkeen viikot aina kansanopistossa, vain viikonloput kotona.
Hmm... Jos ns. " jäkeenjäänyt" niin voi olla turvallinen tapa.
Itse muuti lopullisesti 11 vuotiaana.
Moni incelipoika jää kotiin ikuisiksi ajoiksi.
Täälläkin palstalla monta semmoista.
Tuttu muutti ekan kerran 89v. Okt -> keskustarivariin. :D
En ole koskaan ns. muuttanut pois kotoa. Olen nyt 58-vuotias.
Jouduin nuorisokotiin 11v muutin omaan kämppään 15v "nuorisokodin omistama kämppä".
18v muutin -94 opiskelijasoluun reilun sadan kilsan päähän kotikotoa isompaan yliopistokaupunkiin. Oli mahtavaa! Olin jo pari vuotta odottanut tuota ilon päivää, vaikka ihan hyvät kotiolot olivatkin.
Itse muutin 21 vuotiaana ja suunnilleen saman ikäisenä myös kaikki kaverini. Veljeni taas muutti omilleen 28 vuotiaana. Aika tyypillistä että nuoret muuttavat omilleen siinä vaiheessa kun pääsevät opiskelmaan. Miehet yleensä vasta kun muuttavat yhteen seurustelukumppaninsa kanssa.
Itsenäistyminen on tärkeä vaihe eikä ole mitään järkeä säilöä nuoria vanhempien palveltavana. Omaa kun tekee niin nuorikin reipastuu toimimaan eikä vaan odota valmista.
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin 21 vuotiaana ja suunnilleen saman ikäisenä myös kaikki kaverini. Veljeni taas muutti omilleen 28 vuotiaana. Aika tyypillistä että nuoret muuttavat omilleen siinä vaiheessa kun pääsevät opiskelmaan. Miehet yleensä vasta kun muuttavat yhteen seurustelukumppaninsa kanssa.
Missäs miehet asuu opiskelujen ajan? Ei kai kaikilla ole opiskelupaikka kotikaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
"EU-maiden nuoret muuttivat vuonna 2024 pois lapsuudenkodistaan keskimäärin 26,2 vuoden iässä. Suomessa omilleen muutettiin huomattavasti tätä aikaisemmin, keskimäärin jo 21,4-vuotiaana – eli EU-maiden nuorimpina."
Suomi on tyly maa.
Perhe nou.
Sukulaiset nou.
Lapset nou.
16-vuotiaana pärjäsin jo helposti itse asuen. Kyllä sen ikäisenä osaa ruokaa laittaa ja siivota jos on kotona opetettu. Sitten jos apua tarvitsi tai seuraa niin saihan sitä perheeltä tai tuttavilta.
Muutin 17 vuotiaana opiskelukaupunkiin 300km päähän, kiva juttu!
Niin? Osa ei muuta koskaan.