Mitä ajattelet naisesta, joka 50-vuotiaana kouluttautuu koulunkäynninohjaajaksi?
Saadakseen vaihtelua elämäänsä tuttavani opiskelee koulunkäynninohjaajaksi.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yläkoulussa opettajana melkein 30 vuotta enkä edelleen tiedä, mitä koulunkäynninohjaaja tekee. Palkka on huono.
Minäkin tiedän vaikka olin vain siistijänä koulussa.
Ap, katso vastaukset edellisistä aloituksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, on hienoa että nykyään voi opiskella missä iässä vain ja vaihtaa ammattia.
Ja tehdä työtä, oli se sitten mitä tahansa, kuten ennen tukiviidakkoa kaikkien piti tehdä ja keksiä joku ansaintamahdollisuus.
Hyvä idea. Palkitsevaa ja tosi tärkeää työtä. Esim. Autismi-luokassa voitolla joka lapsella oma avustaja/ohjaaja. Hyviä ammattilaisia tarvitaan aina. Ammattitutkinto vaaditaan.
ongelma jäte joka kuvittelee itsestään suuria tiedän 3 tapausta vanhemmat ovat heidät kaikki erottaneet.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yläkoulussa opettajana melkein 30 vuotta enkä edelleen tiedä, mitä koulunkäynninohjaaja tekee. Palkka on huono.
Sama täällä, mutta se johtuu vain siitä, ettei minun luokassani ole koskaan näkynyt mokomaa. Meidän kaupungissamme ohjaajia kustannetaan vain pienryhmiin, joiden oppilailla on kaikenlaisia ongelmia ja haasteita. Ei heitä riitä tavallisten luokkien haasteellisille adhd-oppilaille tai oppimisongelmaisille. Olisihan se kyllä kiva olla ohjaaja, jolla ei ole mitään paineita esimerkiksi sen suhteen, että oppilas oppii jotain tai että hänelle pitäisi saada annettua jokin arvosana. Voisi olla vain kuin ellun kanat ja istuskella sen oppilaan vieressä sanomassa, mitä pitää tehdä ja iltapäivällä jököttää pysäkillä niin kauan, että taksi tulee.
Aloituksessa mainittu viisikymppinen uranvaihtaja on todennäköisesti maksanut kaikki lainansa pois, saatellut jälkikasvunsa maailmalle, kerännyt mukavan pesämunan pahan päivän varalle ja haluaa nyt helpompaa elämää. Tosin koulunkäynnin ohjaajat ovat tavallisesti kesäajan palkattomina, koska heidät ainakin meillä palkataan vain lukukausien ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
ongelma jäte joka kuvittelee itsestään suuria tiedän 3 tapausta vanhemmat ovat heidät kaikki erottaneet.
Mistä syystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, on hienoa että nykyään voi opiskella missä iässä vain ja vaihtaa ammattia.
Ja tehdä työtä, oli se sitten mitä tahansa, kuten ennen tukiviidakkoa kaikkien piti tehdä ja keksiä joku ansaintamahdollisuus.
Tuohan on arvokasta kunnon työtä. Palkka on sitten toinen tarina.
Vierailija kirjoitti:
Sinä ongelmajäte voisit opetella oikeinkirjoitusta.
Ajattelisin että hyvä lapsille saada hänet sinne koululle , varmaan on auktoriteettia ja elämän kokemusta. Ja että oisko joku kiireinen uranainen joka ei jaksanut muuttaa Lappiin niin downsiftaa toisella tavalla
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö koulunkäynninohjaajaksi opiskella. Minun aikanani ne olivat peruskoulun käyneitä, nuoria tyttöjä tai kotiäitejä, jotka halusivat tehdä jotain kodin ulkopuolella.
Juu niin oli, mitään koulutusta ei tarvinnut. Tämä oli joskus 90-luvulla,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö koulunkäynninohjaajaksi opiskella. Minun aikanani ne olivat peruskoulun käyneitä, nuoria tyttöjä tai kotiäitejä, jotka halusivat tehdä jotain kodin ulkopuolella.
Juu niin oli, mitään koulutusta ei tarvinnut. Tämä oli joskus 90-luvulla,
Eiköhän täysipäinen ihminen pysty tuota tekemään ihan ilman kovinkaan korkeaa koulutusta. Onhan monet äidit hoitaneet lapsiaan ainakin ennen mitään äitikoulua käymättä. Silloin toki ei odotettu, että kyllä joku toinen tulee tekemään lastenkin kasvatuksen.
No jos hänellä on varakas mies, niin mikä estää. Saahan sitä tuollakin tavalla täytettä päiviinsä ettei pitkästy. Joten miksei.
Vierailija kirjoitti:
Ne olivat tittelillä avustaja. Ohjaaja tekee tosin samojakin hommia.
Taas tuttu aloitus. Vastaan saman kuin ennen. Hyvähän se on että kouluttautuu, hänellähän on eläkeikään yli 18 vuotta.