Prisma-mekon extra-large koot myyvät kuin häkä!
Tyyli-Lyylit ostaa pää märkänä:
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Lienee suominaisille mekon ulkonäkö täysin yhdentekevä, kunhan vain on suuri koko.
Eihän se suuri koko ole tärkein, jos kerran M-kokoa on myyty eniten. Mikäs tämän miehen koko on jonka kommenttiin vastasin? Onko XXXL vai XS , kun keskikoko, eli M on sinusta huono koko ihmisellä.
Onko tämä jonkun anorektikon aloitus, vai mikä ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Kivan näkönen mekko. En ihmettele, että myy kuin häkä.
Sepä muuten lakkaa kummasti näyttämästä kivalta kun tietää että sama mekko tulee takuuvarmasti useampana kappaleena vastaan kadulla ja kesän riennoissa.
Näin tänään sellaisen vähän vanhemman pariskunnan; rouva ei painanut varmaankaan edes 40 kg, paremminkin lähemmäs 30 kg. Keskipituinen- luuta ja nahkaa. Joskus myös näinpäin
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun valkoinen pohjaväri, että kaikki alusvaatteet varmasti kuultaa läpi. Samoin plussaa superlyhyistä hihoista, jotta allit pääsee heilumaan vapaasti. Oikein käytännöllinen mekko!
Eikö sulle ole opetettu että valkoisten vaatteiden alle kannattaa pukea punaiset alusvaatteet, ne eivät kuulla läpi. Nuden väriset voivat myös toimia, riippuen vaatteen kankaan materiaalista ja paksuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen monet kerrat pähkäillyt että missä vaiheessa on muutettu vaatteiden kokoja ts mittoja, kun minulla on tallessa 90- luvun alkupuolelta joitain vaatteitta , pitkiä housuja , takkeja jne, niin koko 38 sopii erittäin hyvin vaikka nykyinen kokoni on 42- 44( jopa 46) ja harvoin sopii L , pitää olla XL.
Kokoja on muutettu, mutta myös mitoitukset ovat muuttuneet.
Meillä on nyt paljon näitä Pohjoismaisia vaatteita, kuten Lindexit, Henkka-Maukat, Kappahlit, Cubukset ja muut. Niissä taitaa olla leveämmät hartiat kuin ennen, mutta vähemmän tilaa rinnan kohdalla ja ne on tehty entistä pidemmille pitkäselkäisille naisille. Saattaa olla että nykymuoti seuraa näitä mittoja joka merkissä, koska nuoret ovat pidempiä kuin ennen.
Itse kun lyhyenä täti-ihmisenä kokeilee mitä tahansa takkia tai puseroa, niin se toinen nappi ylhäältä osuu aina rintojen alapuolelle eikä päälle kuten pitäisi. Rinnoille ei ole monissakaan vaatteissa tilaa enää, vaikka monilla on isommat rinnat nykyään.
Osta itse vaatteita yleensä ulkomailta nykyään, koska Suomessa joudun ostamaan niin isoja kokoja, mutta jos tilaan esim. Englannista, sitten voi tilata pienemmän koon ja se on sopiva silti. Ja Suomessa nimenomaan nuo isommat koot, joita on aina vähemmän kuin muita, loppuvat heti kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monet kerrat pähkäillyt että missä vaiheessa on muutettu vaatteiden kokoja ts mittoja, kun minulla on tallessa 90- luvun alkupuolelta joitain vaatteitta , pitkiä housuja , takkeja jne, niin koko 38 sopii erittäin hyvin vaikka nykyinen kokoni on 42- 44( jopa 46) ja harvoin sopii L , pitää olla XL.
Vaatteet tehdään Aasiassa ja jossa kaavoitus on 160-164 cm naiselle ja moni nainen yli 170cm pitkä.
Jotta saadaan halvalla, tehdään yhdellä kaavalla, jossa lisätään vain pituutta ja leveyttä ja sama kaava pitää käydä S-Xxl
Ennen oli numerointi ja esim. koko 38 vielä saattoi olla viisi eri rinnakkaiskokoa esim. 38 A-D, jossa huomioitiin pituus ja leveys. Jotkun kotimaiset design valmistajat edelleen käyttävät.
Ja ennen tosiaan nro 38 vastaa nykyistä XL, XXL.
Kulta pieni, lopeta se lässytys. Suomalaiset firmat kyllä suunnittelevat ne koot ja mitoitukset Suomessa suurimmaksi osaksi, vaikka valmistus olisi muualla.
Ja toisaalta, tämä kyseessä oleva mekko on itse asiassa USA:laisen merkin vaate. Ja valmistettu Intiassa, ei Kiinassa.
Tuo mekko on hyvä, siinä on kiva leikkaus ja kuosi. Sopii sekä juhlamekoksi että rantamekoksi. Hintakin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
M ja L myydyimmät. Älä valehtele otsikossa.
M on medium ja L on large eli iso.
Normaalipainoisille menee S ja M koon vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään keksimääsi "normaalipainoisten kokoa" S ja M. Kunhan keksit näitä ragebaitteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään keksimääsi "normaalipainoisten kokoa" S ja M. Kunhan keksit näitä ragebaitteja.
Kyllä on. Välitätkö tosiaan että normaalipainoinen käyttää L koon vaatteita?
Ap VALEHTELEE.
"Eniten mekkoa on myyty koossa M ja L."
Tätä oli itsekin tulossa sanomaan. Esim minä 168 cm pitkä ja 62 kg painava nainen käytän usein M kokoa. Joskus S-kokokin käy, riippuu mallista ja on minulla joskus L-kokoisia vaatteitakin. Enkä todellakaan ole lihava, vaan enemminkin saan kuulla, että olisin laiha. No en ole sitäkään vaan ihan tavallinen.