Prisma-mekon extra-large koot myyvät kuin häkä!
Tyyli-Lyylit ostaa pää märkänä:
Kommentit (53)
Kivan näkönen mekko. En ihmettele, että myy kuin häkä.
Eli ei mene kaupaksi. Nämä ei myy yhtään mitään, sama kun yrittäisit jäitä polttella. Missä maailmassa elät mielikuvinesi?
Ihanaa kun valkoinen pohjaväri, että kaikki alusvaatteet varmasti kuultaa läpi. Samoin plussaa superlyhyistä hihoista, jotta allit pääsee heilumaan vapaasti. Oikein käytännöllinen mekko!
Lienee suominaisille mekon ulkonäkö täysin yhdentekevä, kunhan vain on suuri koko.
Onko transvestiitit käyneet ostoksilla?
Vierailija kirjoitti:
onko sulla elämässäsi ystäviä, tunnut olevan aika "voimakas luonne" ja mielipiteesi aina samat, ja hyvin arvattavat...
Sanos muuta.
Vierailija kirjoitti:
Olen monet kerrat pähkäillyt että missä vaiheessa on muutettu vaatteiden kokoja ts mittoja, kun minulla on tallessa 90- luvun alkupuolelta joitain vaatteitta , pitkiä housuja , takkeja jne, niin koko 38 sopii erittäin hyvin vaikka nykyinen kokoni on 42- 44( jopa 46) ja harvoin sopii L , pitää olla XL.
Johtuu siitä, että tuotanto on siirretty sinne kamalaan Kiinaan ja muihin Aasian halpamaihin. Niissä käytetään suoraan aasialaista mitoitusta vaatteissa, eikä Euroopan markkinoille kaavoiteta erikseen kokoja. Aasian L-koko on aika pitkälle Suomen S-koko erilaisen ruumiinrakenteen ja pituuden vuoksi.
Harvinaisen rumia mekkoja on tänä kesänä ollut tarjolla. En edes hankkinut kesämekkoa sen vuoksi.
Joko olette ostaneet kyseessä olevan mekon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monet kerrat pähkäillyt että missä vaiheessa on muutettu vaatteiden kokoja ts mittoja, kun minulla on tallessa 90- luvun alkupuolelta joitain vaatteitta , pitkiä housuja , takkeja jne, niin koko 38 sopii erittäin hyvin vaikka nykyinen kokoni on 42- 44( jopa 46) ja harvoin sopii L , pitää olla XL.
Johtuu siitä, että tuotanto on siirretty sinne kamalaan Kiinaan ja muihin Aasian halpamaihin. Niissä käytetään suoraan aasialaista mitoitusta vaatteissa, eikä Euroopan markkinoille kaavoiteta erikseen kokoja. Aasian L-koko on aika pitkälle Suomen S-koko erilaisen ruumiinrakenteen ja pituuden vuoksi.
Entäs tonttulakit! Niissä ei ole aikuisten kokoa, kaikki on minipäille.
Vierailija kirjoitti:
Koot ei ole muuttuneet noin paljoa. Itse olen ollut samoissa mitoissa koko aikuiselämäni ja käyttänyt 90-luvulta asti kokoja 34-38. 90-luvun vaatemuoti oli väljää, mikä selittää kyllä sen miksi ne mahtuu monelle edelleen vaikka kiloja on tullut lisää. Nyt on palattu toki takaisin väljempiin vaatteisiin ja minun on jälleen vaikea löytää mm. istuvia mekkoja.
Laihat varmaan ostavat kun on tuo niin sanottu perhoshiha eli ei mitään hihaa.Lihavammat ainakin minä haluan hihan joka peittää allit joten voisivat lihavammille tehdä löysän hiha mallin.Tosin minä en hameita enään käytä mutta muut ehkä käyttävät.Varsinkin kun ovat pitkiä eivätkä minihameita.
Milloin Prismoihin tulee miesten mekot ja hameet?
Brisma mecon egstra larke koot myövät kuin häkä.
T: Marjatta 77v ent. äitinkielen ope
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun valkoinen pohjaväri, että kaikki alusvaatteet varmasti kuultaa läpi. Samoin plussaa superlyhyistä hihoista, jotta allit pääsee heilumaan vapaasti. Oikein käytännöllinen mekko!
Uutisessa mainittiin, että osa on värjännyt sen, koska se on valkoinen, se onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Eniten mekkoa on myyty koossa M ja L.
Eikö nuo koot ole melko normaaleja Pohjoismaisille naisille, kun huomioidaan pituus. Tuossa kaavoituksessa on käytetty 164cm ja moni suomalainen on yli 170cm.
Kaavoituksessa kun huomioidaan myös pituus, jolloin vaatteet muut mitat istuvat.
Yllättävän kaunis mekko. Prismamekko-nimitys sai minut olettamaan että kyseessä on muodoton pitkä "paituli".
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet tehdään Aasiassa ja jossa kaavoitus on 160-164 cm naiselle ja moni nainen yli 170cm pitkä.
Jotta saadaan halvalla, tehdään yhdellä kaavalla, jossa lisätään vain pituutta ja leveyttä ja sama kaava pitää käydä S-Xxl
Ennen oli numerointi ja esim. koko 38 vielä saattoi olla viisi eri rinnakkaiskokoa esim. 38 A-D, jossa huomioitiin pituus ja leveys. Jotkun kotimaiset design valmistajat edelleen käyttävät.
Ja ennen tosiaan nro 38 vastaa nykyistä XL, XXL.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koot ei ole muuttuneet noin paljoa. Itse olen ollut samoissa mitoissa koko aikuiselämäni ja käyttänyt 90-luvulta asti kokoja 34-38. 90-luvun vaatemuoti oli väljää, mikä selittää kyllä sen miksi ne mahtuu monelle edelleen vaikka kiloja on tullut lisää. Nyt on palattu toki takaisin väljempiin vaatteisiin ja minun on jälleen vaikea löytää mm. istuvia mekkoja.
Nykyään kokojen rinnakkaiskokoja, jossa huomioidaan pituus, lantio, rinnanymp. on vain laadukkaissa ja kalliissa vaatteissa. Tuokin mekko pitää hinnasta päätelle sopia 150cm ja 180 cm naiselle ja kaikille vartalolle. Eli jos sattuu olemaan vähän isommat rinnanymp. niin joutuu valitsemaan XXL, vaikka muuten kävisi S.