Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään, joka on tässä kuussa Temusta jotain tilannut?

Vierailija
07.07.2026 |

Eli kiinnostaisi tietää, että miten se "temutulli" nyt käytännössä toimii. Laittaako Temu ne tullit  suoraan hintoihin vai näkyykö se jonain lisämaksuna vasta sitten kun olet maksamassa?

Eikä sitten kiinnosta pätkääkään kenenkään mielipiteet Temusta tai mistään muustakaan, vaan pelkkä fakta kysymästäni asiasta kiinnostaa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai täällä nyt joku on Temusta tässä kuussa jotain tilannut?

Vierailija
2/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tilannut Temusta tai muista "kiinakaupoista" mitään. 

Miksi tavaraa pitää koko ajan haalia? Eikö teillä jo kaapit tursua halpaa krääsää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin ja ei ollut tulleja. Temun paketti tuli EU-alueelta. Jos tulee EU:n ulkopuolelta tulee tullit. Nyt asiasta on jo Temun sivuilla. Kun tein tilauksen ei vielä ollut Temun sivuilla mitään mainintaa tulleista.

Vierailija
4/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai täällä nyt joku on Temusta tässä kuussa jotain tilannut?

Kyllä on. Tilasin viikonloppuna kameratarvikkeita satasella 

Vierailija
5/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tavaraa pitää koko ajan haalia? Eikö teillä jo kaapit tursua halpaa krääsää?

MIksi tulet keskusteluun, johon sinulla ei ole mitään annettavaa? Et sinä voi trietää mitä kukakin tilaa ja miten tarpeellista se on, moni tilaa pientä nippeliä ja nappelia ihan remppatarkoituksiinkin.

Itseäni kiinnostaa myös ap:n kysymä asia, toivottavasti joku osaa vastata. Ja ei, en ole nyt tilaamassa mitään krääsää kaappaeihin tursuamaan, mutta joskushan sitä aina ihminen jotain tarvitsee.

Vierailija
6/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan tilannut Temust mitään.  Mä en muutenkaan tykkää ostaa netist. Jää puuttuun ihmiskontakti.

M35

Vierailija
7/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusalan ihmisenä voin kertoa ihan suoraan, että vakuutus ei korvaa mitään vahinkoja, jos käy ilmi, että on tilattu jotain tarvikkeita kotiin Temusta. Vaikka kyseessä olisi sähköön liittyvät nippelit, vesivahinkoakaan ei makseta. Koska kun on tilattu yksi tuote tai tarvike, yleensä on tilattu paljon muutakin. 

Ai miksi? 

https://www.youtube.com/shorts/6ZU3wotu9CE

Vierailija
8/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusalan ihmisenä voin kertoa ihan suoraan, että vakuutus ei korvaa mitään vahinkoja, jos käy ilmi, että on tilattu jotain tarvikkeita kotiin Temusta. Vaikka kyseessä olisi sähköön liittyvät nippelit, vesivahinkoakaan ei makseta. Koska kun on tilattu yksi tuote tai tarvike, yleensä on tilattu paljon muutakin. 

Ai miksi? 

Ammattitaidostasi päätellen olet varmaankin Fenniassa töissä 😵🤣🤣🤣

Vierailija
9/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi? 

Minä käytän vain sellaisia vakuutusyhtiöitä, joiden korvauspäätökset perustuvat lakiin ja vakuutusehtoihin/sopimuksiin, eikä YouTube videoihin.

Vierailija
10/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli eilen viime kuussa tilattu.  Ei mitään lisämaksuja tilatessa eikä tullessa.

Vierailija
11/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Temu-neitsyt. Pakko myöntää, että olen joskus käynyt katsomassa, mitä siellä myydään, ja nauranut sille.

Vierailija
12/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vastaan innoissani....

Nyt lähden laittamaan kahvin tippumaan.  Pari mukillista ajattelin nautiskella ja sitten taas ulko hommiin.

Vierailija
13/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo koskaan tilannut Temust mitään.  Mä en muutenkaan tykkää ostaa netist. Jää puuttuun ihmiskontakti.

M35

Tämä oli todella tärkeä ja meitä kaikkia hirveästi kiinnostava tieto, mutta voisitko opetella lukemaan ja painua vit tuun tästä ketjusta.

Vierailija
14/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, miksi jotkut tilaa Temusta.? Höperöjen hommaa.

Vierailija
15/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin eilen 3 erilaista tuotetta, niiden yhteishinta oli 31,70, tuontitulli oli 11,30 eli koko tilaukselle tuli hintaa 43,00 euroa. Tilaan Temusta ehkä kerran vuodessa, joten ei ahdista maksaa tuota tullia.

Vierailija
16/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M35

Minä join kahvit ja nyt lähden jatkamaan ulkohommia.

Vierailija
17/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Tämä oli todella tärkeä ja meitä kaikkia hirveästi kiinnostava tieto, mutta voisitko opetella lukemaan ja painua vit tuun tästä ketjusta.

Hui, uskalsin kiroilla netissä olen alfa

Vierailija
18/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin ja ei ollut tulleja. Temun paketti tuli EU-alueelta. Jos tulee EU:n ulkopuolelta tulee tullit. Nyt asiasta on jo Temun sivuilla. Kun tein tilauksen ei vielä ollut Temun sivuilla mitään mainintaa tulleista.

Mistä sen näkee, tuleeko se tilaus EU:n alueelta, vai näkyykö se vasta siinä vaiheessa kun olet kassalla?

Vierailija
19/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin eilen 3 erilaista tuotetta, niiden yhteishinta oli 31,70, tuontitulli oli 11,30 eli koko tilaukselle tuli hintaa 43,00 euroa. Tilaan Temusta ehkä kerran vuodessa, joten ei ahdista maksaa tuota tullia.

Mistä toi 11,30 tuli? Sun tapauksessahan tulli oli 9 euroa?

Vierailija
20/45 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli eilen viime kuussa tilattu.  Ei mitään lisämaksuja tilatessa eikä tullessa.

No ei tietenkään ollut, kun kerran olet viime kuussa tilannut. Tämän kuun ensimmäinen päivähän ne temutullit otettiin käyttöön ja ne maksetaan heti tilauksen maksamisen yhteydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme