Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annoin miehelle rahaa...

Vierailija
06.07.2026 |

Mies on vähän huono yllättämään minua lahjoilla. Olen nyt tämän vuodrn aikana painottanut kaupoissa käydessämme ja lehdistä huomattuani itseä miellyttäviä tavaroita. Pari kuukautta sitten annoin hänelle melkein nelinumeroisen summan rahaa ja sanoin, että yllätäpä näillä minut jollain, josta pidän. Ne ovat minun rahojani. Alleviivaten korvamerkityt minulle. Nyt kysäisin ohimennen, että oletko löytänyt jotain kivaa? Tää oli et ai ne rahat. Oli humputellut menemään kavereidensa kanssa. Mitenhän tän nyt selittäisi, että tuokin ymmärtäisi ryssineensä pahasti. Selityksenä oli, et ku hänell ei ollut rahaa. No ei ollut, kun ne oli mun.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että. Vai sellasta. Harmi. Jaxuhali.

Vierailija
2/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut ei tajua mitään, vaikka hieroisi naamaan, mitä tarkoittaa. Mulla mies käytti vastaavasti rahaa johonkin laskuihin josta en tiennyt. Olisi hän voinut kertoa minulle niistä. Vähän tympeä juttu se oli ja riideltiin sitten aika kovaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko eroa harkinnut?

Vierailija
4/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut viisaampaa ostaa ihan itse sen mitä haluaa, eikä odottaa, että äijä hakee sen kaupasta? Mikä idea koko hommassa? Eihän se ole edes yllätys.

Vierailija
5/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun annat toiselle rahaa, et voi määrätä, mihin hän sen käyttää. Sen on lakikielessä lahja. Menikö muuten sen rahan yli, että pitää lahjavero maksaa? Jos annoit yli 5000 euroa, niin ilmoita verottajalle. Mies eli lahjan saaja on siinä se verovelvollinen, etkä sinä. Ihan kiva källi, kun ei kerran noudattanut toivettasi rahan käyttötarkoituksesta.

Vierailija
6/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Se raha on rahaa. Enemmän risoo se, että tuossa tuli esille mun arvo miehen silmissä. Mun rahoja voi käyttää ihan noin vain, vaikka olen kertonut mihin ne on. Olispa minulle hemmetti antanut jonkun tonnin ja pyytänyt hakemaan työreissulla jonkun ostamansa osan jenkkiautoonsa. Olisin sitten rempannut kissojen huonetta tai jotain sillä. On kuulema ihan eri asia, kun yritin rautalangasta vääntää.

Ja rusinanrypistelijät. Ei meillä ole kissoilla omaa huonetta. Se oli esimerkki.

Vierailija
7/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yllätyitkö? XD

Vierailija
8/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli lapsellista. Ei toiselle anneta tuolla tavalla rahaa.

Vierailija
9/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Se raha on rahaa. Enemmän risoo se, että tuossa tuli esille mun arvo miehen silmissä. Mun rahoja voi käyttää ihan noin vain, vaikka olen kertonut mihin ne on. Olispa minulle hemmetti antanut jonkun tonnin ja pyytänyt hakemaan työreissulla jonkun ostamansa osan jenkkiautoonsa. Olisin sitten rempannut kissojen huonetta tai jotain sillä. On kuulema ihan eri asia, kun yritin rautalangasta vääntää.

Ja rusinanrypistelijät. Ei meillä ole kissoilla omaa huonetta. Se oli esimerkki.

Älä valita. Jäät tohon suhteeseen kuitenkin. Paha mielesi laantuu, mutta et enää koskaan täysin luota mieheen raha-asioissa. Hyvää loppuelämää teille.

Vierailija
10/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun annat toiselle rahaa, et voi määrätä, mihin hän sen käyttää. Sen on lakikielessä lahja. Menikö muuten sen rahan yli, että pitää lahjavero maksaa? Jos annoit yli 5000 euroa, niin ilmoita verottajalle. Mies eli lahjan saaja on siinä se verovelvollinen, etkä sinä. Ihan kiva källi, kun ei kerran noudattanut toivettasi rahan käyttötarkoituksesta.

Niin joo, meneehän sulla kaikki parisuhteessa just lakien mukaan? Eli esimerkiksi omat rahat on aina ja verottaja tietoinen kaikesta välisestänne rahaliikenteestä. Ja sairaalassa jos olet letkuissa vaikka pari kuukautta tajuttomana, niin annat laskujen erääntyä? Ai niin, ei voi mitään. Ne rahat olisivat lahja jonkun toisen käsissä. No höh. Onneksi sinä olet fiksu ja ap ihan tyhmä.

Kaikki on helppoa kun  suhteet suoritetaan vain lakien mukaan. Tunteet ja muut romukoppaan. Tulipa tääkin päivä vauvalla vastaan.

Vierailija
11/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin, et kai ole tosissasi?

Vierailija
12/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli lapsellista. Ei toiselle anneta tuolla tavalla rahaa.

Niin varmaan. En silti haluaisi käyttää termiä lapsellinen, vaan jotain muuta. Ehkä hyväuskoisuutta. Onhan se kyllä pepusta, että maailmassa on loppujen lopuksi kaikessa ihan yksin. Tai ehkä ei ole, mutta tuntuu, että te ajattelette niin. Kuinka jaksatte ja haluatte elää mieleltänne noin kyynisinä? Toisaalta, miten te sitten valitatte mielestäni kovin pienistä asioista hyvin herkästi? Joku Erika Vikman esimerkiksi pilaa täällä monen päivän. Ihminen, jota ette koskaan varmaan edes tule tapaamaan.

Ei siinä, eipä tuosta olisi näköjään kannattanut kirjoittaa. Onneksi tonni ei kaada arkea mihinkään suuntaan. Jotain se kertoo jostain silti. Ja on mielenkiintoista, että te hyväksytte käytöksen.

Vierailija
13/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin tyhmän miehen kanssa?

Vierailija
14/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin, et kai ole tosissasi?

Jos tarkoitit lakipykäläjuttua niin kyllä. Sen kirjoittaja olisi voinut kirjoittaa laajemmin, mitä haki. Oikeustaistosta tai semmoisesta kun ei nyt ole kyse. Kokonaisuuden kannalta lainattu teksti ei ole järkevä ja semmoisenaan hyvin yksisilmäinen näkemys. Laki ei ota kantaa siihen, miten ihmiset arvottavat toisiaan ja voivat kohdella toisiaan. Se ei ole enää laissa tämä "se mikä ei ole järkevää, ei voi myöskään olla laki"-teksti. En muista sitä oikein. Takerruin siis yhtä pieneen osaan kuin mitä hän yritti viisastella.

Vierailija
15/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lapsellista touhua. Olisit ihan itse ostanut itsellesi jotain kivaa, kuten mieskin itselleen.

Vierailija
16/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin joo, meneehän sulla kaikki parisuhteessa just lakien mukaan? Eli esimerkiksi omat rahat on aina ja verottaja tietoinen kaikesta välisestänne rahaliikenteestä. Ja sairaalassa jos olet letkuissa vaikka pari kuukautta tajuttomana, niin annat laskujen erääntyä? Ai niin, ei voi mitään. Ne rahat olisivat lahja jonkun toisen käsissä. No höh. Onneksi sinä olet fiksu ja ap ihan tyhmä.

Kaikki on helppoa kun  suhteet suoritetaan vain lakien mukaan. Tunteet ja muut romukoppaan. Tulipa tääkin päivä vauvalla vastaan.

No ilmeisesti AP:n parisuhteessa menee juuri näin, ainakin miehen älynystyröiden mukaan. Hänen tilille on ilmestynyt rahaa, puoliso on jotain sössöttänyt siitä, mutta sitä ei tarvitse huomioida, ja rahat voi lain mukaan käyttää ihan mihin itseä huvittaa. Ja myöhemmin, kun puoliso yrittää vääntää rautalangasta, miksi mies on toiminut väärin, niin miehen mielestä "se on ihan eri asia". 

Voit toki kritisoida aiempaa kommenttiani ihan niin paljon kuin haluat, mutta ketä se mahtaa hyödyttää. Eikä sun tarvitse huolehtia mun laskuista, ne menee automaattisesti mun pankkitililtä, jos olisin letkuissa pari kuukautta tajuttomana. 

AP ei ole tyhmä, vaan hänen miehensä on täysin kyvytön huomioimaan muita kuin itseään. Siksi AP:n kannattaa jatkossa varautua, ja joskus ihan tavistason laintuntemus voi olla siinä avuksi, niin ei tule turhaan rahoitettua miehen vapaa-aikaa kavereiden kanssa. Se on sitten oma asiansa haluaako tuollaisen miehen kanssa olla parisuhteessa... Onneksi en itse ole.

Vierailija
17/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tätä.

M35

Vierailija
18/18 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole luottokorttia. Noin yleisesti en tarvitse sitä, eikä nyt suoraan tule mieleen tilannetta missä se olisi tarpeellinen. Joku nettikauppaostos, siis laadukas ja kallis muutenkin voisi olla sitä. Suomestakaan kun ei kaikkea kivijalkapuodista saa tai netistä ilman luottokorttia ostaa. Luottokortin pitäminen ilmeisesti maksaa jotain? Sekin olisi siis pieni, mutta turha kuukausittainen menoerä, jos näin on.

Mun miehellä on luottokortti. Mä  voisin kuvitella, että jos joku juttu olisi vaan netistä ostettavissa ja se pitäis maksaa luottokortilla, pyytäisin häntä tekemään sen ja siirtäisin hänelle sitä varten rahaa. Jos sitten siirrettyäni hän ei suorittaisikaan ostosta ja tuhlaisi rahat, niin olis se aika törkeetä. Ei ehkä sama juttu kun alottajalla, mutta mun mielestä sukua sille. En osais epäillä että ukko tekisi mulle niin.