Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksijat/hölkkääjät. Onko muilla sellaista että ekat 2-3km on hankalaa, sitten alkaa yhtäkkiä sujumaan? Pääseekö tuosta jotenkin pois?

Vierailija
06.07.2026 |

Aloittelija olen. Tekniikassa tms varmaan joku vika mutta missä, ja miten tuosta pääsee eroon. Ekat kilsat on tervanjuontia sitten alkaakin sujumaan ja tuntuu että jaksaa ihan hyvin. 5-6km lenkkejä olen tehnyt 2-4 x viikossa. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä olisi voinut olla kysymys liian lujasta alkuvauhdista tai liian täydestä vatsasta. Tykkäsin juosta hyvin tyhjällä mahalla, liki nälkäisenä. Sillon kulki parhaiten Lämmitellyt en koskaan kuin hiukan venytellen ja lenkit olivat 10-25 km. Mukavia lenkkejä!

Olen kokeillut mennä tyhjällä vatsalla sekä pienellä aamupalalla mutta en huomaa niissä juuri eroa. 

En koskaan tykännyt juosta aamuisin, se oli silloin aina herkästi kauheaa tervanjuontia. Vähän tuota, mitä kuvasit. Juoksin aina vasta töiden jälkeen, jolloin se ei tuntunut missään. 

Itsellä on käytännössä aina juoksu tervanjuontia, jos hiilihydraatit matalalla. Sykkeet eivät meinaa nousta millään. Juoksuindeksi on usein epärealistisen korkea, mutta pohkeet maitohapoilla.

Vierailija
22/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se menee, minulla menee 5-6 km lämmittelyyn, ennenkuin kone lähtee kunnolla käyntiin, sitten menee loput 25 km ihan helposti. Näin jos on pidempi tauko harrastamisessa. Kun harrastaa säännöllisesti tuo käynnistymisvaihe jää pois ja lenkki rullaa hyvin alusta asti. 

Aika pitkiä matkoja juokset, vau. Itse olen ollut ihan tyytyväinen tuohon kuuteenkin kilsaan😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä olisi voinut olla kysymys liian lujasta alkuvauhdista tai liian täydestä vatsasta. Tykkäsin juosta hyvin tyhjällä mahalla, liki nälkäisenä. Sillon kulki parhaiten Lämmitellyt en koskaan kuin hiukan venytellen ja lenkit olivat 10-25 km. Mukavia lenkkejä!

Olen kokeillut mennä tyhjällä vatsalla sekä pienellä aamupalalla mutta en huomaa niissä juuri eroa. 

En koskaan tykännyt juosta aamuisin, se oli silloin aina herkästi kauheaa tervanjuontia. Vähän tuota, mitä kuvasit. Juoksin aina vasta töiden jälkeen, jolloin se ei tuntunut missään. 

Itsellä on käytännössä aina juoksu tervanjuontia, jos hiilihydraatit matalalla. Sykkeet eivät meinaa nousta millään. Juoksuindeksi on usein epärealistisen korkea, mutta pohkeet maitohapoilla.

Mulle on aika vieraita noi sykkeet yms ja miten niitä pitäisi seurata ja mitä se kertoo. Onko niihin antaa jotain vinkkiä? Mulla on aktiivisuusranneke joka kyllä ilmoittaa noi sykkeet. 

Vierailija
24/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
25/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina ekat 15min on tuskaa. Sen jälkeen voin juosta vaikka kuinka pitkän lenkin mutta siinä alussa tuntuu, ettei hommasta tule mitään. Varmaan se on just tuo alkulämpö. En mä ikinä tee erikseen mitään alkulämpöjä.

Vierailija
26/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aika vieraita noi sykkeet yms ja miten niitä pitäisi seurata ja mitä se kertoo. Onko niihin antaa jotain vinkkiä? Mulla on aktiivisuusranneke joka kyllä ilmoittaa noi sykkeet. 

Katso että sykkeet pysyy aerobisella tasolla jos kyseessä on ihan vaan kevyt lenkki peruskunnon kohottamiseksi. Mittarista sykealueet 2 tai 3 ovat oikeat.

Vierailija
27/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso että sykkeet pysyy aerobisella tasolla jos kyseessä on ihan vaan kevyt lenkki peruskunnon kohottamiseksi. Mittarista sykealueet 2 tai 3 ovat oikeat.

Ok, pitää kokeilla tätä. Ehkä mun vauhti sitten on liian kova kun ne sykkeet on valtaosin anaerobisella tasolla tuon mun rannekkeen mukaan?🤔 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän