Löin miestäni...
Otettii tossa eilen illal vähä yhdessä ilolientä joka muuttui totaalisesti suruliemeksi. Miehelleni on hyvin tyypillistä et ku saa viinaa päähän nii alkaa vittuilee mulle ja mä kuulemma nalkutan kaikesta ym. Vähän aikaa kuuntelin ja sit menin nukkuu. No hän tuli perään lepyttelee, sano ihan et älä viiti ja mä tiuskasin takas jotai. Sit se nous siitä ja sano et no ei sit jos ei kelpaa. Mähän sit suutuin ku herra alko tekee lähtöö kuppilaan ja aloin tönien estää lähtöä. Jotenki se tilanne vaan ajautu siihe et mä löin, purin ja potkin. Ei sekää pulmunen ole kyllä seki mua löi, sillee vähän nyrkillä napautti päähän. Ei tullu jälkee eikä kyl oikeestaan ees sattunu. Miten ihmeessä tästä jatkaa??? Nyt se nukkuu tuolla makkarissa ja mä pähkäilen täällä mitä tehdä. Lapsetkin se herätti yöllä tahalleen, meni lastenhuoneeseen huutaen lasten nimiä. Alkoivat tietty itkee.
Kommentit (6)
Hae apua ja äkkiä! Ei kuulu lapsiperheen elämään kuvailemasi tapahtumat.
En ymmärrä miksi ette ole vieneet lapsianne hoitoon jos itse juopottelette kotona.Sen pitäisi olla ensimmäinen asia joka tehdään jos vanhemmat haluavat vähän rentoutua ja siihen kuuluu alkoholia.Lapsien ei pidä nähdä vanhempiaan humalassa.Lapsi kokee sen pelottavana. Menkää puhumaan jonkun ammattiauttajan kanssa, monille siitä on ollut apua.
kun ottaa viinaa, kannattaisi varmaan ottaa tipaton linja kotiin. Kumpikaan ei juo himassa, etenkään yhtäaikaa!!
Kato teidän perhe ei pääse iltsikan kanteen, niinkuin Mervi ja Matti, vaikka meno kuulostaakin aika samanlaiselta. Tavikset pääsee lehteen vasta sitten kun Fiskarssit törröttään toisen kylkiluiden välistä.
vittuilkaa toisillenne selvinpäin silloin kun ei ole lapsia, ei siihen viinaa tarvita, jokin keino purkaa turhautumisia olisi hyvä parisuhteessa. Lähimetsässä voisi olla tilaa mekastaa ja päästää höyryjä, jos asutte landella. Joillain ihmisillä (täällä yksi) se temperamentti vaatii säännöllistä ulospäästöä, ettei sitten tartte hermostua ja ruveta mättämään (olen nyt jo oppinut olematta tarttumaan lähimpään tavaraan ja paiskamaan sen seinään. kyllä meillä kului muutama kaukosäädin ennen sitä...). Ei siinä mitään vikaa ole että vimmastuu ja " avautuu" mutta sen voi tehdä hyvin taikka hyvin huonosti. Viina on hyvin huono vaihtoehto, ja lasten nähden jurrissa, todella huono vaihtoehto.
Hyvä neuvo on miettiä omaa käytöstä siltä kantilta, että naapurin muija taikka neuvolan täti kävelisi ovesta sisään kesken kaiken, ja että miltä se tilanne näyttäisi ja kuulostaisi ulkopuoliselle.
eikös sinne Lyömättämään linjaan voi soittaa just tällaisessa tapauksessa, ne varmaan osaa asettaa oikeanlaiset sanat siihen että miten tästä eteenpäin.
Sen pitäisi olla jo ensimmäinen hälyyttävä merkki. Lasten EI IKINÄ, missään olosuhteissa pidä nähdä vanhempiaan humalassa. Olen samaa mieltä edellisen kanssa, luopukaa viinan juomisesta kokonaan, ainakin kotona. Älkää alkako selitellä itsellenne tai toisillenne, ettei tässä mitään, kyllä se tästä tms. Tässä on teidän tilanne päästä eteen päin. Tämä voi olla teille käännekohta. Hakekaa apua, keskustelkaa jonkun ammattiauttajan kanssa. Ilmeisesti vihanhallinta on ongelma myös muulloin kuin viinan kanssa. Pyrkikää kaikin mahdollisin keinoin siihen, ettei yksi lyönti vie toiseen jne. Maria-akatemian sivuilla on juttua demeter-projektista, jolla on myös auttava maksuton puhelinlinja. Voimia ja siunausta sinulle.
mennä mekastamaan lasten huoneeseen ja vielä heidän nukkuessaan. Eikö miehellä ole minkäänlaista kunnioitusta lapsia kohtaan. Mä tekisin miehelle selväx että enää ikinä ei tarvii samalla tavalla käyttäytyä ja sen varmistamisex viinaan ei kosketa kun lapset on kotona.
Muuten mulle on ihan sama mitä toisillenne teette mut SEN VERRAN PITÄÄ LÖYTYÄ VANHEMMISTA SELKÄRANKAA JA AIKUISUUTTA, ET JÄTTÄÄ LAPSET RIITOJEN ULKOPUOLELLE!!!
kuin ainoastaan kyseisestä illasta.
Ensinnäkin ei ole kyllä mitenkään lasten edun mukaista että vanhemmat juo itsensä lasten läsnäollessa kuntoon, jossa eivät hallitse käytöstään, ja jossa siis eivät ole kykeneviä hoitamaan lapsia esim jos sairastuvat. Lisäksi lasten herättäminen yöllä tuolla tavoin ei kuulu asialliseen perhe-elämään.
Hakekaa apua ammattiväeltä, ennekuin perheväkivalta tuhoaa perheenne - se ei mene itsestään ohi vaan jättää haavoja, jos ei päänahkaan niin pään sisälle ja sieluun kyllä. selvittäkää välinne selvinpäin ja ennenkaikkea pitäkää huolta lapsistanne,lapsen tarpeista käsin, tuo eilinen ei sitä ollut.