Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksut

Vierailija
05.07.2026 |

Lastenvalvoja laski että miehen pitäisi maksaa n 600 e kk elaria yhdestä 14 v lapsesta. Minä olen työtön ja lapsi on vain minun kanssani,ei yötä isällään tms väkivallan vuoksi. Isällään netto yli 4500 e kk ja asuu yksin.

Mies raivostui ja uhkasi taas ties millä. Mitä tekisitte? Annanko olla vaan nykyisen 200 e jotta ei tarvi pelätä henkensä puolesta? 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät uhkaa joskus tappaa. Elatusmaksut hänen kuitenkin täytyy maksaa, joten jos mies ei suostu allekirjoittamaan sopimusta lastenvalvojalla, niin viet asian oikeuteen. Jos lastenvalvoja näkee asian näin.

Vierailija
2/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä ettei isä osallistu mihinkään hankintoihin, ostan lapselle kaiken. Jos alkaisi maksamaan minkä kuuluu voisin säästää lapselle vaikka autokouluun tms. Nyt kaikki rahat menee lapsen menoihin ja ruokaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€?. Ihan liikaa. Ei exäsi tarvitse sinua elättää vaan lapsi.

Vierailija
4/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isät uhkaa joskus tappaa. Elatusmaksut hänen kuitenkin täytyy maksaa, joten jos mies ei suostu allekirjoittamaan sopimusta lastenvalvojalla, niin viet asian oikeuteen. Jos lastenvalvoja näkee asian näin.

Se pelottaa kun oli aivan raivona lastenvalvojalla ja lähettänyt mulle jo nyt uhkaavia viestejä. Miehelle on raha todella tärkeää ja mua haukkui päivittäin loiseksi. Hän on arvaamaton ja voi oikeasti tehdä jotain millä uhkaa

Vierailija
5/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvoja laski näin. Miehen pakolliset menot ovat 2000 e kk ja netto 4500 e kk. Meillä pelkkä vuokra 950 e kk ja työttömänä mun elatusvastuu on 0. En tiennyt näitä aiemmin, mies on maksanut vuosia 200 e kk. 

Vierailija
6/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tietenkin. Ei hullukaan maksa 600€ yhdestä lapsesta. Oikea summa on n. 200€.

Vierailija
7/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä sinun vastuusi on mennä töihin ja osallistua lapsesi elatukseen.

Vierailija
8/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo tietenkin. Ei hullukaan maksa 600€ yhdestä lapsesta. Oikea summa on n. 200€.

Katso Googlesta elatusapulaskuri. Minäkin käytin sitä sosiaalityöntekijän kehotuksesta. Minulla siis elstuskyky 0 jonka vuoksi katsotaan että mies maksaa koko elatuksen - lapsilisä korotuksella. 14 vuotiaan elstustarve on n 800 e kk kun vuokra katsotaan menevän puoliksi hänellä ja minulla. En tiedä miksi näin. 

Vierailija
9/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä sinun vastuusi on mennä töihin ja osallistua lapsesi elatukseen.

Niin. Mielelläni menisin kuten muutkin työttömät.

Vierailija
10/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika oikean suuntainenhan tuo on.

https://www.minilex.fi/a/elatusapu-ja-lapsen-yleiset-kustannukset

"0–6-vuotiaat lapset: 359 euroa kuukaudessa

7–12-vuotiaat lapset: 418 euroa kuukaudessa

13–17-vuotiaat lapset: 563 euroa kuukaudessa."

Vierailija
11/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku v i t u n elatusmaksujen lypsäjänainen..v i t t u että v i t u t t a a tuollaiset rahannyysääjät..ja ovat vielä viranomaisten ja lastenvalvojien erityissuojelussa..mennyt s-tana monen uuden auton hinta noihin v i t u n maksuihin...ja ä m m ä senkun porskuttaa..eipä ihme että jollakin miehellä palaa käämi ja tuollainen silmille hyppiminen viranomaissuojeluksessa loppuu johonkin peruuttamattomaan..

Vierailija
12/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 eurolla lapsi syö useamman kuukauden. 

Vierailija
13/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, elatusvelvollisia on MOLEMMAT vanhemmat ja vastuu on yhteinen. Ei se niin mene että toinen kaivaa persettä päivät pitkät sohvalla ja toinen pulittaa tilille 563 € kuussa tuhlattavaksi ja ryypättäväksi. Mammojen matematiikka on ihan käsittämätöntä.

Vierailija
14/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksella työttömälle kauheita summia jotka menee sitten äipän siideriin ja meikkeihin

Vierailija
15/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

191,71€ on Kelan minimielatus. Se riittää.

Vierailija
16/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku v i t u n elatusmaksujen lypsäjänainen..v i t t u että v i t u t t a a tuollaiset rahannyysääjät..ja ovat vielä viranomaisten ja lastenvalvojien erityissuojelussa..mennyt s-tana monen uuden auton hinta noihin v i t u n maksuihin...ja ä m m ä senkun porskuttaa..eipä ihme että jollakin miehellä palaa käämi ja tuollainen silmille hyppiminen viranomaissuojeluksessa loppuu johonkin peruuttamattomaan..

Sinäkään et siis osaa lukea? Edellisessä viestissäni kerrottiin oikeusministeriön ohjeesta elatustarpeen arviointiin.

Vierailija
17/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat 200+200 euroa ja lapsilisä 100 euroa, mahtaako se riittää lapselle? Jos asuu vuokralla niin pelkästään oma huone lapselle maksaa pari sataa kuukaudessa. Ruoka, liikkuminen, vaatteet, terveys, harrastukset, huvitukset ym. eivät ole ilmaisia vaikka ei edes lomailisi ulkomailla tai kustantaisi ajokorttia lapselle.

Vierailija
18/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kohtuullinen summa ottaen huomioon isän tulot, ei lapsen ylläpito ole halpaa lystiä. 

Vierailija
19/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, elatusvelvollisia on MOLEMMAT vanhemmat ja vastuu on yhteinen. Ei se niin mene että toinen kaivaa persettä päivät pitkät sohvalla ja toinen pulittaa tilille 563 € kuussa tuhlattavaksi ja ryypättäväksi. Mammojen matematiikka on ihan käsittämätöntä.

Et siis ymmärrä, ettei AP voi työttömänä juuri lapsensa kuluja maksella?

Vierailija
20/42 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pelottaa kun oli aivan raivona lastenvalvojalla ja lähettänyt mulle jo nyt uhkaavia viestejä. Miehelle on raha todella tärkeää ja mua haukkui päivittäin loiseksi. Hän on arvaamaton ja voi oikeasti tehdä jotain millä uhkaa

Oletko hakenut vai joko on lähestymiskielto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi