EURONEWS: Suomalaiset nuoret Euroopan köyhimpien joukossa!
Euronews julkaisi järisyttävän statistiikan. Suomalaiset nuoret ovat köyhimpien joukossa koko EU-alueella. Ehkä ongelma ei ole se, etteivät nuoret tee töitä. Ehkä ongelma on se, että työnteolla Suomessa ei enää pääse kunnolla kiinni omistamiseen. Suomen sijoitus nuorten varallisuudessa on aika kylmä suihku. Ei yllätä että nuoret menevät ulkomaille!
https://www.euronews.com/business/2026/07/02/young-and-wealthy-where-do…
Kommentit (619)
Ja tämä on tilanne ENNEN kuin AI vie hommat.
Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5423 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5700€ varallisuus on Afrikan tasolla
Jos nostaa jotain tukia ei saa olla varallisuutta...
10 000 euron varallisuudella lähtee jo asumistuetkin pois...
Suomalaisella tasolla suomalainen joka omistaa 10 000 euron varallisuuden tulkitaan jo varakkaaksi täällä Suomessa.
Suomessa on tehty politiikkaa, joka kannustaa siihen, ettei ihminen omista mitään. Tätä haluaa sekä vasemmisto että kokoomus. Mutta kun ihminen kerran heittäytyy tulottomaksi, ei hän pala helposti työlliseksi. Nyt alkaa olla jo näitä toisessa sukupolvessa täysin tukien varassa eläviä. Koko ajan lisääntyessään he vievät Suomea yhä enemmän kohti kehitysmaata.
EK vienyt Suomen kehitysmaaksi.
65 v jatkavat suomessa ihan pokkana työssä, ja vievät samalla nuoren työpaikan.. eli yli 65 v työssä olevat suomalaiset ovat tämän maan syöpä
Vierailija kirjoitti:
Boomerilla oli 34-vuotiaana jo säästetty oma talo.
Terveisin boomeri
Minulla vasta pari sijoituskämppää ja 5v päästä myös oma talo. Tähänkin on päästy vain olemalla kunnon rämäpää.
Mutta lähtöhän täältä täytyy varmaan ottaa sitten kuitenkin. Evvk, elämä kantaa.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo nuorten lohduton tilanne on vuosien aikaansaannos. Näihin talkoisiin tarvittaisiin vastuunkantajia ihan kaikista. Mutta asioihin ei haluta puuttua, koska äänestäjäkunta on eläköitynyt väestö. Onko oikein, että yhä enenevässä määrin huoltosuhde vinoutuu, työelämän vaativuus kasvaa kun työnantajalla on mistä valita työvoimassa. Ja samalla esimerkiksi tätä eläkepommia makselee pienentyvä joukkio, jolla on tulevaisuuden näkymät karanneet jo ajat sitten. Ja jos joku vielä jaksaa muistuttaa ilmaisesta koulutuksesta, niin esim ammattikoulun leikkaukset näkyvät räikeästi opetuksessa. Yhä enemmän koulutuksesta on sysätty työelämään.
Suomessa on tosi vähän lakkoja verrattuna muiden maiden lakkoihin. Se on jotenkin pysäyttävää että eikö meillä tavallaan olekaan ammattiliittoja vaikka onkin, mutta ei olekaan?
Ne "ammattiliitot" on nykyään vain demarisyöpäläisten propagandatorvia, ja demarisyövän työrukkasia jotka on politisoitu ajamaan loisivan vasemmistopaskasakin = demareiden asiaa, TYÖTÄ TEKEVIEN KUSTANTAMILLA JÄSENMAKSUILLA!
Eroamalla liitosta, säästä selvää rahaa ja niistät demaritorakoilta oman osuutesi niiden vasemmistosyövän mädätysbudjetista.
Vierailija kirjoitti:
65 v jatkavat suomessa ihan pokkana työssä, ja vievät samalla nuoren työpaikan.. eli yli 65 v työssä olevat suomalaiset ovat tämän maan syöpä
Nuo kaikki on ahneita, kateellisia ja vtun laiskoja demarisyöpäläisiä. Helvetin eläkeloiseläjät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te ymmärrätte mikä aiheuttaa tuon? Suomessa varallisuus on eläkeikäisillä ja he pitävät siitä kiinni kynsin hampain. Muissa maissa varallisuutta aletaan siirtää lapsille heti kun nämä ovat syntyneet.
Joo ehkä joillain. Mutta mitä mä siirtäisin lapsille? Velkaisen asunnon? Käyn vielä töissä mutta palkka ei ole iso. Olen tietty tukenut kun opiskelevat muualla, vienyt ruokaa ja huonekaluja etc. Töitä nuorilla ei ole ja opintovelkaa on. Ei mulla ole omaisuutta muuta kuin tää kämppä ja täällä olevat kalusteet. Myynkö munuaisen?
Miksi Eläkeläiset siirtäisi varallisuuden lapsilleen kun nämä lapset kuitenkin häipyy omille teilleen ja jättäisi sitten taakseen rutiköyhät Eläkeläiset.
Vierailija kirjoitti:
Eikö meillä olekkaan työvoimapula ja kaikkien työpanosta tarvitakaan.
Niin siihen aikaan asunnot olivat kyllä paljon halvempia ja paremmin tehtyjä. Yksinkertaisempia kyllä, mutta järkevämpiä ja paremmin suomen sikamaisessa ilmastossa toimivia. Eikä joka välissä välistä vetäjää, voiton tavoittelijaa ja päällä massiivista vero ja maksukiilaa vielä valtion ja kuntien toimesta. Hyville rakennuspaikoille yleensä vielä tehtyjäkin, kun se paikka katsottiin ensin kunnolla.
Nykyisin katsotaan vain kenen puoluekaverin tai sidosryhmäisen tai vaalirahoittajan kassaa olisi milloinkin vuorossa lihottaa ja pakotetaan sitten koirankopin kokoluokkaa olevat kämpät kaavoituksella sinne. Aivan sairaaksi on mennyt koko touhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin vastasi kritiikkiin EU-paketista 21.7.2020 "Olemme nettomaksaja, sillä kuulumme unionin vauraimpiin maihin"
Viaton kysymys liittyen tähän : milloin Suomi voi hakea Eu- tukipakettia?
Seuraavan hallituskauden aikana, jos sama porukka jatkaa.
Tilasto uusien autojen ostajista: Suomessa noin 2,5% uusista autoista myydään alle 30-vuotiaille; Saksassa yli 20% ja USAssa 28-29%. USAssa on ihmetyttänyt 23-v lääkärit ja 22-v juristit eli jotakin tulppaa opiskelussa/työelämässä on maassamme.
M56
Hallitus, erotkaa! Saatte aikaan vaan kärsimystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin vastasi kritiikkiin EU-paketista 21.7.2020 "Olemme nettomaksaja, sillä kuulumme unionin vauraimpiin maihin"
Viaton kysymys liittyen tähän : milloin Suomi voi hakea Eu- tukipakettia?
Seuraavan hallituskauden aikana, jos sama porukka jatkaa.
Suomalaiset päättäjät unohtavat hakea näitä etuisuuksia ja tukia, vaikka EU:sta vielä doitellaan perään ja muistutellaan
Käyttäjä5423 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te ymmärrätte mikä aiheuttaa tuon? Suomessa varallisuus on eläkeikäisillä ja he pitävät siitä kiinni kynsin hampain. Muissa maissa varallisuutta aletaan siirtää lapsille heti kun nämä ovat syntyneet.
Joo ehkä joillain. Mutta mitä mä siirtäisin lapsille? Velkaisen asunnon? Käyn vielä töissä mutta palkka ei ole iso. Olen tietty tukenut kun opiskelevat muualla, vienyt ruokaa ja huonekaluja etc. Töitä nuorilla ei ole ja opintovelkaa on. Ei mulla ole omaisuutta muuta kuin tää kämppä ja täällä olevat kalusteet. Myynkö munuaisen?
Miksi Eläkeläiset siirtäisi varallisuuden lapsilleen kun nämä lapset kuitenkin häipyy omille teilleen ja jättäisi sitten taakseen rutiköyhät Eläkeläiset.
Kuvastaa hyvin nyky eläkeläisten ahneutta. Haluavat itselleen kaiken, lisää etuja ja rahaa nuorten ja lasten kustannuksella. Minä kun olen eläkeiässä, en halua mitään itselleni , annan kaiken lapsille ja lapsenlapsille, joka sentin. Hoidan ja autan heitä myös parhaan kykyni mukaan, se taitaa olla parasta mitä isovanhempi voi tehdä
Vierailija kirjoitti:
Mitä rahaa edellinen hallitus nuorille jakoi. Onko tuossa huomioitu, mitä maksaa esim koulutus . Italiassa nuoret asuvat vanhempiensa kotona 30-vuotiaaksi, meilllä potkaistaan kotoa yhteiskunnan elätettäviksi heti peruskoulusta päästyä.
Mitä sillä rahalla kustannetaan olisi hyvä kysymys.
Ei ole huomioitu esim. koulutusta. Suomessa muutenkin systeemi on, että nuori ottaa opintolainan ja maksaa sen itse valmistuttuaan. Monissa muissa maissa taas vanhemmat maksavat opiskelujen aikaisen elämisen, nuori asuu kotona eikä ota lainaa elinkustannuksiinsa, ja jos on välillä töissä, kerää kotona asuessaan myös säästöjä omaa asuntoa ja myöhempää elämistä varten.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi eläkkeitä on rahaa maksaa 39 miljardia vuodessa.
Eläkkeet ei ole pois sossu-ja kelatuista.
Vierailija kirjoitti:
Ja italialaisten piti olla köyhiä 😅
"Among the EU's four largest economies, the median net wealth of 16 to 34 year-olds is highest in Italy at €53,500. This is significantly higher than France (€27,700) and Spain (€23,700). Under-35s hold the lowest net wealth in Germany at just €17,600. That means young Italians hold three times the wealth of their German peers."
Italiassa nuoriso asuu pitkälle kolmikymppiseksi vanhempien luona. Saavat siis palkan käteen ja (ehkä) maksavat jotain kuluja vanhemmille.
Helppoahan siinä on olla parempituloinen kuin Suomen nuoriso joka asuu omillaan heti kun täyttää 18v.
Vierailija kirjoitti:
Myös ulkomailta Suomeen väkisin raahattu kielitaidoton väki vie nuorten työt. Kukaan ei halua heitä tänne paitsi ne tahot jotka hyötyvöt tästä pelleilystä itse taloudellisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä rahaa edellinen hallitus nuorille jakoi. Onko tuossa huomioitu, mitä maksaa esim koulutus . Italiassa nuoret asuvat vanhempiensa kotona 30-vuotiaaksi, meilllä potkaistaan kotoa yhteiskunnan elätettäviksi heti peruskoulusta päästyä.
Mitä sillä rahalla kustannetaan olisi hyvä kysymys.
Ei ole huomioitu esim. koulutusta. Suomessa muutenkin systeemi on, että nuori ottaa opintolainan ja maksaa sen itse valmistuttuaan. Monissa muissa maissa taas vanhemmat maksavat opiskelujen aikaisen elämisen, nuori asuu kotona eikä ota lainaa elinkustannuksiinsa, ja jos on välillä töissä, kerää kotona asuessaan myös säästöjä omaa asuntoa ja myöhempää elämistä varten.
Tämä
Suomessa nuoret itsenäistyvät nopeasti.