Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EURONEWS: Suomalaiset nuoret Euroopan köyhimpien joukossa!

Vierailija
05.07.2026 |

Euronews julkaisi järisyttävän statistiikan. Suomalaiset nuoret ovat köyhimpien joukossa koko EU-alueella. Ehkä ongelma ei ole se, etteivät nuoret tee töitä. Ehkä ongelma on se, että työnteolla Suomessa ei enää pääse kunnolla kiinni omistamiseen. Suomen sijoitus nuorten varallisuudessa on aika kylmä suihku. Ei yllätä että nuoret menevät ulkomaille! 

https://www.euronews.com/business/2026/07/02/young-and-wealthy-where-do…

Kommentit (229)

Vierailija
41/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin vastasi kritiikkiin EU-paketista 21.7.2020 "Olemme nettomaksaja, sillä kuulumme unionin vauraimpiin maihin"

Ja oppositio tuki.

Vierailija
42/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat ovat liian hyvätuloisia

T. Orpo & Purra

Mitä uikutat ilmaisesta koulutuksestasi. Mitä vielä pitäisi maksaa? Perseenpyyhkijä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuohon varallisuuteen lasketaan? Minä olen 51-v. ja minulla on vanha velkainen talo ja 14 vuotta vanha auto. Siinä on omaisuus. Tilin saldo ylittää tuhat euroa kerran kuussa hetkellisesti.

Olen kymmenen vuotta nuorempi ja mulla on 5 vuotta vanha mielen pyykkikone. siis se on arvokkain mitä löytyy. Hienoa että olet saanut ajokortin, auton, lainaa...

Vierailija
44/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te ymmärrätte mikä aiheuttaa tuon? Suomessa varallisuus on eläkeikäisillä ja he pitävät siitä kiinni kynsin hampain. Muissa maissa varallisuutta aletaan siirtää lapsille heti kun nämä ovat syntyneet. 

Vierailija
45/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Orpo & Purra

Mitä uikutat ilmaisesta koulutuksestasi. Mitä vielä pitäisi maksaa? Perseenpyyhkijä?

Boomerithan niitä perseenpyyhkijöitä tarvitsee. Nekin pitäisi saada ilmaiseksi, kuten kaikki muukin.

Vierailija
46/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Orpo & Purra

Aloitetaan siitä että olisi töitä. seuraavaksi voisi olla kansalle terveydenhuolto.

Vierailija
47/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Orpo & Purra

Boomerithan niitä perseenpyyhkijöitä tarvitsee. Nekin pitäisi saada ilmaiseksi, kuten kaikki muukin.

Höpö höpö boomereiden mielestä heille pitää maksaa jos joku pyyhki heidän pyllynsä.

Vierailija
48/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaispalkka korjaisi tilanteen. Täällä pitää tukea saadakseen olla varaton. Ei edes kannata yrittää säästää.

Mene töihin ja säästä, vaikka miljoona, kukaan ei estä.

Vierailija
49/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, Petteri ja Riikka!

Olit varoissasi kolme vuotta sitten?

Oli enemmän kulutusrahaa, purra vähensi minulta noin 500€/kk.

Vierailija
50/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te ymmärrätte mikä aiheuttaa tuon? Suomessa varallisuus on eläkeikäisillä ja he pitävät siitä kiinni kynsin hampain. Muissa maissa varallisuutta aletaan siirtää lapsille heti kun nämä ovat syntyneet. 

Olisi aika 1945–1956 syntyneille tehdä vero. Eli pohjautuu varallisuuteen. Näillä rahoilla voidaan luoda milleniaaleille työpaikkoja.

Vierailija
51/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Orpo & Purra

Aloitetaan siitä että olisi töitä. seuraavaksi voisi olla kansalle terveydenhuolto.

Niin, se työpaikkakin pitäisi jonkun muun etsiä sulle. Ihme velliperseitä kouluista tulee.

Vierailija
52/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se melko naurettavaa että esimerkiksi mun 21-vuotias tytär, jolla on jo kauppatieteiden kandidaatin tutkinto, saa oman alan töistä (harjoittelija) palkkaa n. 1600 €/kk. Muualla Euroopassa saa kolminkertaisesti. 

Vierailija
53/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen nuoren kannattaa muuttaa Suomesta pois. Liettuan asukasluku tippui miljoonalla kun nuoriso vaihtoi maisemaa.

Nuorten on pakko muuttaa jos haluavat säädyllisen elämän.

Vierailija
54/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että ovat köyhiä, kun rahat menevät maahmujen elätykseen. Mutta sitähän vaikuttavat haluavan, joten turha vinkua.

Jaa, en minä ainakaan ole yhtään rahaa antanut maamuille😅😅

Mutta yhteiskunta on, ja varakas yhteiskunta luo puitteet varakkaille nuorille. Lyhytnäköisyytesi on naiivia.

Vierailija
55/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuorilla voi omaisuutta olla samassa suhteessa kuin vanhemmalla väestöllä. Suomessa ihmisten omaisuudesta 2/3 tulee asunnoista, eikä asuntolainaa nuoremmat heti pysty edes matalan koron aikana maksaa pois.

Vierailija
56/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja italialaisten piti olla köyhiä 😅

"Among the EU's four largest economies, the median net wealth of 16 to 34 year-olds is highest in Italy at €53,500. This is significantly higher than France (€27,700) and Spain (€23,700). Under-35s hold the lowest net wealth in Germany at just €17,600. That means young Italians hold three times the wealth of their German peers."

Jos minä olisin asunut porukoillani vaikka 31-vuotiaaksi asti kuten Italiassa tuppaavat asumaan, minulla olisi ollut varmasti 70nk€ omaisuus säästettynä.

Vierailija
57/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"EU-alueella suhteellisesti suurimmat köyhyys- tai syrjäytymisriskit nuorilla ovat muun muassa Bulgariassa ja Romaniassa, kun taas esimerkiksi Pohjoismaissa nuorilla on paremmat mahdollisuudet itsenäistymiseen."

Mutta iiigori sanoo öyh öyh öyh.

Vierailija
58/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, Petteri ja Riikka!

Olit varoissasi kolme vuotta sitten?

Itse asiassa olin.

Niinpä. Sitten iso paha susi tuli ja vei varallisuutesi.

Se susi oli nimeltä orpopurra!

Vierailija
59/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika 1945–1956 syntyneille tehdä vero. Eli pohjautuu varallisuuteen. Näillä rahoilla voidaan luoda milleniaaleille työpaikkoja.

Mitä, jos kurkkisit sinne omaan lompakkooosi ja miettisit mitä sinä voit tehdä oman hyvinvointisi eteen ihan itse, omin pienin kätösin. Ihan niin kuin nuo vanhukset, joiden taskuille sinä hamuat, ovat tehneet.

Vierailija
60/229 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdinko johtuu ihan pelkistä emppatiataulujen mukaista toimista. Miljoonan kipaleelta maksavia "pelastettavia" varten tehdään massiivisia tulonsiirtoja ja muuhun vastaavaan jumppaan käytetään käsittämätön määrä rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi