EURONEWS: Suomalaiset nuoret Euroopan köyhimpien joukossa!
Euronews julkaisi järisyttävän statistiikan. Suomalaiset nuoret ovat köyhimpien joukossa koko EU-alueella. Ehkä ongelma ei ole se, etteivät nuoret tee töitä. Ehkä ongelma on se, että työnteolla Suomessa ei enää pääse kunnolla kiinni omistamiseen. Suomen sijoitus nuorten varallisuudessa on aika kylmä suihku. Ei yllätä että nuoret menevät ulkomaille!
https://www.euronews.com/business/2026/07/02/young-and-wealthy-where-do…
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, Petteri ja Riikka!
Orpon ja Purran "työn"jälki näkyy maailmalla.
Purra: Olen tyytyväinen.
Suomi on köyhin ja sairain. Todellinen kurjuuden kehto.
Mitä rahaa edellinen hallitus nuorille jakoi. Onko tuossa huomioitu, mitä maksaa esim koulutus . Italiassa nuoret asuvat vanhempiensa kotona 30-vuotiaaksi, meilllä potkaistaan kotoa yhteiskunnan elätettäviksi heti peruskoulusta päästyä.
Mitä sillä rahalla kustannetaan olisi hyvä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Kokkarit ja Persut😫
Onneksi aikanne on kohta ohi.
Romaniassakin nauretaan suomentaloudelle.
Jos on terve niin tuosta on hyvä lähteä tekemään sitä ensimmäistä miljoonaansa. 10-15 vuotta se ottaa.
Onko tuo siitä tilastosta, jossa oli koko ruokakunnan omaisuus laskettu yhteen ja jaettu henkilömäärällä? Kyllähän siinä italialaisnuorella on "omaisuutta", kun lasketaan mamman ja pappan omaisuus hänellekkin. Suomalaisnuoret sen sijaan asuu useimmiten yksinään tai kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo siitä tilastosta, jossa oli koko ruokakunnan omaisuus laskettu yhteen ja jaettu henkilömäärällä? Kyllähän siinä italialaisnuorella on "omaisuutta", kun lasketaan mamman ja pappan omaisuus hänellekkin. Suomalaisnuoret sen sijaan asuu useimmiten yksinään tai kumppanin kanssa.
Ei nuorilla enää ole kumppaneita!
Kuinka moni nuori joutuu tekemään töitä ilmaiseksi tai parilla sadalla/ kk harjoittelijana vaikka kuinka ja kauan... Kiva sellainen elämä kun tilillä alle kolmekymppisenä pienen asunnon verran opintolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Olit varoissasi kolme vuotta sitten?
Opiskelijat ovat liian hyvätuloisia
T. Orpo & Purra
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni nuori joutuu tekemään töitä ilmaiseksi tai parilla sadalla/ kk harjoittelijana vaikka kuinka ja kauan... Kiva sellainen elämä kun tilillä alle kolmekymppisenä pienen asunnon verran opintolainaa.
Miten me kouluttavat sellasia urpoja, jotka eivät tajua, että työtä maapallolta löytyy, kun hakee.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on syy lapsettomuuteen ja kaikkeen. Ei mitkään hölynpöyn että emme tapaa toisiamme tai roikumme puhelimella. Olemme KÖYHIÄ, meillä ei ole varaa enää MIHINKÄÄN.
Ei lapsia osteta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on terve niin tuosta on hyvä lähteä tekemään sitä ensimmäistä miljoonaansa. 10-15 vuotta se ottaa.
Miksi et sitten itse ole saanut kasaan edes sataatonnia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olin.
Niinpä. Sitten iso paha susi tuli ja vei varallisuutesi.
Otetaas vähän happea. Suomalaiset muuttavat pois kotoa huomattavasti nuorempana kuin ne, joilla on eniten varallisuutta - tämän tilaston mukaan. Eli ennen kuin lähette ideologiastanne riippuen ”kiitos Sanna” tai ”kiitos RiikkaPetteri”, vetäkääs vähän happea.
Kansalaispalkka korjaisi tilanteen. Täällä pitää tukea saadakseen olla varaton. Ei edes kannata yrittää säästää.
Suomalaisen nuoren kannattaa muuttaa Suomesta pois. Liettuan asukasluku tippui miljoonalla kun nuoriso vaihtoi maisemaa.
Jaa, en minä ainakaan ole yhtään rahaa antanut maamuille😅😅