Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämän tarkoitus hankkia puoliso ja perustaa perhe?

Vierailija
05.07.2026 |

Entä jos elät lapsettomana sinkkuna koko elämäsi? Tuntuuko vanhuksena sitten siltä, että elämä on jäänyt elämättä? 

Onko ylipäätään sinkkuna eläminen oikeaa elämää? 

Mikä on elämän tarkoitus? Onko se kenties lisääntyminen? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, isossa mittakaavassa. Ei ihmisen tarkoitus täällä maan päällä ole sen kummempi kuin hyttysen tai muurahaisenkaan. Lisääntyminen.

Vierailija
2/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Pitää elää kuten haluaa oli ne valinnat mitä vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että elämän tarkoitus on elää onnellista elämää ja hakea merkitystä vaikkapa auttamalla ihmisiä ja/tai eläimiä. Onnellinen elämä on jokaiselle ihmiselle erilaista. Perhe ei kaikille ole se elämän tarkoitus eikä tarvitse olla.

Vierailija
4/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen, että elämän tarkoitus on elää onnellista elämää ja hakea merkitystä vaikkapa auttamalla ihmisiä ja/tai eläimiä. Onnellinen elämä on jokaiselle ihmiselle erilaista. Perhe ei kaikille ole se elämän tarkoitus eikä tarvitse olla.

Ei evoluutio luonut ihmistä tänne onnea etsimään vaan lisääntymään.

Vierailija
5/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ainoa vaihtoehto, eikä sovi kaikille, mutta se on erinomainen vaihtoehto. Ei luonnossakaan eläimet mieti, että mitä mä haluan mun elämältäni? Ooonks mä ehjä ja onnellinen tällaisena? Silti luonnossakaan kaikki eivät saa omia jälkeläisiä. 

Vierailija
6/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän eläminen, veikkaisin.

Vierailija
7/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisten "elämän" "tarkoitus"; Syyllistää ja tuomita kaikkia eri tavalla eläviä, tippaakaan edes yrittämättä ymmärtää miksi muiden elämä on, mitä on. Lisäksi tuhlaavat sen oman onnettoman "paremman" elämänsä muiden kyttäämiseen. Surkein "elämä" tuollaisilla, mitä olla ja voi.

Vierailija
8/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai jokainen sen oman tarkoituksensa itse etsii, mutta maailmankaikkeudessa ainut tehtävämme on lisääntyminen. Ei siitä nokkiinsa tarvi ottaa.

Vierailija
9/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmislaji saisi kuolla sukupuuttoon. Loppuisi narsististen geenien monistaminen. 

Vierailija
10/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei evoluutio luonut ihmistä tänne onnea etsimään vaan lisääntymään.

Ja kaikkein onnellisimmaksi ihmiset tulisivat, jos miettisivät miten tehdä muita onnellisiksi.

Omaan onneen keskittyminen tekee meidät vaan itsekkäiksi.

Vierailija
11/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kyllä se on elämän tarkoitus, että nyppii ikuisesti  vain oma napanöyhtäänsä ja miettii miltä musta nyt tuntuu...

Vierailija
12/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on pelkästään instituutio, kuten avioliittokin, ettei ole elämän tarkoitukseksi riittävä.

Vierailija
13/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on olla yksin ja ahdistua. 
- Velanainen52v

Vierailija
14/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei! Pitää elää kuten haluaa oli ne valinnat mitä vaan!

Sano tuo misliminaiselle jolle on 12-vuotiaana määrätty sulhanen ja joka ei saa poistua kotoaan kuin miehensä kanssa. 
Näitä on kuule Suomessa. 

Vierailija
15/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin voi ollakin, muttei kaikille.

Vierailija
16/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, isossa mittakaavassa. Ei ihmisen tarkoitus täällä maan päällä ole sen kummempi kuin hyttysen tai muurahaisenkaan. Lisääntyminen.

Aika paljon muurahaisia ja hyttysiä kuolee lisääntymättä. Sama kun muillakin eläimillä.

Vierailija
17/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan tarkoitus on

Vierailija
18/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytyy sopiva mies niin mikä ettei. Lastakin voidaan yrittää.

T. Jorma 63v

Vierailija
19/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se vähän niin on, että olit mikä eliö tahansa, eläin- tai kasvikunnan edustaja, niin se päällimmäinen tarkoitus on lisääntyä ja tuottaa jälkeläisiä, että homma jatkuu. 

Vierailija
20/23 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon muurahaisia ja hyttysiä kuolee lisääntymättä. Sama kun muillakin eläimillä.

Ei se silti poista sitä tarkoitusta lisääntyä, kaikilla se ei vaan onnisti syystä tai toisesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi