Onko teillä robotti imuri?
Hommasin ekan ja kiinnostaa kuulla muitten kokemuksia.
Mun robotti imurissa on Lidar ja myös moppaus.
Piirtää talon pohjapiirroksen Aika näppärästi.
Korkeet kynnykset hiukan liian korkeat, voiskohan laittaa pienen liuskan, kun ei ole paljosta kiinni?
Moppausta en ole vielä testannut. On vain sellaiset pienet 200m omat säiliöt, ei tyhjennä itsestään.
Entä puhutteko imurillenne?
Kommentit (31)
On. Ja olen tosi tyytyväinen. Meillä on 1 kerroksinen talo. Kodinhoitohuoneen kynnys on liian korkea. Koira ei oo moksiskaan imurista. Käytetään pelkkää imuria välillä kun karvaa ja hiekkaa tulee koirasta, jos moppaus myös, niin imuroin ison maton ja vien sen ja pari muuta ulos. Ja nostelen verhon helmat ja muutaman huonekalun. On kiva katsoa teeveetä kun imuri puuhailee. Koiran karvat tuppaa kietoutumaan renkaiden ja rullien ympäri ja vain mies osaa irrottaa ne, jotta karvat saa pois. Uskomaton määrä hiekkaa ja karvoja tulee joka kerta.
Ekaksi oli reilusti alle satasen Nedis. Se ei osannut edes karttaa tehdä eikä muistanut reittiään. Sitä pystyi kuitenkin käyttämään vanhempien makuuhuoneen imurointiin, sillä siellä ei ollut niin usein leluja, sukkia tai johtoja, joihin jää jumiin. Ihan ok parisängyn alusen imurointiin. Joskus pääsi muualle asuntoon, mutta jäi tietenkin aina jumiin 2-10 minuutin kuluessa. Ei siis missään nimessä sovi koko asunnon puhtaanapitoon, mutta auttaa kuitenkin. Usein laitettiin päälle, kun itse lähdettiin kotoa. Pölysäiliöstä löytyi aina saalista eli kyllä se jotain teki.
Moppiosio heitettiin heti hiiteen. Ihan turhan oloinen.
Nyt on vähän aikaa ollut kännykän kylkiäisenä tullut nimellisesti 200e TP-Link. Se osaa tehdä kartan ja sille voi karttaan merkitä, että ei saa mennä jumittumaan kaappien, sohvan tai patterien alle. Se osaa myös imuroida järjestelmällisesti ja täydellä teholla jopa imee käytännössä kaiken. Moppi vaikuttaa surkealta. Vaikka oli pettymys, että tämäkin änkeää itsensä jumeihin, niin nyt vaikuttaa siltä, että tämän kanssa opitaan elämään ja kodin siisteystaso paranee. Onnistunut hoitamaan jo useampia siivousretkiä ilman jumittumista ja laturiin palaten.
Rahalla varmasti saisi paljon parempiakin. En missään nimessä suosittele näitä omiani ainakaan täyteen hintaan, mutta apua on näistäkin.
Vierailija kirjoitti:
On. Ja olen tosi tyytyväinen. Meillä on 1 kerroksinen talo. Kodinhoitohuoneen kynnys on liian korkea. Koira ei oo moksiskaan imurista. Käytetään pelkkää imuria välillä kun karvaa ja hiekkaa tulee koirasta, jos moppaus myös, niin imuroin ison maton ja vien sen ja pari muuta ulos. Ja nostelen verhon helmat ja muutaman huonekalun. On kiva katsoa teeveetä kun imuri puuhailee. Koiran karvat tuppaa kietoutumaan renkaiden ja rullien ympäri ja vain mies osaa irrottaa ne, jotta karvat saa pois. Uskomaton määrä hiekkaa ja karvoja tulee joka kerta.
Mukava nähdä, että kaikki mammat eivät ole feministejä täällä
Vierailija kirjoitti:
Helkkarin moinen homma laittaa se imuroimaan, matot, tuolit ja pöydät pitää nostaa pois. Melkein helpompi imuroida itse.
Ei pidä tyhmemmiltä roboteilta odottaa mitään koko asunnon täyssiivousta. Ajatus on, että kunhan imee minkä imee sieltä mistä osaa, niin se on kaikki avuksi. Robotin voi kuitenkin laittaa hommiin joka päivä siinä missä itse en ainakaan tekisi koko asunnon imurointia edes kertaa viikossa. Kuitenkin kaikki pöly minkä robotti saa talteen vähentää pölyä myös muualla, kun se ei pääse leviämään.
Rahalla sitten varmaan saa pöydät itse nostavan robotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helkkarin moinen homma laittaa se imuroimaan, matot, tuolit ja pöydät pitää nostaa pois. Melkein helpompi imuroida itse.
häh?
Aina jää jumiin johonkin muuten.
no, ei vain mun robo jää jumiin ja imuroi matot.
Paksu räsymatto hapsuilla liikaa mun robolle.
Pikkumatot taas laittoi myttyyn joten sellanen normi siivouksen alku hommat vaatii.
Tarkkaan kiertää pöydän jalat.
Nykyisellä sisustuksella ei voi laittaa ajastettuna yksin siivoomaan, miten muilla?
AP
ainakin mun robotissa voi laittaa karttaan alueita jonne ei saa mennä.. esim. jos olisi tuollainen lankamatto, jonka langat imuroisi sisäänsä.
roboa en yksin jätä hommiinsa - kuten en astianpesukonetta, pyykkikonetta tai kuivuriakaan. mun onnella juuri silloin sattuis joku vahinko 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häh?
Pikkumatot taas laittoi myttyyn joten sellanen normi siivouksen alku hommat vaatii.
Nykyisellä sisustuksella ei voi laittaa ajastettuna yksin siivoomaan, miten muilla?
AP
ainakin mun robotissa voi laittaa karttaan alueita jonne ei saa mennä.. esim. jos olisi tuollainen lankamatto, jonka langat imuroisi sisäänsä.
roboa en yksin jätä hommiinsa - kuten en astianpesukonetta, pyykkikonetta tai kuivuriakaan. mun onnella juuri silloin sattuis joku vahinko 😁
Mä taas nimenomaan pyrin jättämään yksin ettei tarvi kuunnella mölyä. Vaikkei mikään älyttömän kova ääni olekaan, niin ihan turhaa silti kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häh?
AP
Mä taas nimenomaan pyrin jättämään yksin ettei tarvi kuunnella mölyä. Vaikkei mikään älyttömän kova ääni olekaan, niin ihan turhaa silti kuunnella.
vastamelukuulokkeet - toimii myös julkisissa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häh?
AP
Joo voi laittaa nogo alueeksi mutta kun ongelmana se
ettei päässy pakittamalla telakasta pois. Etuperin olis varmaan menny, sen verran hyvin kiipeili esteitten yli muuten.
Sen paikka vaan on niin hyvä pöydän alla käytävällä, hyvin piilossa.
Mutta noihin kynnyksiin, millaisia ratkaisuja olette keksineet ja hyväksi havainneet?
Toimimin tietty kun ottaa kynnykset pois. Irtokynnyksellä helppoo kun ruuveilla kiinni. Niin taino höylällä vaan matalammaksi sentin verran, ja kulmat viistetyksi.
Mun maksoi satasen, ilife v30
FedEx kuskaa sen kotiin pari päivää sitten, alle viikossa tuli Puolasta.
AP