Työttömänä ei rahahuolet paina, jää yli 500€ kuussa ruokaan, matkusteluun ja harrastuksiin
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Siinä iskee karu totuus päin naamaa, kun joutuu työttömäksi eikä mitään rahoja olekaan eikä tule. Sen verran saa, että pysyy hengissä, jos tyytyy syömään makaroonia ja hernekeittoa. Miksi väitetään tällästä kakkaa, että työttömällä olisi rahaa? Yksinasuva työtön saa yleistuen ja toimeentulotukea maximissaan 190e. Siitä voi laskea minkälaisella summalla pitää elää kuukaudessa, kun vuokra ja laskut on maksettu. Siinä ei montaa penniä jää, jos vuokra on suurempi kuin yleistuki.
Sain 900e ansiosidonnaista käteen en muuta kun asun omakotitalossa.lähellä oli ettei vuokra luukku kutsunut mut nyt taas töissä ja 2400e käteen vähän mut enempi ku anssi.
Ei minulla ainakaan ole mihinkään varaa työttömänä. Silloin kun on töitä, voin ostaa ja tehdä mitä haluan. Ei ole rahapula esteenä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan ole mihinkään varaa työttömänä. Silloin kun on töitä, voin ostaa ja tehdä mitä haluan. Ei ole rahapula esteenä.
Toi puhuu paskaa sama kehitysvammainen jankuttaja kehuu kuin hienosti menee työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä on vielä kivempaa. Maksavat kerran kuussa 2350 egeä lapaan. Mitään ei tartte tehdä
Minä saan 2680 nettona (3500 ja risat brutto) työeläkettä. Mies saa suht saman verran työläkkettä ja sievoisen summan pääomatuloja. Kituutetaan.
Itse olin EK:lla töissä ja nyt eläkkeellä. Saan bruttona 14000e kuussa.
Me täällä Kokoomuksessa vastustamme eläkekattoa henkeen ja vereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä on vielä kivempaa. Maksavat kerran kuussa 2350 egeä lapaan. Mitään ei tartte tehdä
Minä saan 2680 nettona (3500 ja risat brutto) työeläkettä. Mies saa suht saman verran työläkkettä ja sievoisen summan pääomatuloja. Kituutetaan.
Itse olin EK:lla töissä ja nyt eläkkeellä. Saan bruttona 14000e kuussa.
Me täällä Kokoomuksessa vastustamme eläkekattoa henkeen ja vereen.
Sellane vammanen siellä!
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys on ihmisen parasta aikaa sanoi joku kansan filosofi jossain.
Olikohan sama tyyppi filosooffi joka sanoi, ettei ikinä tarvitse siivota. Roskat tulleet jaloissa sisälle niin kyllä ne siitä jaloissa taas ajan kanssa uloskin menevät.
Noniin. Kun omistat jotain ei jää.
Leikkauspolitiikka lisäsi kannustinloukkuja. Eletään perheenä työttömänä 400 euroa alle toimeentulotuen. Koska lapsilla omaisuutta. Kun lapset muuttavat omilleen. Olen kuin apee. Paitsi että........ Teen osan vuodesta töitä. Työttömänä kerään pulloja ja myyn roskiselle jätettyä roinaa kirppiksellä.
Palkkani on noussut vuosi vuodelta. Olen tottunut tekemään halpaa kotiruokaa. Säästöön jää tonni joka palkasta.
Onni on tehdä töitä 5 kk vuodessa sehän on 5000 euroa matkusteluun ja muuhun joka vuosi.
Viime vuonna 6 kk eli 6000 pesämunaa.
Kun otat apee 500 muut kulut pois siitä jää 200. Mulle tuo tonni on kulujen jälkeen.
En usko että AP on työtön. Olet persu tai kokkare joka tuli tänne trollaamaan ja lietsomaan vihapuhetta työttömiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lyhensin asuntolainan pois työmarkkinatuella. Asun Helsingissä ja lisänä lapsilisät kolmesta lapsesta. Ei muita tukia, paitsi vuokratulo sijoitusasunnosta 800€. Ei velkoja.
Ihan mukavaa oli, eikä tarvinnut viedä lapsia päiväkotiin liian aikaisin.Nykyäänhän tuo ei enää onnistuisi. Työmarkkinatuki muuttui yleistueksi, jossa pääomatulot vähentävät tukea. Vuokratulo sijoitusasunnosta 800 €, vähentää yleistukea -244,50 €. Lisäksi maksat vuokratulosta pääomaverot 30 %, joita ei oteta huomioon tuissa, joten oikeasti saat vuokratuloa nettona vain 560 €, ja kun otetaan huomioon tuo yleistukeen tehtävä vähennys 244,50 €, tulosi lisääntyy vain 315,50 €:lla. Sillä ei Helsingissä kummoista asuntolainaa maksella.
Kyllä onnistuisi.
Vuokra-asunto on puolison nimissä. Sen tuotto menee kylläkin meidän yhteisen asunnon yhtiövastikkeisiin 😁Eihän se ole sinun vuokra-asunto, eikä ne liioin sinun tuloja ole, jos on puolison nimissä. Eli et rahoittanut elämääsi millään vuokratuloilla vaan puolisosi elätti sinut. Tyhmä.
Se on meidän, koska olemme naimisissa ja sen vuokrratuotolla maksetaan minun omistamani asunnon yhtiövastikkeet. Asuntomme on 100-neliöinen pientalo.
Omaisuus siirretään hyvissä ajoin puolison ja alaikäisten lasten nimiin, jos on jäämässä työttömäksi. Omana omaisuutensa pitäää ainoastaan sen asunnon, josssa asuu.
Terveisin: varakas loi_nen
Eihän tuo riitä mihinkään. En ole työtön enää, olen eläkkeellä. Minulla jäi 1500 € eikä meinannut riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi jännä saada Ap laskelma tuesta miinus vuokra. Muuten sanon, ettei voi olla noin paljon, tai puoliso/ vanhemmat tms elättävät.
Tuohan on ihan perus setti jos ei asu liian kalliissa asunnossa. Kela maksaa vuokran, 600e perusosa josta 100e laskuihin ja loput 500e jää käyttöön.
Aika vähän on laskuja jos selviää satasella kuukaudessa. Entä terveysvakuutus, auton kulut, kiinteistövero ym. laskut joita monella on.
Terveyskulut ja lääkkeet maksetaan 100%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi jännä saada Ap laskelma tuesta miinus vuokra. Muuten sanon, ettei voi olla noin paljon, tai puoliso/ vanhemmat tms elättävät.
Tuohan on ihan perus setti jos ei asu liian kalliissa asunnossa. Kela maksaa vuokran, 600e perusosa josta 100e laskuihin ja loput 500e jää käyttöön.
Aika vähän on laskuja jos selviää satasella kuukaudessa. Entä terveysvakuutus, auton kulut, kiinteistövero ym. laskut joita monella on.
Ei noilla rotilla mitää kiinteistöä ole verotettavana, eikä autoa, eikä terveysvakuutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on Ap varsin hyvä ansiosidonnainen mutta älä viitsi esittää idioottia,joka ei muka tietäisi millaisen tulonsiirrot "hyvinvointi valtiomme" mahdollistaa työttömistä enemmistölle. Ja miten se palkitsee, jos työtön yrittää aktiivisesti hakea töitä ja mahd tehdö joskus jonkun tai koitain satunnaisia työpäiviä tai vaib työtunteja kun nollatuntisopparilla työllistyvän työtunnit voivat olla kuukaudessa 0-n
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Kumma kun aina tuodaan nollatunti sopparit esille vaikka näitä on erittäin vähän.Miksi työnteosta pitäisi palkita ylimääräisillä rahoilla kun työstä saa palkan ja puolet tuesta vielä lisäksi?Kukaan ei ole sinua tuominnut vaan olet ihan itse valinnut alan joka ei työllistä kuin pätkätöihin.
Jotkut luulee että kaikille jää sama vakiosumma kuluista riippumatta ja kaikki saa kaikki eri tuet päällekkäin.
Mäkin ollut tuoilla kolmatta kuukautta autolomalla Euroopassa.
Töihin? Ei ikinä enää. Kiusatkoot jotakuta muuta.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitteesi on uskomatonta jaskaa ja kokoomuksen puuetston trollausta 😠😠😠
Voimassa olevat täydet perusosat jaetaan kotitaloustyypin mukaan seuraavasti:
Yksin asuva: 578,43 e/kk
Yksinhuoltaja: 665,19 e/kk
Yhteistaloudessa asuva yli 18-vuotias: 497,45 e/kk
Vanhempansa luona asuva täysi-ikäinen: 422,25 e/kk [1]
Luulet että kaikki saa tt tukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin paperinkeräyksestä että naapurin irakilainen nuori herrasmies oli saanut tukia taas kelalta 5831€.
Höpö höpö.
Olisko vuodessa?
Töissä käymisessä ei myöskään rahahuolet paina jää n. 1500€ kuussa joka kuu säästöön , kaikkien asuntolainojen ja autolainojen ja laskujen jälkeen. . Just tultiin mahtavalta lomamatkalta Krakovasta..joku 2000€ meni. Who cares. Kun käy töissä
Katselin tuossa omia mystisiä laskujani, niitä kertyy yhteensä 13,80 euroa kuukaudessa ja molemmat ovat oikeastaan turhia. 7,80 euroa Danskelle ja 6 euroa taloyhtiönetin nosto 100Mbit/s. Puhelin maksaa 5 euroa vuodessa, oikeasti vähemmän kun saldoa kertyy enemmän kuin käytän.
Sähän voit palauttaa yli jääneet rahasi. Näytä mallia!