Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoisit ihmiselle joka haluaa tulla uskoon?

Vierailija
03.07.2026 |

Mitä sanoisit ihmiselle joka haluaa kovasti tulla uskoon, mutta mitään ei tapahdu vaikka hän kuinka rukoilee syntisen rukousta, yrittää olla vilpitön tehdessään aina vain uusia uskonratkaisuja ja pyytää kerta toisensa jälkeen, että Jumala lahjoittaisi hänelle uskon? 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä on se usko, mikä on se hyvyys , pitäisikö lukea Raamattu niinkuin pakana vai niin kuin ihminen joka kysyy mitä tämä tarkoittaa?En pysty antamaan vastausta mutta syntinen ihminen sanon auta minua Jumala anna kaikki mennä hyvin.En tiedä sitä miltä tuntuu kun olen tullut uskoon mutta minä luotan Jumalaan ja hänen voimaan armoon.

Vierailija
42/49 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko, armon omistaminen omalle kohdalle, on maailman paras asia! Olen siitä niin kiitollinen ja onnellinen. 

Raamattu lupaa: ...ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Tämä kaikki Jumalan rakkauden takia. Kun Hän antoi Poikansa.

Luetaan sanaa, tartutaan kiinni elävään toivoon! Vapauteen!

Amen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan Raamatun Jeesukseen uskomiseen ja uskoontulosta, niin miten usko sitten ilmenee? Sanoisin että minimissään usko näkyy siinä, että ihminen juttelee Jeesukselle asioitaan. Järkevintä on aloittaa päivänsä hetki Jeesuksen kanssa. Lukea pätkä Raamatusta ja hetki miettiä mitä siinä sanotaan ja puhua Jeesukselle. ("Älkää mistään murehtiko vaan kaikessa saattakaa pyyntönne Rukouksessa ja anomisessa Jumalalle tiettäväksi".)

Uskoon tulo on vasta uskonelämän ensimmäinen askel. Siitä vasta alkaa matka (Jeesus on tie ja tietähän pitkin kuljetaan, eikä maata paikallaan). Uskossa olo ei aina tunnu yhtään miltään. Uskoon tulo on alku kaikenlaiselle muuttumiselle. Jos ihminen ei lue Raamattua tai puhu Jeesukselle tai kuuntele mitä Jumala puhuu Raamatun sanan kautta, niin eipä siinä uskossa oikein pääse eteenpäin. Kasvaminen sisältää usein myös sisäistä parantumista, joka voi viedä vuosiakin aikaa. Kasvaminen on myös mielen uudistumista, eli täytetään elämä ja ajatukset Jumalan asioilla eikä ruokita sitä jatkuvasti maailman viihteellä.

Seurakuntayhteys on yksi tärkeä avain, jotta pääsee kasvamaan ja kokemaan rauhaa, lepoa, parantumista, yhteyttä, tukea ja Pyhällä Hengellä täyttymistä aina vain uudelleen ja enemmän. 

Hellari?

Mä täytyn lähinnä kyllästymisestä ja halveksunnasta/säälistä  kun seurakunnassa on pari amerikkalaista MAGA-akkaa, jotka saa kilpaa orgasmeja kun Israelin pommi polttaa palestiinalaislapsia. Tekis mieli lyödä akkoja. Kristittyä teeskentelevänä ateistina en voi. Mutta mun ei tartte olla kaveri heidän kanssaan.

Tuo sun kuvaus pyhällä hengellä täyttymisestä vaiuttaa valitettavasti kuvaukselta suuren ja raa'an sokerihernemäärän syömisen vaikutuksista.

En ole hellari (olin, mutta nykyisin vapaakirkkolainen joka käy Raamatun arvovaltaan tunnustavissa seurakunnissa jotka eivät kuulu mihinkään kirkkokuntiin). Enkä kuvannut Pyhällä Hengellä täyttymistä tuossa tekstissäni. Pyhällä Hengellä täyttyminen on hyvinkin arkista, eikä se sisällä mitään erityisiä viboja. Apostolien teoissa kuvataan toki sellaistakin Pyhällä Hengellä täyttymistä, jossa henkilö sai erityisen rohkeuden julistaa evankeliumia.

Vierailija
44/49 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko, armon omistaminen omalle kohdalle, on maailman paras asia! Olen siitä niin kiitollinen ja onnellinen. 

Raamattu lupaa: ...ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Tämä kaikki Jumalan rakkauden takia. Kun Hän antoi Poikansa.

Luetaan sanaa, tartutaan kiinni elävään toivoon! Vapauteen!

Amen!

Niin mitenkä se on onko meillä enää aikaa vai joko tulva tulee ja siinä ei puhuta ilmastonlämpeämisestä vaan tuomiosta.

Vierailija
45/49 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoudu, ajattele, kehitä itsessäsi hyvyyttä ja valoa. Rukous hyvä.

Vierailija
46/49 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ihminen väkisin uskoa. Johtuu korkeasta älykkyysosamäärästä. Voi ajatella niin, että JOS Jumala on olemassa, niin hänhän ne viisaat aivot loi ja todennäköisesti käytettäväksi hyvään. En usko Jumalan arvostavan sitä, että ihmiset heittävät aivonsa narikkaan.

Kaiken sen alla mitä ajattelet, on kaikki se mihin uskot. Joten jos oikeasti haluat uskoa Jumalaan älä ajattele. Et voi ajatella Jumalaa, koska et tunne Jumalaa.

"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?" Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

Kristittyjen parjaama meditointi ja mantrojen hokeminen on mielen puhdistamista ajatuksista. Jumala on ajatusten tuolla puolen. 

Ajatukset ovat lihan tuote. Henki on hengen tuote.

Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.

Vierailija
47/49 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa nyt pysähtyä miettimään että oisko se sitten kuitenkaan se fiksuin teko kun heti alussa noin vastustaa. Ei ole sinun polkusi se, eli olet sen verran terve päästäsi.

Vierailija
48/49 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ainakin sen että pysy uskonkulttipiireistä pois.Jumala ei etsi , hän löytää sinut en tiedä mitä tapahtuu mutta jos näin käy niin tiedät sen.Minä tien kulkija menen vaikeaan paikkaan , sanon yksinkertaisesti Jumala anna kaikki mennä hyvin auta minua, amen.

Vierailija
49/49 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin: hanki parempaa tekemistä ja ajateltavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan