Mitä sanoisit ihmiselle joka haluaa tulla uskoon?
Mitä sanoisit ihmiselle joka haluaa kovasti tulla uskoon, mutta mitään ei tapahdu vaikka hän kuinka rukoilee syntisen rukousta, yrittää olla vilpitön tehdessään aina vain uusia uskonratkaisuja ja pyytää kerta toisensa jälkeen, että Jumala lahjoittaisi hänelle uskon?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Usko, armon omistaminen omalle kohdalle, on maailman paras asia! Olen siitä niin kiitollinen ja onnellinen.
Raamattu lupaa: ...ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Tämä kaikki Jumalan rakkauden takia. Kun Hän antoi Poikansa.
Luetaan sanaa, tartutaan kiinni elävään toivoon! Vapauteen!
Amen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puhutaan Raamatun Jeesukseen uskomiseen ja uskoontulosta, niin miten usko sitten ilmenee? Sanoisin että minimissään usko näkyy siinä, että ihminen juttelee Jeesukselle asioitaan. Järkevintä on aloittaa päivänsä hetki Jeesuksen kanssa. Lukea pätkä Raamatusta ja hetki miettiä mitä siinä sanotaan ja puhua Jeesukselle. ("Älkää mistään murehtiko vaan kaikessa saattakaa pyyntönne Rukouksessa ja anomisessa Jumalalle tiettäväksi".)
Uskoon tulo on vasta uskonelämän ensimmäinen askel. Siitä vasta alkaa matka (Jeesus on tie ja tietähän pitkin kuljetaan, eikä maata paikallaan). Uskossa olo ei aina tunnu yhtään miltään. Uskoon tulo on alku kaikenlaiselle muuttumiselle. Jos ihminen ei lue Raamattua tai puhu Jeesukselle tai kuuntele mitä Jumala puhuu Raamatun sanan kautta, niin eipä siinä uskossa oikein pääse eteenpäin. Kasvaminen sisältää usein myös sisäistä parantumista, joka voi viedä vuosiakin aikaa. Kasvaminen on myös mielen uudistumista, eli täytetään elämä ja ajatukset Jumalan asioilla eikä ruokita sitä jatkuvasti maailman viihteellä.
Seurakuntayhteys on yksi tärkeä avain, jotta pääsee kasvamaan ja kokemaan rauhaa, lepoa, parantumista, yhteyttä, tukea ja Pyhällä Hengellä täyttymistä aina vain uudelleen ja enemmän.
Hellari?
Mä täytyn lähinnä kyllästymisestä ja halveksunnasta/säälistä kun seurakunnassa on pari amerikkalaista MAGA-akkaa, jotka saa kilpaa orgasmeja kun Israelin pommi polttaa palestiinalaislapsia. Tekis mieli lyödä akkoja. Kristittyä teeskentelevänä ateistina en voi. Mutta mun ei tartte olla kaveri heidän kanssaan.
Tuo sun kuvaus pyhällä hengellä täyttymisestä vaiuttaa valitettavasti kuvaukselta suuren ja raa'an sokerihernemäärän syömisen vaikutuksista.
En ole hellari (olin, mutta nykyisin vapaakirkkolainen joka käy Raamatun arvovaltaan tunnustavissa seurakunnissa jotka eivät kuulu mihinkään kirkkokuntiin). Enkä kuvannut Pyhällä Hengellä täyttymistä tuossa tekstissäni. Pyhällä Hengellä täyttyminen on hyvinkin arkista, eikä se sisällä mitään erityisiä viboja. Apostolien teoissa kuvataan toki sellaistakin Pyhällä Hengellä täyttymistä, jossa henkilö sai erityisen rohkeuden julistaa evankeliumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko, armon omistaminen omalle kohdalle, on maailman paras asia! Olen siitä niin kiitollinen ja onnellinen.
Raamattu lupaa: ...ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Tämä kaikki Jumalan rakkauden takia. Kun Hän antoi Poikansa.
Luetaan sanaa, tartutaan kiinni elävään toivoon! Vapauteen!
Amen!
Niin mitenkä se on onko meillä enää aikaa vai joko tulva tulee ja siinä ei puhuta ilmastonlämpeämisestä vaan tuomiosta.
Rentoudu, ajattele, kehitä itsessäsi hyvyyttä ja valoa. Rukous hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ihminen väkisin uskoa. Johtuu korkeasta älykkyysosamäärästä. Voi ajatella niin, että JOS Jumala on olemassa, niin hänhän ne viisaat aivot loi ja todennäköisesti käytettäväksi hyvään. En usko Jumalan arvostavan sitä, että ihmiset heittävät aivonsa narikkaan.
Kaiken sen alla mitä ajattelet, on kaikki se mihin uskot. Joten jos oikeasti haluat uskoa Jumalaan älä ajattele. Et voi ajatella Jumalaa, koska et tunne Jumalaa.
"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?" Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
Kristittyjen parjaama meditointi ja mantrojen hokeminen on mielen puhdistamista ajatuksista. Jumala on ajatusten tuolla puolen.
Ajatukset ovat lihan tuote. Henki on hengen tuote.
Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.
Sinun kannattaa nyt pysähtyä miettimään että oisko se sitten kuitenkaan se fiksuin teko kun heti alussa noin vastustaa. Ei ole sinun polkusi se, eli olet sen verran terve päästäsi.
Sanoisin ainakin sen että pysy uskonkulttipiireistä pois.Jumala ei etsi , hän löytää sinut en tiedä mitä tapahtuu mutta jos näin käy niin tiedät sen.Minä tien kulkija menen vaikeaan paikkaan , sanon yksinkertaisesti Jumala anna kaikki mennä hyvin auta minua, amen.
Sanoisin: hanki parempaa tekemistä ja ajateltavaa.
Lue ensin Uskontojen uhrit -sivusto ja tule järkiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ihminen väkisin uskoa. Johtuu korkeasta älykkyysosamäärästä. Voi ajatella niin, että JOS Jumala on olemassa, niin hänhän ne viisaat aivot loi ja todennäköisesti käytettäväksi hyvään. En usko Jumalan arvostavan sitä, että ihmiset heittävät aivonsa narikkaan.
Kaiken sen alla mitä ajattelet, on kaikki se mihin uskot. Joten jos oikeasti haluat uskoa Jumalaan älä ajattele. Et voi ajatella Jumalaa, koska et tunne Jumalaa.
"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?" Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
Kristittyjen parjaama meditointi ja mantrojen hokeminen on mielen puhdistamista ajatuksista. Jumala on ajatusten tuolla puolen.
Ajatukset ovat lihan tuote. Henki on hengen tuote.
Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.
Kyllä. Vain pieni korjaus: mantrat eivät kuulu kristinuskoon ja meditaatio on huono käännös englannista.
Meditation of our hearts, niin kuin laulaa psalmit ja boney m, jonka biisi Rivers of Babylon on siis psalmi.
Mitä minun siihen pitäiai sanoa? Ei mitään, koska kyseessä on hänen henkilökohtainen asiansa.
Jos uskot Jumalan olemassa oloon, olet uskossa. Kehottaisin sinua lukemaan Raamatun ajatuksen kanssa läpi. Siis ihan oikeasti ajatellen. Mieti, mitkä siellä on koko uskonnon peruspilarit, joihin usko nojaa. Jos olet sivistynyt ihminen, huomaat nopeasti, että sehän on oikeasti tosi huonosti kirjoitettu kokonaisuus, ja ne peruspilarit eivät ole todellisia. Ymmärrät, että Raamattu on satukirja.
Se ei poissulje, etteikö jonkinlainen Jumala voisi olla olemassa, mutta sellaisesta ei ole todisteita tai merkkejä. Ehkä saat rauhan, kun ymmärrät, ettei kuoleman jälkeen ole mitään Helvettiä. Olemme kaikki, koko maailma kaikkeus eri muodoissa olevaa energiaa. Sinäkin. Jos haluat ajatella lohdullisesti, niin energia ei katoa eli sitä kautta olet olemassa ikuisesti ja osa sinusta tulee elämään jossakin muussa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot Jumalan olemassa oloon, olet uskossa. Kehottaisin sinua lukemaan Raamatun ajatuksen kanssa läpi. Siis ihan oikeasti ajatellen. Mieti, mitkä siellä on koko uskonnon peruspilarit, joihin usko nojaa. Jos olet sivistynyt ihminen, huomaat nopeasti, että sehän on oikeasti tosi huonosti kirjoitettu kokonaisuus, ja ne peruspilarit eivät ole todellisia. Ymmärrät, että Raamattu on satukirja.
Se ei poissulje, etteikö jonkinlainen Jumala voisi olla olemassa, mutta sellaisesta ei ole todisteita tai merkkejä. Ehkä saat rauhan, kun ymmärrät, ettei kuoleman jälkeen ole mitään Helvettiä. Olemme kaikki, koko maailma kaikkeus eri muodoissa olevaa energiaa. Sinäkin. Jos haluat ajatella lohdullisesti, niin energia ei katoa eli sitä kautta olet olemassa ikuisesti ja osa sinusta tulee elämään jossakin muussa muodossa.
"Ymmärrät, että Raamattu on satukirja."
Niin, Totuus on, että elämä on Satu ja Taru samassa paketissa. Varmuutta asiasta ei kuitenkaan ole, kun kukaan ei ole elämää koskaan nähnyt, kuten ei sitä Totuuttakaan.
Raamattu on "aikansa" iankaikkista filosofiaa mm. siitä, mitä totuus on.
Raamatun kuolema on vertauskuvallinen, samoin helvetti.
Kuolemalla tarkoitetaan totuuden kuolemaa eli valhetta ja helvetti on vertauskuva valheen kuolemasta.
"kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
"Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen." Tämä tarkoittaa, että valhe sekä usko valheeseen katoaa.
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa." Vain totuus ei katoa.
Ennen kuin ihminen voi uudestisyntyä, tulee vanhan totuuden kuolla. Uusi totuus on iankaikkinen elämä eli totuuden tuntemista. Jumala = Totuus
Vanhassa "totuudessa" pysyminen johtaa kärsimykseen, jota vanha testamentti kuvaa. Testamentti = todistus.
Ihmisen maailmankuva perustuu totuuden varaan. Mikä sitten on totuus? Se selviää vain uskomalla siihen, kunhan se ei ole väärä, vanhentunut totuus.
Totuuden tie on suora. Se ei mutkittele.
"Vanhurskaan polku on suora, sinä teet vanhurskaan tien tasaiseksi."
Psalmi 101
Daavidin virsi. Minä veisaan armosta ja oikeudesta; sinun ylistystäsi, Herra, minä laulan. Minä tahdon noudattaa nuhteetonta vaellusta; milloin tulet sinä minun tyköni? Minä tahdon vaeltaa huoneessani vilpittömällä sydämellä. En kiinnitä silmääni siihen, mikä turmiollista on, eksyttäväistä menoa minä vihaan: ei saa se minuun tarttua. Nurja sydän väistyköön minusta; pahasta minä en tahdo tietää. Joka salaa panettelee lähimmäistänsä, sen minä hukutan; jolla on ylpeät silmät ja kopea sydän, sitä minä en siedä. Maan uskollisia minun silmäni etsivät, että he asuisivat minua lähellä; joka vaeltaa nuhteettomuuden tietä, se on oleva minun palvelijani. Vilpin tekijä älköön asuko minun huoneessani, valheen puhuja ei kestä minun silmäini edessä. Joka aamu minä hukutan kaikki jumalattomat maasta, lopettaakseni kaikki väärintekijät Herran kaupungista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Totuus on, että elämä on Satu ja Taru samassa paketissa. Varmuutta asiasta ei kuitenkaan ole, kun kukaan ei ole elämää koskaan nähnyt, kuten ei sitä Totuuttakaan.
Kuolemalla tarkoitetaan totuuden kuolemaa eli valhetta ja helvetti on vertauskuva valheen kuolemasta.
"kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
"Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen." Tämä tarkoittaa, että valhe sekä usko valheeseen katoaa.
Ennen kuin ihminen voi uudestisyntyä, tulee vanhan totuuden kuolla. Uusi totuus on iankaikkinen elämä eli totuuden tuntemista. Jumala = Totuus
Vanhassa "totuudessa" pysyminen johtaa kärsimykseen, jota vanha testamentti kuvaa. Testamentti = todistus.
Ihmisen maailmankuva perustuu totuuden varaan. Mikä sitten on totuus? Se selviää vain uskomalla siihen, kunhan se ei ole väärä, vanhentunut totuus.
Psalmi 101
Daavidin virsi. Minä veisaan armosta ja oikeudesta; sinun ylistystäsi, Herra, minä laulan. Minä tahdon noudattaa nuhteetonta vaellusta; milloin tulet sinä minun tyköni? Minä tahdon vaeltaa huoneessani vilpittömällä sydämellä. En kiinnitä silmääni siihen, mikä turmiollista on, eksyttäväistä menoa minä vihaan: ei saa se minuun tarttua. Nurja sydän väistyköön minusta; pahasta minä en tahdo tietää. Joka salaa panettelee lähimmäistänsä, sen minä hukutan; jolla on ylpeät silmät ja kopea sydän, sitä minä en siedä. Maan uskollisia minun silmäni etsivät, että he asuisivat minua lähellä; joka vaeltaa nuhteettomuuden tietä, se on oleva minun palvelijani. Vilpin tekijä älköön asuko minun huoneessani, valheen puhuja ei kestä minun silmäini edessä. Joka aamu minä hukutan kaikki jumalattomat maasta, lopettaakseni kaikki väärintekijät Herran kaupungista.
Mikä sitten on totuus?
Silloin fariseukset menivät ja neuvottelivat, kuinka saisivat hänet sanoissa solmituksi. Ja he lähettivät hänen luoksensa opetuslapsensa herodilaisten kanssa sanomaan: "Opettaja, me tiedämme, että sinä olet totinen ja opetat Jumalan tietä totuudessa, kenestäkään välittämättä, sillä sinä et katso henkilöön. Sano siis meille: miten arvelet? Onko luvallista antaa keisarille veroa vai ei?" Mutta Jeesus ymmärsi heidän pahuutensa ja sanoi: "Miksi kiusaatte minua, te ulkokullatut? Näyttäkää minulle veroraha." Niin he toivat hänelle denarin. Hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?" He vastasivat: "Keisarin". Silloin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on". Kun he sen kuulivat, ihmettelivät he ja jättivät hänet ja menivät pois.
Totuus siis kuuluu totuudelle ja valhe valheelle. Ihminen ei voi palvella sekä totuutta että valhetta. Mammona edustaa valhetta, koska se katoaa. Se ei voi edustaa silloin totuutta. "Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." Joko ihminen on totuuden orja tai valheen orja. Vain totuus antaa vapauden ja vapaus on mielenrauha ja mielenrauhan voi löytää vain ilman ajatuksia. Totuutta ei voi löytää ajatusten avulla, koska ajatukset ovat valheita. Ne katoavat, mutta todellisuus (tottuus) on ilman ajatuksia. Todellisuutta (totuutta) ei voi löytää ajatuksin.
Mihin uskontoon haluaisit siis hurahtaa? Jos ei ole vielä hurahtanut mihinkään, kannattaa katsoa mitä etuja mikäkin jumala antaa kannattajilleen. Varsinkin naisena kannattaa vähän pidempään vertailla noita, koska jotkut jumalat antaa etuja vain miehille ja naisille on lähinnä jotain hiljaisen palvelijan paikkoja.
Eräs sanoi, että oli viikon puhumatta ja keskittyi vaan kuuntelemaan sekä ihmisiä että ajatuksiaan, ja sitten kuuli myös jumalan äänen. Jumala puhuu kukkien kautta, tuulen kautta ja on joka puolella. Mitä kovempaa ääntä pidät itse ja mitä maallisempia, humaanimpia asioita toitotat, sitä vaikeampaa sinun on kuulla jumalaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psalmi 101
Ap, kannattaa varmaan ainakin tätä uskontoa vältellä. Hiton tylsiä tyyppejä. Näiden kanssa ei pysty keskustelemaan, floodaavat jotain paimentolaiskansojen perunkirjoituksia palstan täyteen, ettei tarvi ottaa itse kantaa mihinkään.
Joku tiibetiläinen munkki vois olla kiinnostavampaa juttuseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin uskontoon haluaisit siis hurahtaa? Jos ei ole vielä hurahtanut mihinkään, kannattaa katsoa mitä etuja mikäkin jumala antaa kannattajilleen. Varsinkin naisena kannattaa vähän pidempään vertailla noita, koska jotkut jumalat antaa etuja vain miehille ja naisille on lähinnä jotain hiljaisen palvelijan paikkoja.
Uskontojen ja seurakuntien kautta voi olla vaikeaa jumalaa tavoittaa sillä niissä ihmiset toimivat jumalan välikappaleena. Lähes kaikissa uskonnoissa on mystistinen suuntaus, joka luo suoran yhteyden jumalaan. Se on pitkä tie, mutta jo ensiaskeleet palkitsevat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psalmi 101
Ap, kannattaa varmaan ainakin tätä uskontoa vältellä. Hiton tylsiä tyyppejä. Näiden kanssa ei pysty keskustelemaan, floodaavat jotain paimentolaiskansojen perunkirjoituksia palstan täyteen, ettei tarvi ottaa itse kantaa mihinkään.
Joku tiibetiläinen munkki vois olla kiinnostavampaa juttuseuraa.
Sekin sanoo sinulle että "kaikki on kirjoituksissa". Jumalan tie ei ole mikään jännä ja mielenkiintoinen kuin niille, jotka osaavat olla nöyriä ja heittäytyä ohjaukseen. Ilman nöyryyttä et koskaan tavoita jumalaa
Niin mikä on se usko, mikä on se hyvyys , pitäisikö lukea Raamattu niinkuin pakana vai niin kuin ihminen joka kysyy mitä tämä tarkoittaa?En pysty antamaan vastausta mutta syntinen ihminen sanon auta minua Jumala anna kaikki mennä hyvin.En tiedä sitä miltä tuntuu kun olen tullut uskoon mutta minä luotan Jumalaan ja hänen voimaan armoon.