Jalkojen, vatsan ja selän puutuminen
Onko kelllään kokemuksta tallaisestta? Ollut ylöspäin nousevaa ikäänkuin ja muutaman päivän.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
4 viikkoa jo kestänyt. Käveleminen on raskasta ja ei meinaa pystyä seisoo kauaa ja tasapaino on jotenki ihan olematon... tuskallista kun ei oo mitään apua.
Noilla oireilla vois jo mennä päivystykseen. Alkupetäiseen viestiin olisin ehdottanut iskiasta, joka voi oireilla noin, mutta ei tasapaino-ongelmat ym.. Soita päivystysnumeroon.
Minulla se ei ollut MS. Neurologi tutkii perustellisesti. Sanottiin että MS puhkeaa nuorempana ja pohjalaiset geenit altistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fysioterapeutti saattaisi auttaa, kenties hermopinne jossain?
Ehkä sw voisi olla. Voisko esim liikunta tai venyttely auttaa?
Sw?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 viikkoa jo kestänyt. Käveleminen on raskasta ja ei meinaa pystyä seisoo kauaa ja tasapaino on jotenki ihan olematon... tuskallista kun ei oo mitään apua.
Noilla oireilla vois jo mennä päivystykseen. Alkupetäiseen viestiin olisin ehdottanut iskiasta, joka voi oireilla noin, mutta ei tasapaino-ongelmat ym.. Soita päivystysnumeroon.
Ei ole virtsa - ja ulostusongelmia ja pystyn kävelemään niin ei sinne pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole virtsa - ja ulostusongelmia ja pystyn kävelemään niin ei sinne pääse.
Siis ei ole pidätyskyvyn ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla se ei ollut MS. Neurologi tutkii perustellisesti. Sanottiin että MS puhkeaa nuorempana ja pohjalaiset geenit altistaa.
Mä olen alle 40v ja itseasiassa on pohjalaisiakin geenejä..
Miten vatsa voi puutua? Siis miten sen huomaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että sun tasapaino on mennyt jonkun syyn takia vähän epäkuntoon (flunssa tms. korvatapahtuma) ja sen seurauksena koko keho on jähmettynyt valmiustilaan. Kokeilepa tehdä vestibulaariharjoitteita, youtubesta löytyy esim. kanava Eligned.
Mulla on siis näitä menieren takia ja välillä molemmat jalat on kuin puupökkelöt ja vatsan alue tuntuu puutuneelta. Pää on kuvattu eikä siinä ollut vikaa.
Tutkimuksia tarvitsee jatkaa. Toivottavasti ei esim. jotain Guillain-Barrea.
Vierailija kirjoitti:
Mittaa ihan ensin verenpaine.
Verenpaine kotona mitatessa 106/78. Guillan-Barrea ja MS-tautia itsekin pelkään, että olisi. Se, et kävelykyky on heikentyny ja ei meinaa hallita itseensä enää ku tasapaino on heikenny on todella pelottavaa. Kävin alkaessa päivystyksessä, mutta siellä nainen luuli, että olen jotenkin luulosairas enemmän. Kas kun ei laittanut psykiatriseen hoitoon.
Jalkojen, vatsan ja selän puuttuminen viittaa vahvasti LADD-syndroomaan.
T: Urpo
Esivaihdevuodet, jos olet nainen ja ikä täsmää. Itsellä myös alhainen rauta ja d-vit teki puutuneisuutta, siis sellaista ihon tunnottomuutta.
Riippuu mitä tarkoitat puutumisella. Puutuu niin kuin rasituksen tai huonon asennon jälkeen, vai pisteleekö, kuten silloin, kun on joku paikka on ollut pinteessä niin, että veri lakkaa kiertämästä?
Puutuminen yleisesti ottaen viittaa hermostoon.
Veikkaan että sun tasapaino on mennyt jonkun syyn takia vähän epäkuntoon (flunssa tms. korvatapahtuma) ja sen seurauksena koko keho on jähmettynyt valmiustilaan. Kokeilepa tehdä vestibulaariharjoitteita, youtubesta löytyy esim. kanava Eligned.