Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teitä kohdeltu v*ttumaisesti työharjoittelupaikoissa?

Vierailija
19.05.2007 |

mua ahdistaa mennä maanantaina harjoitteluun. Yksi työntekijöistä on ihan kamala ja selvästikkään ei pidä minusta yhtään. Onneksi viimeinen viikko jäljellä...

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lähinnä niin, etten minä osaisi yhtään mitään.

Esim. sain tehtäväksi järjestellä kaupassa vaateosaston. Aikaa sain siihen 4 tuntia. Käytännössä tein homman puolessa tunnissa. Sen jälkeen vain hengailin ja yritin tappaa aikaa. Asiakkaat katsoivat ihmeissään, kun sitten tiptopsiistejä hyllyjä yritin laittaa vielä siistimmäksi...

Vierailija
2/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että kohtelen harjottelijoita reilusti. Annan vastuullisia tehtäviä ja huolehdin, että tekemistä riittää. Vaateosaston siistijä: olisi kannattanut vaan kertoa, että homma on tehty ja kysyä mitä seuraavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran 4 kuukautta päiväkodissa työharjoittelussa ja mä olin alinta kastia, kirjaimellisesti!

Mm;

-Yksi eukko, jonka kanssa mulla oli sukset ristissä koko ajan (muiden kanssa meni loistavasti!), napisi joka helvetin aamu, jos sattui olemaan aamuvuorossa, että olin myöhässä. Vaikka olin joka kerta viisi minuuttia vaille kahdeksan tai yhdeksän paikalla. Mutta kun päiväkodin kello oli viisi minuuttia edellä ja tuon eukon kello oli kahdeksan minuuttia edellä (minkä tuo myönsi!), niin totta hitossa mä olin myöhässä...

-Mä tunsin olevani orja ja pari kertaa yksi heittikin sellaisen kommentin.

-Mä en saanut komentaa lapsia, vaikka toisen puolen harjoittelija sai komentaa lapsia mielin määrin.

-Mä en muka pärjännyt lasten kanssa esim. nukkarissa. Koska lapset olivat muka hereillä klo 13.30 ja mulle sanottiin silloin, että lapsia aletaan herättelemään klo 13.30-13.45 ja välipala on sitten klo 14.00. Tosiasia oli se, että siellä oli 4 ipanaa, jotka saattoivat herätä klo 13.30, mutta jotka jatkoivat unia, kun heille ei sanonut mitään (yleensä, kun yksi hoitaja tuli tuolloin vaihtamaan mun kanssa paikkaa, hän rupesi kuiskimaan lapsille) ja kaksi nukkuivat, jos nukkuivat. Yleensä eivät ollenkaan.

-Mä en pärjännyt kahdestaan parin lapsen kanssa esim. leikkihuoneessa. Kyseessä oli erittäin kovapäinen lapsi, jota eivät edes hoitajat saaneet kuriin. Mua tuo lapsi edes vähän kuunteli.

-Mä en osannut pukea lapsia tarpeeksi nopeasti (vaikka puinkin yhteensä 5 lasta, ihan saman verran kuin muutkin).

-Mä muka laitoin aina nukkarin valmiiksi liian aikaisin; siivoojat muka valittivat asiasta. Tosi asia oli, että muutkin hoitajat laittoivat sängyt valmiiksi yhtä aikaisin, ellei jopa aikaisemmin!!!

-En ollut omatoiminen (laitoin joka kerta kuivat vaatteet oikeisiin lokeroihin, kyselin yhdeltä pojalta ulkoillessa, onko kakkahätä (tuo ei yleensä sanonut, kun vasta sitten kun kakka ja/tai pissa oli jo housuissa), pyyhin pöydät jne.

Itse tykkäsin noista lapsista, varsinkin kaksi ipanaa (n. vuoden ikäisiä) ottivat mut omaksi hoitajakseen; itkivät perään, kun läksin.

Vierailija
4/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osatonhoitaja otti vastaan sanomalla " meillä harjoittelijoiden ensisijainen tehtävä on vastata kelloihin " Juupa juu olsi oikein antoisa 2 kk

Vierailija
5/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs työntekijä on nolannut minut useasti muiden työntekijöiden ja lasten vanhempien edessä. Minun pitäisi tietää ja osata kaikki. Jos en jotain ole tehnyt, jotain sellaista mistä ei ole mitää mainittu, enkä itse ole tajunnut että sekin pitäisi tehdä, en ole oma-alotteinen.

työntekijät juoruavat, juoruavat ja puhuvat paskaa

Vierailija
6/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella halveksutaan ja pistetään paskaisimmat jutut tekemään.. Ei enää koskaan työharjoitteluita, onneksi.

Vaatikaa parempaa kohtelua!!!

Vierailija
7/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu pitäähän jonkun ne hommat tehdä, eikä mulla mitään päiväkotiapulaisen hommia vastaa ole, ihan mukavia töitä. Mutta miten sitä sitten oppii mitään kun pitää siivota pöydät, hakea ruokakärryjä, hoitaa kuravaate härdelli ja vaatteiden kuivauskaappiin laitto jne jne, Joka päivä ja yksin.

luokkakaverini kyllä pääsivät tekemään ja olemaan paljon enemmän lasten kanssa. No oma vika kun en suutani saanut auki. Tosiaan hoitajilla enemmän aikaa juoruta kun harjoittelija tekee paskahommat.

kahvitauon ajaksi kelpasin lapsia vahtimaan. Silloin muut saattoivat olla vaikka tunnin jossain " palavereissa"

Vierailija
8/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sekä mukavissa että vittumaisissa paikoissa.

Vierailija
9/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on paikkoja jotka ottavat harjoittelijoita ja hyödyntävät näitä vain ilmaisena työvoimana eivätkä kanna vastuutaan työhön perehdyttämisestä.

Mitä tulee sitten näihin v-mäisiin tyyppeihin, niin ikävä kyllä näitä elämäänsä tympääntyneitä ja katkeria riittää. Oman kokemuksen mukaan parhaiten näiden kanssa pärjää,pitämällä mahdollisuuksien mukaan pientä hajurakoa, ja antamalla juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...samoin olla myös provosoitumatta syytöksistä pyytää vaan vaikka anteeksi empä huomannut hyvä kun sanoit ja näennäisesti ainakin myötäillä ja olla ystävällinen.

Vierailija
10/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhön, joka sitä olisi vaatinut. En ymmärrä miten sainkaan ajan kulumaan. Pyysin apua ensimmäisten viikkojen aikana työhön perehdyttämiseen, edes alkeellisesti, noin 15 kertaa, mutta johtaja sanoi, aina että huomenna tottakai. Vituttaa vieläkin ajatella asiaa.

Vierailija
11/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pomo ei päästä vuorotteluvapaalle tätä mammaa ja kuinka se sitä ärsytti suunnattomasti. Puhutteli myös minua " lapsekseen" kokoajan. Aivan ihanaa.

Vierailija
12/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa paikassa mulle ei tosin kerrottu yhtä elintärkeää (kirjaimellisesti) tietoa, mutta onneksi lapsen äiti kysyi tiedänkö tilanteen ja se selvisi sillä.

Mutta yks ope koulun puolesta oli sellainen, että toivon hänen vaihtavan alaa tai vähintään ihmistyvän.

Vierailija
13/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei menisi näihin työkkärin paskaharjoittelupaikkoihin, työnantajien olisi pakko palkata joku, nyt tämä hoituu ilmaiseksi!

Miksi, miksi???

Vierailija
14/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos kukaan ei menisi näihin työkkärin paskaharjoittelupaikkoihin, työnantajien olisi pakko palkata joku, nyt tämä hoituu ilmaiseksi!

Miksi, miksi???

Vierailija
15/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ajattele jos kukaan ei menisi, ei ne vois jokaisell lätkäistä aina karenssia, ja kohta niistä töistä sais palkkaa.

Kyll te olette tyhmiä, kun suostutte tuollaiseen orjatyöhön!

Vierailija
16/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kirjastossa töissä harjoittelijana. En saannut ottaa vastaan kirjoja lainattavaksi. Piti aina kärryillä viedä kirjat hyllyyn ja siitäkin tuli napinaa. En ollut tarpeeksi nopea. Kirjojen pesu oli tärkeää. Koko ajan kytättiin.

Vierailija
17/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just sanoin että ne työkkärin paskaharjoitelut!!!!!!!!!

REPS, REPS!!!!

Vierailija
18/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mut ajattele jos kukaan ei menisi, ei ne vois jokaisell lätkäistä aina karenssia, ja kohta niistä töistä sais palkkaa.

Työkkäri vain valvoo ja pistää käytäntöön sen lain, mitä työttömyydestä on säädetty eduskunnassa. Jos laissa sanotaan, että karenssi tulee, työkkärillä ei ole muuta mahdollisuutta kuin laittaa karenssi.

Myös työkseen työllisyysjuttuja tehneet joutuvat menemään siihen pakolliseen työnhakukoulutukseen...

Vierailija
19/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossukin pätkäsee heti tuesta 20% pois ja sen jälkeen 40% jos työhaluja ei löydy.

ei todellakaan varaa menettää luottotietojaan minkään takia.

17

Vierailija:

Vierailija
20/41 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin sivusta kuinka kirjastossa simputettiin nuorta tyttöä. Hän teki työnsä hyvin, mutta ei ollut kuitenkaan sopiva henkilö siihen porukkaan.